Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:43

haha echt he.. hartnekkig virusje!!!

Ik kon ook pillen helpen maar volgens mn dokter hielpen die niet echt goed.. dus toen wilde ik het niet meer...

Ik ga vrijdag naar het dorp om de druppels van daffodil te halen... als het indd zo goed helpt ben ik haar de rest van mn leven dankbaar Haha!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:29

Hier een Rhus Tox. update:

De koortslip is al bijna helemaal weg! de plek is al glad, alleen nog een beetje rood. Haha!
Ik weet wel wat ik voortaan ga (blijf) gebruiken!!!!

Thanx daffodil!!! Haha!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:30

Ik heb voor de verandering mijn koortslip niet op mijn lip maar gewoon daaronder. echt gek.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:35

Ik vertel dit nog 1 keer,oorsmeer is echt het beste middel.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:00

Kristie schreef:
Ik heb het met vlagen, het is een tijdje goed gegaan maar nu zit ik gemiddeld toch wel op één koorstlippen per maand. Ben er herhadelijk voor naar de dokter geweest (er zijn pillen voor!) maar hij kan er niets aan doen/wil die pillen niet geven omdat 'het niet erg genoeg is'.

Ik smeer alles er op wat er valt te smeren, maar op een gegeven moment werkt dat ook niet meer, omdat je het er zo vaak opsmeert. Ik blijf dus maar af en toe naar de dokter gaan, hopend op DE pillen waardoor ik er nooit meer lats van heb Vork

Dat komt omdat die pillen onwijs duur zijn. Ik heb er een paar gehad toen ik een hele grote koortsuitslag op mijn kin had, het was met een dag over! Wonderpillen... maar toen had ik de ziekte van Pfeiffer en ik heb een jaar lang last gehad van koortsuitslag. Uiteindelijk zo erg op mijn kin dat ik toch maar die pillen kreeg..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:13

ik heb vaak last gehad van koortslippen als ik ongesteld moest worden..
echt zooo vervelend he

ik ben toen op een gegeven moment begonnen met het slikken van spirulina van Marcus Rohrer.
1x daags 2-3 tabletjes nam ik...toen had ik een tijd geen last meer van een koortslip.

ik ben toen op een gegeven moment gestopt met het nemen van die tabletten en mijn koortslip kwam weer terug!!

toen ben ik dus wel weer begonnen en heb geen last meer van een koortslip, ook niet als ik gestressed ben, moe ben of niet fit ben.
valt misschien te proberen voor jullie?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 18:34

e_horse schreef:
Kristie schreef:
Ik heb het met vlagen, het is een tijdje goed gegaan maar nu zit ik gemiddeld toch wel op één koorstlippen per maand. Ben er herhadelijk voor naar de dokter geweest (er zijn pillen voor!) maar hij kan er niets aan doen/wil die pillen niet geven omdat 'het niet erg genoeg is'.

Ik smeer alles er op wat er valt te smeren, maar op een gegeven moment werkt dat ook niet meer, omdat je het er zo vaak opsmeert. Ik blijf dus maar af en toe naar de dokter gaan, hopend op DE pillen waardoor ik er nooit meer lats van heb Vork

Dat komt omdat die pillen onwijs duur zijn. Ik heb er een paar gehad toen ik een hele grote koortsuitslag op mijn kin had, het was met een dag over! Wonderpillen... maar toen had ik de ziekte van Pfeiffer en ik heb een jaar lang last gehad van koortsuitslag. Uiteindelijk zo erg op mijn kin dat ik toch maar die pillen kreeg..

Hoe heten die pillen dan, mijn dokter weet van niks.. :S
dan kan ik het tegen hem zeggen..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:58

ik heb eens per jaar in oktober een koortslip. Kan er haast de klok op gelijk zetten!
Moet er niet aan denken dat dat kreng maandelijkst terug komt!!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:41

Don_Zhivago schreef:
Hoe heten die pillen dan, mijn dokter weet van niks.. :S
dan kan ik het tegen hem zeggen..

Oei, dat weet ik niet meer, wel dat het een paardenmiddel was..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:41

Ik heb ook wel met regelmaat een koortslip.. zeer frustrerend.
Het is pijnlijk en een rotgezicht!

Ik heb zelf pillen van 'Bloem' speciaal voor lipblaasjes.
11.95 voor een doosje, en die ik ga ik innemen als ik een periode ga voorzien dat ik ze makkelijk kan krijgen of als iemand anders in mijn familie een koortslip heeft.
Helpt opzich wel maar niet voldoende.

