wod gek van blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

Re: wod gek van blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:23

Robijntjah schreef:
De eerste verschijnselen zijn bij mij 5 weken geleden Clown

Hebben jullie trouwens ook dat branderige gevoel buiten het plassen om? Als je veel beweegt ofzo? Dan lijkt het bij mij wel erger te worden... alsof ik echt mijn urineleiders voel zeg maar Clown

jep, daar heb ik ook last van. Maar niet alleen tijdens het bewegen. Ik heb vannacht namelijk heel slecht geslapen door dat branderige gevoel. Heel typisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:25

Ah, dan ligt dat niet aan mij iig!
Ja, k heb het ook als ik zit enzo, maar dan wel minder...
En ja, buikpijn natuurlijk...

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 22:06

ik heb telkens een branderig jeukerig gevoel,, en bij elke beweging moet ik na de wc,, Ook heb ik veellast van mijn zij/rug.

Als het goed is hebben ze mijn urine nu op kweek gezet, en na het lab opgestuurd om daar ook na te laten kijken.

Is het normaal dat je bij blaasontsteking bloed bij de urine hebt?
Vanochtend was het normaal, maar hoe later op de dag, heo meer bloed er in de urine zat.. nu weer rustig..

Ik vind het behoorlijk latsig, smiddag's begin van de avond bijna geen last, en 's nachts en 's ochtends heel erg veel last...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:07

Ooh maar dat is niet zo raar hoor, dat je snachts en sochtends meer last heb.. Dan drink je ook duidelijk minder!
Bloed bij je urine en pijn in de rug en zij, geef dit duidelijk aan bij de HA, kan duidden op nierbekkenontsteking!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:34

Sorola schreef:
Mijn huisarts vertelde mij het volgende: als je sinds korte tijd een nieuwe vriend hebt, kan het zijn dat je de zogenaamde 'marriage disease' hebt (huwelijksziekte). Omdat jouw partner bepaalde bacterien bij zich draagt, brengt hij die tijdens de gemeenschap op jou over. Iedereen draagt weer een ander soort bacterie. Als je gevoelig bent voor blaasontsteking, zal je immuun moeten worden voor zijn bacterien. Dat duurt even. Het wordt ook wel de marriage disease genoemd omdat vrouwen vroeger vaak blaasontsteking kregen als ze getrouwd waren, zij hadden dan pas voor het eerst geslachtsgemeenschap.

Ik had aan het begin van relatie met mijn huidige vriend ook om de haverklap blaasontstekingen. Op ene gegeven moment gewoon maandenlang achterelkaar. Maar nu weet ik dus waar het aan gelegen kan hebben Ja.

Nu zijn we meer dan een jaar samen en de laatste maanden heb ik nergens last meer van!

Sterkte ermee ts, ik weet hoe vervelend het kan zijn. Ach gut

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:06

AB is echt zooi! Blaasontsteking wordt fors minder maar mijn hele maag darmsysteem is op hol geslagen. Heb het gevoel dat ik 50 kilo lucht meedraag. Gelukkig is overmorgen de kuur afgelopen, hopen maar dat alles dan weer snel tot rust komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:45

Mijn kuur is 2 weken geleden, en ik heb nog steeds een opgezetten buik (en blaasontsteking Clown )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:53

O jee, hoop toch wel dat het dan bij mij over is!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:43

ahoor, het was weer raak vandaag, en niet zo'n beetje ook.
Mijn eigen dokter was weg, dus ik naar de stagair.
Die nam me gelukkig een stuk serieuzer en heeft me een doorverwijzing naar een uroloog gegeven.
Ik kan morgen de verwijzing halen en dan een afspraak maken.
Wat voor tests zullen ze gaan doen en is dat erg vervelend?
Ik ben benieuwd...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:47

Andere vriend nemen. Haha!
Werkt gegarandeerd! Ja
(geen grapje trouwens, mannen kunen een bacterie bij zich dragen waar jij heel gevoelig voor bent)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:58

Suzanne F. schreef:
Andere vriend nemen. Haha!
Werkt gegarandeerd! Ja
(geen grapje trouwens, mannen kunen een bacterie bij zich dragen waar jij heel gevoelig voor bent)

Haha, nou ja het valt altijd te rpoberen he?!
Sorry schat, ik ben overgevoelig voor je (is ten minste niet zo'n afgezaagd excuus)

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:41

zal mijn vriend blij mee zijn., haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:39

En toch zit daar vaak de oorzaak bij terugkerende blaasontstekingen.
Ik had op een gegeven moment antibiotica die ik na de sex moest innemen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:46

Vergeet ook niet gelijk na de seks naar de wc te gaan. Lachen
Bij mij is het nu al een tijdje weg.. hopelijk blijft het weg. Nagelbijten / Gniffelen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:31

Oh zo vervelend en herkenbaar dit. Toen ik bijna 9 jaar geleden verkering kreeg had ik er ook maandelijks last van. Wat bij mij goed heeft geholpen was van het merk Solgar Cranberrypillen slikken, tweemaal per dag. Daar zit ook vitamince C in dus het is extra zuur! Verder kreeg ik van de dokter preventief antibiotica mee, die ik na de sex direct moest slikken en ging ik altijd direct plassen en douchen. Echt heel romatischa haha. Nu heb ik er alleen nog maar heel soms last van, maar ik weet heel goed hoe pijnlijk en naar het is. Heel veel sterkte!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:05

