Het leed wat okselzweet heet :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Deco_

Re: Het leed wat okselzweet heet :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:20

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:55

Nicole10 schreef:
Wel eens van iontoforese gehoord?? Bij veel mensen heeft het ongelofelijk veel effect!
Even googlen! Bijv deze site: http://www.vanderbend.nl/informatie.php?product_id=158

Ik snap er eigenlijk weinig van... Bloos

Ik B2O lijkt me ook wel wat. Volgende week maar ff langs kruidvat of etos.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:02

Ik heb het ook en laat ik nu net allergisch zijn voor odorex. Clown
Nu na 1000000 deo's heb ik er een die helpt, ik had er ook een van therme, een spraytje wat je 1 keer per week moet gebruiken en daarnaast de deo.
Dat hielp een week en daarna niet meer.
Mijn vader en mijn broertje gebruiken dezelfde als ik. (alleen een andere geur natuurlijk. Vork )
Ik zweet zelfs nagenoeg niet meer. Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:10

Welke gebruik jij nou dan Moonfish?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:13

Merilyn schreef:
Wat ik ook probeer, ik krijg altijd van die klotsoksels al heb ik het vreselijk koud. Boos! Nu heb ik 100 verschillende deo's geprobeerd. Nu dat flesje van odorex wat je moet deppen onder je oksels werkt nog een beetje, maar de rest dus niet. Als ik een jasje aanheb gata het nog, maar leuke strakke truitjes in elke andere kleur dan zwart geven dus na een uurtje of 2 prachtige donkere vochtplekken aan onder mijn armen Boos! Boos! Boos!

Nu zit ik dus op mijn werk met een prachtig strak shirtje aan en (dat ziet god dank niemand) een laag wc papier onder mijn armen om het vocht op te vangen.

Ik ben er nu dus over aan het denken mijn oksels in te laten spuiten met Botox. dat schijnt erg goed te helpen. Mijn vraag: wie heeft de oplossing voor dit probleem of heeft er iemand al een botox behandeling gehad op die plek.

Groetjes Merilyn

komt me heel bekend voor,
ik word er ook niet goed van,
ik gebruik ook odorex,
maar blijft gewoon lekker nat onder de armen,

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:29

rowo schreef:
Welke gebruik jij nou dan Moonfish?

Dat vraag ik me dan ook af. Ja

Ik ben ook een okselklotser, heel irritant. Nu moet ik wel zeggen dat ik mezelf over m'n schaamte ervoor heen heb kunnen zetten, ik stink namelijk niet naar mijn weten.
Ik heb een heel sterk reukorgaan en ben altijd erg bedacht op vieze geurtjes. Ik draag truitjes dus ook nagenoeg maar één keer en stop ze dan netjes in de was, scheelt ook een hoop! Lachen
Op het moment gebruik ik een roller van Nivea : Pearl & Beauty. Over deze deodorant ben ik op het moment erg te spreken, gebruik hem nu zo'n vijf maanden.
Ik douche overigens vrij vaak met douchegels voor mannen, daar reageert mijn huid minder snel allergisch op als op douchegels voor vrouwen.

Misschien dat ik dat goedje van de Etos ook maar eens ga proberen of eerst nog even de Aluin Pure Nature lijn van Sanex. Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:11

Ik gebruik Old spice, lijkt opa deo maar dat valt mee. Clown
http://www.drogisterij.net/index.php?me ... 1AodMD2p2A

Het lijkt een beetje een mannenluchtje, maar zodra het ingetrokken is dan ruik ik het echt niet.
(of je moet je neus in je oksels stoppen, dan wil je het een héél klein beetje ruiken.)
Ik heb een hekel aan ruikende deo's namelijk. (oa nivea etc, de gangbare deo's ook.)
Het is bij mij het enige wat werkt bij mij en mijn vader én mijn broertje, het is een soort roller.
Ik werd er een beetje wanhopig van op een gegeven moment, helemaal happy. Haha!

Het is het proberen waard! Ja
Dit is ook niet agressief.
Odorex had ik binnen 10 minuten knalrode oksels van en rode vlekken en het irriteerde en jeukte giga. Clown
Dit is heel fijn spul voor je huid, al die chemische zooi kan ook niet goed zijn.
Ik gebruik dit nu al minstens een jaar en het werkt nog steeds even goed.

Door die van therme die met een 10 door de test kwam, die werd door mensen gebruikt eens in de 5 dagen zonder andere deo erbij te gebruiken, ik gebruikte er nog deo bij en na 2 weken tot een maand was het effect weg.

