Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:58

Ik zou idd gewoon maar morgen gaan als je tijd hebt, had ik namelijk ook wat jij aangeeft..

Tis erg vervelend.. mijn klieren zijn nog steeds groot.
Had ook rode builtjes over me hele lichaam

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:34

Oeff..ik moet vanmiddag naar de KNO arts, maar volgens mij kunnen ze mij niet meer met de naald in de amandel steken, want die zijn er uit..
Of zeg ik nu iets doms?? Bloos.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:36

ik zou het niet weten AprilSchat..

ik ben bang voor naalden, maar moet me daar toch maar even overheen zetten.. Ithink Scheve mond

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:37

Ja dan moet je er zeker over heen zetten.. ik vond het niet echt prettig.

als je amandelen er uit zijn kunnen ze er niet in prikken nee Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:46

CoriienRN schreef:
Hunter, de KNO arts op het ziekenhuis vertelde mij als jeje goed voelt ga wat sporten, als je je moe voelt pak je je rust..
hij zij ook blijf niet in de sleur ik ben ziek en moe, maar ga ook af en toe wat actiefs doen Lachen

Ik mag juist niet sporten, maar ik ben dus letterlijk ziek na het sporten, val flauw en de dag daarna wordt ik met een opgezette keel+koorts wakker en stijf in heel mn lichaam, echt helemaal verzuurd...
Mn lichaam hersteld niet van inspanning, melkzuur wordt ook niet goed afgevoerd etc.

Ik ga wel regelmatig wat doen, maar ik mis vaak het plezier er in omdat ik zoooo moe ben, steeds opt punt van flauwvallen etc Scheve mond

Moet helaas van de bedrijfsarts weer meer gaan werken, en dat is dan 3,5 uur per dag maar wel zo'n 5x per week met 1 hele dag erbij, en na die 3,5 uur bem ik total loss, lig de dag daarna dan beroerd op bed tot een uur voor mn werk, dan met moeite opstaan en douchen&werken...
Als ik een dag of 3 vrij ben en niets hoef te doen voel ik me op dag 3 echt een stuk beter! Heb ik weer zin om bv even te rijden(mag me niet in t zweet rijden maar zelfs relaxed buitenrijden is al genoeg voor extreme spierpijn de dag daarna maar dt heb ik er wel voor over!)

Maargoed, op t werk willen ze me steeds ziek naar huis sturen omdat ik er zo beroerd uitzie(ook een fijn compliment Clown ) en op dagen dat mn keel op is gezet heb ik zo'n ranzige smaak in mn mond dat ik ook niet wil weten hoe mn adem ruikt haha Koe Vork
Zit dan non stop aan de kauwgom&smint haha!

Kijk het nog eve 2 weken aan en dan ga ik terg naar bedrijfsarts, moet dan tegen die tijd 2 halve en 3 hele dagen werken maar 3 halve en 1 hele is nu eigenlijk al te veel.
Probeer het wel want wil mn plaatsje in de bar niet kwijtraken, maar de rest van de tijd dn knock out zijn is ook niet echt goed lijkt me!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:49

Oke mijn kno arts zij als je je aan de betere hand voelt Knipoog
heb ik in het begin ook gehad.. dat ik veel spierpijn had.

wat voor werk doe je als ik vragen mag?
Ik zou echt niet gaan werken ik ben zelf vrachtwagenchauffeuse, en ik ga het risico niet lopen om in slaap te vallen in de vrachtwagen. En ik hoef ook nog even niet te werken ga volgende week bloedprikken.

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:51

Bij mij begon het op 5dec (makkelijk te onthouden!) vorig jaar, heb dr zeker een half jaar erg veel last van gehad. Wel zo veel mogelijk naar school gegaan, maar moest daarna op slechte dagen echt naar bed en op goede dagen zeker een uur op de bank liggen voordat ik naar mn paard kon. Ik ben naar een homeopatische arts gegaan en heb daar medicijnen gekregen die me goed hebben geholpen. We zijn nu bijna een jaar verder, en het is al wel een stuk beter maar nog lang niet over.
Ik heb nog steeds periodes dat ik heel moe ben, en ik ben veel vatbaarder voor dingen als griep en verkoudheid etc.

