Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:43

Ik moest iets te hard lachen om die aanlijnopmerking :+

In principe is vanaf 8 uur binnen zijn geen grote ramp. Ik moet alleen kijken hoe ik dat sporttijdtechnisch op kan pakken. Maar ook daar is vast wel een oplossing voor. Niet dat ik dan om 6 uur s'ochtends ga hardlopen, maargoed :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:46

MyWishMax schreef:
Maar ik geloof er niks van dat het zo ver komt dat hond uitlaten in de buurt niet meer mag.

Geloof maar wel dat het hier zo is dat de avondklok ook voor hond uitlaten geldt.

´Ja, maar....´ :roll:

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:50

Dus waar moeten we het dan doen niet iedereen woont op een berg he je hebt ook mensen die op een appartement wonen..
Dan moet je echt wel een laatste rondje doen..
Stop eens met veroordelen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:51

Bloodymary schreef:
pien_2010 schreef:
Ik zie dat anders Lenaatje. Kijk want je zegt→ "je moet daar dan draagvlak voor creëren". Sorry hoor, maar wat kan de regering nog meer doen als dat ze al doen?
Welke informatie ontbreekt nu, opdat de mensen het beleid kunnen steunen?
Nee, dit is willens en wetens, niet mee willen doen door een deel van het volk. Dat is niet correct. Maar de bal dan weer bij de overheid leggen, krijgt zo wel iets heel erg sneu's in mijn ogen.

Met een draagvlak creëren wordt bedoeld de mensen duidelijk kunnen maken dat een maatregel nut heeft. De anderhalve meter (of meer) heeft duidelijk nut en dat heeft de regering duidelijk kunnen maken. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor thuiswerken. Daar is dan ook een groot draagvlak voor onder de bevolking.
Het nut van een mondkapje heeft de regering nog steeds niet duidelijk kunnen maken. Als je hun eigen mening in de loop van het jaar hebt gevolgd zie je ook dat dat is gegaan van onzinnig naar we doen het want het buitenland. Dat heeft dan bij mij in ieder geval geen draagvlak. Bij heel veel mensen inmiddels wel, maar die hebben denk ik een slecht geheugen.

Waar het om gaat Bloodymary dat heel veel zaken onduidelijk zijn nog. Ga er maar aanstaan als regering, die ongeacht wat ze besluiten altijd mensen pijn zullen doen.
In zo'n ingewikkelde situatie, die ik noodsituatie noem, heb ik geleerd en pas dit ook toe, dat ik mijn regering volg. Want zij nemen de besluiten en zijn daartoe gekozen.
Dus heb ik het idee dat altijd die besluiten werken, soms twijfel. Vind ik dat belangrijk in deze noodsituatie→ NEE. Ik steun mijn regering.
Dus ben ik in NL, was in maart→ dan volg ik de richtlijnen van mijn overheid daar, en toen gevraagd werd om op te passen met restaurant bezoek, bezoek bij mensen thuis→ hebben wij in overleg met de kinderen en de kleinkinderen hier gevolg aan gegeven en zijn een week eerder naar huis gegaan.

Dus ben ik nu in Frankrijk, dan werk ik mee met de lock downs, dan draag ik overal maskertjes waar dat gevraagd wordt (we hebben ze tegenwoordig overal, in de tasjes, in de auto's zodat we nooit voor verrassingen komen te staan). Dan hou ik me aan de confinement maatregelen cq avondklok.
Toen onze Chico naar de dierenkliniek moest, dan rijd ik met mijn attestation, naar de dierenkliniek (want dat is urgente zorg voor dier en toegestaan).

Het is een kwestie van je regering steunen→ ook al ben je het er niet mee eens, of is het niet je partij. In maart stond in Nl iedereen achter zijn regering, en nu laten teveel mensen de regering vallen door hun eigen wijsheid als norm te verheffen en niet meer te luisteren. Ik keur dat ten strengste af. Ik vind dat we nu één front moeten zijn, even al die belangrijke IKJES in de hoek moeten parkeren en gewoon je regering volgen.

In Frankrijk mag de hond gewoon uitgelaten worden alleen niet meer als 1 km (geloof ik) van af je huis en niet later (geloof ik) als 22.00 uur.
Dus ik zit om 17.30 uur voor de buis om te luisteren wat uit het regeringsoverleg gisteren is gekomen aan besluiten. En ik ga het ook opvolgen. Zonder enig probleem zelfs als ik er vreselijk van baal of mee oneens zijn. Dat doe je nl in een noodsituatie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:54

Echwel schreef:
Dus waar moeten we het dan doen niet iedereen woont op een berg he je hebt ook mensen die op een appartement wonen..