Dit is het, misschien werkt het bij jullie wel, het komt super door de test..

http://www.drogisterij.net/Therme_anti_ ... _/P/161510
Ik gebruikte hem samen met deze van therme.
http://www.drogisterij.net/Therme_deove ... /P/3343032

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:41

Ik zweet ook veel en het ruikt sterker doordat ik vitamine B12 spuit. Het is geen zweetgeur, maar je ruikt het wel.
Ik heb ook veel geprobeerd. Ik ben heel tevreden over Nivea Pure. Ik ruik na een dag werken nog steeds fris.
Klotsende oksels houd ik wel, maar als ik om me heen kijk, hebben veel mensen dat hoor....

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:02

weetje wat ik op het werk doe..
werk in de horeca en vooral hoogseizoen ook last van plekken in je blouse en dat kijkt niet zo fris natuurlijk..
wij plakken dan een inlegkruisje onder je oksels..
is niet zo dik en vangt het prima op en je ziet het totaal niet zitten....

Verder heb ik zelf ook veel last van zweet oksels ook odorex in gebruik maar heb niet het idee dat het werkt..
Nu heb ik er geen last van maar in de zomer is het een drama

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:12

Het ligt er bij de Old spice ook aan welke geur je neemt trouwens over die mannengeur. Clown
(kon niet meer editten, zou zonde zijn als het mensen erdoor afschrikt.)

Utopia, dat is balen zeg met dat werk!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:18

heeeel handig topic

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:38

Welke zou je dan aanraden Moonfish? Welke van die Old spice deo's?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:26

Wat een handige tips zeg allemaal.

Mocht ik het ooit nog eens nodig hebben..ik zet hier even een stipje Lachen

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:55

QuickSilver schreef:
ik vind dat dit super werkt, ook al eerder genoemd..

Afbeelding

Beter dan de odorex en het prikt niet zoals dat spul..

ik gebruik t ook! is echt super spul Haha! en het werkt 4 dagen echt helemaal goed en laatste dag heb ik meestal maar een heeeeeel kein zweetvlekje, niet noemenswaardig eigenlijk.
werkt ook goed op je zweetvoetje Knipoog

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:02

Nicole10 schreef:
Wel eens van iontoforese gehoord?? Bij veel mensen heeft het ongelofelijk veel effect!
Even googlen! Bijv deze site: http://www.vanderbend.nl/informatie.php?product_id=158

Er is idd een soort operatie (meen dmv laser oid) waarmee je de rest van je leven okselzweetvrij bent. Dan worden ook haarzakjes ed vernietigd.

Ik herinner me dat omdat toendertijd 1 vd Toppers het had laten doen (of allemaal)

HEt bestaat dus wel maar wat het prijskaartje ervan is. Ik heb het dus niet over botox

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:07

mltex schreef:
Nicole10 schreef:

Er is idd een soort operatie (meen dmv laser oid) waarmee je de rest van je leven okselzweetvrij bent. Dan worden ook haarzakjes ed vernietigd.

Ik herinner me dat omdat toendertijd 1 vd Toppers het had laten doen (of allemaal)

HEt bestaat dus wel maar wat het prijskaartje ervan is. Ik heb het dus niet over botox

Ook zijn er meerdere oorzaken waarom iemand meer transpireerd, soms voeding, hormoonhuishouding, stress e.d. Zweten is immers een lichaams'functie' !

Moet zeggen dat ik er zelf geen last van heb, alleen met bloedheet weer mss een randje. Vergeet ook niet dat IEDEREEN zweet en je niet de enige bent als je denkt dat je voor 'l.ul' staat

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:03

none schreef:
Welke zou je dan aanraden Moonfish? Welke van die Old spice deo's?

Ik gebruik het liefst de fresh, ik heb nu de original, foutje met kopen. Clown
Maarja, het maakt mij niet zoveel uit, je ruikt het toch amper, ook als je evt. gaat zweten gaat het nagenoeg niet ruiken.

Het zijn niet de typische luchtjes die je bij andere deo's hebt zoals dove, rexona etc. de gangbare deo's, maar het werkt bij mij ontzetttend goed en dat is mij heel veel waard. Ja

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:24

mltex schreef:
Ook zijn er meerdere oorzaken waarom iemand meer transpireerd, soms voeding, hormoonhuishouding, stress e.d. Zweten is immers een lichaams'functie' !

