Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:18

Ik ben vanavond te gaar om nog een keer uit te leggen hoe de polymerase chain reaction tests werken.

Maar het zijn gewoon echt betrouwbare en nuttige tests.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:20

Dimphyl schreef:
verootjoo schreef:
PCR bewezen niet goed? Hoe kom je daarbij?
De PCR doet precies wat hij moet doen, die toont aan of er virusmateriaal op het stokje zit nadat het door je keel of neus is geweest.

Hij toont NIET aan of je ook GEÏNFECTEERD bent met het virus, dat is een heel ander verhaal. Daarom moeten we ook niet puur naar het aantal positieve testen kijken, maar wachten we nu op wat het aantal positieve testen doet met de ziekenhuisopnames. Blijven die gelijk, of worden ze minder, dan kunnen we de boel weer wat open doen, maar zo ver is het nu helaas nog niet.

Dit staat overigens allemaal in de openbaarheid en is geen geheim ofzo.

Pcr wordt gebruikt om te testen terwijl die uitslag niet als zaligmakend mag worden aangenomen: alleen als er óók een klinisch beeld is van de ziekte. (Dwz, testen zonder symptomen kun je eigenlijk nooit positief worden bevonden met alleen pcr) plus dat het aantal 'omwentelingen' flink omhoog geschroeft is, waardoor je dus nooit weet of je echt ziek bent, besmettelijk bent, of alleen een 'restje' hebt.

Dat klopt, en dat zegt ook elke arts die je erover spreekt. Dat is toch geen geheim?? En natuurlijk is de sensitiviteit erg hoog bepaalt, (de omwentelingen die jij bedoelt denk ik) we kunnen nu geen risico hebben op vals negatieven ;) En met een hoog sensitiviteit afkappunt heb je daar minder risico op.

Citaat:
En we kijken dus wél alleen naar aantal positieve tests :') 'oeeeh, vandaag 7000 mensen besmet getest, oeh gister 4000, oh morgen 8000'

Ze kijken daarnaar omdat ze met modellen kunnen voorspellen hoe deze positieve testen zich gaan verhouden tot het aantal ziekenhuisopnames wat verwacht kan worden. Dáár zijn die positieve testen belangrijk voor. Ze stellen géén diagnose, alleen icm het klinische beeld, maar je moet wel thuisblijven bij een positieve test omdat het virus nu gewoon heel erg vaak voorkomt en het risico van een valspositieve in quarantaine te zetten kleiner is dan mensen met positieve test zonder klachten ‘los’ te laten lopen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 22-03-21 21:22, in het totaal 3 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:20

Dat doet de media Dimphyl, het RIVM kijkt verder dan de besmettingen voor ze adviezen geven aan de regering. Daar hebben ze modellen voor die de cijfers omrekenen naar o.a. Zkhbezetting en dat gaat dus een stuk verder dan de dagelijkse cijfertjes die de media ons geeft.
Kun je alles over leren als je er moeite voor doet want die informatie staat gewoon openbaar.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:21

Dimphyl schreef:
verootjoo schreef:
PCR bewezen niet goed? Hoe kom je daarbij?
De PCR doet precies wat hij moet doen, die toont aan of er virusmateriaal op het stokje zit nadat het door je keel of neus is geweest.

Hij toont NIET aan of je ook GEÏNFECTEERD bent met het virus, dat is een heel ander verhaal. Daarom moeten we ook niet puur naar het aantal positieve testen kijken, maar wachten we nu op wat het aantal positieve testen doet met de ziekenhuisopnames. Blijven die gelijk, of worden ze minder, dan kunnen we de boel weer wat open doen, maar zo ver is het nu helaas nog niet.

Dit staat overigens allemaal in de openbaarheid en is geen geheim ofzo.

Pcr wordt gebruikt om te testen terwijl die uitslag niet als zaligmakend mag worden aangenomen: alleen als er óók een klinisch beeld is van de ziekte. (Dwz, testen zonder symptomen kun je eigenlijk nooit positief worden bevonden met alleen pcr) plus dat het aantal 'omwentelingen' flink omhoog geschroeft is, waardoor je dus nooit weet of je echt ziek bent, besmettelijk bent, of alleen een 'restje' hebt.

