ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:52

Ik bler nog gewoon even door Detour. We weten allen hoe het een tijd geleden ging met mensen met een burn out, of bijvoorbeeld fybromyalgie, dat zou ook allemaal niet bestaan. Ondertussen weten ze dan eindelijk toch beter. Ik denk dat het met elektrostress en de gevolgen een beetje van het zelfde laken een pak is.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:52

suleilitha schreef:
Waar komt het dan volgens jou van? Of geloof je nog in moderne ziektes en welvaartsziektes?
Het punt is dat mensen met electrostress vaak door hun eigen huisarts al gelijk niet serieus worden genoemd. En hoezo geen bekendheid over, of is dit "wat niet leest, wat niet deert?"
Raar is wel, dat toen mijn vriend verhuisde van pal onder de hoogspanningsleiding hij binnen een paar maanden een totaal ander mens was.
Ik praat nu over een aantal jaartjes terug alweer en wil nog even melden, dat ze hem op een gegeven moment in het ziekenhuis dus wel vanalles hebben gevraagd over de leefomgeving, elektriciteit, etcetera!!!

Kjik eens, wat een introspectie, wat een winst!!!!! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:53

suleilitha schreef:
Ik bler nog gewoon even door Detour. We weten allen hoe het een tijd geleden ging met mensen met een burn out, of bijvoorbeeld fybromyalgie, dat zou ook allemaal niet bestaan. Ondertussen weten ze dan eindelijk toch beter. Ik denk dat het met elektrostress en de gevolgen een beetje van het zelfde laken een pak is.

Yep, maar wat betekent het voor de communicatie en al die bedrijven die er van leven? Zetten ze die winstgevende bedrijven zomaar op straat? Clown

Echt nie.. Enneh.. Tsja, als er steeds meer wordt ontdekt wat wordt dan geactualiseerd?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:55

Dat de straling er is, ondanks dat je hem ziet weet ik wel. Maar of je er ook echt last van kan hebben... Zelf merk ik er, tot nu toe, nog helemaal niks van. Op m'n studie kregen we tijdens een hoorcollege ook te horen dat die masten en gsm-stralingen geen invloed hebben op je gezondheid. Maar dan nog, als die straling er is, en je bent er gevoelig voor, lijkt het me erg lastig. Het is namelijk overal aanwezig tegenwoordig.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:56

Heb je daar ebwijzen van , dat het geen invloed heeft, Tara? Wetenschappelijke bewijzen, door neutrale mensen genomen, dus niet door vriendjes van communicatie bedrijven?..

Wel lief dat je begrip toont, dat vind ik wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:58

Tja, met die vragen zijn we natuurlijk niks opgeschoten, dat weet jij, dat weet ik (reactie op je op een na laatste post)
Wat betreft actualisering, zolang iets geld opleverd is een belangrijke factor die meespeelt.

Je noemt ergens bestraling. Niet te zien inderdaad, maar die effecten zijn er immers ook!!! Manlief heeft een tijdlang bestralingen gehad, tot ergens dit jaar juni. De huid is nog steeds aan het herstellen en ik denk dat er enkele verkleuringen zitten die niet meer weggaan. Ik vond de bijwerkingen ronduit dramatisch. En dat van iets wat twee minuutjes duurt en totaal onzichtbaar is.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:59

Maar waarom zou je alles blamen aan de straling? Is wel een erg gemakkelijk oplossing en je kwaaltje een oorzaak te kunnen geven.
Te veel straling kan een hoop kapot maken ja, maar als je al deze ziektebeelden wijt aan het feit straling (dat er altijd al is geweest, in mindere mate ja), waarom is dan alleen dat te wijten aan straling?

Ik zeg niet dat een ziektebeeld niet MOGELIJK is door straling, maar dat het gelijk als oplossing gebombardeerd wordt vind ik ronduit belachelijk. Het beestje kan ook het beestje zonder naam zijn, het pointen naar 1 bepaalde richting vind ik te gemakkelijk gedacht eigenlijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:02

detour schreef:
Heb je daar ebwijzen van , dat het geen invloed heeft, Tara? Wetenschappelijke bewijzen, door neutrale mensen genomen, dus niet door vriendjes van communicatie bedrijven?..

