GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 12:26

vionnesem schreef:
Ook hier gaat het prima!

Ik heb 4x 0.25 mg gespoten nu, en daarna nog 2 maal 2x0.25mg om de spuit op te maken.
dus ook mijn 6e keer prikken.
Vandaag gaf de weegschaal -6.1 kg aan!

Ook ik ben blij gestart te zijn en benieuwd hoe het vervolg gaat lopen. Ik kijk even aan of ik dan nu een tijdje op de 0.5 blijf zitten

Wat goed, wij zijn denk ik gelijk gestart. Hier de afgelopen week eigenlijk niets meer gemerkt en had weer ouderwetse trek in eten. Kon me inhouden, maar zat wel minder snel vol dus at wel weer vaker wat. En ook niets afgevallen de laatste 1,5 week. Ik heb nu ook 6x 0,25 gespoten, ga denk ik komend weekend 0,50 doen.

Bonnelover

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 13:55

Hier nu 5x 0,25 en 2x 3,75 gespoten. En op 2 ons na, 10 kilo kwijt. En dat inclusief 1 week vakantie. Dus 1/3 kwijt van wat eraf moet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 14:37

Super! Dat merk je vast al wel

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 15:22

Fleda schreef:
vionnesem schreef:
Ook hier gaat het prima!

Ik heb 4x 0.25 mg gespoten nu, en daarna nog 2 maal 2x0.25mg om de spuit op te maken.
dus ook mijn 6e keer prikken.
Vandaag gaf de weegschaal -6.1 kg aan!

Ook ik ben blij gestart te zijn en benieuwd hoe het vervolg gaat lopen. Ik kijk even aan of ik dan nu een tijdje op de 0.5 blijf zitten

Wat goed, wij zijn denk ik gelijk gestart. Hier de afgelopen week eigenlijk niets meer gemerkt en had weer ouderwetse trek in eten. Kon me inhouden, maar zat wel minder snel vol dus at wel weer vaker wat. En ook niets afgevallen de laatste 1,5 week. Ik heb nu ook 6x 0,25 gespoten, ga denk ik komend weekend 0,50 doen.

Dan zijn we alle drie in dezelfde week gestart, leuk om zo het verloop bij anderen mee te maken. In de week van m’n negende prik ben ik op vakantie, misschien dat ik bij m’n 10e prik overga op 0,5. Voor de vakantie durf ik niet zo goed, zou het zonde vinden als ik tijdens m’n vakantie bijwerkingen ervaar en tot nu toe gaat het nog steeds goed op 0,25.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 16:29

Bonnelover schreef:
Hier nu 5x 0,25 en 2x 3,75 gespoten. En op 2 ons na, 10 kilo kwijt. En dat inclusief 1 week vakantie. Dus 1/3 kwijt van wat eraf moet.

Je gaat lekker! Mooi resultaat

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 16:32

Het was een dure maand!
3 nieuwe rijbroeken gekocht en 4 nieuwe spijkerbroeken
Haha heel erg blij mee hoor :)

Mijn volgende doel wordt -4 kilo eraf dan is mijn bmi onder de 30 en heb ik geen obesitas meer!
ik kijk er zo naar uit om dat te bereiken
Dan heeft de ozempic echt z’n werk gedaan

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 18:13

Wat doen jullie met de oude kleding? Ik gooi het maar weg omdat ik het op vinted zetten teveel moeite vind. Had wel m'n, galajurk op marktplaats gezet maar niemand reageert.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 18:47

fjordjes schreef:
Wat doen jullie met de oude kleding? Ik gooi het maar weg omdat ik het op vinted zetten teveel moeite vind. Had wel m'n, galajurk op marktplaats gezet maar niemand reageert.

Bij mij zit het in een plastic zak in de opslag, en als het gewicht er over een jaar nog vannaf is ga ik het naar de doneerbak brengen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:33

Ik heb veel in de doneerbak gedaan en de duurdere dingen verkocht op Vinted.
Maar heb een volledig nieuwe garderobe moeten kopen vorig jaar. Was duur grapje.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:16

Ik ben ook leuk aan het shoppen!
Zo fijn dat je veel meer keus hebt in een kleinere maat, kleding staat ook gewoon veel leuker.
De oude kleding al wel uitgezocht en gaat naar de kledingbak.
Misschien dat ik het duurdere nog online ga zetten voor een paar euro maar eigenlijk heb ik daar nooit zin in.
Mijn oudste dochter heeft Sellpie ontdekt en is nu dus ook aan de tweedehands kleding, dat vind ik wel leuk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:18