Maar bij iedereen is het anders, dus je moet er zelf een beetje ritme in zien te vinden dnek ik. Ik ging dus wel zo veel mogelijk naar school, maar soms trok ik het echt niet meer en ging ik na een halve dag naar huis, en als ik thuis kwam altijd op de bank/bed liggen. En ik kan een homeopatisch arts echt aandraden!
Succes!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:55

Mensen neem AUB je rust en laat je niet opjagen.
Veel mensen met ME hebben last van pfeiffer gehad en hebben te weinig rust genomen.(o.a ik) In het bloed kunnen ze het niet meer vinden, maar de klachten zijn verergerd.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 18:18

ik was vandaag bij mn uwv arts (voor mn uitkering die ik nu krijg) die zij mij dat ik vooral niet overdag moest slapen (wat ik al niet deed) ook vooral snachts niet te lang slapen (wat ik wel deed, iig meer dan voorheen, denk aan voorheen 6 uur en nu 8 á 9 uur) en wel weer gaan sporten, maar rustig aan. Op die manier bleef je lijf wel in je eigen ritme en herstel je volgens haar sneller van de pfeiffer omdat je klok niet in de war raakt.. ik vond het allemaal maar raar, juist omdat iedereen het tegenover gestelde zegt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:02

Idd je ik heb op internet gelezen dat je gewoon wel rustig je ritme moet houden, maar luisteren naar je eigen lichaam Knipoog jij voelt hoe je bent een ander niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:03

ja ik vond het ook heel raar.. alsof ze je niet serieus neemt... ze willen je alleen maar zo snel mogelijk weer aan het werk hebben

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:08

Nou mijn werk echt niet.. zijden meteen nou rust goed uit.. wat ik dan ook echt doe.. zal wel moeten anders breng ik mezelf en andere in het verkeerd in gevaar.

Gewoon naar je eigenlichaam luisteren...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:09

Dat zegt mijn werk ook, doe ma lekker rustig aan. Maar dat wil het uwv dus niet inzien..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:18

Het enige wat ik heeel duidelijk wil zeggen:
Luister zo goed naar je lichaam! Dat is zo belangrijk.

Ik heb zelf 7 weken thuis gezeten, zo rond deze tijd van het jaar (beetje balen dat ik nu thuis zit met een sleutelbeen-fractuur).

Maar ik kan je vertellen, als jij niet naar je lichaam luisterd, als jij gewoon hard door werkt of te veel inspanning leverd, dan gaat dat op den duur zijn tol eisen.

Ik moest van de Bedrijfsarts weer aan het werk en te snel, te veel. Ik heb nu nog regelmatig chronische vermoeidheid.

Tips om het draagbaar te maken:
Films kijken, boeken lezen, puzzelen, foto's bewerken op de computer (maar niet te lang, de pc is erg vermoeiend)

Oh en btw, niet bij iedereen is Pfeiffer hetzelfde, de ene heeft nergens last van en kan gewoon nog alles, de andere is er hondsberoerd van en kan helemaal niets.

Mijn dokter zei: 9 van de 10 mensen heeft antistoffen voor Pfeiffer in zijn of haar lichaam, maar 8 van de 10 mensen heeft het niet eens door.

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:27

oh, dit is echt mijn topic!!! Clown
In januari heb ik Pfeiffer gekregen en dat vond ik echt een ramp!
ik zat op hockey, paardrijden en had het gigantisch druk op school!
TOen ben ik gewoon een half jaar amper op school geweest. Nu ging het best wel weer goed en nu ga ik dit jaar dus ook maar weer hele dagen op school, nou zeg! Het gaat slecht nu! Ik kan echt dagen achter elkaar slapen en ben ook doof aan één oor door de oorontsteking.
Door de oververmoeidheid lees en werk ik ook veel langzamer en krijg nu extra tijd bij examens.