Maar dan zou je laatste rondje wel eerder kunnen doen en de 1e ook eerder. Dat zou ik in die situatie doen als ik geen tuin had.

Maar daarom zei ik ook dat het wel een heel uitzonderlijk geval moet zijn willen e dat in NL invoeren. Niet eens deze keer, maar ooit. Dat zie ik niet gebeuren. Te veel mensen met dieren zonder tuin.

Ik geloof best dat ze invoeren bij nog strengere regels dat je bij huis in de buurt moet blijven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:55

Ik kan me herinneren dat in Spanje tijdens de eerste avondklok mensen de hond overal en nergens gingen “uitlaten” tijdens de avondklok en zo onder de avondklok uit kwamen. Ik kan me dus voorstellen dat ze die kans wel verspild hebben in Spanje door creatief met regels om te gaan.

En Lenaatje, het was als grapje bedoeld, sorry als het lelijk over kwam :o ik moest gewoon lachen dat het alleen aangelijnd mocht en bedacht me meteen “wat als je dat niet kan?” En dacht toen aan mvdende die zei dat dat niet kon.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:56

Ik loop dus om hal 6 buiten, eerder lukt niet
Echtgenoot doet om half 12 effe snel voor de deur laten plassen...

Maar gaat niet alleen over mij he, meer mensen die op appartementen verder van grasveld wonen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:57

Toch is dat niet wat ik bedoel Pien door regels te stellen met een bepaalde consequentie moet je daar wel wat mee doen. Je roept nu gewoon irritatie op.
Mensen irriteren zich aan andere die zich niet aan de regels houden terwijl er niet wordt gehandhaafd.
Hier is een buurtbewoner achteruit bijna tegen een groep ouders aangereden omdat hij vind (en terecht de overheid stelt dat ook) dat ze niet in groepen mogen kletsen bij het voetbal veld. Rel natuurlijk op de social media pagina van het dorp.
Ik heb het idee dat er in België en in Frankrijk meer gehandhaafd wordt, dat is hier gewoon niet en dat zorgt voor irritatie en niet voor samenhorigheid

@secrible snap ik wel maar omdat dit om een bokker gaat die dit denk ik niet snapt en waardeert vind ik het gewoon niet zo. En daar kan ze niet specifiek iets aan doen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-01-21 18:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:58

Echwel schreef:

Dat laatste rondje moet dat rond zijn voor de avodklok.
Geldt ook voor mij als ik bij vriendin in Antequera ben.
Geldt ook voor mij als ik bij vriendin in Málaga ben.
Stop eens met die vooroordelen.

Daarbij is dat van míj geen vooroordeel maar een constatering dat het híer zo is.

Dat wat dan ook op Bokt of niet kan of argument is voor regels ontduiken is ook niets wat ík verzin.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:00

Misschien ben ik naïef maar ik geloof niet dat in Spanje, Frankrijk of Duitsland mensen niet op facebook, een forum of in een telefoongesprek niet tegen elkaar zeggen hoe oliebol ze een avondklok vinden, hoe lastig dat is, en zich de eerste keer afvroegen hoe dat moet met <vul maar in>. En dat staat totaal los van of je al dan niet de maatregelen opvolgt als ze dan uiteindelijk ingaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:01

Echwel schreef:

Nou inderdaad! Ik heb het ook niet slecht, al moet ik 24/7 thuis blijven. Paarden aan huis en zelfs een eigen bos om mijn hond in uit te laten. Maar goed er zijn genoeg mensen die het anders hebben. Ik zo er ook echt van ballen als ik mijn laatste ronde niet meer zou kunnen doen tussen 11 en 12 uur 's nachts. En ja, ook dat zullen we best overleven, maar het even k** vinden lijkt me een vrij normale reactie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:02

secricible schreef:
Ik kan me herinneren dat in Spanje tijdens de eerste avondklok mensen de hond overal en nergens gingen “uitlaten” tijdens de avondklok en zo onder de avondklok uit kwamen. Ik kan me dus voorstellen dat ze die kans wel verspild hebben in Spanje door creatief met regels om te gaan.

Dat was bij de maart quarantaine. Inderdaad. Daarna geen ruimte meer daarvoor. Te ver of te laat; boete en wel een vétte.
Natuurlijk is de pakkans laag maar de boete is hoog genoeg om het uit je hoofd te laten.

