Steeds moe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Re: Steeds moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:39

@vamp
Dat slapen heb ik ook een keer gehad ik was zo moe ik was savonds vroeg naar bed gegaan. (dus al 1 hele nacht geslapen)
Toen de dag erna ben ik in bed blijven liggen aan 1 stuk door geslapen alleen der uit geweest voor te eten toen me bed weer in. (dus die dag ben ik misschien 2 uurtjes uit bed geweest)
En toen was de nacht weer aan gebroken....

Nou echt belachelijk zo lang heb ik nog nooit geslapen maar echt abnormaal.

Gelukkig is het nu stukke minder maar soms ben ik gebroken maar ben niet meer zo moe als eerst en slaap niet meer overdag.
Alleen nog wel altijd opgezette klieren maar goed het went

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 11:46

Dank je x_mliss! Heel veel informatie. Ik ga dan van de week de dokter maar nog een keer bellen. Want eidenlijk in alles herken ik mezelf. Als ik bezig ben gaat het, maar zodra ik heel even de tijd heb om te rusten stort ik in.

Ik heb alleen geen koorts en opgezetten klieren gehad. Misschien zit ik nog in een begin stadium, en komt er daarom ook niks uit mijn bloedtesten.

Naja van de week de dokter nog maar even bellen!

Bedankt voor je info!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:10

Hallo allemaal,..
als ik dit topic doorlees zie ik heel veel bekende dingen... eigenlijk wel fijn om te weten dat er meer mensen zijn die er last van hebben,.. want in mijn omgeving ken ik er niet veel,..

Ik ben al moe sinds de scheiding van mijn ouders uhmmm,.. dat is al 21 jaar geleden (ben nu 32)... maar ik weet dat mijn eetpatroon al jaren heel slecht is dus datzal er ongetwijfeld mee te maken hebben. Verder rij ik paard,..ALS ik de puf heb,.. laatste weken ben ik weer zo moe dat ik zelfs geen puf meer had om naar mn paard te gaan Huilen

Heb al een jaar bij fysio/manueel therapie gelopen ivm mn hoofdpijnklachten en moeheid met name. Heb vaak zoveel hoofdpijn dat ik haast niet meer uit mn ogen kan kijken. Mijn klieren zijn altijd wel opgezet, de 1 wat meer dan de ander. Heb diverse tests gehad voor longen/hart/bloed. Kwam niks uit,..
Dat is inmiddels al wel weer wat jaren terug dus ik denk erover om me nog eens te laten testen op advies van mn moeder/nicht (die beide aan de schildklier hebben en soortgelijke klachten hebben) en op advies van de ostheopaat waar ik nu 3x ben geweest.

Hij denkt dat het met allergie/eetpatroon te maken heeft en denkt dat mn schildklier niet goed werkt. Verder kon hij niks voor me doen. Sinds ik bij hem loop ben ik alleen nog 10x zo moe,.. ga volgende week bij een andere baan (zelfde bedrijf andere plaats) beginnen en slaap nu de klok rond iedere nacht,.. heerlijk,... volgens de ostheo kon ik niet goed tegen metaal/nepgoud/zilveren oorbellen etc, horoges,.. mn lichaam reageerde daar heel gespannen op.

Dat is dus ook iets, ik ben altijd gespannen,.. zonder dat er naar mijn idee aanleiding voor is,..

Denk dat ik volgende week even laat bloedprikken want vanzelf gaat het niet over Huilen

Ben zo mega futloos, gewoon niet normaal,..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:55

Ik meld me weer even na mijn eerste MORA-behandeling Haha!

Moet zeggen dat ik het best een aparte therapie vond, maar het was wel fijn.
Eerst ging hij middels meridiaanpunten die corresponderen aan een orgaan meten welk orgaan te weinig doet, en welk orgaan overactief is.
Bij mij waren mn maag, lever, darmen, longen, blaas en hart te weinig actief. En idd, ik heb vaak last van mn buik, al een paar maanden aan het hoesten/verstopte neus, en een hartslag van 63 Bloos Ook kon hij zien dat ik hypersensitief was, en na een kort vraaggesprek heeft ie dat ook gezegd tegen me, en het klopt ook als een bus Tong uitsteken
Vervolgens moest ik gaan vertellen wat mijn klachten waren, en toen begon hij met behandelen. Moest met mn voeten op gouden platen, en in mn handen kreeg ik 2 gouden staven, en toen stuurde ie er energie door.

Ik voel me na die behandeling wel anders, maar kanhet nog niet echt thuisbrengen. Feit is wel dat ik al 2 nachten helemaal heb doorgeslapen en goed heb geslapen. De laatste nacht dat ik lekker heb geslapen kon ik me niet meer herinneren Bloos Dus dat vind ik al positief Haha!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:10

wow dat klinkt al heel positief!!!!!!!

