Guur weer + lippen = auw!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee21

Re: Guur weer + lippen = auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:29

jackgirl schreef:
Vasaline , lip therapy !
Zo'n klein blikje Knipoog
goed smeren , en gegarandeerd geen droge lippen.

ja deze heb ik vandaag ook net gehaald.
Echter heb ik vaak dat het gaat jeuken waardoor ik weer ga wrijven...ja kan er ook niet afblijven. dan smeer ik weer vasaline maar dan komt de
vocht er nog doorheen... irritant!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:51

Ik zweer bij Blistex. Als het winter wordt altijd voor ik ga slapen en soms overdag. Ik speel saxofoon en heb er altijd snel last van.
Dus ben ook snel aan het smeren.
Ik heb overigens niet alleen last van de kou, maar ook van de verwarming die weer volop aan staat.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 01:00

Mijn labello gaat echt niet meer uit mijn zak tijdens de wintermaanden!Anders loop ik de gehele winter rond met zere lippen bah No Cheer

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 01:02

Ik heb een potje van plurol, blijft lekker lang zitten in tegenstelling tot labello Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 01:41

het schijnt idd verslavend te werken
kreeg ooit de tip dat je lippengloss moet nemen met vitamine E
dat schijnt te helpen
heb nu een hema lipgloss met vitamine E
en het helpt echt Ja

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:40

Ik heb altijd van alles geprobeerd voor mijn lippen , vaseline , labello , purol , en bij alles kreeg ik jeuk , witte mondhoeken , velletjes ,zere hoekjes ,teveel erop smeren, gewoon vervelend !

Nu heb ik een lippenbalsem die ook nog eens veroudering tegengaat en SPF bevat en weet ik veel meer Tong uitsteken maar die helpt ZO goed ! Niet normaal .

Creme de La Mer lippenbalsem E 50,-

Het is even een uitgave vind ik , maar dan heb je wel wat, en je lipjes worden helemaal top ervan Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:53

Ik heb er nu ook last van, waarschijnlijk door de kou en de wind.
Ik smeer sinds gisteren 3x daags een dikke laag uiercreme (die gele!), en ben er alweer nagenoeg vanaf.. Die gele uiercreme beschermt waardoor de vochtbalans zich kan herstellen.

Die lippen dingen werken ook wel, maar dan moet ik elk uur smeren, en daar wordt ik gek van.
Vandaar dat ik zweer bij de gele uiercreme/ uierzalf.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:46

Ik smeer m'n lippen savonds voor ik naar bed ga in met een laag sudocreme, ziet er niet mooit uit maar werkt heel goed!
Verder heb ik een blikje vaseline in mijn etui op school zitten of in m'n zak, dus dat smeer ik ook regelmatig op een dag.
Ik had van de week echte scheuren in mijn lippen, maar na veel smeren is het nu weer bijna goed Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:49

Een lippemasker!
Doe een vette dikke laag vaseline op je lippen, 5 minuuten in laten werken en dan het overige er af halen!

Werkt perfect!

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:52

Ik heb een tubetje van de HEMA, was heel goedkoop, €1,75 en superspul. Ik had mijn lippen helemaal kapot, en één dag gesmeerd met dat spul. Na 2 dagen was het helemaal weer normaal. Het heet iets van repair, zit in een wit tubetje met een groene opdruk. Echt heel goed!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:57

Paix; Waarom eraf halen..?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:11

Omdat de dikke laag vaseline niet helemaal intrek op de lippen Lachen.
Dus dan zou je een laag er op houden!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:35

Pas maar op met dat smeren, voor je het goed en wel beseft ben je een hele dag bezig met smeren.. Op de duur kunnen je lippen niet meer zonder! Dat komt omdat ze normaal gezien zelf een soort stofje aanmaken waardoor je lippen gevoed worden, maar als jij er elke keer lippenbalsem opsmeert dan doen ze dat op de duur niet meer en kan je blijven en blijven en blijven smeren. Als je lippen echt kapot zijn, kan je gewoon één maal eens vaseline opsmeren (of iets anders dat echt werkt) en liefst 's avonds voor je gaat slapen (als je bv. veel gaat drinken werkt het ook minder). Daarna met rust laten. Ook af en toe je lippen scrubben kan helpen.

Vorig jaar had ik dus zelf voor dat ik een lippenstiftverslaving had, moest constant smeren of ze begonnen vreselijk te pikken. Heb op een gegeven moment gezegd "nu is het genoeg", ben gestopt, heb er wel een paar dagen met pijnlijke, opengebarsten, en een af en toe bloedende lippen gezeten, maar nu zijn mijn lippen gewoon gezond. Smeer er alleen nog wat op als het echt nodig is en dan ook maar 1 keertje. Gaat prima zo. Lachen

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:39

Die blauwe van Kruidvat. Goedkoop, en werkt super.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:58

fiekhe schreef:
Pas maar op met dat smeren, voor je het goed en wel beseft ben je een hele dag bezig met smeren.. Op de duur kunnen je lippen niet meer zonder! Dat komt omdat ze normaal gezien zelf een soort stofje aanmaken waardoor je lippen gevoed worden, maar als jij er elke keer lippenbalsem opsmeert dan doen ze dat op de duur niet meer en kan je blijven en blijven en blijven smeren. Als je lippen echt kapot zijn, kan je gewoon één maal eens vaseline opsmeren (of iets anders dat echt werkt) en liefst 's avonds voor je gaat slapen (als je bv. veel gaat drinken werkt het ook minder). Daarna met rust laten. Ook af en toe je lippen scrubben kan helpen.