Jep, ik had er in het begin met m'n huidige vriend ook bijna maandelijks last van. Vreselijk is het. Nu we een paar jaar verder zijn bijna nooit meer. Dus idd, even doorzetten óf hem inruilen. Haha!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:16

Haha Gulpje, bij mij was de seks ook al zo romantisch geworden door al die blaasontstekingen *LOL*!
Had ook antibiotica die ik na de seks moest innemen. Dat hielp wel. Maar toch heb ik blaasontstekingen gehad als ik wéken geen seks had gehad.
Maar goed, laatste blaasontsteking is in juni geweest, dus ik mag niet klagen Bloos

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:20

Nja jullie zijn niet de enige, ik heb er ook een tijdje last van gehad Tong uitsteken Nu zit ik ook aan de cranberrypillen en na de sex naar de wc... Tot nu toe geen last meer gehad dus bij mij helpt het wel Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:53

Altijd na de seks direct gaan plassen inderdaad Ja Doe ik dat niet, dan ben ik verzekerd van een blaasontsteking.

De laatste keer is het over gegaan in een nierbekkenontsteking, terwijl ik nog twijfelde of het uberhaupt wel een blaasontsteking was in eerste instantie. Toen ik bloed ging plassen zat ik dezelfde avond nog bij de HA post. Moest een week 3x per dag knoeperds van pillen slikken en heb 5 dagen niet uit de voeten gekund zonder dubbel te flappen van de pijn. En als extraatje nog een schimmelinfectie erachteraan, krijg ik altijd door antibiotica, heerlijk.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 10:52

denk je na de laatste kuur erweer vanaf te zijn, heb ik er weer last van:S ik doe er van alles aan om er van af te komen, maar niks helpt blijkbaar.. als het na deze nieuwe kuur niet over is moet ik na de gyneacoloog!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:46

Hey allemaal.
Wat een dood topic de laatste tijd. Hoe gaat het nu met jullie blaasontstekingen allemaal?
Ik ben dus eindelijk doorgestuurd naar een uroloog. Tot nu toe is er uit alle testen nog niets concreets gekomen. Ik heb een hoop urineonderzoeken, een flowmetrie en een echo gehad, waaruit kwam dat ik wel wat meer moeite heb dan gemiddeld met uitplassen, maar niet zo dramatisch dat daar zo vaak blaasontsteking uit zou moeten ontstaan.
Ik moet nu nog zo'n irritant toilet-dagboek bijhouden:S en aankomende Donderdag moet ik nu voor een cytoscopie, lijkt me echt vreselijk... maar goed, wat moet dat moet. Iemand ervaringen?
Verder zei de uroloog dat het bij jonge vrouwen vaak niet behandelbaar is omdat het mede te maken heeft met de hormoonspiegel enzo. Ik heb door al die onedrzoeken al een paar keer de pil door moeten slikken, en geen blaasontsteking meer gehad, dus misschien heeft ze inderdaad gelijk.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:49

Ik had gister echt pijn tijdens het plassen, ook daarna bleef het enigzins branderig/jeukerig en af en toe van die vage buikpijn in mijn onderbuik (te vergelijken met menstruatie-buikpijn). Vanmorgen had ik echter geen pijn meer met plassen. Ik ga het toch maar even in de gaten houden en anders maandag maar eens naar de HA

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 12:52

nou inderdaad dood topic..

Met mijn blaasontsteking gaat het niet goed!moet maandag weer naar dokter en die stuurt mij dan door! het gaat even een paar weekjes over en dan is het er weer.. :S

Ab werkt niet heb ik het idee, slik het wel,samen met vit. C en cranberry pillen, maar over wil het niet gaan! ]

ben benieuwd

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:07

Ik heb chronische BA en meerdere cytoscopieen gehad. Op zich doet het onderzoek geen pijn, maar het is geen prettig iets. De uroloog zit gezellig tussen de beugels mee te kijken Bloos
Echter na het onderzoek kreeg ik gelijk weer een BA. Na de tweede keer ben ik bij thuiskomst op het toilet gaan zitten met ongezoet cranberrie sap en een anderhalve liter fles spa... drinken, heel veel drinken en maar plassen. Op die manier kwam ik van de pijn na het onderzoek af.
Ik heb mijn chronische ontsteking redelijk in de hand. In tijden van stress en bij koude voeten vlamt het altijd gelijk weer op. Ik heb dus altijd dikke sokken aan en zorg ervoor dat ik niet blootsvoets op koude vloeren loopt, want dat is vragen om problemen.
De verklaring van honeymoon-disease kan ik aardig onderstrepen, klopt zeer wel.
Houdt er rekening mee dat je geen suiker moet gebruiken bij BA, de bacterie is gek op suiker! Neem ook geen baden met lekker ruikende olie/badspul, wat dat is ook vragen om problemen (blijf uit de buurt van bubbelbaden, deze staan erom bekend veroorzaker te zijn van BA).
Ach ja, na 11 jaar chronische blaasontstekingen en talloze kuurtjes word je steeds wijzer: ik neem geen antibiotica meer, drink veel water, veeg van voor naar achter af, plas onmiddellijk na de daad, draag warme sokken, gebruik niet al te veel suiker, zorg goed voor mijn lijf, vermijd stress en laat de ontsteking bovenal niet meer mijn leven bepalen (en dat laatste was het belangrijkste).

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:36

ik volg dit topic ook even, vandaag bij de uroloog geweest en krijg binnekort verschillende onderzoeken (waaronder ook die cytoscopie)