Pas maar op met dat smeren, voor je het goed en wel beseft ben je een hele dag bezig met smeren.. Op de duur kunnen je lippen niet meer zonder! Dat komt omdat ze normaal gezien zelf een soort stofje aanmaken waardoor je lippen gevoed worden, maar als jij er elke keer lippenbalsem opsmeert dan doen ze dat op de duur niet meer en kan je blijven en blijven en blijven smeren. Als je lippen echt kapot zijn, kan je gewoon één maal eens vaseline opsmeren (of iets anders dat echt werkt) en liefst 's avonds voor je gaat slapen (als je bv. veel gaat drinken werkt het ook minder). Daarna met rust laten. Ook af en toe je lippen scrubben kan helpen.
Vorig jaar had ik dus zelf voor dat ik een lippenstiftverslaving had, moest constant smeren of ze begonnen vreselijk te pikken. Heb op een gegeven moment gezegd "nu is het genoeg", ben gestopt, heb er wel een paar dagen met pijnlijke, opengebarsten, en een af en toe bloedende lippen gezeten, maar nu zijn mijn lippen gewoon gezond. Smeer er alleen nog wat op als het echt nodig is en dan ook maar 1 keertje. Gaat prima zo.