Vorig jaar had ik dus zelf voor dat ik een lippenstiftverslaving had, moest constant smeren of ze begonnen vreselijk te pikken. Heb op een gegeven moment gezegd "nu is het genoeg", ben gestopt, heb er wel een paar dagen met pijnlijke, opengebarsten, en een af en toe bloedende lippen gezeten, maar nu zijn mijn lippen gewoon gezond. Smeer er alleen nog wat op als het echt nodig is en dan ook maar 1 keertje. Gaat prima zo. Lachen

Ik heb al een paar keer geprobeerd om gewoon niet meer te smeren, maar het helpt niet... Dus hou 't nu maar op iedere avond voor 't slapen gaan even smeren.

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:29

wat handig die tips! pff ik wordt er echt gek van, al dat smeren Tong uitsteken

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:49

Ik vind het nogal overtrokken dat mijn lippen 'verslaafd' zouden raken aan het smeren. Ik heb nog nooit opengebarsten lippen gehad, zelfs niet in hele gure winters en ook niet als ik niet smeer. Ben nu 29 en smeer toch al zeker vanaf mijn twaalfde allerlei dingen op mijn lippen. Momenteel smeer ik maximaal twee keer per dag Purol op mijn lippen en dit is het enige product dat ik al die jaren al gebruik. Verder heb ik allerlei soorten Labello en Blistex gebruikt, puur als vervanger voor een lipgloss (vind zo'n glansje op de lippen leuk, maar vind het plakkerige van lipgloss vies). Ik merk zelf groot verschil tussen het soort product en het aantal keren smeren per dag. Zo kan ik de blistex Gloss shine blijven smeren, net als de Labello Gloss. De gewone Labello stick blijft bij mij veel langer soepel en zoals gezegd kan ik met Purol de hele dag vooruit.

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:32

Ik ken het! 2 jaar geleden heb ik het een keer zo erg gehad dat het gewoon open lag.
Ik werd gewoon ziek van de pijn, kon er niet van slapen. Ik toen naar de apotheek gegaan, heb toen op advies de stick van Vichy meegekregen, wel duur(7/8 euro geloof ik) maar ik zweer daar echt bij!!
Sindsdien heb ik nog wel is wat droge lippen maar het is nooit meer open oid terwijl ik het daarvoor bij elke weersverandering had. Maar soms wat drogere lippen dat hou je gewoon, je bent er gevoelig voor of niet. Lachen

Alles geprobeerd, van alle soorten labello, purol, vaseline, kruidvat, ALLES Clown Vichy!! Lovers

EDIT: Afbeelding
Daar is die maar 4.87! Wow!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:33

Melanie_B schreef:
Ik heb labello! Haha! De pearl & shine!
Erg goed spul! *LOL*
Moet alleen bekennen dat ik het niet altijd gebruik voor droge lippen, Bloos gebruik het ook wel eens als lipgloss omdat het een mooie licht roze kleur achter laat.

Die heb ik ook Haha! Is ook mooi om gewoon zo te gebruiken hé Pling
maar hij werkt idd wel heel goed!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:35

Ik ben ook alweer een week bezig met labello smeren.. Anders doet het echt pijn. Huilen van het lachen
Gewoon de blauwe. Ja

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:27

Ik heb het altijd, maar als het echt guur weer is bloeden ze meteen. Ik doe er altijd vaseline op, helpt goed!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:28

daNiielle_ schreef:
Ik ben ook alweer een week bezig met labello smeren.. Anders doet het echt pijn. Huilen van het lachen
Gewoon de blauwe. Ja

Dat gebruikte ik eerst ook, maar dat is niet vet genoeg (heb ik het idee).

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:31

ik heb er nu ook weer last van..zo vervelend van die droge lippen!!
smeer nu heel de dag door labello

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:26

@ _Tara_: Hoe lang ben je dan gestopt? Maar zolang je voortkan met 1x per dag smeren valt het nog heel goed mee hoor. Het is maar wanneer je meermaals per dag moet gaan smeren en als je niet smeert je droge, pijnlijke, gebarsten lippen krijgt. En, misschien staat het hier wel elders in het topic maar ik heb het niet doorgelezen, hoelang smeer je al?

@ Hobby: Waarom gebruik je Purol dan als je het toch niet nodig hebt? Je zegt dat je labello gebruikt voor de glans, kan ik me indenken, want tegen droge lippen werkt ie niet super eigenlijk. Gebruik je Purol dan ook voor de glans?? En toch kunnen je lippen wel degelijk aan die middeltjes 'verslaafd' raken. Vanaf je meermaals per dag moet beginnen smeren, moet je opletten..

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:22

Inderdaad, ook voor de glans. Moet zeggen dat ik met name na het tandenpoetsen het ook wel lekker vind om iets op mijn lippen te smeren tegen de uitbijtende tandpasta. Ik heb het in ieder geval niet nodig om opengebarsten lippen tegen te gaan.