Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
suleilitha schreef:Waar komt het dan volgens jou van? Of geloof je nog in moderne ziektes en welvaartsziektes?
Het punt is dat mensen met electrostress vaak door hun eigen huisarts al gelijk niet serieus worden genoemd. En hoezo geen bekendheid over, of is dit "wat niet leest, wat niet deert?"
Raar is wel, dat toen mijn vriend verhuisde van pal onder de hoogspanningsleiding hij binnen een paar maanden een totaal ander mens was.
Ik praat nu over een aantal jaartjes terug alweer en wil nog even melden, dat ze hem op een gegeven moment in het ziekenhuis dus wel vanalles hebben gevraagd over de leefomgeving, elektriciteit, etcetera!!!
suleilitha schreef:Ik bler nog gewoon even door Detour. We weten allen hoe het een tijd geleden ging met mensen met een burn out, of bijvoorbeeld fybromyalgie, dat zou ook allemaal niet bestaan. Ondertussen weten ze dan eindelijk toch beter. Ik denk dat het met elektrostress en de gevolgen een beetje van het zelfde laken een pak is.
detour schreef:Heb je daar ebwijzen van , dat het geen invloed heeft, Tara? Wetenschappelijke bewijzen, door neutrale mensen genomen, dus niet door vriendjes van communicatie bedrijven?..
Wel lief dat je begrip toont, dat vind ik wel fijn.
detour schreef:Heb je daar ebwijzen van , dat het geen invloed heeft, Tara? Wetenschappelijke bewijzen, door neutrale mensen genomen, dus niet door vriendjes van communicatie bedrijven?..
Nikka schreef:detour schreef:Heb je daar ebwijzen van , dat het geen invloed heeft, Tara? Wetenschappelijke bewijzen, door neutrale mensen genomen, dus niet door vriendjes van communicatie bedrijven?..
Zoek maar eens op medline: publicaties zat.
Muisbal schreef:Maar waarom zou je alles blamen aan de straling? Is wel een erg gemakkelijk oplossing en je kwaaltje een oorzaak te kunnen geven.
Te veel straling kan een hoop kapot maken ja, maar als je al deze ziektebeelden wijt aan het feit straling (dat er altijd al is geweest, in mindere mate ja), waarom is dan alleen dat te wijten aan straling?
Ik zeg niet dat een ziektebeeld niet MOGELIJK is door straling, maar dat het gelijk als oplossing gebombardeerd wordt vind ik ronduit belachelijk. Het beestje kan ook het beestje zonder naam zijn, het pointen naar 1 bepaalde richting vind ik te gemakkelijk gedacht eigenlijk.
_Tara_ schreef:Heb even de dia's nagelezen, van hoogspanningsmasten was een onderzoek over het ontstaan van leukemie bij jonge kinderen en hierop zou het geen invloed hebben. Tweede onderzoek was over de invloed van UMTS-straling en ook dit zou geen invloed hebben (op de algemene gezondheid dan). Ene onderzoek stond geen bron bij, andere onderzoek alleen dat het uit Zwitserland komt. Dus de betrouwbaarheid weet ik niet. De gezondheidsraad stelt dan kennelijk een rapport op in hoeverre die straling schadelijk zou zijn enzo. Maar ja, zo heb je ook bijvoorbeeld aspartaam... Volgens verschillende raden enzo zou het gezond zijn terwijl veel andere instanties weer zeggen dat het ongezond is.
kynshiri schreef:ik weet dat dit waar is, aangezien mn vriend niet anders doet dan zendmasten van een gsmoperator herstellen. zij krijgen ook erg strikte veiligheidsinstructies en sinds hij weet hoe de vork aan de steel zit, mag de gsm ook niet meer mee naast het bed snachts enz. hij zei ook dat er bepaalde zendmasten zijn (een soort koppelpunten) waarbij je uitdrukkelijk niet dichter dan x aantal meter bij de 'zender' mag komen als die aan staat, want dat zijn een soort microgolven. hij zei ook dat je vrij snel merkt dat je de zone overschreden hebt (wanneer die bv niet zo duidelijk zichbaar is, wat wel eens gebeurd op sommige zendmasten. tot grote spijt van de technici natuurlijk, want er staat nx aangegeven en dan doe je het deurtje van de site open en staat dat ding pal voor je neus...). je begint na een korte tijd nl keiharde hoofdpijn te krijgen enz.
Muisbal schreef:Als jij het fijn vindt om te zeggen dat jij bepaalde symptomen hebt door straling en je daardoor beter voelt dan wanneer je geen oorzaak weet, prima, maar ik ben het daar niet mee eens.