Áltijd koud?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Re: Áltijd koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:43

Koud koud koud koud!
Ik heb een topje, een tshirt met lange mouwen, een vest en een trui aan, een fleece deken om me heen en dikke pantoffelsokken + gewone sokken en de verwarming op 22 graden en ik heb het nog steeds KOUD.

Zolang de r in de maand blijft, heb ik het koud..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:47

Adil18 schreef:
Antoontje schreef:
Niet alleen mij handen en voeten zijn koud, ik heb het gewoon helemaal koud Clown
Soep 's morgens ga ik niet weg krijgen denk ik Nagelbijten / Gniffelen Ik heb al moeite met een cracker Huilen van het lachen

eigenlijk zou je een ontbijt van 500 kilocalorien moeten nuttigen... Bloos

Mijn ontbijt bestaat uit 2 worstenbroodjes en een mok chocomel, allebei warm. Hoeveel calorien zijn dat? Toch wel genoeg denk ik?

Ik heb het ook altijd koud, behalve als ik recht voor de kachel zit. En als ik actief beter ben, dan krijg ik het ook wel gewoon warm. Maar als ik stil op een stoel zit, dan heb ik het bijna altijd koud. Heb ook zo ongeveer het hele jaar een coltrui aan.

Ze hadden vandaag weer thermokleren in de aanbieding bij de Lidl, die zijn echt super! Haha!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:50

Klinkt ook erg als een supergezond ontbijt (kuch ... maar niet heus eigenlijk). Maar goed, van ongezond eten hoef je het niet per definitie koud te krijgen natuurlijk (hoewel, op de lange termijn misschien wel)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:52

moonfish13 schreef:
Ik had vandaag al handschoenen aan op de fiets en op mijn werk! Koe

Ik heb al weeeeken handschoenen aan op de fiets! En dus ook al weken mijn winterjas.
Zie ook nooit andere mensen fietsen die ze al aanhebben, maar daar geef ik niks om.
Heb deze winter zelfs mijn auto al moeten krabben, dus het is echt al wel koud geweest `s nachts. Dat het overdag dan weer 18 graden wordt, dat kan ik ook niet helpen, dan zit ik niet op mijnn fietsje.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:53

Ja hier nog zo iemand hoor !
Als ik naar mijn pony ga kleed ik me altijd enorm dik aan.
En smorgens op die fiets ben ik juist een eskimo..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:54

HannahFrouk schreef:
Klinkt ook erg als een supergezond ontbijt (kuch ... maar niet heus eigenlijk). Maar goed, van ongezond eten hoef je het niet per definitie koud te krijgen natuurlijk (hoewel, op de lange termijn misschien wel)

Voordat ik daarmee begon had ik het ook altijd koud. Knipoog
En het is niet gezond nee, dat weet ik. Maar wat is er tegenwoordig wel gezond? Zelfs van verse groente word je ziek als je alles moet geloven.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:56

moonfish13 schreef:
Weet iemand superwarme paardrijhandschoenen? (als ik toch in een koukleumen topic zit.)

Roeckl light en grip!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:58

Hee wat een heerlijk topic! Ja ik bedoel....eindelijk MEER mensen die het ook altijd koud hebben.
Altijd dikke sokken aan op bed, twee broeken over elkaar bij de paarden en dikke jas over fleecevest en dit tot aan het kin omhoog dicht..... Kachel op 22 graden.... Mijn baas lacht me soms uit! Ik werk als verkoper/adviseur en ga altijd strak int pak naar mijn werk, met een dik fleecejack eroverheen en dit gaat niet eerder uit als de klanten komen! Dan heb ik het nog niet eens over het electrische kacheltje wat onder het bureau bij mijn voeten staat! Thuis zit ik ook vaak met mijn rug tegen de radiator aan heeeeerlijk maar waarschijnlijk niet erg gezond. Tong uitsteken

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:02

asjemenou schreef:
HannahFrouk schreef:

Voordat ik daarmee begon had ik het ook altijd koud. Knipoog
En het is niet gezond nee, dat weet ik. Maar wat is er tegenwoordig wel gezond? Zelfs van verse groente word je ziek als je alles moet geloven.