Ik jojo al jaren en mijn kast bevat verschillende maten :D als ik langere tijd stabiel blijf ga ik pas kleding wegdoen.
Echt versleten wordt weggegooid en spullen die ik nooit draag gaan in de kledingbak.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:49

Ik heb m’n kast flink aangepakt alle zooi die ik al lang niet draag of nu veels te groot is naar de kleding bak gebracht
Soms is het ook gewoon tijd voor wat nieuws
Ik had mijn kleding echt al 10 jaar
Vinted ga ik niet aan beginnen dat kost me teveel geduld dat heb ik niet

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:52

Ja het viel collega's nu nog beter op omdat ik strakkere kleding draag in de zin van kleinere maat.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 21:39

Ik zit nu op 8 weken ozempic, waarvan 4x op 0,5. Ben 9.7 kilo afgevallen. Net niet de 10 die mijn streven was voor deze week.
Ik val gemiddeld een kilo per week af dus ga nog niet verhogen.

Over 4 weken ga ik op vakantie en ben me aan het bedenken hoe ik de ozempic mee ga nemen. De pen moet gekoeld blijven omdat hij dan nog nieuw is en ik hem langer gebruik dan de geadviseerde 4 a 5 weken.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 21:41

Essie73 schreef:
Ik zit nu op 8 weken ozempic, waarvan 4x op 0,5. Ben 9.7 kilo afgevallen. Net niet de 10 die mijn streven was voor deze week.

Over 4 weken ga ik op vakantie en ben me aan het bedenken hoe ik de ozempic mee ga nemen. De pen moet gekoeld blijven omdat hij dan nog nieuw is en ik hem langer gebruik dan de geadviseerde 4 a 5 weken.

Wauw jij gaat hard! Geweldig

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 21:42

fjordjes schreef:

Deel op Vinted en een deel naar het goede doel gedaan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 23:19

Ik verkoop en koop op Vinted. Levi’s spijkerbroeken die nog onwijs goed zijn voor 15 euro vind ik best leuk :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 07:08

Essie73 schreef:

Dat gaat snel! Goed zeg!

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 09:56

Essie73 schreef:

Dat gaat hard, zal wel een lekker gevoel zijn als je telkens een lager gewicht op de weegschaal ziet staan.

Hoe ga je op vakantie, met de auto of het vliegtuig?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 10:40

Netjes Essie!

Ik ben deze week weer 1,4 kg kwijt!

Ik bedenk me ook nu ik ruim een jaar bezig ben dat we geen 1x meer naar de mcdonald's zijn geweest!

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 12:23

Ik ben deze week weer 1,4 kg kwijt!

Ik bedenk me ook nu ik ruim een jaar bezig ben dat we geen 1x meer naar de mcdonald's zijn geweest![/quote]

Super fjordjes!

Mijn kindjes vragen zo nu en dan om Burger King / Mac Donalds
Ik ben er zelf helemaaaal geen fan van vind t gewoon niet lekker en smaakt zo ongezond

Maar om ze toch een keer hun zin te geven heb ik zelf een avondje ‘burger king’ gemaakt dat was wel echt lekker geworden met Vega burgers & oven frietjes uit een puntzakje gemaakt van papier

Compleet met ‘milkshake’ gemaakt van mangostukjes uit de vriezer, Yoghurtdrink en 2 bananen door de blender en smaakte super! nog lekkerder dan een ‘echte’ milkshake :)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 12:32

Oh McDonalds. Geef eerlijk toe dat ik best regelmatig kipnuggets haalde. Moet er nu echt niet aandenken. Bleghh
Vreemd eigenlijk dat je smaak zo snel veranderd.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 12:45

Grappig hoe dat ineens kan veranderen hè. MacDonalds kwam ik al nooit, maar ik dronk wel veel limonade. Sinds ik ben begonnen met prikken heb ik geen drup limonade meer gedronken. Ook Ice Tea Green dronk ik wel graag als we ergens aten, maar nu heb ik er na 2 glazen genoeg van. Veel te zoet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 12:48

Mooi resultaat Essie! Jij gaat stiekem ook gestaag door ennasuus.

Na een paar weken blijven hangen heeft mijn lijf het ineens weer begrepen en ben ik afgelopen twee weken 2 kg kwijt geraakt. De 80 komt mooi dichterbij! Doe niks anders dan de weken hiervoor. Iets minder aan sport toegekomen.

MacDonalds heb ik laatst gehad, voorheen kon ik een cheeseburger en een medium friet op, nu kon ik niet meer/zat ik vol na de friet.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 11-04-26 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 13:06

Oh wauw 2 kilo is goed zeg!