Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:48

Ik loop met oortjes :j Ik heb de Galaxy Buds en daar zitten allerlei extra 'hulpstukken' bij om ze in je oor te houden. Ik heb die niet eens nodig. Je kunt ook veel instellen qua geluid en of omgevingsgeluid moet doorkomen of niet.

Gefeliciteerd Suusje!

En mooie plaatjes Musli, ik vind het prachtig, zo'n vergezicht. Was het meteen ook heuveltraining? :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:06

Sokje_6 schreef:
Ik loop met oortjes :j Ik heb de Galaxy Buds en daar zitten allerlei extra 'hulpstukken' bij om ze in je oor te houden. Ik heb die niet eens nodig. Je kunt ook veel instellen qua geluid en of omgevingsgeluid moet doorkomen of niet.

Gefeliciteerd Suusje!

En mooie plaatjes Musli, ik vind het prachtig, zo'n vergezicht. Was het meteen ook heuveltraining? :D

Er zaten 117 hoogtemeters in de 7km. Dus het was inderdaad ook wel een beetje een heuveltraining.

Ik heb Sony in ear oordopjes. De WI-XB400. Erg over te spreken. En voor mijn kleine gehoorgangen prima geschikt, door de verschillende dorpjes die erbij krijgt om ze passend te maken :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:23

Suusje ik val onder regio zuid.
Gefeliciteerd metje overwinning!
Heel knap gedaan.

Musli mooie plaatjes nog.

Ik loop steeds minder vaak met oortjes. Laatste weken maar 1 keer gedaan geloof ik.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:54

Ik loop met Shokz. Maar loop net als SV steeds vaker zonder muziek. Al vind ik tijdens een training een podcast ook lekker om te luisteren :j

Elmo :+:
En goed gedaan Suusje!

Jammer dat het er weer op zit Musli, maar je hebt genoten zo te zien.

Hier zit het er op. Het was warm := maar lekker gelopen en het was een goede training. Laatste 2 km had ik steken in mijn zij, net als de grote boodschap geen aanrader :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 16:33

Mijn trail werd vooral Hike vandaag en 26km. Mijn benen gingen al vrij snel in de protesteer. En besloten dat ik het wel best vond om t wandelen. Prachtige route.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 16:52

Zeer verdiend, dat ijsje!

Oortjes: Ik loop met Yapa's, die zitten bij mij als een huis en kosten vrijwel niks (via bol.com).
Water heb ik mee in een Flipbelt, die zit erg fijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 16:56

Bij mij zakt dat kreng helaas wel steeds af die flipbelt.
En ik heb Shokz open moove voor muziek.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:01

BeFunny schreef:

Oh, te groot misschien?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:02

Mooie plaatsjes MuSLi en BeFunny! En dat ijsje ziet er ook heerlijk uit :j

Thanx voor de tip Tiggs! Ik heb ze meteen besteld. Ben benieuwd. Ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare optie om eens te proberen.

Hier ook Salomon net als SV. Top ding!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:05

Tiggs schreef:
BeFunny schreef:

Oh, te groot misschien?

Ik heb hem bij run en walk center gekocht en volgens hem moest ik die maat hebben. Maar het beweegt ook heen en weer. Als ik naar de loopgroep ga hem ik hem mee op dat korte stukkie of korte loopjes maar langer moet het ook niet duren want beland die ergens nadat ik hem wegsmijt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:22

Goed gedaan Befunny en dat ijsje is dik verdiend! Mooie paadjes daar bij Kootwijk altijd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:44

Mooie route Befunny.

Ik loop zonder oortjes, ik luister naar de vogeltjes en mijn eigen stappen. Ik heb geen behoefte aan meer prikkels.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:42

Ik zou morgen een loopje van 14km doen. Echter zijn de 14 en 21km afgelast vanwege de verwachtte warmte. De 7km gaat wel door en start wat eerder. Dus dan doe ik die maar :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:18

Ik heb de voorgestelde training van Garmin nog even gevolgd zojuist. 40 min basis.
Uiteindelijk 6 km door het bos gelopen.. dacht slim te zijn om in het bos te lopen maar door de natte ondergrond met de zon erop was de luchtvochtigheid echt enorm.
Maar hey.. als iemand mij vorig jaar gezegd had dat ik nu vrijwillig met 27 graden door het bos ging hardlopen had ik diegene toch echt voor gek verklaard.. en zie daar! *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:27

Hahaha, goed gedaan Namiro!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:36

Goed gedaan Namiro.
En dat geldt ook voor mij. Als je in December of Januari tegen mij gezecht had dat ik uberhoubt nu meer dan 5km gewoon zou kunnen wandelen dan had ik gezegd nou we zien wel. En kijk nu. Niet elke loop gaat even goed maar dan ben ik tenminste wel geweest :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:30

Goed gedaan Namiro!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:04

Goed gedaan, mag je morgen binnen blijven :D
Be funny, prachtige foto’s. Ook een flink eind!
Suske gefeliciteerd en Müsli fijne terugreis.