Nou ja, ik weet dat ik eigenlijk meer rust moet nemen maar ik vind het gewoon vre-se-lijk om de hele dag thuis te zitten en een beetje te rusten Vork

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:34

In augustus 2006 kwam bij mij de bekende keelontsteking, toen een tijd heel erg moe geweest. Nu is het een tijd goed gegaan, maar de laatste tijd gaat het helaas weer bergafwaarts. Dacht het overwonnen te hebben, maar nog steeds niet helemaal dus... kan heel lang duren blijkt maar weer Zij zijn groot en ik is klein!

tips, tsja. vooral rustig aan doen en niet over je grenzen heen gaan... Al wil je het nog zo graag.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:03

Ik heb in 2006 Pfeiffer gehad. Ik kon alleen maar hoesten en op bed liggen, niet naar school, nauwelijks opstaan om naar de wc te gaan en paardrijden was er al helemaal niet bij.

Voelde me echt afschuwelijk toen, ik hoestte de longen uit mijn lijf waardoor ik nog erger moe werd en ik kon alleen maar op bed liggen. Ben in die tijd 20 kg afgevallen en dat is er nu nog niet aan. Ik kon pas vorig jaar ook weer lang opblijven. Wat een poedersuiker zeg!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:09

Ik heb in 2005 Pfeiffer gehad, en ik ga nooit naar de dokter als het hooguit noodzakelijk is en ik kwam erachter nadat het voorbij was. Je weerstand wordt namelijk zo aangetast dat je overal vatbaar voor bent! Zo heb ik dus kinkhoest gekregen en een soort zuikerziekte, en met bloedprikken kwam dat eruit. Dus ik zou maar goed vitaminen eten en je lekker warm kleden! Ook rustig aan doen, geen alcohol drinken en op tijd naar bed.
Sommige dingen zoals bijbaantjes enzo gewoon even stopzetten, ik ben ook toen bijna niet naar school geweest omdat ik 'moe' was.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 08:59

Frouk schreef:
ik was vandaag bij mn uwv arts (voor mn uitkering die ik nu krijg) die zij mij dat ik vooral niet overdag moest slapen (wat ik al niet deed) ook vooral snachts niet te lang slapen (wat ik wel deed, iig meer dan voorheen, denk aan voorheen 6 uur en nu 8 á 9 uur) en wel weer gaan sporten, maar rustig aan. Op die manier bleef je lijf wel in je eigen ritme en herstel je volgens haar sneller van de pfeiffer omdat je klok niet in de war raakt.. ik vond het allemaal maar raar, juist omdat iedereen het tegenover gestelde zegt.

je moet luiseren naar je lichaam.
Als je snachts ook goed slaapt en goed blijft slapen, kun je best overdag ook slapen. dan heeft je lichaam dat nodig. Wel de wekker zetten smorgens en als het kan uit bed gaan. Dán blijft je "klok" gewoon goed. Dáár heeft die wel gelijk in, dat je op je klok moet blijven letten. Vooral NIET sporten als je dat niet aan kan en anders zeer voorzichtig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:07

Ik wordt altijd automatisch om 9 uur wakker, dus wekker zetten voor mn klok is gelukkig niet nodig Lachen
Maar verder vond ik het allemaal maar een vaag verhaal..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:35

Frouk schreef:
Ik wordt altijd automatisch om 9 uur wakker, dus wekker zetten voor mn klok is gelukkig niet nodig Lachen
Maar verder vond ik het allemaal maar een vaag verhaal..

Het slaat verder ook nergens op. Pfeiffer wordt te veel onderschat zeggen GOEDE artsen Ja
Veel natuurgenezers krijgen ook veel mensen met klachten na de ziekte van pfeiffer No Cheer

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:49

ja ze zei ook nog zo van als het in december nog niet over is is het waarschijnlijk iets anders Slapen
ik heb me op 10 verschillende dingen laten prikken Vork

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:17

Tis wat jij voelt..

Ben vanmorgen naar de huisarts geweest.. heb mischien een blaas of nierbek ontsteking er bij.. moet om 4 uur bellen Boos!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:18

Dat is rot! Ben blij dat ik wat dat betreft niet al te veel bijwerkingen heb. ben alleen overal vatbaar voor, das wel minder

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:51

Ja heb ook al amandel onsteking gehad, en die laten door priken op ziekenhuis wat niet lukte Boos! erg pijnlijk.