Ik ben ook HSP (hoogsensitief.... zelfde als hypersensitief)
Lees er nu een boek over en dat boek is echt super, heb hem van de bieb en herken er zoveel in..
Zal ff naar boven rennen en de titel opzoeken:

Edit: voluit leven met hooggevoeligheid van Susan Marletta-Hart

Wordt die MORA therapie vergoed door het ziekenfonds? En moet dat via de huisarts of kun je dat zelf regelen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:26

Nee, ik ben op eigen houtje daar gekomen. Mijn HA is niet zo meedenkend helaas. Het wordt vergoed als er in je pakket acupunctuur zit, en dan moet je bij sommige verzekeringen even kijken of niet-arts ook vergoed wordt. (verneukeratief geintje van ze Tong uitsteken)
Ik heb ook ooit een boek gelezen over hsp, herkende ik mezelf ook al in, en mijn moeder zei ook gelijk dat ik altijd al een gevoelig kind ben geweest Clown

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:42

ik ga mn pakket rigoureus veranderen voor volgend jaar en neem dit zeker mee...
bedankt!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:03

Ik ga ook eens kijken naar dat MORA therapie hier in de buurt, klinkt in ieder geval goed.
Vandaag namelijk door de huisarts naar huis gestuurd met de boodschap; 'kom over 3 maanden maar weer terug en ga wat aan je conditie doen'. Doei, doei Er waren mij doorverwijzingen beloofd, die ik nu dus niet heb gekregen. Loop er verdikkeme nu al bijna een jaar meer, en dan kan ik nog weer eens 3 maanden gaan afwachten. Zonder hulp of wat dan ook.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:30

Ook ik ben regelmatig moe. Maar ik heb dus ook cvs. Bij mij is het niet mogelijk om een opleiding te doen, daar heb ik gewoonweg te weinig energie voor, erg jammer! Heb het al een aantal keer geprobeerd, maar ik red het gewoon niet.
Ik heb het nu al zo'n 7 jaar. In het begin zeiden ze dat het de puberteit was, pas 2 jaar geleden hebben ze het cvs genoemd. Ik heb hiervoor een revalidatiecursus gevolgd bij de Hoogstraate en sindsdien gaat het stukken beter. Heb daar veel geleerd. Helaas gaat het nog niet goed genoeg om een opleiding te volgen, maar ik hoop stiekem dat dat ooit nog komt.
Energie om uit te gaan enzo heb ik ook niet. Ik zit vaak thuis op zaterdagavond enzo.
Fijn om te weten dat er meerdere mensen zijn die dit hebben! Dacht altijd beetje dat ik een van de weinige was.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:50

je kan ook altijd het CFS centrum contacten in Amsterdam.
Of het nieuwe centrum in Lelystad.

( als je bij een ziekenhuis er niet uit komt )

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:01

kent iemand pesso-therapie (persoonlijk?)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:25

nee, even opgezocht.
Wat wil je daar uberhaupt mee doen met moeheid?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:24

als je goed leest bij pesso-therapie zie je dat het ook is voor moeheid.. maar ik ken het niet vandaar even mijn vraag: wie kent het persoonlijk

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:26

ik vind het een rare therapie voor moeheid. Ligt er natuurlijk aan wat voor moeheid. Moeheid kwa cvs/me dan heb je nauwelijks baat bij mora, is namelijk 99% niet psyisch. Net als PMT in Nijmegen, ook zo'n flop.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:10

Ik ken die pesso-therapie niet, omdat het bij mij ook geen psychische oorzaak heeft. Volgens mijn huisarts doe/deed ik er alles aan (van denken tot doen) om die moeheid tegen te gaan. Daarom verbaasde het haar des te meer dat ik nog zo moe was. In haar ogen was CVS/ME voor een groot gedeelte wel psychisch. (Daar ben ik het ook niet mee eens, maar dat is weer een ander verhaal.)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:14

ME tussen de oren daar ben ik het mee eens,ik krijg natuurlijk nu iedereen over me heen.Ik ben zelf al jaren moe zit echt tussen mijn oren, ben dan ook hard op weg naar een leven zonder moe heid.Lijkt simpel maar dat is het niet.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:15

Citaat:
Het is zeker geen psychische ziekte. Wel kunnen bij sommige patiënten, door het lijden aan de ME/CVS, psychische klachten als een depressie ontstaan. Dit gebeurt bij veel chronische ziekten.

