De perfecte Krullen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tam_

Re: De perfecte Krullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:07

Ik wil ook mooie krullen. Huilen van het lachen Het is van onder aardig okee, maar de bovenkant is zegmaar weer stijl.. Weet iemand hoe ik dat 'normaal' krijg zonder krultang enzo? Clown En zodat het niet gaat pluizen aan het eind van de dag? Clown
Laatst bijgewerkt door Tam_ op 15-10-08 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:10

Saskia_Omar: Als ik dat zou proberen sta ik de volgende ochtend op met Einstein-haar Clown) Het staat dan echt alle kanten op, ik weet niet of het bij iedereen zo is maar dan zou ik het toch op een dag uitproberen dat je niet weg moet. Tong uitsteken

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:15

Afbeelding

Heb ze van mezelf, maar ze moeten uiteraard weer apart behandeld worden Nors opkijken
Haar wassen, mousse erin, op de kop hangen, wax erin, heel even föhnen, nog meer mousse en dan laten drogen en als het bijna droog is nog een klein beetje mousse erin.
En als ik dit elke dag wil mag ik dit elke ochtend doen, no way. Dus mijn haar zit altijd heerlijk vol en pluizig Huilen van het lachen

Edit: Ik vergeet de bussen haarlak *LOL*

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:24

Plien91; ik vind je haar echt supermooi. Lovers Wou dat ik het zo kon krijgen. Vork Iig, zoiets in die richting. Huilen van het lachen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 20:39

zo moooooiiiii

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:04

Haha, lijkt erop dat het een (ex)kapper weet raad topic begint te worden Haha!
Ik vind Molding Mud van Sebastian een geweldig product om je krullen te kneden of juist je lokken te accentueren. Kost wat, maar je doet er erg lang mee omdat je niet veel nodig hebt.
Je hebt vast wel vergelijkbare producten, maar een goed product scheelt al een hoop werk en blijft langer zitten.
Ik heb ook een tijd lang een permanent gehad met zwart/grijze wikkels, maar zelfs daarvan krulde mijn haar onwijs. Heb zelf eens de ondersteuningspermanent gehad (idd mooi woord voor galgje Storm) Haha! die zo een week of 6 blijven zitten, maar zat bij mij 6 maanden. Mijn man vond dat erg leuk staan, maar ik vind het zoveel werk 's ochtends....

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:21

Ik heb krullen van me zelf en heb ook een "ritueel" ;
Eerst borstelen, dan wassen met shampoo en cremespoeling. Dan op zn kop
een beetje afdrogen / schudden en "perfecte krul creme" van andrelon er in
en dan mn bed in! Dan wordt ik de volgende ochtend wakker met een 'coupe de krul' Haha!

Die perfecte krul creme werkt (bij mij) echt perfect tegen pluishaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:42

Die foto van Jessica Simpson zijn met een carmen set gemaakt Knipoog
Die foto van Yolanthe, dat zijn natuurlijke krullen.

Om mooie krullen te krijgen is zo'n carmen set zeker aan te raden of een krultang.
Of anders een keer naar de kapper ? Kunt ze ook vast en zeker om advies vragen Ja

Afbeelding
En hier mijn krullen ... (Ik gebruik een Carmen set/vlecht om ze er juist uit te halen Nagelbijten / Gniffelen)
En nee, ik ben er niet blij mee helaas. Zou er alles aan willen doen om ze er voor eens en voor altijd eruit te krijgen Bloos

Maargoed, wat er allemaal voor gebruikt wordt ;
Perfecte Krul Shampoo + Perfecte Krul Crème spoeling

Daarna helemaal glad kammen.
(Wat er dan in gaat verschilt per keer ;
- Gliss Kür om je haar te laten glanzen/herstellen/doorkambaar te maken
- John Frieda Anti Frizz)
Die John Frieda is trouwens een echte aanrader. Maar wel een van de duurdere haarproducten.

Zowieso gaat er altijd Perfecte Krul Control Crème erin Ja

Dan laat ik het opdrogen.
Ik föhn never nooit, krijg er dan teveel volume in .. Wil juist géén volume Huilen van het lachen

En na dit hele ritueel ben ik alnsog níet tevreden ROFL

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:58

Krullen, breek me de bek niet open Clown
Zelf heb ik een heel fijne wax: cocoswax van Imago professional Lachen Deze wax is wat vetter, dus je hebt er weinig van nodig en het is echt ideaal om je krullen mee in toom te houden..Klein nadeel: Alleen te koop bij de kapper, bij de kappersgroothandel of te bestellen op internet..

Mijn ritueel: Wassen, cremespoeling (vind Pantene erg fijn), beetje wax op nat haar en als het bijna helemaal droog is nog een piepklein beetje wax tegen het pluizen..

resultaat: Afbeelding
Beetje een rare foto, maar zo krijg je een beeld van mijn haar..Hier zat er trouwens nog wel ook lak bij in, voor de shoot, maar dat doe ik zelf nooit..Vind dat "harde" niet mooi

Mijn kapster heeft me wel eens de tip gegeven om haarverzorging voor afro-haar te kopen, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd Misschien kan jij er wat mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:11

Je bedoelt dus deze als ik het goed heb ?

