Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Het is niet zo dat niet-donoren meer moeten betalen aan hun zorgverzekering, de donoren krijgen korting.

Mareska schreef:@ dames hierboven: Het is niet zo dat niet-donoren meer moeten betalen aan hun zorgverzekering, de donoren krijgen korting.
Mareska schreef:Ik hoorde vanochtend op de radio dat er jaarlijks (ik geloof) 160 mensen overlijden vanwege het tekort aan donoren.
MandyR schreef:Mareska schreef:Ik hoorde vanochtend op de radio dat er jaarlijks (ik geloof) 160 mensen overlijden vanwege het tekort aan donoren.
Ik vind 160 mensen in een land met 16 miljoen toch echt niet veel hoor. Natuurlijk is het sneu voor de nabestaande maar, als iedere donor 9 organen af kan staan en dus 9 mensen kan helpen, zou dat betekenen dat er maar 18 donors nodig zijn. Ik denk dus dat je het verkeerd gehoord hebt.
jacqueline_ schreef:ik ben geen donor en ik zal het ook niet worden!
ik geef mijn organen niet aan vreemde mensen. als een familie lid iets nodig heeft wat ik kwijt kan zou ik het direct geven.
maar vreemden, nee sorry heb t er niet voor over!
ik hoef zelf ook niet een orgaan van een ander.
) echt, ik zie de issue niet. Mareska schreef:En hoe denk jij dat de kosten van die korting gedekt gaan worden...@ dames hierboven: Het is niet zo dat niet-donoren meer moeten betalen aan hun zorgverzekering, de donoren krijgen korting.
Ik vrees toch voor hogere premies/eigen bijdragen, het geld moet érgens vandaan komen en dat is meestal bij 'de mensen' zelf. MandyR schreef:mariposa schreef:ik ben geen donor
Toch nog iemand die er net zo over denkt als ik. Begon me al zo alleen te voelen.
Ik ben geregistreerd geen donor.
pretletter17 schreef:Mareska schreef:En hoe denk jij dat de kosten van die korting gedekt gaan worden...@ dames hierboven: Het is niet zo dat niet-donoren meer moeten betalen aan hun zorgverzekering, de donoren krijgen korting.Ik vrees toch voor hogere premies/eigen bijdragen, het geld moet érgens vandaan komen en dat is meestal bij 'de mensen' zelf.

pinuts schreef:NoGo, ik denk niet dat je daar een zegje over hebt.. waar je organen heen gaan.. vooral niet als het gewoon in een brief staat