Volgens de diagnose voor ME/CVS heb je dan geen ME.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:37

Hannanas schreef:
ik vind het een rare therapie voor moeheid. Ligt er natuurlijk aan wat voor moeheid. Moeheid kwa cvs/me dan heb je nauwelijks baat bij mora, is namelijk 99% niet psyisch. Net als PMT in Nijmegen, ook zo'n flop.

mora is helemaal niks psychisch aan hoor Knipoog Gewoon een goede therapie met onderbouwing Ja

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:15

Is er bij jou nog steeds vooruitgang Verootjoo na die eerste behandeling? Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:41

verootjoo schreef:
Hannanas schreef:

mora is helemaal niks psychisch aan hoor Knipoog Gewoon een goede therapie met onderbouwing Ja

Had het dan ook over de pesso-therapie Knipoog

Mora, prima als jij dat fijn vind. Voor iedereen is het anders en het is toch dweilen met de kraan open. Elk beetje dat helpt is meegenomen.

Marleen, je moet maar niet op een cvs forum komen, als je met psychisch gooit wordt je zowat gelyncht. Er zijn zoveel mensen die dondersgoed weten dat het niet psychisch is. Was het maar psychisch... weten we wat we moeten doen voor genezing. Komt ook hard aan natuurlijk, mensen die al 20 jaar knokken, en geloof me ( en ga anders eens literatuur lezen ipv klinklaar neerzetten dat moeheid tussen de oren zit, dan weet je waar je het over hebt/kunt hebben) er is genoeg wetenschappelijk bewijs dat het niet tussen de oren zit. NL/ sommige langen zijn alleen nog niet zo ver.

Moe is ook niet persé cvs ofzo.
Wel fijn dat het bij jou tussen de oren zit, kan je er wat aan doen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:31

Paula schreef:
Is er bij jou nog steeds vooruitgang Verootjoo na die eerste behandeling? Lachen

Nou... na de 2e behandeling (afgelopen maandag) ben ik ziek geworden. Bloos en slaap ook weer beroerd. Weet niet of het aan de behandeling ligt, maar dat zal ik maandag even gaan vragen Haha! Het is alleen wel dus dat ik hypersensitief ben, en dus heel gevoelig voor energieën, en die man werkt dus met energie. Zou maar zo kunnen dat ik daar weer eens overgevoelig op reageer, want dat doe ik bijna op alles Rolleyes

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:52

Ik ben nu al een jaar lang moe. In juni is mijn bloed nagekeken maar dat was helemaal goed. Ik heb nu een periode dat ik nog meer moe ben dan normaal. Ik heb vanmiddag een fles Roosvicee Ferro gekocht, hopelijk helpt dat een beetje.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:00

Hallo Allemaal,

Ik ken dit probleem, heb zelf nu 6 jaar geleden pfeiffer gehad.
Ik kwam er achter doordat ik ook erg moe was, lag hele dagen in me bed. Met testen had ik op dat moment geen pfeiffer. Verschillende testen gehad, bloedafname , speciale vloeistof ingespoten , weer bloedafname, toen bleek dat ik pfeiffer gehad had.
Me ijzer en vit.B12 waren op in me lichaam, alle reserves waren leeg zeg maar.
Heb toen pillen hiervoor gehad en vit.B12 shots gekregen, die hebben goed geholpen toen.

Alleen na een jaar niet meer moe geweest te zijn, kwam die moeheid weer terug. En die is niet meer weg gegaan sindsdien. En ze kunnen niks vinden, alleen dat me vit.B12 telkens op het minimale hoeveelheid in me lichaam zit. Vit.B12 shots helpen niet meer helaas, verschillende onderzoeken gehad, zelf een maagscopi waar niks uit gekomen is.
Ik heb me er zelf nu bij neer gelegt.

als ik bezig ben gaat het en vooral als ik met me paardje bezig ben, zodra ik op de bank ga zitten en tv zit te kijken , zak ik weg en lig of zit ik te pitten.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:25

ik loop amsterdam bij het cvs centrum en die arts zegt ook dat het echt niet tussen je oren zit.ik gebruik nu medicijnen er voor.over 5 weken moet ik daar een fietsproef doen voor me hart en een hartflimpje.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:29

verootjoo schreef:
Paula schreef:

Nou... na de 2e behandeling (afgelopen maandag) ben ik ziek geworden. Bloos en slaap ook weer beroerd. Weet niet of het aan de behandeling ligt, maar dat zal ik maandag even gaan vragen Haha! Het is alleen wel dus dat ik hypersensitief ben, en dus heel gevoelig voor energieën, en die man werkt dus met energie. Zou maar zo kunnen dat ik daar weer eens overgevoelig op reageer, want dat doe ik bijna op alles Rolleyes

Dat kan ik mij goed voorstellen dan. Wel balen zeg... hopelijk verandert het nog.
Mijn dokter begon ook al dat ik op elk medicijn dat geprobeerd werd wel overgevoelig leek te reageren. Ik weet het bij mij niet zo goed. Geestelijk ben ik juist weer wel een harde. Clown

@spuit12 (geweldige naam Haha! ); zo'n fietstest zou ik ook heel graag willen doen. Waarom willen ze dat bij jou gaan doen?