Hoelang doe jij erover om in slaap te vallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flor

Re: Hoelang doe jij erover om in slaap te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:51

Meestal een minuutje of 5. Als het nog niet is genoemd: anderhalf uur voordat je gaat slapen een warm bad (als je dat hebt) nemen. Je slaapt namelijk het beste als je buitenkant (dus je huid) iets warmer is dan de binnenkant.. en dat is zo als je een bad neemt en dan 'afkoelt'. Als je vlak voor je in bed gaat een bad neemt ga je vaak erg zweten, maar dit is ideaal.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:54

Ik heb altijd een vaste tijd om doordeweeks naar bed te gaan. Vorig jaar was dat 9 uur, en sliep ik altijd pas rond een uur of half 12/2 uur. Ik ga nu altijd 's avonds een vol uur, of anderhalf, paardrijden. Vrij intensief. Daarvoor heb ik school en ik moet tussendoor naar huis om te eten, nadat ik m'n pony heb gedaan. 's Ochtends ga ik de paarden voeren, voor scholtijd, dus sta om 6 uur half 7 op. Kortom, erg druk dus. Ik kom dus pas half 10 thuis, en ik mag van mezelf pas om 10 uur naar bed, en ik val meteen in slaap.
Als jij er moeite mee heb, kan je beter wat gaan doen, rondje hardlopen, naar de sportschool, paardrijden, noem maar op, vóóór je naar bed ga. Daarna een warme douche nemen, een kopje thee of warme melk drinken, een stukje boek lezen. En dan, misschien een uurtje later als norrmaal naar bed. Dan wel je wekker zetten en dit een weekje achter elkaar doen, een vast ritme krijgen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:56

bij mij duurt het ook altijd wel even..noujah, heb een ritme. Als ik nu ga liggen, lig ik anderhalf uur naar het plafond te staren. Terwijl als ik om half 11 ga liggen en hart van NL kijken en shownieuws (is dus half 12) slaap ik gelijk..

Iemand nog een gouden tip om 's ochtend het nest goed te kunnen verlaten??
(dus niet eerder gaan slapen want dat werkt niet)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:59

_WenDy schreef:
2 minuten Slapen

Hier hetzelfde, ik ga liggen.. ff goed lekker liggen en ik ben weg.
En meestal word ik pas wakker als de wekker weer gaat.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:55

Ik moet trouwens zeggen dat ik altijd periodes heb dat ik slecht slaap en dan weer periodes dat ik echt binnen een halfuur/uur vertrokken ben. Maar het beste slaap ik naast iemand in bed, bij mijn ene ex waar ik mee samenwoonde dan ging ik tegen hem aanliggen en binnen 10 min was ik weg, op een paar uitzonderingen na.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:57

Nog voordat mijn hoofd me kussen raakt Clown
Ha ha ligt er een beetje aan hoe moe ik ben maar gebeurt vaak zat dat ik ga liggen en dan ook gelijk slaap

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:00

Nagini schreef:
_WenDy schreef:
2 minuten Slapen

Ja idd, ideaal Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:04

Ik ben ook een echte slaapkop.
Meestal dut ik in zodra ik lekker lig. Soms wil ik in bed nog een film of programma af kijken, maar dat red ik niet eens. Dan word ik midden in de nacht wakker en staat de tv nog aan. Een druk op de knop, ik draai me om en ben weer weg Lachen Heerlijk!
Nadeel is wel dat het niet alleen 's nachts zo werkt, maar ook als ik overdag even op de bank ga liggen.

Liggen = slapen in mijn geval!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:54

5-10 minuten denk ik zo ongeveer

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:33

Ik lig vaak op zondag wakker Echt heel erg want de weekenden ben ik vaak toch wel heel erg druk. Maar volgens mij komt het gewoon puur van het uitslapen op zondag morgen en dan nog niet eens lang hoor, nee gewoon tot half 10 ofzo
Extra slaap noem ik dat. Maar mooi niet dat ik op zondag in slaap val. Heel erg vervelend omdat mijn vriend altijd al weer heel erg vroeg er af moet. Daarom ga ik op zondag avond altijd naar mijn ouders en drink daar twee wijntjes Ja Dan ligt mijn vriend lekker vast in slaap en kruip ik er zachtjes bij om vervolgens dan een uur wakker te liggen. Maar als ik die twee wijntjes niet neem, val ik helemaal niet in slaap. Door de week heb ik er eigenlijk geen last van Dan duurt het denk ik een kwartiertje. Maar ik ga ookniet heel erg vroeg, zo rond 11 uur Ja Half 7 er weer af. Maar ik moet ook niet eerder gaan wnat dan wordt ik 's nachts wakker en slaap ik dus nooit weer Haha!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:36

