Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:00

Focussed schreef:
Lammie2701: Ik kreeg ook altijd aura's bij het begin van een aanval. Als ik dan naar iemands ogen keek dan zag ik geen neus en mond.

zo weet ik of ik een aanval krijg Vork ik zie ook heel gemakkelijk vlekken van gewoon naar zonlicht ofzo te kijken en dan zijn ze even later wel weer weg, maar zo begint een aanval bij mij ook. Als ik dan naar mijn hand kijk en er missen ene paar vingers, dan weet ik dat ik snel naar huis moet, als ik alle vingers nog heb is er nix aan de hand Vork

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:09

Ja heb ik ook! Had altijd vlak na een aanval dat ik heel 'paniekerig' was om opnieuw migraine te krijgen, en dan bij ieder vlekje van bijv. de zon helemaal paranoia Clown

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:12

ik kan ook niet goed tegen de zon, heb namelijk last van fotofobie en loop daarom in de zomer vaak zowel binnen als buiten met zonnebril en pet op...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:13

ja, echt erg Nagelbijten / Gniffelen maar het zijn exact dezelfde vlekken als bij het begin van een aanval, dan zit ik soms echt te freaken als het niet snel weer weg is. of als ik bv verkeerd geleund heb met m'n arm op iets en m'n vingers tintelen door tekort aan bloed flip ik ook al Tong uitsteken

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:14

wat is een fotofobie als ik vragen mag ?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:15

overgevoeligheid voor licht

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:28

Als je meer wilt weten over onderzoek naar migraine,kan je contact opnemen met het LUMC afd hoofdpijnonderzoek, neurologie. Ze zoeken nog mensen voor dit onderzoek en doe zelf ook mee.
Ik gebruik Zomig en eventueel zetpillen voor het misselijk zijn. Ibuprofen ed helpt echt niet.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:21

bij mij versterkt de 2 ibuprofens a 500mg per stuk de werking van de imigran neusspray, waardoor het dus wel werkt...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:36

ik heb voltaren zetpillen, nog niet geprobeerd ,maar heb ze laatst gekregen omdat dafalgan ofzo absoluut niet hielp, ik kreeg het ook amper binnen, et ging gewoon niet. En toen heeft de dokter me een inspuiting voltaren gegeven en dat werkt binnen de minuut, wat was dat heerlijk *LOL*

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:51

Zinn schreef:
ja, echt erg Nagelbijten / Gniffelen maar het zijn exact dezelfde vlekken als bij het begin van een aanval, dan zit ik soms echt te freaken als het niet snel weer weg is. of als ik bv verkeerd geleund heb met m'n arm op iets en m'n vingers tintelen door tekort aan bloed flip ik ook al Tong uitsteken

Oh zooooooo herkenbaar Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb Zomigoro smelttabletten oid.

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:53

Ik heb er ook veel last van gehad! Sinds ik accupunctuur heb ervoor, is het nooit meer voorgekomen! Vriendinnen van me ook!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:06

ik heb het toevallig deze week weer een keer gehad doordat ik griep had, maar daarvoor ben ik een aantal weken aanvalsvrij geweest... (bij mij is het al weinig als ik er 1 week geen aanval heb gehad)

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:57

ik heb do en vrijdag ook aanvallen gehad (daarvoor een jaar niet) en heb de maxalt smel voor als ik het voel aankomen maar helpt al niet meer en dan nog capsules met codeine etc.. maar die werken ook al niet meer.. Ik wist niet dat het ook te maken heeft met bepaalde dingen in je eten? Gister toen ik het voelde opkomen heb ik een tosti gegeten omdat ik dacht dat wat eten misschien hielp.. ook drink ik veel thee of zit daar niet die teeine in?

bij mij begint het ook met een waas voor n ogen waardoor ik sommige dingen niet meer zie..

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:21

Omdat ik niet alles heb doorgelezen weet ik niet of het al genoemd is, maar van zoetstoffen (zoals in kauwgom en frisdrank) krijg ik last van hoofdpijn.

Misschien een idee om dat tijdelijk niet te nemen en dan kijken of het minder word...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:34

Focussed schreef:
Wat trouwens werd aangeraden door de HA.
Als de aanval begint of als je er een voelt opkomen:
Zeer sterke koffie/espresso/energie-drankje drinken waarin acherlijk veel cafeïne zit. Door de cafeïne trekken de bloedvaten nauw, wat de aanval kan stoppen en in ieder geval de pijn verlicht. Dit werkt het beste als je lichaam normaal geen of erg weinig cafeïne is gewend.

