Korting op zorgverzekering wanneer je donor bent

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: Korting op zorgverzekering wanneer je donor bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:27

En ik Tong uitsteken
Vind dat echt van de zotte dat dat kan in Amerika. Maar ja daar is het dan weer Amerika voor ben ik bang!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:38

Oh ik bedoelde het gesprek wat ik gisterenavond had Clown

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:49

Ik vind het niet slecht hoor, dat je geld krijgt voor bloeddonor, Wordt in duitsland ook gedaan. Al moet je wel de "levering" aan banden leggen (bijv 1x per maand) en natuurlijk betrouwbaar bloed. Bloed van junky's wil je niet hebben.

Ik ben geen fanatiek donor, al heb ik mijn organen wel ter beschikking gesteld. Maar ik ga geen vrij nemen en de moeite doen om bloed te laten afnemen als ik er nisk voor terug krijg. Erg egoistisch ik weet, maar zo denkt toch wel grotendeels van de bevolking erover. En ik heb dan wel een hoge bloeddruk, maar mijn bloed is dik in orde.

Tja, ik vind de korting wel goed. Mensen die er bewust niet voor keizen (religie bijv) tja, hebben wel kans op een orgaan, maar daar betalen ze dan via een omweg meer voor. Dat vind ik eerlijker dan iemand die bewust gekozen heeft om te doneren die sterft omdat de niet-donor voor haar is. Dat is pas oneerlijk. Wat voor redenen je hebt om niet te doneren, dat is egoistischer dan geld krijgen voor je donorschap... En diegene die niet wil doneren op specifieke redenen (bijv religie) gaat dat ook niet doen als hij in geldnood is.

De wereld is hard and so am I. Hou niet van dat weke gedoe. Het zal mij wat boeien wat ze met mijn lichaam doen als ik dood ben, het gaat toch de oven in, kun je er beter wat nuttigs mee doen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:52

Ik heb niet alles doorgelezen, dus excuus als ik iets dubbel zeg, maar ik wilde even ingaan op de stelling dat arme mensen dan bijna gedwongen worden om donor te worden.

Dit klopt niet. De verzekeraars die dit aanbieden, zijn nl niet de goedkoopsten. Als je alleen een basisverzekering neemt, zijn andere verzekeraars goedkoper. Dan zou je dus eerder daar naartoe gaan.

edit: De basisverzekering van Avero kost € 97,16, die van FBTO bv kost €84,-
Als je 10% korting krijgt op de polis van Avero, betaal je €87,45. Altijd nog meer dan bij een andere verzekeraar.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:37

Ik begreep ook eerst dat je alleen de korting kreeg van 120 euro, dit vond ik al erg raar aangezien dit gewoon neerkomt op organenverkoop en zulk soort kortingen mogen sowieso al niet worden gegeven omdat het discriminerend zou zijn. Zo mogen de verzekeringen ook geen kortingen geven aan mensen die niet roken.

Maar dan is nu mijn vraag; de kortingen gaan TOT 120 euro voor ieder die zich registreerd, ongeacht of ze ja of nee invullen. Wanneer krijgt men dan 120 en wanneer minder? Zou er dan toch verschil in ja of nee kunnen zitten?

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:53

Babel schreef:
Brr bloeddonor moet ik niet aan denken. Ik val al flauw als ik naald zie Boos! En daarbij heb ik zelf al een vreselijk lage bloeddruk dus denk niet dat het heel bevorderlijk is. Maar nu ik er over nadenk, in Amerika krijg je daar wel voor betaald toch? Mag hopen dat het in Nederland niet ook die kant op gaat maar zie het niet zo snel gebeuren. Jullie wel?

Mijn bloeddruk is zo laag dat ze bij de bloedbank altijd eerst een kwartier denken dat ik dood ben voor ze mijn hartslag kunnen voelen Clown
Je krijgt niet betaald maar het is heel gezellig en ze proppen je altijd vol met broodjes en thee en koeken enzo Tong uitsteken ik vind het wel goed dat je niet betaald krijgt, anders komen er toch een heleboel junks en daklozen ben ik bang.

Ik ga trouwens altijd met een vriendin die ook absoluut niet tegen naalden en bloed kan maar ze wil zo graag Tong uitsteken dus gaan we altijd naast elkaar liggen ouwehoeren zodat ze er niet te erg op let Lachen ik ben zelf namelijk helemaal niet bang voor naalden (behalve infuus aanleggen, dat doet PIJN)

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:43

Babel schreef:
Maar nu ik er over nadenk, in Amerika krijg je daar wel voor betaald toch? Mag hopen dat het in Nederland niet ook die kant op gaat maar zie het niet zo snel gebeuren. Jullie wel?

Dat zal hier niet zo snel gebeuren nee.
Maar ik zou het helemaal niet gek vinden als mensen die zo aktief bijdragen aan andermans gezondheid een tegemoetkoming krijgen, in welke vorm dan ook. En dan bedoel ik niet die mok die je krijgt na 10 x bloed geven Clown
Let wel, 't is voor mij geen reden of voorwaarde, ik geef al jaren bloed en als ik dood ben mogen ze me helemaal leeghalen, behalve mijn hart.

Iemand die uit geloofsovertuiging geen orgaandonor wil/kan zijn zal vanuit diezelfde overtuiging andermans orgaan niet willen/kunnen accepteren als de nood aan de man is. Gods wil bladiebla....
Jehova's bv. gaan liever dood dan dat ze een bloedtranfusie krijgen.

De korting is maximaal 10 euro p/m, afhankelijk van welke aanvullende verzekering je kiest. Die 10 euro korting krijg je dus pas als je de allerduurste verzekering neemt Knipoog

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:58

Ik ben heel blij met deze aanbieding van de verzekering. Ik ben sinds April dit jaar nierpatient geworden en moet iedere nacht dialyseren, ik sta op een wachtlijst voor een nieuwe nier en deze wachtlijst is gemiddeld 6 jaar, misschien kan ik wel niet zo lang wachten (gezondheidsredenen). Ik hoop dus dat door deze aktie de wachtlijst korter wordt. Je hoeft geen donor te worden om deze korting te krijgen. En als je nu donor wordt betekend het niet dat je nu iets moet af staan als het goed is leef je nog heel lang en heb je van de korting kunnen genieten.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:14

Ik hoop echt voor je dat de wachtlijst korter wordt AnitaOneill! Lachen
Sterkte

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:50

AnitaOneill, ik hoop dat er voor jouw snel uitzicht is op een operatie Ja

Ik zat er gisteren nog over na te denken en het kon ook gewoon niet anders dan dat de verzekering er zelf ook gewoon beter van zou worden. Jammer!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:57

Volgensmij heeft de TS het nieuws niet helemaal goed gevolgd. De ziektekostenverzekeraar zei namelijk in het nieuws dat je korting krijgt als je je laat registreren. Je kan je dus laten registreren als donor, maar ook als niet donor. In beide gevallen krijg je evenveel korting!!

Ik vind dat een hele goede zaak, hoe meer mensen zich registeren (als donor of juist niet) hoe meer mensen nadenken en misschien donor worden!