Afval-probleem

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Afval-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:28

Vet verbrand je bij aerobe inspanning, zoals hardlopen. Spieroefeningen is anaerobe inspanning, daarmee verbrand je suikers enzo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:32

Ik zeg daarom ook: naast gewoon dat half uurtje actief bewegen dagelijks. De buikspieroefeningen zorgen voor dat extra'tje! Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:03

Juul schreef:
Evelijn schreef:
Nog even wat opmerkingen:
O ja.. light sausjes helpen helemaal niks, daarmee hou je je lichaam voor de gek.
Zo slank mogelijk is ook niet het gezondst, ondergewicht is gevaarlijker dan een beetje overgewicht.

Dat laatste is zeker niet waar, maargoed. Met lightsausjes houd je je lichaam ook niet voor de gek want er zit gewoon minder (slecht) vet in.

Hoezo is dat laatste echt niet waar, Het hoeft niet waar te zijn als jij gewoon gezond eet maar door dat je snel verbrand wat magerder bent maar vaak is het zo dat de mensen die goed slank zijn weinig of slecht eten en als je geen vet meer hebt dan worden je spieren verbrand en dus op een gegeven moment ook je hartspier wordt verbrand.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:03

ja ik heb ook wel eens zin om eens te gaan hardlopen,, en dan zeker in de deze kou, echt heerlijk!
Dus dat wil ik ook vaker gaan doen, maar val je daar dan echt van af??
Of is het juist alleen conditie training..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:06

Je verbrandt calorieen, dus ja Lachen Je krijgt er ook erg mooie benen van hahaha Haha!
Maar: dan moet je wel gewoon gezond eten! Anders heeft het nog geen effect natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:07

ukje schreef:
[naam] schreef:

Dat laatste is zeker niet waar, maargoed. Met lightsausjes houd je je lichaam ook niet voor de gek want er zit gewoon minder (slecht) vet in.

Hoezo is dat laatste echt niet waar, Het hoeft niet waar te zijn als jij gewoon gezond eet maar door dat je snel verbrand wat magerder bent maar vaak is het zo dat de mensen die goed slank zijn weinig of slecht eten en als je geen vet meer hebt dan worden je spieren verbrand en dus op een gegeven moment ook je hartspier wordt verbrand.

Dat is met anorexia enzo zo ja. Maar dat is weer een heel ander stadium.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:08

Licht overgewicht is gezonder als ondergewicht, omdat je je dan wat extra reserve's hebt bij ziekte. Maar het belangrijkste is je buikomvang, dat verteld meer dan je bmi.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:09

Juul, dit stond er ook in weinig of slecht eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:11

ukje schreef:
[naam], dit stond er ook in weinig of slecht eten

Je zegt dat meestal de mensen die 'goed slank' zijn weinig of slecht eten, en dat is gewoon niet zo. Lachen En goed slank noem ik niet slecht. Als je op gewicht bent. Als je spierweefsel uit gaat plassen ben je een heel stuk verder... Dat doe je als je niks eet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-08 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:12

ik bedoelde ook mager maar dacht zet het wat netter neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:15

Aah okee, dan snap ik het. Lachen

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:08

_Nancy schreef:
Ik wil afvallen omdat ik dus een buikje heb en beste stevige benen Boos!
En die komen ook steeds weer terug als je in de spiegel kijkt..
Dus daar kijk je dan t eerst naar, en dan denk je; dat móet eraf!

En ik weet dat ik echt gewoon slecht eet, fruit ik vrij veel, zéker in de winter..
Maar er is maar weinig warm eten dat ik lust..

Ik ben niet echt tevreden met mezelf, soms wel...

Meid, je hebt een bepaald figuur en zal echt niet alleen je benen of buik afvallen............
Wat wil je nou? Er als een model uitzien??
Die hebben toevallig zo'n figuur en/of anorexia.
Ben gewoon tevreden met je figuur, net als met je neus, haren, ogen, lange vingers of wat dan ook..........

Waar IK niet tevreden mee zou zijn is het niet lusten van fruit en groenten...........
DAAR moet je iets aan veranderen!!

Succes................. Haha! Haha! Haha!

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 08:34

Welshcobfan schreef:
Je vetcellen blijven inderdaad, maar ze krimpen door de oefeningen en natuurlijk gezond eten en elke dag een half uur bewegen. Dus krimpt je zwemband wel degelijk in omvang en de boel word zeker steviger!