Uh, nou ja, er is natuurlijk wel gezond, minder gezond en puur ongezond. Ik bedoel het is niet zwart-wit lijkt me. In worstebroodjes zit veel onverzadigd vet bijvoorbeeld en als je pech hebt en echt rommel eet, kunnen er ook nog transvetten in zitten die kankerverwekkend zijn (hoewel daar tegenwoordig wel beter op gelet wordt).

Maar goed, dat is wat off-topic, doet er ook neit toe.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:08

Heb bijna altijd koude voeten, heb nu thermolaarzen dus is het gelukkig minder. Maar wat OOK scheelt: bewegen. Als je veel stil zit is het vanzelfsprekend dat je het koud krijgt. Ga even een kwartiertje lopen(wel doorstappen), paar min touwtje springen... helpt bij mij igg. Lachen Volgens mij heeft het verteren van eten ook met kou te maken. Als je eten verteerd is je lichaam daar mee bezig ipv je lichaam warm houden. Dus dat je het na het eten kouder hebt klopt. (heb het zelf nooit zo opgemerkt) Als is naar bed ga moet ik altijd eerst warme voeten hebben, anders worden ze niet meer warm, trappelen kan ook helpen dan Tong uitsteken

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 00:07

Ik heb het ook ALTIJD koud!! Ik heb nu mijn winterjas al aan, met een dunne sjaal. Wil mezelf nog niet te veel verwennen, want hoe moet het dan straks als het ECHT koud wordt!

Verder heb ik nu onder mijn t-shirts een topje, gewoon zodat mijn bovenlijf bedekt is. En in de winter winter draag ik een 'borstrok' zoals dat heet, een thermo shirt van Helly hansen.
Kniesokken werken idd ook erg goed!!!
En de Roeckl handschoentjes heb ik idd ook... helaas alleen de zomerversie, de winterversie moet ik nog eens kopen.

Verder staat mijn paard echt in een super grote polder/openvlakte... er is wel een schuurtje, maar das meer een bouwval, geen verwarmde kantine... zelfs geen wc. Daar is het GEHEID koukleumen.... in de winter draag ik daar een rij-overall, omdat ik anders echt niet meer kan bewegen van de kou. En mestruimen werkt bij mij wel opwarmend.... dus idd bewegen... en je jas uit als je ergens binnen bent... dat vergeet ik te vaak.

En idd, s'nachts zo min mogelijk aan. Vroeger lag ik ook van top tot teen ingepakt... mijn vriend ligt altijd alleen in zijn boxer, zijn theorie is dat je lichaam zichzelf wel opwarmt tijdens het slapen en hoe meer je jezelf bedekt, hoe moeilijker je lichaam het zelf warm krijgt... naja, zoiets was het.... dus nu slaap ik alleen in een tshirtje met boxer en ik heb het echt warm!! Maargoed, mijn vriend is dan ook een kachel naast me Haha! dus daar kan ik me heerlijk aan opwarmen Tong uitsteken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:57

Hier nog eentje die t altijd koud heeft!!

Ik slaap onder heel veel laagjes van dekens, met ook een paar lagen kleren aan Bloos
en heb het dan nogsteeds koud!!
Als vriendje er is(das mn kacheltje!) dan heb ik minder dekens, bijna geen kleren aan en heb ik het dankzij hem toch lekker warm!
Hij vind het vooral erg leuk als ik mn ijskoude handen&voeten aan hem opwarm Huilen van het lachen

Verder heb ik nu overdag 3-4 lagen kleren aan en als ik naar buiten ga een dikke jas, en die gaat pas uit als ik het warm heb van bv stal uitmesten
kan je nagaan hoe ik erbij loop als het écht winter is Nagelbijten / Gniffelen

verder eet ik 3x per dag, ontbijt altijd heel goed.
eet veel fruit, eet weinig vette dingen, eet weinig vlees
drink alleen wel héél veel melk, dit ivm mn maag, zuivelproducten binden je maagzuur en als ik geen melk drink verga ik van de maagpijn, ondanks zowel de medicijnen van de dokter als de middeltjes die ik zelf bij de apotheek haal.