Ik lust geen koffie, maar een energie drank kan ik wel eens proberen. Ben benieuwd.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 06:38

Ik heb ook regelmatig last van migraine. Ook medicijnen ervoor etc.
Hoe komt het dat je migraine hebt dan?
Want dat is meestal al een belangrijke vraag.
Bij mij kwam het door de pil. De hormonen die erin zaten waren niet goed voor me.
Ik krijg ook snel last als ik te weinig drink, dus ik zou zeggen drink veel water!
Verder heb ik geen idee wat je allemaal moet eten en drinken om te voorkomen dat je migraine krijgt.
Ik denk datje eerst moet kijken waarom je migraine krijgt, zodat je kan voorkomen dat je het weer krijgt. Lachen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:37

Geen light producten eten/drinken, in bijna alle light producten zit de zoetstof Aspartaam. Ondanks dat het gewoon goed is gekeurd door de autoriteiten is dit helemaal niet zo'n fijn stofje
Dit stofje kan nml. ook voor hoofdpijn en andere klachten zorgen!

Deze site is wel n extreme; http://www.aspartaam.nl/
Maar er zullen vast ook échte feiten tussen staan! Eens doorkijken zou ik zeggen Knipoog Sinds ik zelf op let of er aspartaam in producten zit en dat vermijd, heb k minder last van hoofdpijn..

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 10:46

Het lastige voor mij is dat ik het heel vaak heb en ook verschillende redenen hiervoor heb. Bij/na veel stress, soms als ik ongesteld moet worden, Bij drinken van dingen met caffeine en theeine. En nu hoorde ik laatst ook kaas en chocolade en ben eens op gaan laten en het zou heel goed kunnen dat ik het daar ook van krijg.

@ jaime: ik drink veel dingen light , maar is dat dan ook echt migraine wat jij daar van krijgt? Kan ook eens een paar weken dat niet doen en kijken of ik dan verschil merk.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:49

Geen tomaten en melk, dat zijn echter trigger producten voor mij. Wat bij mij extreem goed helpt (kwam ik achter omdat ik op bezoek was ergens en er niets anders voor handen was, is aspro bruis tabletten 500 mg) Als ik er twee van pak kan ik vrij goed een aanval onderdrukken. Zelfs zwaardere medicijnen kunnen daar niet tegenop bij mij

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:01

Hier nog een! Zonder profylaxe, medicijnen om aanvallen te voorkomen zit ik ook op een frequentie van 3 a 4 aanvallen. Ben net bevallen en nog heerlijk bijna aanvalsvrij geweest, de kleintjes zijn een makkie!

Ik slikte Selokeen dagelijks en heb zowel pillen als neusspray van Imigran. Als de aanvallen terugkomen ga ik Topamax proberen of dat nog beter helpt, met de selokeen was het ook al een stuk beter maar ga het toch proberen, wie weet Haha!

Tip van mijn Neuroloog: Naproxen, oftewel Aleve hetzij los, hetzij samen met je Imigran! Een Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat de combinatie van Naproxen en Suma-triptan goed werkt.Kan ik soms een aanval mee stoppen en heb minder last van bijwerkingen als ik Imigran slik/spuit Lachen. Echt super, dan hoef ik niet zoveel andere medicijnen te slikken.

Vooral licht en spanning/stress en te weinig rust/slaap en alcohol zijn voor mij de belangrijkste triggers. Alternatieve dinge als Magnesium extra slikken e.d. heeft voor mij nog niet veel uitgehaald helaas.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:22

bij mij is stress en slaapgebrek ook soms de oorzaak, maar meestal aanvallen zonder oorzaak...gelukkig werken de depakine en imigran/ibuprofen combi bij mij goed...

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:37

eroslover schreef:
Het lastige voor mij is dat ik het heel vaak heb en ook verschillende redenen hiervoor heb. Bij/na veel stress, soms als ik ongesteld moet worden, Bij drinken van dingen met caffeine en theeine. En nu hoorde ik laatst ook kaas en chocolade en ben eens op gaan laten en het zou heel goed kunnen dat ik het daar ook van krijg.

@ jaime: ik drink veel dingen light , maar is dat dan ook echt migraine wat jij daar van krijgt? Kan ook eens een paar weken dat niet doen en kijken of ik dan verschil merk.

Is zeker de moeite waard om te proberen, ik heb het nu gewoon veel minder doordat ik let op geen/minder zoetstoffen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 12:52

@ taffy, bedankt. Ben jij toen niet ineens meer aangekomen dan ? Ik ga het zeker proberen.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:34

Nou ik heb er eerder last van dat ik niet dikker wordt Clown
Maar liever wat aankomen dan dat je te vaak ziek bent van de hoofdpijn...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 16:23

ja heb je ook gelijk in , maar ik moet daar ook altijd wel een beetje mee oppassen. Ik ga gewoon eens een poosje kijken of het iets doet voor mij.