Afvallen. Wie heeft er tips?Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Re: Afvallen. Wie heeft er tips?Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:51

_Lotjuh_ schreef:
Ik meld me hier ook..
Nou moet ik erbij zeggen dat me wel bijna een eetstornis wordt aangepraat thuis. M'n moeder vind mij te dik en ze neemt ook geen blad voor d'r mond om mij dat te laten weten. Ik weet dat het gewoon bedoeld is om me te waarschuwen dat ik niet NOG meer moet aankomen. Maar leuk is anders.

Mijn moeder is er ook zo een. Elk weekend hoor ik: "Jij groeit nog eens dicht".
Bedankt ma Boos! Heb haar al aantal keer gezegd dat ik het niet fijn vindt dat ze dat zegt, maar werkt niet echt.

Oke, mijn plan:
Geen snoep of snacks meer kopen doordeweeks, alleen gezonde dingen. Ongeveer 2 á 3 keer gaan sporten.
In het weekend 1 dag dat ik mag zondigen, verder ook zoveel mogelijk laten staan.
En elke dag van het weekend 1 á 2 keer per dag flink eind wandelen met het hondje.

Ik wil niet afvallen. Ik wil enkel wat vet in spieren omzetten. Weeg ongeveer 65 kg bij 1.70 (heel goed gewicht dus).

*zucht* en nu nog waarmaken Bloos Ik ga echt veel extra motivatie nodig hebben Tong uitsteken

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:57

Hoi!

Ik doe ook mee! Gebrek aan karakter is ook hier aanwezig... Maar in ben sinds 14 dagen gezonder aan het eten! Ik wil ook niet echt afvallen, want ben niet echt te dik, maar die vetopslagplaatsjes... Die moeten eraf!

Ik kan ook heel moeilijk van het snoep afblijven! Ben exact 14 dagen bezig, heb wel al een paar keer gezondigd... Maar ik at gewoon hele koekendozen leeg, dus dan is eens een koekje of 2 geen hoofdzonde vind ik.. Ben al een kilo kwijt trouwens!

De eerste 2 dagen vond ik het moeilijkst... Mijn lichaam snakte naar suiker! Maar je moet je idd bezighouden, dan gaat het wel...

Hup meisjes, hup!!

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:22

Babeth schreef:
haffilover schreef:
Edit: En nu noem je 2 zinnen uit een veel langer verhaaal. En zo klinkt het heeel anders dan als je het in het verband met het verhaal ziet.

Omdat die 2 zinnen precies zijn waar ik op doel bij tieners.

Edit2: Mag ik vragen of jij zelf ooit dik of mollig geweest bent?

Ja dat ben ik geweest en ben nooit aan de lijn gegaan.

Tja, maar laten we wel wezen, uiterlijk telt gewoon. Iedereen kijkt naar je uiterlijk.

Bij sommige mensen gaat het heel vanzelf weg. Bij mij is het gewoon nodig. Ik wil me gewoon prettig voelen, en niet dat ik gewoon verdrietig word als ik in de spiegel kijk, zoals eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:21

De 2 beste tips die ik je kan geven ;
Niet meer snoepen ! (Niet alleen zoete snoep, maar ook koekjes en chips)
Géén frisdrank meer ! (Pak water, hoe vies je het ook vind Knipoog En anders niet meer dan 4 glazen per dag een light product)

Nog wat tips ;
Alles waarin het woord 'worst' zit of worst is kun je beter niet pakken.
Eet op vaste tijdstippen.
Als je écht echt een vreetbui krijgt, of gewoon iets moet eten .. Pak dan een appel of drink water,
En ga lekker eens wat extra bewegen. Als is het maar een blokje om.
Broodjes kun je ook beter niet pakken, pak een lekkere bruin volkoren boterham Lachen
Pak niet constant hetzelfde ; iedere dag 2 boterhammen met kaas .. Doe er een keer ham op etc. Neem wat magere yoghurt, fruit etc.
Probeer van de producten die je koopt, de versie met het minste vet te pakken.
Rauwkost na het eten ; héél lekker Ja En héél gezond (en vullend).
Beter geen toetjes na het warme eten, dan verteer je niet goed.
Daarbij mag je áltijd overal komkommer op/bij doen (denk aan op je boterham met ham of kaas).
Na 8 / 9 uur 's avond niks meer eten (tenzij je zo'n honger hebt en je een veilige appel eet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:22