En we kijken dus wél alleen naar aantal positieve tests :') 'oeeeh, vandaag 7000 mensen besmet getest, oeh gister 4000, oh morgen 8000'

Wat is jou bron?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 21:25

vienna1987 schreef:
Dimphyl schreef:

Wat is jou bron?

Eh, vpro, rivm, jaap van dissel, HP de tijd, RTL zomaar een greep uit degenen die het gezegd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:25

Dimphyl schreef:
Ik zou graag een eigen clubje beginnen, en met mij vele andere bokkers (genoeg pb's gehad) maar dat mag niet van bokt, een topic openen voor mensen 'tegen' de maatregelen of iniedergeval met een andere mening.

Waarom zou dat niet mogen? Wij hebben ook een topic tegen kinderen..

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 21:25

Relaxed schreef:
Dimphyl schreef:
Ik zou graag een eigen clubje beginnen, en met mij vele andere bokkers (genoeg pb's gehad) maar dat mag niet van bokt, een topic openen voor mensen 'tegen' de maatregelen of iniedergeval met een andere mening.

Geen kinderen willen is niet 'tegen de wet'

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:27

Dimphyl schreef:
Eh, vpro, rivm, jaap van dissel, HP de tijd, RTL zomaar een greep uit degenen die het gezegd hebben.

Als dat je bronnen zijn dan denk ik dat je ze verkeerd begrijpt. Die bronnen gebruik ik ook, plus een beetje eigen kennis en pubmed. Met name op de site van het RIVM staat heel erg duidelijk alles uitgelegd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:27

Dimphyl schreef:
Relaxed schreef:

Geen kinderen willen is niet 'tegen de wet'

Tegen de maatregelen zijn toch ook niet? Erover discussiëren met gelijkgestemden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:35

Dimphyl schreef:
Shadow0 schreef:
Dimphyl: tegen de maatregelen zijn is, als je geen interesse in een alternatief hebt, vooral ook voor het ziekworden en doodgaan van een heleboel mensen. En het uitsluiten van een heleboel anderen, die niet ziek willen worden en nog niet dood willen gaan, maar vervolgens geen toegang meer hebben tot de maatschappij omdat die erg ongezond is.

Overigens. Wat is jullie ideaalbeeld eigenlijk? Ik noem Nieuw Zeeland en Australie, maar hoe ziet jullie idee van een goede samenleving er eigenlijk uit? Manaus, met alle massagraven en na de eerste ravage gewoon de tweede?

Er zijn sowieso al alternatieven voor de PCR testen, maar die worden nog niet gebruikt. Terwijl pcr bewezen niet goed is.

Het is een feit dat er genoeg journalisten/ambtenaren feestjes hebben, dicht op elkaar staan, geen mondkapjes dragen etc. Afgelopen week zag ik een filmpje van een groep agenten die (volgens info erbij) een teambuilding opdracht hadden, die gingen bij een steakhouse naar binnen en bleven daar zeker 2uur zitten.. bijzonder toch??

Foto's van op elkaar gepropte journalisten, zonder mondkapjes, zonder afstand..

Er was een besmet persoon onder de Kamerleden, maar geen van allen hoeven ze in quarantaine, las ik vanochtend.

Dat heeft allemaal niks te maken met ziekworden/doodgaan, maar het klopt niet, is niet eerlijk, wat dan ook. Daar kun je lang of kort over praten, of je jezelf er nou star aan houdt ja of nee, maakt geen bal uit, zij komen op tv, zeggen sorry, (of worden door de media gewoon niet verslagen, al dan niet ivm afspraken van hogerhand) en het is vergeten, om de volgende week, de volgende voorbeeldfunctie persoon de mist te zien in gaan... maar, worden WIJ op ons hart gedrukt, de oplopende besmettingen (besmettingen, geen zieken of doden) komen door ONS, door de wappies, door de demonstranten (terwijl er nog altijd geen piek is geweest na demo's) en heb je een eigen zaak of zit je om een andere corona reden in zak en as, 'moet je gewoon nog even volhouden' ...