Nu ik pfeiffer heb, heb ik het zo mogelijk nóg kouder dan vorigjaar!! Vreselijk!
Soms ook echt van die dode vingers,w eet je wel die spierwit worden, gevoelloos zijn, en dan later rood&pijnlijk worden
Dit had ik laatst zelfs na het afsluiten van de stal toen het nog een graad of 10 was 's nachts, vriend dacht dat ik gek was Tong uitsteken

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:32

Maar wat ik niet snap.... Overdag heb ik t altijd koud, maar 's avonds in bed ben ik degene die het telkens warm heeft. Terwijl mijn vriend altijd zat te zeuren dat er teveel dekens lagen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:35

Ik heb t ook altijd koud.
Slaap met 2 dekens, dikke pyama en geitenwollen sokken.
Ik moet in nov. op stage, dat wordt denk ik echt een ramp want dan loop je steeds van binnen naar buiten, werk je t ene moment heel hard en dan zit je opeens stil in de pauze.
Ik heb thermolaarzen aangeschaft en neem altijd een extra fleecetrui mee.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:33

HannahFrouk schreef:
Mandy, Als het helpt stuur je me dan even een berichtje? Zou ik leuk vinden Knipoog

ga ik doen ! Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:40

Ik heb het vaak ook koud...nu al

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:42

ik heb het ook vaak koud, maar dat komt ook omdat ik echt altijd koude handen heb met dit weer. Nagelbijten / Gniffelen

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:47

Ik had het altijd koud, maar nu niet meer want ik heb de oplossing:

Padma, is een tablet op basis van een tibetaans recept.

Volgens mijn arts moet ik er thee van maken en inderdaad het werkt super. Ik was altijd wit en flauwtjes, ook bleef ik het koud houden. De werkt o.a. goed op je bloedcirculatie.

Via drogist/internet te bestellen, is wel duur: 47,50 voor 200 tabletten.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:04

Iemand zei hier, zonder sokken slapen. Heb het geprobeerd vannacht.
En koud dat mn voeten waren Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:11

Mijn vriend heeft ook snel koude voeten, die doet er een dikke deken overheen en stopt die flink strak in. Oh wee als ik die eraf schop omdat ik het warm heb haha

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:20

Ik heb het ook altijd koud.... Maakt niet uit hoeveel kleren ik aantrek, ik voel mijn koude voeten in mijn dikke sokken.... Bloos
Heb zelf een electrische deken die iedere avond op standje 3 staat. Het liefst heb ik dan ook nog een flanellen pyjama aan... Clown

Terwijl als er iemand naast me ligt, zit hij altijd te zeuren dat ik zo'n kacheltje ben... Nu heb ik wel eens gehoord dat mijn lichaam de warmte niet kan vasthouden, daardoor heb ik het altijd koud, terwijl anderen mij heel warm vinden aanvoelen. Heb geen idee of hier iets van klopt...
Koorts komt trouwens ook bijna niet voor bij mij... Normale lichaamstemperatuur zit rond de 36,6 en 36,9... Zelfs toen mijn hoofd één grote pusbel was vanwege voor- bijholteontsteking liep ik rond met 37,2.... Rolleyes

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:56

je verwarming maar 20 graden??(beginpost)
pff.. ik stook nu al op 23 graden, en nog koud..
ben nooit echt een koukleum geweest, maar t is nu ineens gekomen.. dus.. 23 graden, dikke trui aan, in een deken, en nog koud.. pff.. weet niet wat ik er aan moet doen.. moet er maar mee leren leven denk ik Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:04

Stoken jullie echt de verwarming zover op?? Bij ons staat ie altijd op 19 graden, wij kleden ons gewoon warmer als we t koud hebben... Heel soms zet ik hem 's avonds 0,5 of 1 graad hoger maar hoger dan 20 graden komt ie nooit. Zonde van de energie..

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:06

Anna-Jelly schreef:
Stoken jullie echt de verwarming zover op?? Bij ons staat ie altijd op 19 graden, wij kleden ons gewoon warmer als we t koud hebben... Heel soms zet ik hem 's avonds 0,5 of 1 graad hoger maar hoger dan 20 graden komt ie nooit. Zonde van de energie..

Wij hebben een houtkachel thuis, dat is echt heerlijk Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:07

Anna-Jelly schreef:

In zweden bijvoorbeeld stoken we op hout (regeling gaat wel via termostaat, we hebben grote kachel in stookhok en vanaf daar warmt t door), als je hem dan hoger wil hebben dan 20 kan je hout erin blijven gooien tot je een ons weegt.
Vandaar Clown