De Rhus Tox ga ik toch ook maar eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:29

L-lycine, kan niet anders zeggen.
Mn leven lang koortsuitslag gehad, rond mn ogen (IN mn ogen!) neus en mn mond.
Gemm. toch wel eens in de 6 weken, nu ik dit supplement slik heb ik het niet meer gekregen weet even niet wat me overkomt.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:43

Chiqa schreef:
L-lycine, kan niet anders zeggen.
Mn leven lang koortsuitslag gehad, rond mn ogen (IN mn ogen!) neus en mn mond.
Gemm. toch wel eens in de 6 weken, nu ik dit supplement slik heb ik het niet meer gekregen weet even niet wat me overkomt.

Die bedoel ik idd!
Dat is van Bloem toch?

Die slik ik iig ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:45

Nee is niet van bloem, is een supplement wat je bij elke reform of drosgist wel kan kopen Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:19

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:41

Hmm, ik heb ze ook! Al vanaf dat ik 4 jaar ben (oma vond me te lief en moest mij kusjes geven ondanks haar koortslip). Zovirax en Vectavir helpen voor geen meter. Ik moet ook zeggen dat ik ze altijd slecht voel aankomen; meestal komen ze s nachts op en dan heb ik het niet door. Ik prik de blaasjes altijd door en vervolgens sterilon erop, brand het lekker schoon! Meestal ben ik er dan na een week vanaf maar ook ik ben echt op zoek naar iets beters.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 10:54

@ Rytir: zo is het bij ook gekomen.. was ook een jaar of 4/5 en kreeg ook een kusje van mn oma Boos!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:13

Rhus Tox update 2:

Koortslip is weg!!! joehoe Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:08

Rytir schreef:
Ik prik de blaasjes altijd door en vervolgens sterilon erop, brand het lekker schoon! Meestal ben ik er dan na een week vanaf maar ook ik ben echt op zoek naar iets beters.

Blaasjes doorprikken is not done, A is he verschikkelijk bemsettelijke en krijg je er littekend van omdat het genezingsproces wordt vertraagd.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:49

Leedebee schreef:
Rhus Tox update 2:

Koortslip is weg!!! joehoe Go jij! Go jij!

Zie je wel! Echt werelds spul hoor! Vandaag nog een collega verwezen ernaar, die ging er ook voor op pad! Ik zweer er echt bij....

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:43

Ik heb het even opgezocht in mijn farmacotherapeutisch kompas (geneeskunde student Haha! ) en bij een koortslip die meer dan 6 keer per jaar voorkomt wordt orale toediening van aciclovir overwogen (de actieve stof in zovirax). Dat zijn dus denk ik die 'zware' pillen van de huisarts?
BMJ Clinical Evidence schreef:
What are the effects of treatments for recurrent attacks of herpes labialis?
Likely to be beneficial :
Oral antiviral agents (aciclovir and valaciclovir)
Unknown effectiveness :
Topical anaesthetic agents
Topical antiviral agents (slightly reduced healing time with aciclovir or penciclovir and limited effect on duration of pain)
Zinc oxide cream

Ze weten nog niks ZEKER dus. Goh, net even wat meer over opgezocht. Wist eigenlijk helemaal niet dat het in de zenuwganglion van het aangezicht blijft hangen dat virus. Nerd

Anyways: het is en blijft k.u.t, en ik ik ga snel die homeopatische druppeltjes halen waar hier over gesproken werd Haha! L-lysine heb ik bijv ook een hele tijd geslikt, werkte niet bij mij helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:16

Talisa schreef:
Wist eigenlijk helemaal niet dat het in de zenuwganglion van het aangezicht blijft hangen dat virus.

Ja dat wist ik wel, daarom kom je er ook slecht van af.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:26

heb vorige week een koortslip gehad,liep in de supermarkt en heb daar een tubetje aciclovir meegenomen,was maar 3 euro zoveel,heb deze genomen omdat er maar twee merken lagen,en die vectavire werkt bij mij echt niet,ik had deze tube nog nooit gehad,en moet zeggen dat het goed heeft gewerkt,was er zo van af gelukkig,5 jaar geleden kreeg ik twee dagen na de geboorte van mijn zoon mijn aller eerste koortslip is heel gevaarlijk voor jonge babys,dus moest erg opletten,pas na 3 weken durfde ik mijn zoon voor het eerst te kussen,daarna krijg ik het 1 keer per jaar terug. erg vervelend...... en het ergste is dat je er nooit meer van af komt Verdrietig

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:26

getss ook hier is het weer raak, en dan ook echt 6 blaasjes op een dezelfde plek. AUW. Gelukkig is mijn lip niet dik door die pads en ziet het er niet zo horrible uit..

ik las hier iets over druppels?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 12:38

die pillen heeft mijn dokter het wel over gehad, met de werkzame stof van zovirax.. maar volgens mijn dokter werkt dat niet.. het verlengt alleen de tijd tussen 2 koortslippen.. maar ze blijven nog steeds komen..

Ik ga vanmiddag die druppels halen.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:49

Ik práát erover en wrijf eens over m'n lip en wat voel ik? Ja hoor, er komt er weer één opzetten, het eerste blaasje zit er al Boos!