Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

En daar ben ik wel blij om..
katiavl schreef:Ik geloof er niet in, hersenen zijn erg ingewikkeld en complex. En kunnen ons veel laten doen. Er is een neuropsychologische verklaring voor uittreden maar die ben ik even vergeten op deze moment.
katiavl schreef:Ik geloof er niet in, hersenen zijn erg ingewikkeld en complex. En kunnen ons veel laten doen. Er is een neuropsychologische verklaring voor uittreden maar die ben ik even vergeten op deze moment.

.Vlindie schreef:Klopt FemmeF. Een hele vreemde gewaarwording en ervaring. Ik moet erbij vertellen dat ik een hele tijd er niet
over heb durven/kunnen praten..... Eerst moest ik het zelf verwerken, zeker het gegeven dat ik me niet druk heb
gemaakt over m'n kinderen. Later, terugdenkend aan die lift, wist ik heel goed wat me was overkomen.
Overigens, in die lift scheen een heel fel licht, door de kier van de deuren heen. Het was aandachttrekend maar niet
op een onplezierige manier. Heel duidelijk wist ik waartoe het diende, vandaar dat ik ook bewust aan mijn kinderen
begon te denken. Voor mij een teken dat ikzelf niet klaar was om te gaan. Ik kreeg de mogelijkheid, maar om welk
een reden dan ook, ik nam hem niet...
Spijt? Niet! Twijfel wel...... later, ik ben immers door een 'hel' gegaan wat betreft pijn en ongemakken.
Maar ja, dan kijk je terug naar die ervaring en heel soms dacht ik; stel ik had de stap genomen.....
Een weg terug was er niet geweest. Ik had de keuze in die zin dat het mij vrijheid gaf. De keuze om terug te gaan
werd voor mij genomen, en dat was goed. Maw. de dingen lopen zoals ze lopen, en sommige dingen worden door
anderen bepaald hoe het zal lopen. Dat is in mijn geval zeker gebeurd.
Grtjes,
Vlindie

, maar het is het enige logische waar ik me aan vast kan houden. Dus ja, en Arabesk ik ben blij iets gevonden te hebben waar we het dan samen over eens kunnen zijn,
ik weet ook zeker dat het kan!!
Arabesk schreef:katiavl schreef:Ik geloof er niet in, hersenen zijn erg ingewikkeld en complex. En kunnen ons veel laten doen. Er is een neuropsychologische verklaring voor uittreden maar die ben ik even vergeten op deze moment.
Ik ongelovige Thomas en nogal anti zweeftheorieën, ben het boek gaan lezen omdat ik het onzin vond.
Maar zoals hij het onderbouwd, wordt het toch wel aannemelijk. Ik kan niet het hele boek overtypen, maar hij heeft aangetoond dat de hersenen écht inactief zijn op het moment van de BDE bij zijn patiënten.
Uittredingen kunnen wel plaatsvinden onder invloed van drugs etc, maar dat zijn andere uittredingen dan bij BDE

Dat ze niet meer bang zijn voor de dood.