Maar dan moet je wel actief zijn daarnaast!!! Anders gaan ze echt niet weg hoor.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 08:36

En je rijd toch paard daar krijg je ook buikspieren van waarom ben je dan nog niet afgevallen Clown Duivel Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:23

Als dat zo makkelijk ging waren er geen paardrijdende mensen meer met overgewicht hè. Scheve mond

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:35

Juul schreef:
Als dat zo makkelijk ging waren er geen paardrijdende mensen meer met overgewicht hè. Scheve mond

Het was een beetje een doordenker Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:34

Ik snap hem niet en denk dat de TS dr niet zoveel aan heeft. Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:46

aira2005 schreef:
En je rijd toch paard daar krijg je ook buikspieren van waarom ben je dan nog niet afgevallen Clown Duivel Pling

vat hem ook niet helemaal als je buikspieren krijgt dan val je niet per defentie af.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:06

amondi schreef:
Of, je bent een dramaqueen die aandacht zoekt....
Of, je bent echt zo "dom" dat je denkt met een dieet van broodje hagelslag en 3 croissantjes een gezond eetpatroon te hebben,

Of, je moet heel snel naar het GGZ,

Of je vraagt je ouders eens om raad.... En "dat lus ik nie" is voor kinderen van 3 en 4 jaar bedoelt, niet voor bijna volwassenen met een baan en 2 paarden, of te wel, leer zelf koken en bereid gewoon dingen die je wel lekker vind.

Echt, ik kan gewoon boos worden over je openings post, het ziet er zo onecht uit met je weegschaal en je z.g. angsten en je post dat je zus je gaat plagen....
Een echte anorexia patiënt verbergt dit en gaat het niet op een vrolijke paardensite posten.

Zo dan, en wat weet jij over een 'echte' anorexia patiënt? Die bestaan namelijk niet!
Ik heb zelf al jarenlang anorexia en het boeit me echt niet meer om daar voor uit te komen!!
Doe even normaal zeg.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:16

ukje schreef:
aira2005 schreef:

vat hem ook niet helemaal als je buikspieren krijgt dan val je niet per defentie af.

Juul zei als je buikspier oefeningen doet kom je al een heel eind, waarop ik zei daar gaan die zwembanden niet van weg. En toen maakte ik dus een geintje met paardrijden train je ook je buikspieren waarom is ze dan nog niet afgevallen.
Snappie maar idd ze heeft er niks aan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:43

Broccoli schreef:
Zo dan, en wat weet jij over een 'echte' anorexia patiënt? Die bestaan namelijk niet!
Ik heb zelf al jarenlang anorexia en het boeit me echt niet meer om daar voor uit te komen!!
Doe even normaal zeg.

Uhhh wat wil jij hier nu zeggen....
Anorexia patienten bestaan niet zeg je, maar jij bent er één.
Hoezo jezelf tegen spreken Clown

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:46

ik denk dat ze zegt dat echte anorexia patienten daar wel rond voor uit komen, in tegenstelling wat mijn ervaring is dus..... Anorexia patienten die er alles aan doen om anderen te laten denken dat ze normaal eten.....

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:49

Eefkes kijken wat ik allemaal gelezen heb.

Meid, ten eerste, je hebt een prachtig figuur. Je gewicht is prima, 21 bmi, ik mocht het willen zeg maar.
Moeilijk eten, tja. Mijn vriend scheen ook niets te lusten toen hij bij mij kwam wonen. Toen ik het uiteindelijk wel maakte was het heel anders dan zijn moeder en nu eet hij bijna alles. Probeer eens bij een ander (je bent uitgenodigd hoor!) te eten. Kijken of dat beter is.

Er overlijden jaarlijks meer mensen aan ondergewicht dan aan overgewicht Knipoog

Je benen die je te dik vindt. 1 oplossing Knipoog Stop met paardrijden, helaas pindakaas maar die spieren die je daarmee ontwikkeld zijn de meest vervelende.

Verder vond ik het eetritme die Juul had gemaakt wel een goede, vergeet alleen niet af te wisselen met beschuit en crackers. Als je constant hetzelfde eet zal je nooit afvallen. Beetje afwisselen.

Het Sonja Bakker dieet is een dieet met veeeeel te weinig calorieen maar er staan wel handige tips in. Probeer dat eens Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:58

amondi schreef:
Een echte anorexia patiënt verbergt dit en gaat het niet op een vrolijke paardensite posten.

Waar staat dat ze anorexia heeft?

Doe niet zo overdreven als iemand wil afvallen. Geef tips over een gezonde levensstijl, daar heeft ze meer aan dan alleen maar te horen krijgen dat ze zich aanstelt en overdrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:01

LovingTweety schreef:
Er overlijden jaarlijks meer mensen aan ondergewicht dan aan overgewicht Knipoog

Dan hebben we het toch over anorexiagevallen? En tegelijkertijd begint obesitas als ziekte een van de meeste doden te eissen...