En hieruit blijkt dus ook dat jij heel veel gelooft wat er in de Facebook groepen tegen Corona maatregelen word gedeeld, die politieagenten voor de frietkraam is een foto uit 2019. Vandaar elke keer de oproep om verder te kijken om te zien wat wel en niet waar is. Net als die foto’s die geplaatst worden, kindjes die voor politie staan , vrouwen die in tranen de politieman vast houd, oude buitenlandse foto’s . Pure misleiding en stemmingsmakerij en dan worden wij schapen genoemd omdat we meer waarde aan wetenschappelijk bewijs hechten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:43

Ik vraag.mij oprecht af wat mensen die alles zien als viruswaanzin en geloven dat het niet waar is, gaan doen als de.pandemie onder controle is

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:43

Dimphyl schreef:
Pcr wordt gebruikt om te testen terwijl die uitslag niet als zaligmakend mag worden aangenomen:

Aangenomen voor wat?

Die bezwaren over de PCR komen vaker langs, maar die bezwaren klinken ook alsof mensen niet bekend zijn met hoe je tests evalueert en hoe de interpretatie afhangt van het doel waarvoor je test.

Zo haal je bv aan dat de PCR niet het onderscheid kan maken tussen 'echt ziek' of alleen maar besmettelijk. En dat je voor 'echt ziek' ook het klinisch beeld nodig hebt.
Enne... guess what? Dat werkt dus al. NIEMAND die naar de GGD gaat voor een test krijgt alleen maar op basis van de uitslag zomaar een optiflow ingebracht. Geen medicijn wordt voorgeschreven alleen maar op basis van de test. Daar komt altijd een arts bij die de individuele situatie beoordeelt.

Dus het is helemaal geen bezwaar, en de PCR is helemaal prima voor wat 'ie moet doen: de besmettelijke mensen met zo groot mogelijke precisie van de niet-besmettelijke mensen onderscheiden.

Dan kun je nog wel zeggen 'maar het is niet perfect', maar eh... geen enkele test is ooit helemaal totaal perfect. En bij dingen als virusinfecties kun je niet eens precies zeggen wat perfect is, want daarvoor is het veel te diffuus. (Hoeveel virusdeeltjes zijn er exact nodig om een andere persoon te besmetten? Hoeveel virusdeeltjes zijn er exact per uitademing? En de volgende uitademing dan?)

De kritiek op de PCR-test is dan ook niet uit interesse naar hoe tests werken en welke beperkingen ze kennen en daar realistisch over na te denken. Het wordt alleen maar aangehaald om te ondermijnen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:24

Diederik Gommers plaatste goed nieuws Gisteren!

Citaat:
diederikgommers

Ik heb nog gauw wat geklust dit weekend, de boot weer wat opgeknapt, want de besmettingen lopen hard op de laatste dagen. De ziekenhuis- en IC-opnames blijven gelukkig nog wat achter. Dit lijkt op september vorig jaar, toen vooral jongeren waren besmet en dat de ouderen pas in oktober volgden. Toen moesten we strengere maatregelen nemen op 13 oktober. Nu worden veel meer kinderen getest en die zien we gelukkig niet verschijnen in de ziekenhuizen. Maar de laatste dagen zien we het ook stijgen in alle leeftijdsgroepen (behalve de 80+). Dat laatste komt door de vaccinaties en dat maakt het nu echt anders. We moeten de komende weken als een speer vaccineren en vooral de 60+ zodat de IC's beduidend minder opnames gaan krijgen. Vanaf dan kunnen we versoepelen en die datum komt steeds dichterbij. Uit Schots onderzoek, onder 5 miljoen mensen, bleek zowel Pfizer vaccin als AstraZeneca dat >85% vanaf 2 weken na 1e prik niet meer werden opgenomen in een ziekenhuis. Dus dat kunnen wij ook in Nederland en dan ziet Nederland erover 6 weken hopelijk heel anders uit. Misschien wel met een biertje op het terras ergens in NL. Of met vrienden op de boot!