Ik heb zeker meer gelezen, maar het gaat soms me iets te snel in dit topic.

Hier vanochtend een poging HM op tempo, maar na 6km opgegeven. Probleem zat in mijn hoofd, maar ik zag het niet zitten. Even balen en van leren. Achteraf zat ik al snel erg hoog in m’n hartslag, dus denk dat het ook fysiek niet mijn dag was.
Heb ook donderdag mijn enkel bezeerd met een val tijdens het klimmen. Maar daar had ik gelukkig tijdens het hardlopen geen last van.

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 07:08

Knap gedaan Namiro. En BeFunny, zeer verdiend ijsje! Pracht foto’s weer!

Ik loop vaak met Shokz, vind het echt ideaal. Ik kan het wel maar vind lopen zonder toch echt wel een stuk minder fijn, ik kom wel lekker in een soort hyperfocus van muziek/podcast/etc.

Ik deed gister mee aan een 1/4 SLOW triatlon, en zou dus 10 km gaan wandelen. Maar mijn maatje haakte af door de hitte, ik had nergens last van dus ben de 10km toch gaan hardlopen. Het ging echt heerlijk. Geen wedstrijd van gemaakt, dus rustig gelopen. Liep ik toch nog 6:30, viel me niet tegen! En knie bleef goed, dat was even spannend. Op m’n wandel/trailschoenen, voor het eerst met waterzak op m’n rug. Denk dat ik bijna 1,5L gedronken heb in een uur. Naast mezelf nog natmaken bij de verzorgingsposten.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 08:10

RSLevi, een slow triatlon? Wat is dat? Wandelen ipv rennen? En wel zwemmen en fietsen? Daar kan ik namelijk geen ‘slow’-versie van verzinnen :D
Fijn dat je geen last had van je knie.

Mijn vriend is nu op pad voor 21 km. Om 7 uur vertrokken om de hitte nog een beetje voor te zijn. Helaas geen oppas op dat tijdstip.. anders was ik mee gegaan.

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 08:14

https://www.slowtriatlon.com/

Een triatlon zonder tijdsdruk, dus je mag alles op eigen tempo doen. Mag idd wandelen ipv hardlopen, grootste deel van de mensen fietst op stadsfietsen of zelfs elektrisch, en zwemmen is idd niet per se slow maar bv wel veel schoolslag. Er waren gisteren mensen die zelfs ivm de warmte het lopen en fietsen omgedraaid hebben.

Het idee was dat we dit vorig jaar als opstapje waren gaan doen voor mijn ‘triatlon carrière’ maar vorig jaar kon niet doorgaan dus we haalden het gister in.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 08:20

Dat is een heel leuk initiatief RSLevi!! Jammer dat het helemaal aan de andere kant van het land is want dat had ik echt leuk gevonden! :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:33

Klinkt leuk zo'n slow triatlon!

Vanmorgen om half 8 begonnen met trailen. Mijn vriend en ik hebben enorm genoten!
Het was alsof je in een regenwoud liep, zo vochtig, we waren beiden doorweekt. Het zweet liep in stralen van me af en toch had ik niet echt last van de hitte. Heerlijk relaxed 25km weggetikt met 442 hoogtemeters. Goede benen vandaag!
Wat was het prachtig in het bos.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:34

Mooie rondjes Namiro en BeFunny en wat cool een slow triatlon.

Wat een mooi rondje SV

Ik ben vanochtend vroeg gegaan. Rond half acht. Nog net lekker en een reetje gezien. En het licht was nog zo mooi!

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:48

Heel mooi @SV, heerlijk dat jullie een mooie trail hebben kunnen lopen.

Ik heb vanochtend eerst 1.300m met mijn zoontje gelopen bij de Kidsrun van de Marquetteloop. Superleuk <3

Daarna heb ik zelf de 7(,15)km gelopen. Een vriendin stond ook aan de start, die had al een jaar niet gelopen en vond het een goed idee om mee te doen. Ik liep met haar mee, rustig aan, maar op een gegeven moment (na bijna 3km) zei ze: ga jij maar. Dit gaat wel heel erg langzaam :') dus toen heb ik nog eventjes het gas erop gezet. Uiteindelijk toch een leuke tijd gelopen, ondanks de langzamere start en de warmte :j

Afbeelding

Deze was dus weer verdiend! *\o/*