Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:55

Die kanker geloof ik ondertussen wel, van alles krijg je kanker tegenwoordig en het is toch al niet meer te voorkomen Nagelbijten / Gniffelen

Gaat mij meer om die andere bijwerkingen, die direct invloed op mij hebben. Ik vind er ook een hoop 'eng' hoor rowo, zo'n spiraaltje zal ik dus al niet snel doen, als ik die verhalen hoor (als je nog geen kinderen hebt gekregen). Een staafje in mn arm doe ik ook noway, vind het al akelig om bij de kat te voelen waar de chip zit Clown
Zo'n nuvaring klinkt dan nog niet eens zo slecht Nagelbijten / Gniffelen

zimbabwe

ik ben nu sinds een jaar van de pil af, en ik ben er heel blij mee. Ik ben op mijn 13e aan de pil gezet van wege de wel bekende klachten: huidproblemen, zeer zware menstruatie, buikpijn. Ik heb dus ook klakkeloos 13 jaar de pil geslikt en pas nu ik ermee gestopt ben merk ik wat een rommel het eigenlijk is.
Ik ben gestopt omdat de pil eigenlijk niet afdoende werkte: had doorbraakboedingen, voelde me niet fit, was instabiel que emoties etc.
Ik ben vorig jaar gestopt en kreeg daarna weer te maken met mijn eigen ik, of tenminste zo beleef ik het. Ik werd een ander mens. Ik heb nu meer ups en downs, beleef dingen ook emotioneel sterker dan hiervoor, heb meer zin in seks..ik ben weer meer mens voor mijn gevoel. Ik heb nooit beseft dat ik zo afgevlakt was al die jaren.
Het grote nadeel nu is dat ik min of meer de hele pubertijd nog eens over moet doen qua in een gezonde cyclus komen. Nu pas na een jaar komt er weer een beetje een ritme in, moet je nagaan. Het afgelopen jaar klopte er niets van, en nog steeds geloof ik niet dat het helemaal gaat zoals het hoort, maar het begint nu te kalmeren. Toen ik net gestopt was was ik opeens zes weken ongesteld, en toen weer twee wkeen niet en dan weer wel..
Ik heb eigenlijk nooit beseft dat het zo'n invloed op mij had, die pi. Mede omdat ik er al zolang aan zat..Ben echt heel blij dat ik ervan af ben en ik vertrouw erop dat mijn cyclus weer ooit normaal gaat worden!

Achterom

Er zijn betrouwbaarder anticonceptiemiddelen te vinden dan de pil Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:57

Dat lijkt me echt niks die zwaar onregelmatige cyclussen. K slik wel eens door (hooguit 1 of 2keer) en heb nog nooit doorbraakbloedingen gehad. Vind het heerlijk om alles een beetje te kunnen regelen eigenlijk.
6 weken ongesteld Nagelbijten / Gniffelen verschrikkelijk lijkt me dat!!!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:59

wat wel eng is.. bijv mijn moeder slikte gewoon de pil.. en toen ze 45 werd stopte ze vanwege overgang.. en toen is ongesteldheid meteen gestopt.. maar wat als ze nog langer doorgegaan was? was ze gewoon "nepongesteld" miss was ze al 5 jaar in de overgang.. vreemd toch eig

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:00

Ik heb ong 1 jaar de pil geslikt, maar ik kon er echt niet tegen Zo ongeveer alle bijwerkingen die ooit zijn uitgevonden had ik, en dat ook bij de lichtste pil. Ook werd ik depressief, humeurig, prikkelbaar, huilde om vanalles en nog niks, voelde me niet mezelf, stond buiten mn lichaam als het ware... Nee, voor mij geen kunstmatige hormonen meer Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:02

Ff info gezocht over de nuva ring.... klinkt wel goed zeg. Ik heb er alleen het idee bij dat de kerel het voelt tijdens de seks Verward maar zou neit zo moeten zijn staat er, maar toch.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:09

Wb die nuvaring, omdat die minder hormonen afgeeft kan je dan ook sneller daardoor heen zwanger worden? Of denk ik nu helemaal verkeerd?
Opzich zie ik dat ding best zitten Nagelbijten / Gniffelen Moet ik wel duidelijk een kalender op de badkamer gaan hangen en omcirkelen wanneer ik moet wisselen, anders vergeet ik t ROFL

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:11

Dat vraag ik me idd ook nog af BrittKitt.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:16

rowo schreef:
Ff info gezocht over de nuva ring.... klinkt wel goed zeg. Ik heb er alleen het idee bij dat de kerel het voelt tijdens de seks Verward maar zou neit zo moeten zijn staat er, maar toch.