Moet zeggen dat ik er zelf geen last van heb, alleen met bloedheet weer mss een randje. Vergeet ook niet dat IEDEREEN zweet en je niet de enige bent als je denkt dat je voor 'l.ul' staat

Helemaal mee eens! Het lijkt erop alsof een beetje zweet al als abnormaal word gezien! In mijn omgeving kom ik zelden iemand tegen die echt overmatig zweet en hier ineens massa's? Wel apart... Denk dat het merendeel hier eigenlijk heel normaal zweet maar het is nogal een taboe, het is vies blijkbaar. Na een paar uurtjes wat zweten is heel normaal, helemaal als je bezig bent.
Zelf zweet ik dus wel overmatig, persoonlijk nog niemand ontmoet die het even erg of erger heeft. Ze zijn er wel, de aandoening heeft eindelijk een naam: hyperhydrosis. Nog niet bij veel artsen bekend trouwens! Omdat het niet heel erg veel voorkomt zal het ook nog wel even duren. De meeste artsen denken dat je ermee moet leren leven, dat er niks te doen is. Dit is dus niet waar, zoek een goede dermatoloog op!
Kan doen wat ik wil, heb altijd zeiknatte oksels, handen, voeten en rug. Broeken verslijten waar je bij staat vanwege het zweet tussen mn benen, schuurt zo lekker... in de zomer liggen mn handen volledig open, de vellen hangen erbij. Voelt aan als brandwonden. Droogt volledig uit maar blijft zweten. Het druppelt er gewoon af. Na 2 uur vlekken? jeetje, dat wil ik ook! 2 min is het eerder...
Syneo5 helpt ietsje, als ik het dagelijks opspuit dan wel. Rest doet allemaal geen r**t.

Lijstje van methodes (ben onder behandeling in mauritskliniek in utrecht, daar word alles vergoed, ook de botox! Alleen indien je echt overmatig zweet trouwens)
- zalfjes/deo's met ammomiumhydrochloride (o.a. odendan en syneo5 hebben dit)
- iontoforese (moet ik wel zelf betalen...)
- botox
- operatie --> zenuw doorsnijden. Heeft flinke bijwerkingen! Je kan kracht in je hand verliezen dus dit doe je echt niet zomaar.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:27

mltex schreef:
Nicole10 schreef:

Iontoforese is weer wat anders. Dit gebeurt gewoon bij de fysiotherapeut (weet niet of ze het allemaal doen, geloof het niet). Door middel van stroom worden er eiwitten naar de oppervlak van je huid getrokken, waardoor de zweetkliertjes dicht komen te zitten. Voel je helemaal niks van! Vaak is na 6 behandeling zoveel effect bereikt dat het of wordt gestopt, of als het dan weer terug komt, kan je thuis zo'n apparaatje aanschaffen (wat vaak vergoed wordt). Nog een link: http://hyperhidrosiscentrum.nl/page_1160676293466.html

Edit: als je doorgestuurd wordt door je huisarts, worden de behandelingen gewoon vergoed!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:31

vaak vergoed? ik krijg het anders niet vergoed! Een goed apparaat kost bijna 500 euro en dat kan ik dus echt niet betalen... tevens heeft mijn fysio het ook niet, de meesten hebben het niet heb ik gemerkt...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:36

Zwerte, ik krijg het zonder de juiste deo ook véél sneller als 2 uur..
10 minuutjes is het raak..
En het zweet vind ik nog niet het ergste, het stinkt gewoon zo, deo deed bij mij ook niets tegen de lucht.
Ik vind zweetplekken van 20 cm doorsnee naar beneden nou niet bepaald leuk.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:52

Zwerte schreef:
vaak vergoed? ik krijg het anders niet vergoed! Een goed apparaat kost bijna 500 euro en dat kan ik dus echt niet betalen... tevens heeft mijn fysio het ook niet, de meesten hebben het niet heb ik gemerkt...

Apparaat kost 170 excl btw. En dat is gewoon een goeie, wel een simpele maar hij werkt prima heb ik mij laten vertellen. Meestal wordt na verwijzing van dermatoloog vergoed. Dit ligt wel aan je verzekering!!
Behandelingen worden gewoon vergoed als fysiotherapie behandelingen. Inderdaad doet niet iedere fysio dit.
Trouwens, dit geldt alleen voor echte hyperhydrosis!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:52

klopt maar mijn verzekering betaald een eigen apparaat dus niet uit jammergenoeg. En de drionic is idd 170, een hydrex is 470 en schijnt veel effectiever te zijn.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:26

Doei!

Nog iemand met een zweetprobleem Verward
Opzich ruik ik helemaal niet snel, maar op mn werk (uniform aan en daaronder truitje met spaghetti-bandjes) heb ik regelmatig het idee dat ik mezelf ruik!!!

Maar staan wel handige middeltjes hier, die ik maar eens ga proberen!

Ow ja.. En het zweten ookal is het nog zo KOUD... Dat komt doordat je lichaam zijn giga best doet om warm te blijven ; ) Vandaar dat je gaat zweten...

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:10

ik kreeg lang geleden hier op Bokt eens de tip om valdispert te slikken. Zonder dat ik het wist of zelfs maar wilde geloven kwam het zweten toch omdat ik te druk maakte.

Ik ben nu een paar maanden geleden van baan verwisseld waardoor ik veel relaxter ben en ik zweet helemaal niet meer. En geloof me, ik had het echt heeeeeeeeeel erg.