Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sophie2 schreef:Organon is inderdaad een Nederlands bedrijf hoor!
anneve schreef:Nee, de apotheek mag echt geen medicijnen afgeven met productinfo in een andere taal!!
Elk medicijn wat in NL geregistreerd heeft nl. productinfo in het Nederlands. Zonder deze info kan het nl. niet geregistreerd zijn.
Een niet geregistreerd medicijn mag niet afgegeven worden.
Dus Nederlandse registratie: Nederlandse productinformatie.
lique schreef:ja tis ook een andere fout ,maargoed de apotheek wordt zo opgehemelt in dit topic,vandara mijn reactie...
want er schort nogal wat aan sommige apotheken hier in nederland
anneve schreef:Alle productinfo moet in het NL zijn, niet alleen de bijsluiter ook de tekst op een blister(strip) en een evt. doosje of ander verpakkingsmateriaal.
Er mogen wel andere talen bij staan trouwens, dus Portugees of Spaans én NL b.v.
manie schreef:anneve schreef:Nee, de apotheek mag echt geen medicijnen afgeven met productinfo in een andere taal!!
Elk medicijn wat in NL geregistreerd heeft nl. productinfo in het Nederlands. Zonder deze info kan het nl. niet geregistreerd zijn.
Een apotheek mag wel geneesmiddelen importeren uit het buitenland.
Dit heet parallel import.
De bijsluiter moet wel altijd in het NL, maar het kan zijn dat er op de strip of op het doosje nog een vreemde taal staat.
Wij doen niet aan parallel import (te verwarrend voor de patient), maar er zijn genoeg apotheken die hier wel gebruik van maken.
Het betreft overigens wel altijd hetzelfde geneesmiddel, maar de fabrikant (bijv Organon) verkoopt dit geneesmiddel goedkoper in bijvoorbeeld Spanje dan in Nederland.
Er zjin dus apothekers die hetzelfde geneesmiddel in Spanje inkopen voor een lagere prijs.
lique schreef:nee hoor haalt niks uit heb al twee keer een gesprek gehad ,een aardige gesprek en een niet zo aardig gesprek....je krijgt dat een excuses en de volgende keer gebeurd het weer..
manie schreef:anneve schreef:Nee, de apotheek mag echt geen medicijnen afgeven met productinfo in een andere taal!!
Een apotheek mag wel geneesmiddelen importeren uit het buitenland.
Dit heet parallel import.
De bijsluiter moet wel altijd in het NL, maar het kan zijn dat er op de strip of op het doosje nog een vreemde taal staat.
Wij doen niet aan parallel import (te verwarrend voor de patient), maar er zijn genoeg apotheken die hier wel gebruik van maken.
Het betreft overigens wel altijd hetzelfde geneesmiddel, maar de fabrikant (bijv Organon) verkoopt dit geneesmiddel goedkoper in bijvoorbeeld Spanje dan in Nederland.
Er zjin dus apothekers die hetzelfde geneesmiddel in Spanje inkopen voor een lagere prijs.
nuldertien schreef:Sophie2 schreef:Organon is inderdaad een Nederlands bedrijf hoor!
Nou, dat dacht ik dus ook.
Nu snap ik het helemaal niet meer. Maken ze die pil in NL voor Portugal en halen dan weer uit Portugal terug naar NL ofzo?
Hoe dan ook, ik vind het een zeer slechte zaak.
Gewoon ma tm vrij in het NL op een NL pil lijkt me toch niet teveel gevraagd.
Sophie2 schreef:Inderdaad. Ik zou dan naar een apotheek buiten je woonplaats gaan..Of is dat echt te ver weg?
lique schreef:Sophie2 schreef:Inderdaad. Ik zou dan naar een apotheek buiten je woonplaats gaan..Of is dat echt te ver weg?
dat is echt te ver weg...de mijne zit nu op steen gooi afstand (haha, en dat moet ook ivm mijn dochter...ik bestel het nu veel dingen via olland bv in zwolle zoals nacl enzo/catheters, maargoed voor de echte medicijnen, tja dan moet je toch na de apotheek
anneve schreef:Bij parallelimport moet je wel degelijk alle buitenlandseverpakking vervangen door NL talige verpakking, en dan is het prijsverschil weg natuurlijk, want de verpakking bepaald een groot deel van de prijs!!! En het is veel werk om het product eerst uit te pakken en dan weer in te pakken, maar zo hoort het bij parallelimport!!! OOk daarvoor is de regelgeving streng.