Volgens die man die dat vertelde waren er toen epidemiologische onderzoeken gedaan. Zal even kijken of het in dat college staat, een bron ofzo. Ben zelf ook altijd wel zo hoor, dat ik echt zeker wil weten of iets waar is voor ik het geloof Knipoog
Tja er zijn zoveel onverklaarbare dingen op de wereld... Zelf ben ik vaak wel van, eerst zien, dan geloven. Maar ik sta dan wel open voor het feit dat het waar kan zijn. Hard roepen of iets wel/niet waar is zonder dat je het kunt onderbouwen is nutteloos.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:07

detour schreef:

Zoek maar eens op medline: publicaties zat.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:08

Heb even de dia's nagelezen, van hoogspanningsmasten was een onderzoek over het ontstaan van leukemie bij jonge kinderen en hierop zou het geen invloed hebben. Tweede onderzoek was over de invloed van UMTS-straling en ook dit zou geen invloed hebben (op de algemene gezondheid dan). Ene onderzoek stond geen bron bij, andere onderzoek alleen dat het uit Zwitserland komt. Dus de betrouwbaarheid weet ik niet. De gezondheidsraad stelt dan kennelijk een rapport op in hoeverre die straling schadelijk zou zijn enzo. Maar ja, zo heb je ook bijvoorbeeld aspartaam... Volgens verschillende raden enzo zou het gezond zijn terwijl veel andere instanties weer zeggen dat het ongezond is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:09

Nikka schreef:
detour schreef:

Zoek maar eens op medline: publicaties zat.

Ik ga eerst even eten, zal ik daarna even zoeken. Vind het zelf ook wel interessant Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:10

Muisbal, denk jij dat mensen die deze klachten hebben voor het gemakzucht de straling de schuld geven? Denk je niet dat deze mensen JUIST heel hard op zoek zijn geweest naar de oorzaken van hun klachten? Ik kan je vertellen dat de mensen die ik ken, die inmiddels weten dat het door straling komt, echt wel hun onderzoeken gedaan hebben, hoor. Inmiddels ken ik de verhalen van een aantal van die mensen uit Belgie en Duitsland ook. Zij verzinnen ook maar wat zeker, om het beestje een naam te geven. Clown
Yeah right. Rolleyes

Ik vind je ietwat denigrerende toontje wel erg 'gemakkelijk' om maar in jouw eigen termen te blijven, als je zelf blijkbaar geen mensen kent die echt concreet last hebben hiervan.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:15

Muisbal schreef:
Maar waarom zou je alles blamen aan de straling? Is wel een erg gemakkelijk oplossing en je kwaaltje een oorzaak te kunnen geven.
Te veel straling kan een hoop kapot maken ja, maar als je al deze ziektebeelden wijt aan het feit straling (dat er altijd al is geweest, in mindere mate ja), waarom is dan alleen dat te wijten aan straling?

Ik zeg niet dat een ziektebeeld niet MOGELIJK is door straling, maar dat het gelijk als oplossing gebombardeerd wordt vind ik ronduit belachelijk. Het beestje kan ook het beestje zonder naam zijn, het pointen naar 1 bepaalde richting vind ik te gemakkelijk gedacht eigenlijk.

Waar staat dat alels geblamed wordt hierdoor? Pling
Wie beweert dat alles daardoor wordt veroorzaakt?
Wordt hier iets direct gebormardeerd?

Ik ben al 6 jaar bezig, Muisbal, vind je nogal ongeuanceerd eigenlijk. Steeds weer. En wat heb jij eraan door jezelf er zo tgen te weren? Jezelf? Knipoog

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:15

Waaruit is dan volgens jou gebleken dat het door stáling komt?
Ik vind het inderdaad zo dat als er verder geen oorzaak te vinden is, dat er dan bij straling uitgekomen wordt.

