'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dunno

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:04

hmm dan moet ik toch eens even aan de bel gaan trekken bij iemand... want zou idd wel eens 'n verklaring kunnen zijn waarom ik me de laatste tijd zo belabberd (zo k*t)voel

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:12

Ik heb inderdaad nu ook men oude pil weer teruggekregen, eens kijken of het straks beter gaat. Beter wel voor t vriendje straks buiten de deur gaat kijken haha..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:15

sappho schreef:
Helaas is stoppen met de pil of andere hormonen denk ik geen optie, omdat ik door omstandigheden heel precies moet weten wanneer ik ongesteld word en het ook zelf in dehand moet kunnen houden.

Ik snap je verhaal hierboven even niet. Als je de pil gebruikt, krijg je wel een bloeding in de stopweek maar dat valt niet onder de noemer menstruatie. Dus eigenlijk kun je je menstruatie niet zelf in de hand houden want deze krijg je niet. Bloos

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:17

hehe eindelijk eens meer mensen die er last van hebben gehad.

nadat mijn zoon geboren is 4 jaar geleden (overigens verwekt dwars door de pil...) ben ik na een paar maanden weer aan de pil gegaan. in eerste instantie mygroninon 30, geen enkel probleem mee gehad tot ik in het voorjaar van 2007 ineens een andere kreeg van de apotheek; stediril, in het begin geen klachten maar dit duurde niet lang al snel, veel menstuatiepijn, zelfs zo erg dat ik lag te kronkelen van de pijn in bed, gewicht vloog omhoog (terwijl ik niets anders deed dan anders) zin in seks was foetsie. Dit heeft een halfjaartje geduurt toen werd mijn man knetter van me en eiste half dat ik stopte met de pil, mede omdat de HA geen andere wilde voorschrijven, volgens hem was ik gewoon depressief (ja vast...) Aangezien er geen kinderwens (meer) is besloot mijn hubby om een knup in de leiding te laten leggen zodat de pil 'overbodig' werd.
Nu een jaar later ben ik pas weer een beetje mezelf, al zijn er wat kilootjes meer dan eerst maar daar werken we aan. De seksdrive is weer terug en de menstruatiepijn foetsie.
Heb al bij diverse artsen aangegeven dat ik mijn klachten herleid aan het veranderen van pil merk maar dit zou volgens hen niet zo zijn. Maar nu ik dit zo allemaal lees; echt wel dus!
Nee voor mijn geen pil meer! weg met die hormonentroep!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:17

Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil, en ik heb daar nog geen moment spijt van gehad.
Maar ik was niet van pil veranderd, ik was gewoon 'pilmoe' denk ik.
Volgens mij was er een tijdje geleden toch sprake van een pil voor mannen? Rara waarom die nooit op de markt is gekomen...

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:19

Ik hoor ook heel vaak dat mensen ineens over worden gezet van microginon.. Terwijl ik hem ook al een hele tijd slik, en hem nog steeds gewoon mee krijg bij de apotheek. Verward

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:23

Ik denk dat je even een paar blz terug moet lezen Abby_O want dan weet je, hoe komt dat sommige mensen hun eigen recept meekrijgen en anderen niet.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:25

ik ga denk ik toch zo eens even de huisarts bellen.. *heb wellicht pech dat ik 'm niet te pakken krijg Scheve mond*
en anders morgen vroeg maar dr heen...

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:25

ik heb dit dus ook!!
ben blij dat ik niet de enigste ben,ik heb al 3-4 jaar de microgynon 30 en sinds ik dat heb ben ik gewoon doodmoe,het liefst lig ik de hele dag in bed,ik heb ook totaal geen zin meer in seks wat idd niet ten goede is voor je relatie.
ik heb behoorlijke huiduitslag ervan sinds ik hem slik.en idd die stemmingswisselingen klinken me heel bekend in de oren!!
ik ben heel vaak ontsettend depresief en ik kan echt om niks me druk maken en de hele dag ergens om piekeren terwijl ik dit eerst nooit deed :S

nu kan ik dus wel gaan voor een andere pil maar ik weet van mezelf dat ik ook een pillenvergeter ben,ik ben hier totaal niet goed mee waardoor ik ze dus regelmatig vergeet,waardoor vriendlief dus helaas ''als'' we het al doen een condoom om moet..
nu vroeg ik me af als een spiraaltje voor mij mischien geen betere optie is.
maar wat zijn hier de kosten van of word dit ook vergoed.
van de pil slikken wil ik in elk geval af.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:28

Eerst had ik de microgynon 30... wat een ramp, totaal labiel enz. Nu de Yasmin en geen problemen meer Lachen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:33

Wat zijn de alternatieven voor de pil?
Ben doodsbenauwd voor prikken, dus prikpil gaat niet.
Spiraaltje lijkt me ook niets..

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:35

Nuvaring?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 13:47

Ik heb dus ook dat ik zo het ene moment kan uitbarsten van het lachen, en nog geen seconde later zit ik te janken, om niets.
Ik moest toevallig stoppen vrijdag voor de stopweek, dus slik nu niets meer, en het rare is, de puisten worden nu binnen een paar dagen al minder, vreemd.
Ik ga ook niet meer beginnen na de stopweek.
Morgen naar de HA, kijken wat hij zegt.
Voor mijn lichaam voorlopig geen troep meer, wil eerst helemaal clean worden.
Tevens is er voor mij al een risico omdat ik een aandoening heb aan mijn lymfklieren, dus is het alleen maar beter.
Dan maar met condoom, iets meer pijn en een wat onregelmatigere menstruatie.

Zijn er ervaringen met mensen die gestopt zijn? Hoe verliep de menstruatie daarna?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:49

CarolShadow schreef:
Zijn er ervaringen met mensen die gestopt zijn? Hoe verliep de menstruatie daarna?