En dan is het belangrijkste ; blijven doorzetten én doorgaan.
Je weet waarvoor je het doet.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:23

Hier loopt een topic over bij voedertijd.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:42

Mijn moeder heeft vandaag speciaal voor mij iets van Brinta Wake up met bananensmaak gekocht. Is toch wel 155 cal viel mij op. Terwijl een theeglas yoghurt veel minder is volgens mij. Maar daarbij sport ik nu best veel, dus moet ik ook zorgen dat ik genoeg cal binnen krijg. Verder drink ik eigenlijk wel veeeel cola light, is dat erg slecht?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:46

Als je bij de site van caloriechechker.nl kijkt dan zegt men dan dat cola light 0 cal "oplevert".

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:54

LZP -> MW

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:07

En wat doen jullie tegen de 'lovehandles' dan Bloos.

Annemie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:08

Ik ga ook gezellig mee doen. Ik loop ook al een tijd te k*tten over mijn figuur en word ook gezegd, jij bent ook dik.. Jij eet wel veel of niet.. Daar ben ik flauw van.. In het begin gaat het afvallen wel.. Maar dan krijg je die vreetbuien weer.. Daar moet ik me over heen zetten.. Soms smacht ik egt naar een vette hap.. En ben je bij vrienden die voor gaan stellen om ergens te gaan eten.. Het is dan zo moeilijk om als enige nee te zeggen. Maar ik ga zeker mee doen!

Maar wat voor drinken is allemaal wel goed dan? Je komt zeker alleen op water uit.. En voor op brood vind ik ook zoon ramp.. zoals vruchtenhagel is dat wel goed?

Annemie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:08

haffilover schreef:
En wat doen jullie tegen de 'lovehandles' dan Bloos.

Zoveel mogelijk proberen te bedekken!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:16

Waarom focussen op afvallen? Is het niet veel beter om te focussen op gezond?? Levert uiteindelijk wel hetzelfde op natuurlijk, een goed lijf, maar dan krijg je niet al die idiote voedingspatronen met kale boterhammen en 1 sultana voor lunch (ik geloof nooit dat je daar 80 mee wordt, sorry!). De geijkte dingen, niet snoepen veel groente, veel fruit.. We leven ook nog om een beetje lol te hebben en niet alleen om ' dun' te zijn toch??

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:23

155 voor ontbijt kan ik eerlijk gezegd echt niet heel veel calorieen noemen hoor. Ik onbijt altijd met bord optimel yogurth en kellogs. En zal vast meer in zitten maar vult goed!

Daarbij ben ik het er niet mee eens dat je zoo weinig moet eten kom op een appel als lunch is niet gezond hoor?. Ik ben juist meer gaan eten dan ik deed maar wel 3 goede maaltijden en drie tussendoortjes per dag. Geen cola light meer want ook in dat soort dingen zitten suikers en troep die voor honger zorgt.
Maar goed en volkoren eten! Ben al meer dan 50 kilo kwijt geraakt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:41

Ik heb even getemd en nogmaals er loopt hier al een topic over maar kennelijk lezen jullie over posts heen in dat topic staat op de eerste bladzijde hulpmiddeltjes wn tips.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:46

ik wil niet afvallen maar wil me lichaam strakker krijgen..

sport vanaf nu 3 x in de week met een sportschema !
cardiofitness met interfal verbrand per half uur 225 calorieen.. ( ben net deze week begonnen sporte hiervoor 2 x per week zonder schema )

daarnaast doe ik half uur krachttraining.. maar moet eerlijk zeggen dat ik helemaal kapot ben naar t schema... en na een paar weken zullen we zien als er iets veranderd ofniet Knipoog

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:46

lovelygirly schreef:
Najaa. Ik ga niet met de fiets naar school.
Heb ik al jaren gedaan. Heb nu een scooter en laat die niet staan. Bloos

maar in 1 keer kan ik ook niet van de snoep afblijven.
Je kunt niet van de 1 op andere dag zeggen: nooit meer snoepen.

