Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MandyR schreef:Maar dat wordt dan weer discriminatie genoemd.
En dan krijg je het probleem dat mensen spontaan donor worden op het moment dat er een ziekte wordt vast gesteld.
Shadow0 schreef:Toch blijkt dat veel nabestaanden het juist lastiger vinden: ten eerste omdat ze vaak in de geest van de overledene willen handelen maar dus niet weten wat die is. En ten tweede omdat ze op een zeer emotioneel moment ook nog eens die beslissing moeten nemen.
Veel beter kun je dit dus met hen overleggen en dan die keuze vastleggen, dat voorkomt veel stress juist tijdens het rouwproces. Dat het vastlegt geeft vaak gewoon al rust en duidelijkheid.
mick75 schreef:Minderjarigheid (toestemming ouders verplicht, als die het afwijzen heb jij pech gehad), en verder, kan meer dan voldoende medische redenen bedenken, ook/ juist aangeboren waardoor elk donorschap onmogelijk is. En moet je iemand die vanaf de geboorte ernstig ziek is en daardoor (door ziekte en minderjarigheid) een orgaan door de neus boren? Alleen omdat diegene geen donor is/ kan/ mag zijn? Ik heb het hier niet over religieuze overtuigingen!
EstherMe schreef:mij lijkt het geen prettig idee om bijvoorbeeld mijn huid of ogen te doneren
Alet74 schreef:EstherMe schreef:mij lijkt het geen prettig idee om bijvoorbeeld mijn huid of ogen te doneren
Maakt toch niet uit, je merkt er niks meer van hoor als je dood bent!
Marley schreef:Dit heb ik ook wel een beetje hoor, omdat ik het fijn zou vinden als de buitenkant in tact blijft zeg maar. Niet voor mezelf eigenlijk maar meer voor de nabestaanden.
Shadow0 schreef:[***] schreef:Dit heb ik ook wel een beetje hoor, omdat ik het fijn zou vinden als de buitenkant in tact blijft zeg maar. Niet voor mezelf eigenlijk maar meer voor de nabestaanden.
Het is jammer dat hier nog zoveel misverstanden over zijn... want huid- of hoornvliesdonatie wordt op zo'n manier gedaan dat het voor de nabestaanden niet zichtbaar is!
Shadow0 schreef:Het is jammer dat hier nog zoveel misverstanden over zijn... want huid- of hoornvliesdonatie wordt op zo'n manier gedaan dat het voor de nabestaanden niet zichtbaar is!