Dat ging bij mij eigenlijk meteen weer vrij normaal en regelmatig. Wel iets meer bloedverlies dan met pil, maar verder geen rare dingen.
Maar ik moet wel zeggen dat ik voordat ik met de pil begon ook geen menstruatieklachten had.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:50

CarolShadow schreef:

Ik ben nu 12 weken gestopt en nog geen menstruatie gehad... Nagelbijten / Gniffelen
Wel handig natuurlijk maar niet goed.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:55

Lianne84 schreef:
Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil, en ik heb daar nog geen moment spijt van gehad.
Maar ik was niet van pil veranderd, ik was gewoon 'pilmoe' denk ik.
Volgens mij was er een tijdje geleden toch sprake van een pil voor mannen? Rara waarom die nooit op de markt is gekomen...

omdat die kankerverwekkend bleken te zijn bij langer gebruik
daarbuiten vertrouwde men niet dat de man braaf bleef slikken Sigaar

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:56

dingetje schreef:
CarolShadow schreef:

Ik ben nu 12 weken gestopt en nog geen menstruatie gehad... Nagelbijten / Gniffelen
Wel handig natuurlijk maar niet goed.

Zwanger??

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:57

Ik ben nu bijna 8 weken gestopt en heb netjes optijd mijn menstruatie gehad. Ik ben het nu veel korter en heb eigenlijk geen klachten terwijl ik dat wel met de pil had.
Er is een topic op bokt over stoppen met de pil daar staan wat ervaringen in dat mensen gestopt zijn.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:57

Nee, niet zwanger. Ik heb vorige week getest...

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:58

Ik heb ook geen goede ervaringen met de pil
Toen ik 17 was begon ik met microgynon 30, daar ging ik elke maand van overgeven als ik een week van een nieuwe strip geslikt had. Ook voelde ik me niet prettig. Het duurde wel maanden lang voordat ik door had dat het door de pil kwam, maar toen ik stopte was het overgeven meteen over en voelde ik me weer veel beter.
De huisarts schreef me toen een andere pil voor (met andere samenstelling), Femodeen of zo. Daar kon ik dus echt niet tegen, binnen 2 weken was ik 5!! kilo aangekomen (ik hield veel vocht vast), gingen mijn borsten van een kleine B-cup naar een grote C-cup, en had ik elke dag hoofdpijn. Ik ben natuurlijk gelijk gestopt met die pil, maar nog steeds staan de striae op mijn lijf natuurlijk Boos!

Hierna wilde ik absoluut geen pil meer, ik heb een tijd niets gebruikt, en daarna heb ik een mirena spiraaltje genomen. Daar zitten veel minder hormonen in, en de hormonen werken heel plaatselijk. Ik vond het spiraaltje op zich ideaal, ik werd maar heel erg licht ongesteld en voelde me verder prima.
Toch wilde ik liever mijn ongesteldheid kunnen verplaatsen, dus toen het spiraaltje er na 5 jaar uit moest (afgelopen voorjaar) ben ik de Nuvaring maar eens gaan proberen. Op zich ook fijn, al voelde ik hem soms toch zitten, of verplaatste hij zich toch. Ook was ik ineens vaak moe en lusteloos, had vaker hoofdpijn, en verdween mijn zin in sex zo goed als helemaal...

Nu ben ik dus ook met de Nuvaring gestopt sinds een paar weken. Ik wacht nu weer even tot ik me weer helemaal goed voel, en dan ga ik denk ik toch maar weer terug naar de Mirena...

Over de menstruatie na gestopt zijn: bij mij was alles gelijk weer normaal, nou heb ik ook altijd een bizar regelmatige menstruatie gehad, je kon er altijd de klok op gelijk zetten Knipoog Maar ik ken ook meiden waarbij het meer dan een half jaar duurde voordat de menstruatie weer normaal was. Scheve mond

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:59

nickyu schreef:
omdat die kankerverwekkend bleken te zijn bij langer gebruik
daarbuiten vertrouwde men niet dat de man braaf bleef slikken Sigaar

Wel toevallig dat ze bij de mannenpil wel duidelijk op de nadelen wijzen Knipoog

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 14:03

Ik ben geen paar kilo aangekomen, in totaal al bijna 15 kilo!!!!!!
Mijn borsten zijn ook lichtelijk groter geworden (ramp), ja want ik was trots op mijn kleine dingen haha, wil geen grotere.
Hopelijk gaat er langzaamaan weer iets van mijn gewicht af.

Edit: met de pil was ik maar 1 dag ongesteld, ook niet helemaal goed volgens mij.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:04

`jaa maaarrrr hij heeft ook zoveel voordeleeennnnn `
hoor je de mannelijke artsen zeggen

Cool kan me nog herrinneren dat 8 jr terug in het ziekenhuis er toen een hele
luidruchtige ruzie gaande was tussen mijn onceloog en de gynacoloog Clown

voor een paar jaar gebruik is die wel handig Knipoog
alleen de meeste vrouwen luisteren erg slecht naar hun lichaam
of de arts blijft volhouden `dat het toch geen kwaad kan ..`
Zij zijn groot en ik is klein! zucht

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:05

ik ben overgezet van de micro. naar ethinylestradiol ..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 14:10

Kimmie_girl schreef:
ik ben overgezet van de micro. naar ethinylestradiol ..

Dat is de pil waar ik ook over op ben gezet.

Voordelen, ja ok, maar zelfs de pil is niet betrouwbaar.
Ik, degene die hier achter de laptop zit, ben door de pil gebroken Clown

Het veiligst is gewoon helemaal niets doen.