Het is natuurlijk erg vervelend dat iemand -waar dan ook- last van heeft, maar waar baseer je op dat het niets anders dan straling kan zijn?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:16

ik weet dat dit waar is, aangezien mn vriend niet anders doet dan zendmasten van een gsmoperator herstellen. zij krijgen ook erg strikte veiligheidsinstructies en sinds hij weet hoe de vork aan de steel zit, mag de gsm ook niet meer mee naast het bed snachts enz. hij zei ook dat er bepaalde zendmasten zijn (een soort koppelpunten) waarbij je uitdrukkelijk niet dichter dan x aantal meter bij de 'zender' mag komen als die aan staat, want dat zijn een soort microgolven. hij zei ook dat je vrij snel merkt dat je de zone overschreden hebt (wanneer die bv niet zo duidelijk zichbaar is, wat wel eens gebeurt op sommige zendmasten. tot grote spijt van de technici natuurlijk, want er staat nx aangegeven en dan doe je het deurtje van de site open en staat dat ding pal voor je neus...). je begint na een korte tijd nl keiharde hoofdpijn te krijgen enz.
Laatst bijgewerkt door kynshiri op 20-11-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:16

Als jij het fijn vindt om te zeggen dat jij bepaalde symptomen hebt door straling en je daardoor beter voelt dan wanneer je geen oorzaak weet, prima, maar ik ben het daar niet mee eens.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:16

_Tara_ schreef:
Heb even de dia's nagelezen, van hoogspanningsmasten was een onderzoek over het ontstaan van leukemie bij jonge kinderen en hierop zou het geen invloed hebben. Tweede onderzoek was over de invloed van UMTS-straling en ook dit zou geen invloed hebben (op de algemene gezondheid dan). Ene onderzoek stond geen bron bij, andere onderzoek alleen dat het uit Zwitserland komt. Dus de betrouwbaarheid weet ik niet. De gezondheidsraad stelt dan kennelijk een rapport op in hoeverre die straling schadelijk zou zijn enzo. Maar ja, zo heb je ook bijvoorbeeld aspartaam... Volgens verschillende raden enzo zou het gezond zijn terwijl veel andere instanties weer zeggen dat het ongezond is.

Maar waarom dan al die klachten? Knipoog Bij ons in Nijkerk ging het om bejaarden en wat jongeren, wisten niet eens dat het ding werd geplaatst; maanden erna begonnen de eerste klachten, alleem richting het hoofd, hersentumoren, 4 stuks binnen een straal van 300 meter. Toeval?
Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:19

kynshiri schreef:
ik weet dat dit waar is, aangezien mn vriend niet anders doet dan zendmasten van een gsmoperator herstellen. zij krijgen ook erg strikte veiligheidsinstructies en sinds hij weet hoe de vork aan de steel zit, mag de gsm ook niet meer mee naast het bed snachts enz. hij zei ook dat er bepaalde zendmasten zijn (een soort koppelpunten) waarbij je uitdrukkelijk niet dichter dan x aantal meter bij de 'zender' mag komen als die aan staat, want dat zijn een soort microgolven. hij zei ook dat je vrij snel merkt dat je de zone overschreden hebt (wanneer die bv niet zo duidelijk zichbaar is, wat wel eens gebeurd op sommige zendmasten. tot grote spijt van de technici natuurlijk, want er staat nx aangegeven en dan doe je het deurtje van de site open en staat dat ding pal voor je neus...). je begint na een korte tijd nl keiharde hoofdpijn te krijgen enz.

Allemachtig, nou, dat lijkt me dus niet voor niks en ik hoop dat veel mensen deze post lezen!!!
Ach gut

Ik hoop dat jouw vriend rustig aan doet, ik zou zijn baan niet graag vervullen.

In landen als Zwitserland en Zweden, zijn de maatstaven heel anders dan in NL mbt hoeveel straling er rondom je huis mag zijn. dat is vast niet voor niks, zijn niet de meest achterlijke landen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:33

Muisbal schreef:
Als jij het fijn vindt om te zeggen dat jij bepaalde symptomen hebt door straling en je daardoor beter voelt dan wanneer je geen oorzaak weet, prima, maar ik ben het daar niet mee eens.

Ik vind het helemaal niet zinvol dat jij het niet eens bent dat ik heb ontdekt wat de schade heeft veroorzaakt, ik ben dolgelukkig! Wees liever blij voor me, nu kan ik nl iets doen! Knipoog

Ik kan ook wel zeggen dat ik het niet met je eens ben als jij iets onder de leden hebt.