Overigens is de smoesterm de ´hond uitlaten´ ->´dogging´ een Britse vinding.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:02

secricible schreef:
Misschien ben ik naïef maar ik geloof niet dat in Spanje, Frankrijk of Duitsland mensen niet op facebook, een forum of in een telefoongesprek niet tegen elkaar zeggen hoe oliebol ze een avondklok vinden, hoe lastig dat is, en zich de eerste keer afvroegen hoe dat moet met <vul maar in>. En dat staat totaal los van of je al dan niet de maatregelen opvolgt als ze dan uiteindelijk ingaan.

Nee ik ook niet en ik herken dat dus ook niet van de ras Facebook groep met voornamelijk Franse jagers. Die klagen gewoon en ik zie ook foto’s waarbij ik m’n twijfels heb :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:04

Precies lenaatje. Maar sommige mensen in dit topic lijken de opvatting te hebben dat je hier hardop afvragen hoe dat met <vul maar in> of kritische vragen stellen over de maatregelen betekend dat je ze niet opvolgt en er per definitie tegen bent.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:04

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Dat laatste rondje moet dat rond zijn voor de avodklok.
Geldt ook voor mij als ik bij vriendin in Antequera ben.
Geldt ook voor mij als ik bij vriendin in Málaga ben.
Stop eens met die vooroordelen.

Daarbij is dat van míj geen vooroordeel maar een constatering dat het híer zo is.

Dat wat dan ook op Bokt of niet kan of argument is voor regels ontduiken is ook niets wat ík verzin.

Dus dat zou betekenen dat jij je honden in de stad verder niet uitlaat meer tijdens avondklok
Nou ik vind het dieronvriendelijk om ze vanaf 18 of 20 u niet meer uit te kat3n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:05

secricible schreef:
Precies lenaatje. Maar sommige mensen in dit topic lijken de opvatting te hebben dat je hier hardop afvragen hoe dat met <vul maar in> of kritische vragen stellen over de maatregelen betekend dat je ze niet opvolgt en er per definitie tegen bent.

Nou in geval van dieren vraag ik mij dat echt af...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:06

Jessix schreef:
, maar het even k** vinden lijkt me een vrij normale reactie.

Dat is wat anders dan óveral op reageren met dat het niet kan, ander moet, ontdoken gaat worden, niet te handhaven is, noem maar op.

Ja het is poep. De pandemie is poep. Failliet gaan is nog poeper. Maanden op de IC nóg poeperder en daarna alsnog doodgaan is het poeperds.

Hoe meer we met de voeten slepen, tegenstribbelen, de kantjes erbij aflopen, hoe langer het duurt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:06

pien_2010 schreef:
Bloodymary schreef:
Met een draagvlak creëren wordt bedoeld de mensen duidelijk kunnen maken dat een maatregel nut heeft. De anderhalve meter (of meer) heeft duidelijk nut en dat heeft de regering duidelijk kunnen maken. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor thuiswerken. Daar is dan ook een groot draagvlak voor onder de bevolking.
Het nut van een mondkapje heeft de regering nog steeds niet duidelijk kunnen maken. Als je hun eigen mening in de loop van het jaar hebt gevolgd zie je ook dat dat is gegaan van onzinnig naar we doen het want het buitenland. Dat heeft dan bij mij in ieder geval geen draagvlak. Bij heel veel mensen inmiddels wel, maar die hebben denk ik een slecht geheugen.

Waar het om gaat Bloodymary dat heel veel zaken onduidelijk zijn nog. Ga er maar aanstaan als regering, die ongeacht wat ze besluiten altijd mensen pijn zullen doen.
In zo'n ingewikkelde situatie, die ik noodsituatie noem, heb ik geleerd en pas dit ook toe, dat ik mijn regering volg. Want zij nemen de besluiten en zijn daartoe gekozen.
Dus heb ik het idee dat altijd die besluiten werken, soms twijfel. Vind ik dat belangrijk in deze noodsituatie→ NEE. Ik steun mijn regering.
Dus ben ik in NL, was in maart→ dan volg ik de richtlijnen van mijn overheid daar, en toen gevraagd werd om op te passen met restaurant bezoek, bezoek bij mensen thuis→ hebben wij in overleg met de kinderen en de kleinkinderen hier gevolg aan gegeven en zijn een week eerder naar huis gegaan.