Dus moet ik dat anders doen...

Dit heb ik precies hetzelfde..
Ik ga zoiezo 3 dagen op de scooter naar school,
Maar ik heb een vriendin die me ook wil ophalen om mee te rijden naar school.
Dus dan doe i kdat ook weer en doe ik bijna niks meer op de fiets
Af en toe alleen naar stal (5 min. fietsen) Verdrietig
En snoep kan ik de laatste tijd ook moeilijk laten liggen en pakt dus snel wat lekker of zoek ik wat
Laatste tijd ga ik ook veel naar de winkel om wat lekkers te kopen Verdrietig
ik weet het, dat is niet slim

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:48

en er is ook nog een leuk drankje van Optimel ... na 2 weken zie je al resultaat .. werkt ook echt goed !

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:43

welke is dat dan ?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:48

NoiRaM schreef:
en er is ook nog een leuk drankje van Optimel ... na 2 weken zie je al resultaat .. werkt ook echt goed !

je bedoelt optimel control?
werkt dit dan echt?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:11

Ik geloof niet zo in die onzin van: dit drankje laat je wel 5 kg afvallen!
Hooguit dat er meer vezels in zitten, waardoor je geen honger meer hebt. En dus minder eet. Dat doe je dan toch echt zelf Knipoog

Daarbij; oplos-limonade is wel goed. Je kan het net zo puur maken als je zelf wilt. Of thee (zonder suiker natuurlijk).
Is eens wat anders dan al dat water Sigaar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:03

maaykuhhh schreef:
Suzanne F.: Even offtopic, maar wat had jij een prachtpaard zeg! Zus van Tuschinski duidelijk te zien, al ben ik niet weg van hem, maar dat komt meer door zijn karakter! Ik heb even je profiel bekeken.. En wat een prachtige bonte jaarling! Haha! Moest gewoon even gezegd worden!

Thanx! Haha!
Lief dat je het zegt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:21

Ik ben gisteren op gesprek geweest, ben gewogen gemeten e.d.
Op zich wat eetpatroon betreft doe ik het nog niet zo heel erg verkeerd, ik drink teveel water, jah water en nuttig te weinig eiwitten, alle gegevens worden nu ingevoerd in een programma, daarbij komt mijn sport / acitiviteiten schema er nog eens bij en dat rolt er zo een schema uit voeding en beweging en men denkt dat ik met een paar kleine aanpassing binnen no time op mijn juiste gewicht zit, dus ik kan alleen maar adviseren, ga niet zomaar op een dieet win eerst een hoop informatie in

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:51

Ik ga er ook weer opletten, het gaat er zo snel aan, en eraf een stuk moeilijker Nagelbijten / Gniffelen
Iedereen zegt altijd wel jij dik? Clown
Maar ik vind dat wel, ik ben nooit dik geweest, altijd dat panharinkje, en nu heb ik een buikje en te dikke boven benen.

Ik heb van die dagen dat ik heel gezond eet, lekker kaas en sla en tomaten enz, en fruit ipv snoep.
Maarr dan weet ik dan komen er dagen, dat ik denk fack it eventjes, ik heb zin in lekkere dingen..
En dan gaat het mis, dan word er in een keer heeeel veel gegeten. Maar dan ook echt veel, binnen 1 dag zit er dan weer 2 kg aan..
Ik heb geen eetziekte ofso, maar soms gewoon hard de neiging..

Daar wil ik dus ook op gaan letten, die 'freetbuien' wil ik niet meer.