Wij noemden het ook "Ringsteken" *LOL* . Nee, even zonder gein, je mag de Nuvaring, ik geloof, 3 uur uit hebben. Dus tijdens het sexen mag hij uit. Maar niet alle mannen hebben er last van (ze voelen hem e.v.t. wel zitten).
Je voelt hem trouwens niet zitten, tis net als een tampon zeg maar. Die voel je ook niet (als het goed is).
Minder hormonen is volgens mij omdat hij plaatselijk zit, waardoor de hormonen meteen goed zitten zeg maar.
Over die kalender: je moet het idd goed bijhouden. Maar je koopt de Nuvaring per 3 en dan zitten er 6 stickertjes bij. 3 wanneer je ze in moet doen en 3 wanneer je ze uit moet doen. Kun je gewoon eens per 3 maanden vooruit plannen. Dat is het werk niet.

Over spiraaltjes, ik heb er nog een gevonden zonder hormonen. Het is geen koperen (die ook geen hormonen bevatten), maar er zit wel wat koper in. Hij heet: GyneFix
Hier kun je op googlen. Het enigste wat me er niet aan bevalt, is dat ze em vasthaken in je baarmoeder wand. En dat lijkt me
1. nogal pijnlijk.
2. ben ik bang voor beschadiging van de baarmoeder.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 16-10-08 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:18

Vonnie84 schreef:
rowo schreef:

Wij noemden het ook "Ringsteken" *LOL* . Nee, even zonder gein, je mag de Nuvaring, ik geloof, 3 uur uit hebben. Dus tijdens het sexen mag hij uit. Maar niet alle mannen hebben er last van (ze voelen hem e.v.t. wel zitten).

Niet eens over nagedacht Vork Maar ik kan me voorstellen dat je hem in 'het heetst van de strijd' ( Clown ) vergeet uit te halen.

Daarnaast vraag ik me eigenlijk af hoe, die er nou precies in zit. In je vagina dus.... Plaatjes op internet zijn niet echt helder. Zit ie ook echt zoals jij zegt: ringsteken zeg maar.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:19

lijkt me echt lastig inbrengen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:19

pinuts schreef:
wat wel eng is.. bijv mijn moeder slikte gewoon de pil.. en toen ze 45 werd stopte ze vanwege overgang.. en toen is ongesteldheid meteen gestopt.. maar wat als ze nog langer doorgegaan was? was ze gewoon "nepongesteld" miss was ze al 5 jaar in de overgang.. vreemd toch eig

En dat is voor mij de voornaamste reden dat dit regelrechte troep is! Boos!
Ik ben feb 2007 gestopt met de pil, met als doel binnen een half jaartje zwanger te kunnen zijn... echter gebeurde dit niet... Scheve mond
Mijn lichaam werd namelijk niet meer ongesteld terwijl ik voordat ik met de pil stopte wel gewoon ongesteld werd ( niet veel maar het was er wel ). In feite hield de pil mijn lichaam ook voor de gek en wilde het al veel eerder niet meer ongesteld worden, maar dat merkte ik natuurlijk niet en daar baal ik achteraf enorm van.
De pil en mijn overgewicht bleken mij tijdelijke onvruchtbaarheid gegeven te hebben. Na 23 kilo afgevallen te zijn en dik 1,5 jaar later ben ik nu wel zwanger maar dit was allemaal niet in de planning zo!
Ik weet ook nog niet wat ik na de bevalling ga doen... maar denk nog wel 3 keer na voordat ik aan de pil begin, zeker ook omdat ik me zonder die troep 10 keer beter voel Ja

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:20

pinuts schreef:
lijkt me echt lastig inbrengen

Dat niet eens zo zeer, net als een tampon lijkt me. Maar hoe die nou moet zitten Verward

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:20

Nouja en dat lijkt me dus sowieso al akelig aan een spiraaltje, dat het zo'n zeer doet Nagelbijten / Gniffelen Anders leek het me echt ideaal, nooit meer ergens aan hoeven denken enzo Clown (als alles meezit natuurlijk)

Bah uithalen en weer indoen lijkt me dan ook niet echt fantastisch, weer dat gedoe Clown

Idd rowo; ben ik ook benieuwd naar!
Nouja, maar hoe breng je een ring in als tampon dan? Dan steek je je vinger er toch doorheen? Tong uitsteken

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:23

Ik heb em d'r nog nooit uitgehaald tijdens het Ringsteken Knipoog
Hij zit er niet echt in als ringsteken zeg maar. Die ring is nogal flexibel. Dus je duwt em bij elkaar en dan schuif je em erin Vork . Dus hij zit eigelijk iets langwerpig. Tenminste, bij mij. Het inbrengen is idd even pielen, maar dan zit ie ook voor 3 weken. Ik was er geloof ik een minuut of 2 mee bezig.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:24

Vonnie84 schreef:
Ik heb em d'r nog nooit uitgehaald tijdens het Ringsteken Knipoog
Hij zit er niet echt in als ringsteken zeg maar. Die ring is nogal flexibel. Dus je duwt em bij elkaar en dan schuif je em erin Vork . Dus hij zit eigelijk iets langwerpig. Tenminste, bij mij. Het inbrengen is idd even pielen, maar dan zit ie ook voor 3 weken. Ik was er geloof ik een minuut of 2 mee bezig.