Dus ben ik nu in Frankrijk, dan werk ik mee met de lock downs, dan draag ik overal maskertjes waar dat gevraagd wordt (we hebben ze tegenwoordig overal, in de tasjes, in de auto's zodat we nooit voor verrassingen komen te staan). Dan hou ik me aan de confinement maatregelen cq avondklok.
Toen onze Chico naar de dierenkliniek moest, dan rijd ik met mijn attestation, naar de dierenkliniek (want dat is urgente zorg voor dier en toegestaan).

Het is een kwestie van je regering steunen→ ook al ben je het er niet mee eens, of is het niet je partij. In maart stond in Nl iedereen achter zijn regering, en nu laten teveel mensen de regering vallen door hun eigen wijsheid als norm te verheffen en niet meer te luisteren. Ik keur dat ten strengste af. Ik vind dat we nu één front moeten zijn, even al die belangrijke IKJES in de hoek moeten parkeren en gewoon je regering volgen.

In Frankrijk mag de hond gewoon uitgelaten worden alleen niet meer als 1 km (geloof ik) van af je huis en niet later (geloof ik) als 22.00 uur.
Dus ik zit om 17.30 uur voor de buis om te luisteren wat uit het regeringsoverleg gisteren is gekomen aan besluiten. En ik ga het ook opvolgen. Zonder enig probleem zelfs als ik er vreselijk van baal of mee oneens zijn. Dat doe je nl in een noodsituatie.

Ik denk dat er ook heel veel afhangt van de communicatie van de overheid.
Helemaal in het begin zei Macron : "nous sommes en guerre". OK, misschien een beetje er over, maar daarmee gaf hij wel de boodschap dat het serieus was en dat iedereen in hetzelfde schuitje zat. En de Franse bevolking houdt zich redelijk goed aan de toch wel strenge regels.
Rutte sprak over een 'intelligente lockdown'. Hij gaf meer een boodschap van kritisch staan tov maatregelen. Dan is het logisch dat vervolgens de bevolking kritisch staat tov zijn maatregelen. Ik denk dat er geen enkel land ter wereld is waar er zoveel gezeurd wordt over zoiets simpels als een mondmasker.
Mensen worden soms meer door hun overheid beinvloed dan je zou denken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:07

Echwel schreef:
Dus dat zou betekenen dat jij je honden in de stad verder niet uitlaat meer tijdens avondklok

Ik rust mijn argument.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:07

Jij geeft anders zelf aan dat er wel gehandhaafd wordt in Spanje. Ik denk dat handhaven prima kan namelijk het gebeurt gewoon niet. Dat zijn ook weer 2 verschillende dingen.
Hoeft de boze buurtbewoner hier ook geen voetbalouders meer aan te rijden :')
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-01-21 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:09

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Ik rust mijn argument.

Ik vraag of jij ze in de stad bij je vriendinnetjes niet meer uitlaat tussen die tijd

Of laat je de honden thuis...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:10

Tjsa wat moet dat moet. Uitlaten op de laatst toegestane tijd en weer zo vroeg als mag. Mijn ritme met het vuurwerk sjit voor het verbod. Omdat herder niet meer durfde in het donker. Dus wekker zetten en er uit vroeg. Ik liep regelmatig rond 5 uur buiten, gaap. Of het risico nemen een boete te krijgen. Dat risico neem ik dus niet :n gewoon ritme omgooien. :P

Maar aangezien het in nederland mag voor ons voorlopig niet van toepassing.
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-01-21 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:11

Sterkte dames :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:12

Huertecilla schreef:
Jessix schreef:
, maar het even k** vinden lijkt me een vrij normale reactie.

Dat is wat anders dan óveral op reageren met dat het niet kan, ander moet, ontdoken gaat worden, niet te handhaven is, noem maar op.

Ja het is poep. De pandemie is poep. Failliet gaan is nog poeper. Maanden op de IC nóg poeperder en daarna alsnog doodgaan is het poeperds.

Hoe meer we met de voeten slepen, tegenstribbelen, de kantjes erbij aflopen, hoe langer het duurt.

Oh maar dat zie ik niet zo terug in dit topic en ook niet in mijn persoonlijke kring. Even balen, je afvragen hoe dan en vervolgens ben je gewoon een brave burger. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:16

Avondklok zou me echt niks boeien. Dat went snel genoeg denk ik. Zeker de tijden die ze willen gaan aanhouden. Zoals italie toen of libanon nu is een heel andere orde. Als met deze vrij milde tijd het gaat lukken dan maar even ritme aanpassen en dag naar vroeger opschuiven