Imago Cocos wax 75 gram

Imago cocos wax is een wat stevege wax die het haar glad en lang in model houdt.
De wax heeft een heerlijke geur van cocos.
Gemakkelijk te verwijderen met water.

7,15

Hier de site ;
http://www.praktijkirma.nl/m3s2.html

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:15

Ja, klopt Ja het potje dat ik heb, heeft alleen een andere lay-out (met paars, net zoals de fles erboven)

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:57

Ik baal zo dat ik geen fatsoenlijke krullen krijg in mijn haar!
Ik heb zogenoemd bandhaar.. Met een carmenset blijft het een halve dag (eigenlijk nog niet eens) leuk zitten. Bij een windvlaag is mijn haar zo goed als stijl..
Inmiddels heb ik extensions met een lichte slag, soms slaap ik met papillotten en dan zijn mijn extensions mooi, maar mijn eigen haar zakt zo weer uit..
Misschien tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:10

@ Coot ; wat voor spul doe je allemaal in je haar als je ze in de krul wil hebben ?
Want misschien gebruik je niet de juiste producten Lachen?
Heb je dik haar ?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:03

Plien91 schreef:
Afbeelding

Heb ze van mezelf, maar ze moeten uiteraard weer apart behandeld worden Nors opkijken
Haar wassen, mousse erin, op de kop hangen, wax erin, heel even föhnen, nog meer mousse en dan laten drogen en als het bijna droog is nog een klein beetje mousse erin.
En als ik dit elke dag wil mag ik dit elke ochtend doen, no way. Dus mijn haar zit altijd heerlijk vol en pluizig Huilen van het lachen

Edit: Ik vergeet de bussen haarlak *LOL*

Zo dat lijkt mijn haar wel (als ik er wat aan gedaan heb Haha! ).
Maar ik moet er ook echt heel veel voor doen om het er mooi uit te laten zien..
Afbeelding
Dit is zonder een pluisje, maar als ik er niks indoe heb ik echt een Bob Marley hoofd Huilen van het lachen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:21

Ik gebruik Niveauhair Care Diamond Gloss (shampoo en mousse)
Ik gebruik heel soms conditioner onderin de puntjes omdat mijn haar anders slap wordt.
Verder soms een carmen set en soms papillotten.
Mijn haar is zeker niet dik. Ik heb juist extensions omdat ik mijn haar erg dun vind. Ik heb dan ook geen verlenging maar opvulling Lachen

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:26

Ik denk dat de krullen uiteindelijk weer terugkomen, stijlen is zo standaard echt iedereen doet dat.. Scheve mond

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:35

Ik heb ook een kop vol met krullen Haha! Meestal met douchen doe ik gewoon shampoo, cremespoeling (heb niet echt specifieke voorkeur). Daarna haren in de handdoek, tot het beetje droog is. Daarna borstelen (niet teveel), schuim erin, beetje haarlak en laten opdrogen.

Wat bij mij echt helpt is goed in laagjes knippen zodat de bovenste haren ook mooi krullen Ja En krullen knippen. Heeft de kapper nu een paar keer bij mij gedaan. Is een speciale beweging hoe ze het knippen. Ze pakken dan een pluk en knippen die 'rond' af. Die pluk wordt dan zeg maar 1 krul.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:35

Hoi!
Ze zeggen dat je met de Andrelon-collecite 'perfecte krul', dat dat heel goed werkt en dat de krullen zo beter 'vallen.
Misschien eens proberen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:45

Candymarilyn schreef:
Hoi!
Ze zeggen dat je met de Andrelon-collecite 'perfecte krul', dat dat heel goed werkt en dat de krullen zo beter 'vallen.
Misschien eens proberen!

Klopt, ik heb de mousse, curl activator, creme en shampoo en conditioner uit deze lijn. Alles dus Clown . Vind het erg fijn Ja

Ik vind wax trouwens ook fijn helpen voor krullen! Ik heb di evan kruidvat eigen merk.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:51

Ik heb nu gedaan; Gedoucht, gewoon gewassen met shampoo, cremespoeling, beetje handoek droog, en dan met andrelon krul ding er in. Vork Nu kijken of het morgen een beetje goed is. Vork

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:51

De perfecte krul lijn werkt opzich best goed. Maar ik koop m echt alleen als die in de aanbieding is (krenterig he Nagelbijten / Gniffelen )

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:05

Urose schreef:
De perfecte krul lijn werkt opzich best goed. Maar ik koop m echt alleen als die in de aanbieding is (krenterig he Nagelbijten / Gniffelen )

hier het zelfde hoor. Schijnheilig

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:06

Ik koop 'm altijd wel, maar bij de voordeelhal hebben ze hier 2 bussen voor 5 euro, scheelt weer 2,50 euro, bij de normale drogisterij hebben ze 'm voor 7.50 ofzo.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:36

Ik maak altijd zelf mijn krullen (heb stijlhaar) en die da door pipilotten, en mouse. Maar hier staan ook handige tips in!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:37

Ik ben gezegend (nouja, word er soms ook gek van) met zulke krullen Clown