Binnen een paar minuutjes als ik moe ben, anders duurt het vaak wel wat langer.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:38

als ik moe ben wat meestal zo is aan het eind van de dag slaap ik binnen 1 minuut.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:40

Ik moet even aan m'n bed wennen, op temperatuur komen en dan ben ik weg. Gemiddeld 5 minuten denk ik, maar lig ik op de bank waar ik ook al een poosje zat is het nog geen minuut. En wakker worden gebeurd alleen door de wekker of om 4 uur 's middags vanzelf.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:45

Wisselend, ik lees eerst nog wat in bed en soms ben ik na een paar minuten vertrokken maar het kan ook wel 1-2 uur duren en dan word ik ook nog een paar keer wakker. Wat bij mij goed helpt zijn de Nachtrust extra tabletten van het Kruidvat of Melatonine, als dit niet helpt heb ik altijd nog Temazepam achter de hand en ben ik echt binnen een paar minuten weg.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:48

Nagini schreef:
_WenDy schreef:
2 minuten Slapen

Lijkt me heeeerlijk!
Ik lig altijd nog minimaal 60 minuten te denken en te woelen...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:49

Ik vind het soms wel zonde om zo snel weg te zijn. Je hebt amper tijd om te genieten van je lekkere bed. Maar ik snap wel dat het enorm frustrerend is als je lang ligt te woelen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:50

Enorm frustrerend... Als ik half 11 naar bed ga slaap ik standaard pas half 12... Als ik half 12 naar bed ga slaap ik gewoon pas om half 1. Scheve mond

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:51

Bij mij hangt het ervan af hoe laat ik naar bed ga, liever iets te laat dan te vroeg - want dan ben ik te wakker om te slapen. En verder is het ook een beetje afhankelijk van hoe hard er in de kamer wordt gesnurkt.... Clown

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:01

Sientje schreef:
Bij mij hangt het ervan af hoe laat ik naar bed ga, liever iets te laat dan te vroeg - want dan ben ik te wakker om te slapen. En verder is het ook een beetje afhankelijk van hoe hard er in de kamer wordt gesnurkt.... Clown

Dit heb ik ook echt heel erg hoor. Vriendlief vindt ook altijd dat ik te laat naar bed ga. Hij gaat om half 10 Ja en slaapt altijd direct wel. Maar ik ga idd ook liever wat later, dat ik echt moe ben.....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:02

Ik vind half 10 sowieso belachelijk vroeg Bloos Zo vroeg lig ik nog niet in bed als ik ziek ben! Ik vind 12-1u wel een normale tijd.
Zoals gezegd, dan slaap ik ook meteen Knipoog Zou rond 21.30 misschien ook wel meteen slapen, maar dan word ik wel gegarandeerd midden in de nacht wakker.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:03

Ja nou ja mijn vriend moet er ook elke dag wel om een uur of half 5 / 5 uur uit Knipoog

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:08

Dan nog... toen ik dat moest had ik al moeite genoeg om er om 23u in te liggen Nagelbijten / Gniffelen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:11

Maar goed ik denk ook dat jij een heel ander leven hebt??
Hij zit elke dag toch wel zeker 10/11 uur achter het stuur van een grote combinatie en dus de hele dag op de weg. Hij kan het zich niet permiteren om achter het stuur in slaap te vallen want dan zijn de gevolgen niet te overzien. En ja dat is een aanslag op je sociale leven, maar ja daar kies je voor als je dat werk gaat doen Clown

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:12

Nu ja dat dan wel. Heb in een winkel gewerkt waar ik om 5:45u moest beginnen. Maar het lukt me ook gewoon niet om vroeg te gaan slapen, op de een of andere manier ben ik dan klaarwakker. Gelukkig hoef ik geen vrachtwagen te rijden Clown

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:14

meestal een half uur/uur