Maar dat is nu NET waar ik NIET op zit te wachten. Knipoog

Zou jij het leuk vinden als je al jaren loopt te zoeken en eidenlijk hebt ontdekt wat je dwars zit en ik zeg:"Joh, is allemaal gezwam, ben het er niet mee eens?"
Gunst meid, wat zul je je begrepen voelen. Clown

Ik lees nu je leeftijd, en ik neem je nu echt niks meer kwalijk meid.. Ach gut

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:51

No that makes sense.

Je zegt zelf dat je het prima vindt dat sceptici reageren, ook al zou je het niet prima vinden, i don't care.

En wat kan jou het schelen als iemand denkt dat wat jij denkt niet zo is. Dan kan je het op leeftijd gaan gooien, maar je weet zelf natuurlijk dondersgoed dat dat nergens over gaat.

Ik acht het niet bewezen dat straling de oorzaak is van "alles".
Maar zoals ik al zei, als jij je daar beter door voel door het beestje een naampje te geven (want daar komt het eigenlijk op neer, dat is bij elk ziekteverschijnsel en ziekte zo) dan is dat toch helemaal prima.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:02

oeh, wat een agressie, Muisbal! Ik vind je gewoon totaal niet invoelend en mega zwart wit, totaal niet genuanceerd, zelfs spottend. Ja, dat gooi ik o.a. op een gebrek aan levenservaring.
Jij zat nog op de lagere school toen mijn klachten begonnen.

Ook dat je steeds älles"aanhaalt bewijst genoeg, toch?
Ik ben blij dat ik weet wat de oorzaak is, dan kan ik er wat aan doen. ADt gun ik elk mens die klachten heeft, meis. En daar zou je best wat respect voor mogen tonen. Ik wens jou verder het beste.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:12

Ik ben het wel met Muisbal eens, al is het voor mij wat genuanceerder.
Ik heb nog eens een keer naar het rijtje symptomen gekeken, en ja ik heb er allemaal last van. Toch weet ik 95% zeker ( in wetenschappelijke termen is immers niets onomstotelijk te bewijzen, maar dat zou je moeten weten als je aan een uni gestudeerd hebt, en tenminste wetenschapstheorie gehad hebt, detour) dat dit niks te maken heeft met straling. Ik heb een mechanisch probleem in mijn hart, werk veel te hard en te veel, eet slecht en onregelmatig, en ben nog aan het afkicken van mijn zwangerschapshormonen: voila, op trillende benen na heb ik alle klachten die in de openingspost genoemd zijn.

Om nog maar terug te komen op de wetenschapstheorie: oorzaak en gevolg relatie is in feite andersom. Er moet eerst een gevolg (en dat is wat anders dan een effect!) waargenomen zijn, alvorens men een oorzaak kan gaan zoeken. Meteen terugverwijzen naar één oorzaak is te simplistisch. Er moeten verschillende overwegingen gemaakt worden, alle wijzigingen in een bepaalde omgeving ( niet perse geografisch ) moeten eigenlijk meegenomen worden, alvorens iets te kunnen zeggen over de oorzaak van een bepaalde gebeurtenis. In een stad/dorp etc. is dit bijna niet te doen, en moeten de aanwijzigingen wel heel erg sterk zijn. En een toename van een aantal symptomen, hoe vervelend ook voor degene die er last van hebben, kan door van alles veroorzaakt worden. Hebben deze woonbiologen ook gekeken naar andere mogelijke oorzaken? En zo ja, welke en wat zijn de bevindingen. Dat zou ik graag willen weten. Misschien weet jij er meer van detour!
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 20-11-08 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:14

Wat doet het er toe wanneer je klachten begonnen en hoe oud ik toen was, dat is totaal niet relevant.

Mag ik vragen wat je er dan aan doet zodat je klachten minder zouden worden?
Ik denk dat een groot deel psychisch ligt. Of dat slecht is? Nee absoluut niet, want als iets helpt, waarom zou het dan slecht zijn?

