pil doorslikken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:26

ik slik hem regelmatig 3 of 4 maanden door, kan helemaal geen kwaad!

vroeger, doordat vrouwen snel kinderen kregen én veel werden die in hun hele leven maar 50 x keer ongesteld. De gem. vrouw nu in haar leven 500 keer, waardoor er veel meer buitenbaarmoederlijke bloeding optreden (omdat je lichaam steeds meer bloed aan maakt) en de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is ook groter...

dit las ik in een spits of metro vorige week en kan me hier erg goed in vinden. Heerlijk niet ongesteld zijn hahaha (ook veel beter voor de stemming hier in huis want ik ben echt zoooo chagerijnig als ik ongesteld ben...)

Pil doorslikken kan helemaaal geen kwaad! Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil omdat vriendlief toch in het buitenland zit, nou ik baal echt verschrikkelijk. Ben 2.5 maand niet ongesteld geworden, (nee niet zwanger, maar stress omdat vriendlief uitgezonden is) lichaam kwam de ene week 3kilo aan en een week later was het er ook weer af, last van opvliegers, echt m'n hele hormonen huishouden ligt overhoop. 2 weken geleden Eindelijk ongesteld geworden, meteen weer begonnen met de pil en nu nog steeds ongesteld... goed, ik slik me pil gewoon lekker door, komt vanzelf wel weer goed (ben nu in iedergeval van die gewichtsverschillen en die opvliegers af).

Mijn tip: Nooit meer stoppen met de pil totdat je kinderen wilt... scheelt een hoop stress

en indd, sex als je ongesteld bent en de pil slikt kan geen kwaad, je bent gewoon die 7 dagen beschermt Knipoog En als je op safe speelt met condoom heb je je toch nergens zorgen over te maken...

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:43

Mijn ervaring is dat ik juist veel meer in de stress schoot en enorme stemmingswisselingen had toen ik de pil nam, erger dan dat ik dat heb zonder dat ik de pil neem. Dus daar ben ik maar weer mee gestopt, ook omdat ik de pil nam tegen de pijn, maar deze werd daarmee niet minder, dus dat schoot ook niks op.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:47

Ik slik hem minimaal 3 maanden door Knipoog max 6. op advies van dokter !

heb namelijk al 2 keer in het ziekenhuis gelegen.. onwel geworden, teveel bloed verloren. word saggo, stemmingswisselingen, stress. En gezien ik veel sport slik ik m op advies op de doktor door.

Kans op onvruchtbaarheid heb je ook als je elke maand stopweek heb Knipoog dus daarvoor hoef je het neit te laten, dan moet je m helemala niet slikken.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:59

Relaxed schreef:
Ik slik altijd de pil door, las hooguit 2 x per jaar een stopweek in.. heb het verschillende artsen en apothekers gevraagd en ze zeggen allemaal dat het geen kwaad kan. Door de pil bouw je geen slijmvlies op in je baarmoeder en dus hoeft er ook niks uit, wat bij een normale cyclus wel zo is.. Wat Verootje ook zei, je houdt je lichaam voor de gek met die stopweek, het is geen echte ongesteldheid..
Voor mij is het alleen maar beter om hem door te slikken, ik vergeet na de stopweek altijd om weer te beginnen en juist dan is het risico het grootst Clown

Klinkt logisch, maar waar komt dat bloed dan vandaan tijdens de stopweek...

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:48

Huh oke ik snap het niet.
Ben je nou wel of niet beschermd in je stopweek? Ik dacht altijd van niet toch, omdat je dan een week lang de pil niet slikt dus ook een week lang risico loopt?
Als het niet zo is, arrrgh. Huilen van het lachen

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:52

Nee tijdens de stopweek ben je gewoon beschermd hoor, dat hoort er gewoon bij. Je bent alleen niet beschermd als je in week 1 een pil vergeet en deze later dan 12 uur inneemt, je bent dan de komende 7 dagen niet beschermd.

Als jij dus altijd trouw je pil slikt ben je in principe, ook in de stopweek, beschermd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:53

Ik slik hem altijd door, op een enkele keer in het halfjaar na als ik hem vergeten ben te halen Clown
Heb het aan 3 artsen gevraagd en volgens hen kon het absoluut geen kwaad.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:12

Hmm oke dat heb ik dan al die tijd fout gehad. Balen!
Maar dat is toch raar, eigenlijk? Nouja ik ben al niet zo goed in biologie, maar als je tijdens het slikken een keer vergeet en te laat inneemt, ben je niet beschermt, maar een week lang niet innemen en toch seks hebben is geen probleem?
Of heeft dit gewoon te maken met het tijdsstip van, normaal gesproken dan, de ovulatie etc?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:19

Heeft met het tijdsstip te maken, het is alleen in week 1. Als je in week 1 de pil vergeet (langer dan 12 uur) dan ben je niet beschermd, als dit in week 2 of 3 gebeurt maakt het niet uit.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 03:59