Omdat ie nuva-RING heet, dacht ik dat ie dus ook al ring moest zitten. Ik zat me al te bedenken hoe dat dan moest. Hij zit er dus meer als langwerpig 'staafje' in dan als ring zeg maar... ?

Het lijkt me al steeds meer wat Ja

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:27

Ik heb ook zitten denken om te stoppen met de pil, maar dan vooral om dat ik tussen tijdse vloeingen krijg zoals de dokter dat noemt..

Ik heb zitten denken om een hormoon staafje in me arm te laten zetten en dan heb je 3 jaar nergens last van, geen ongesteldheid, geen ongewenste zwangerschap.
Ik ken verschillende mensen die dit hebben gedaan (onder wie een tante en goede vriendin)en heb alleen maar positieve ervaringen gehoord.
Mocht het toch niet bevallen, kan je hem er ook weer uit laten halen, dus dat is wel een voordeel.

Wat ik ga doen weet ik nog niet, maar een spiraaltje of zo'n ring lijkt me helemaal niks.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:27

heet die nuva-ring niet gewoon een vrouwen condoom? of is dat weer heel iets anders? Tong uitsteken

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:28

rowo schreef:
Omdat ie nuva-RING heet, dacht ik dat ie dus ook al ring moest zitten. Ik zat me al te bedenken hoe dat dan moest. Hij zit er dus meer als langwerpig 'staafje' in dan als ring zeg maar... ?

Ja volgens mij wel. Maar ik ken er niet in kijken als ie erin zit Haha! En voelen vind ik altijd zo raar. In de bijsluiter staat dat als hij erin zit, dat het dan goed is. Dat het niet uitmaakt hoe of hoe hoog. Het gaat erom dat je slijmvlies (of wat daar dan ook zit) die hormonen uit die Nuvaring op kunnen nemen.

Vrouwencondoom is weer iets heel anders Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:29

Maar hoe weet je dan dat ie diep genoeg zit? Tong uitsteken
Net als bij een tampon, ja die 'loopt vast' op een gegeven moment Clown Maar dat zal zo'n ring niet doen toch?

*edit; oh dat klinkt al beter Vonnie84; maar hij valt er niet zomaar uit dus? Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:30

Okee dank je Vonnie!

@ Jorissie: wat lijkt jou zo erg aan een spiraal of nuva ring? Zo'n staafje in je arm lijkt me een heel eng idee. Vooral het inbrengen Bloos!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:31

Ik heb een tijdje de pil niet geslikt en kreeg promt allemaal puistjes. Ben er nog steeds niet vanaf. Ik heb nog nooit last gehad van puistjes, ook niet toen ik jong was. Ik stopte met de pil en ik kreeg acné (sinds 4 weken geleden).
Baal er stevig van, want het is niet maar 1 of 5 puistjes. Nee het is mijn hele gezicht vol en mijn rug inmiddels ook. Ik kwam er trouwens ook van aan toen ik stopte. Wist niet hoe gauw ik weer moest beginnen met die pil.
En kanker, dat krijg je tegenwoordig al van koekjes.

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:34

rowo schreef:
@ Jorissie: wat lijkt jou zo erg aan een spiraal of nuva ring? Zo'n staafje in je arm lijkt me een heel eng idee. Vooral het inbrengen Bloos!

De nuva ring toch weer het gedoe dat je hem na 3 weken eruit moet halen en dan weer een nieuwe erin.
En een spiraaltje het feit dat ik iemand ken die er toch doorheen is zwanger geworden (en ik heb geen kinderwens dus dan maar liever geen risco nemen)en de manier waarop het binnen in je lijf vastzit lijkt me gewoon eng(beschadigingen etc.)

edit: het idee van het feit dat ik een spiraaltje niks vind, zit ook beetje tussen me oren volgens mij
Laatst bijgewerkt door Jorissie op 16-10-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:35

Stel dat er een bijsluiter bij een fles wijn zit. De lijst met bijwerkingen zou heel lang zijn. Hoofdpijn natuurlijk, en misselijkheid. Maar ook ernstige bijwerkingen, zoals verslaving, vergiftiging en zelfs leverproblemen met de dood tot gevolg. Uiteraard mag u geen auto besturen of gevaarlijke machines bedienen. Bij zwangerschap zou de wijn sterk ontraden worden. Toch zult u dat glas wijn waarschijnlijk niet laten staan. Want u weet dat u - als u met mate drinkt tenminste - nooit last zult krijgen van álle bijwerkingen. Misschien moet u ook eens zo naar de lijst met bijwerkingen in de bijsluiter van een geneesmiddel kijken?

Misschien is het slim om erover na te denken op deze manier? Tuurlijk, de pil kan kanker veroorzaken, maar dat is een minimaal persentage van de mensen die dat krijgen.