Focussed schreef:Lammie2701: Ik kreeg ook altijd aura's bij het begin van een aanval. Als ik dan naar iemands ogen keek dan zag ik geen neus en mond.
zo weet ik of ik een aanval krijg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Focussed schreef:Lammie2701: Ik kreeg ook altijd aura's bij het begin van een aanval. Als ik dan naar iemands ogen keek dan zag ik geen neus en mond.
Zinn schreef:ja, echt ergmaar het zijn exact dezelfde vlekken als bij het begin van een aanval, dan zit ik soms echt te freaken als het niet snel weer weg is. of als ik bv verkeerd geleund heb met m'n arm op iets en m'n vingers tintelen door tekort aan bloed flip ik ook al
Focussed schreef:Wat trouwens werd aangeraden door de HA.
Als de aanval begint of als je er een voelt opkomen:
Zeer sterke koffie/espresso/energie-drankje drinken waarin acherlijk veel cafeïne zit. Door de cafeïne trekken de bloedvaten nauw, wat de aanval kan stoppen en in ieder geval de pijn verlicht. Dit werkt het beste als je lichaam normaal geen of erg weinig cafeïne is gewend.
eroslover schreef:Het lastige voor mij is dat ik het heel vaak heb en ook verschillende redenen hiervoor heb. Bij/na veel stress, soms als ik ongesteld moet worden, Bij drinken van dingen met caffeine en theeine. En nu hoorde ik laatst ook kaas en chocolade en ben eens op gaan laten en het zou heel goed kunnen dat ik het daar ook van krijg.
@ jaime: ik drink veel dingen light , maar is dat dan ook echt migraine wat jij daar van krijgt? Kan ook eens een paar weken dat niet doen en kijken of ik dan verschil merk.