Maar of het daadwerkelijk zo is, daar geloof ik niet in.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:16

Laat me voorop stellen dat ik het erg vervelend voor je vind dat je zoveel klachten hebt gehad of nog steeds hebt en dat het op zich heel prijzenswaardig is dat je andere mensen wilt waarschuwen, maar heb je er ook bij stilgestaan dat het averechtse gevolgen kan hebben? Lachen

Ik sta hier sceptisch tegenover, maar ik ben niet bij voorbaat al niet over te halen. Ik vraag je om met onderzoekresultaten te komen waaruit blijkt dat dit probleem echt bestaat. Jij zegt dat de sceptici maar moeten bewijzen dat het niet bestaat, maar je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat. Zelfs al zou ik met onderzoeken komen waaruit blijkt dat het onwaarschijnlijk is, dan zou jij zeggen dat er niet goed gezocht is, dat de meetinstrumenten niet klopten, of dat de onderzoekers bevooroordeeld waren. Daarom vraag ik jou om met feiten te komen, want als die er zijn moet het mogelijk zijn om ze te vinden. Wetenschappers zijn eigenwijze mensen die elkaar vaak en graag tegenspreken, dus ik daag je uit om iemand met een academische achtergrond te vinden die het met je eens is. Ik denk zelf dat dat mogelijk moet zijn. Knipoog

De reden waarom ik zei dat het ook averechts kan werken is omdat gebleken is dat mensen zich gemakkelijk een ziekte laten aanpraten. Zo behandelde Freud al vrouwen met 'hysterie', kent bijna elke cultuur op een zeker moment wel een vorm van 'duiveluitdrijving' en denken geneeskundestudenten vaak onterecht dat ze een ziekte hebben (kandidatenziekte). Ik ken een onderzoek waarbij wetenschappers een ziekte verzonnen hebben en gek genoeg bleek een deel van de proefpersonen deze 'ziekte' nog te hebben ook! Als je wilt kan ik kijken of ik dit onderzoek terug kan vinden, ik weet helaas niet meer welke onderzoeker het was, maar misschien kan ik het nog vinden. Jij zegt dat er veel geld omgaat in apparaten die straling veroorzaken, maar bedenk dat gezondheidszorg sowieso een lucratieve sector is. Als je mensen zover kunt krijgen dat ze geloven dat ze een ziekte hebben waar jij het medicijn voor hebt ben je binnen. Knipoog

Wat bovendien vervelend is aan deze verklaring voor al die ziekteverschijnselen die jij noemt is dat er geen medicijn voor is. Jij kunt al je apparaten wel aan de kringloopwinkel schenken, maar je kunt moeilijk van je buren verlangen dat zij hetzelfde doen. Vraag jij als je in de trein zit of iedereen zijn laptop en mobiele telefoon wil uitzetten? Daarnaast zijn de klachten die jij noemt zo ontzettend divers dat bijna iedereen op een gegeven moment er wel eens last van heeft. Er zijn echter veel meer mogelijke oorzaken voor deze klachten. Op het moment dat mensen geloven dat het aan de straling ligt staan ze minder open voor andere mogelijke verklaringen en zijn ze als gevolg daarvan lastiger te behandelen, omdat ze zich bijvoorbeeld minder inspannen om er iets aan te doen of om hun medicijnen goed in te nemen. Ik hoop dat je hier de risico's van inziet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:27

Heb net even gezocht. Wat me ten eerste op viel was dat er maar weinig onderzoek naar word gedaan, er zijn maar relatief weinig artikelen over te vinden. In een aantal artikels wordt een link tussen deze straling en leukemie bij kinderen genoemd. In één artikel wordt genoemd dat het ook wel andere effecten kan hebben. Heb ook een artikel gevonden waarin wordt geconcludeerd dat straling van GSM's een effect hebben op het balans tussen DNA schade en DNA repair. Dit effect was zichtbaar bij mensen die gevoelig zijn voor straling en mensen die er ongevoelig voor zijn.
Laatste artikel gaf weer aan dat mensen die zeiden gevoelig te zijn niet meer/minder last van straling hadden dan ongevoelige mensen.