Dinopino, ik ga inhoudelijk in op je post maar je reageert alleen op bigone. Jammer hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:27

Dat Diederik Gommers dat nog doet... Wat wordt die afgemaakt op social media, ik was er allang mee gekapt :\

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:29

verootjoo schreef:
Dat Diederik Gommers dat nog doet... Wat wordt die afgemaakt op social media, ik was er allang mee gekapt :

Die man is echt een held. Hij gaat volgens mij echt uit van het beste van de mens. Altijd maar positief blijven, en toch volhouden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:40

Hij komt mij ook over als een symphatieke man. Hoewel ik er wel wat moeite mee heb hoe hij zich nu samen met Kuipers bemoeit met de vaccinatiestrategie. Er is meer dan alleen de Ic-belasting beperken wat mij betreft en hij heeft best wel veel invloed op de samenleving.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 22:59

bigone schreef:
Dimphyl schreef:
Er zijn sowieso al alternatieven voor de PCR testen, maar die worden nog niet gebruikt. Terwijl pcr bewezen niet goed is.

Het is een feit dat er genoeg journalisten/ambtenaren feestjes hebben, dicht op elkaar staan, geen mondkapjes dragen etc. Afgelopen week zag ik een filmpje van een groep agenten die (volgens info erbij) een teambuilding opdracht hadden, die gingen bij een steakhouse naar binnen en bleven daar zeker 2uur zitten.. bijzonder toch??

Foto's van op elkaar gepropte journalisten, zonder mondkapjes, zonder afstand..

Er was een besmet persoon onder de Kamerleden, maar geen van allen hoeven ze in quarantaine, las ik vanochtend.

Dat heeft allemaal niks te maken met ziekworden/doodgaan, maar het klopt niet, is niet eerlijk, wat dan ook. Daar kun je lang of kort over praten, of je jezelf er nou star aan houdt ja of nee, maakt geen bal uit, zij komen op tv, zeggen sorry, (of worden door de media gewoon niet verslagen, al dan niet ivm afspraken van hogerhand) en het is vergeten, om de volgende week, de volgende voorbeeldfunctie persoon de mist te zien in gaan... maar, worden WIJ op ons hart gedrukt, de oplopende besmettingen (besmettingen, geen zieken of doden) komen door ONS, door de wappies, door de demonstranten (terwijl er nog altijd geen piek is geweest na demo's) en heb je een eigen zaak of zit je om een andere corona reden in zak en as, 'moet je gewoon nog even volhouden' ...

En hieruit blijkt dus ook dat jij heel veel gelooft wat er in de Facebook groepen tegen Corona maatregelen word gedeeld, die politieagenten voor de frietkraam is een foto uit 2019. Vandaar elke keer de oproep om verder te kijken om te zien wat wel en niet waar is. Net als die foto’s die geplaatst worden, kindjes die voor politie staan , vrouwen die in tranen de politieman vast houd, oude buitenlandse foto’s . Pure misleiding en stemmingsmakerij en dan worden wij schapen genoemd omdat we meer waarde aan wetenschappelijk bewijs hechten.

Ik heb het niet gehad over frietkramen, kinderen huilende vrouwen.. ?? Jij moet echt leren lezen bigone, niet de eerste keer. Ben overigens ook nog steeds benieuwd waarom ik in trump zou geloven, wat dat dan ook moge betekenen, wat je me de vorige keer voor de voeten slingerde.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 23:00

Echwel schreef:
Ik vraag.mij oprecht af wat mensen die alles zien als viruswaanzin en geloven dat het niet waar is, gaan doen als de.pandemie onder controle is

Werken en leven. Als er dan tenminste nog een toerisme/horeca sector overleefd heeft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:14

Dimphyl schreef:
Echwel schreef:

Werken en leven. Als er dan tenminste nog een toerisme/horeca sector overleefd heeft.

Zelfs na WO2 is de economie weer opgebloeid. Dus wees daar maar niet zo bang voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:30

De verwachting is dat onze economie weer snel groeit, zodra alles weer opengaat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:56

We hebben met deze crisis iets meer economische krimp dan in 2008, 0,1% zoals het er nu uitziet. Maar omdat er geen economische oorzaak achter zit, zet de groei veel sneller en veel harder in, dan in 2008 het geval was. Daardoor zal deze crisis, puur economisch gezien, minder impact hebben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 03:51

Ik bedoelde het meer als waar gaan ze hierna hun pijlen op richten.
Wie krijgt dan bv op smaak alle drek over zich heen en welke theorieën bedenkt men dan

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 07:36

Echwel schreef:

Echt waar? Wat denk je van aan het werk, leven weer volledig oppakken, geld verdienen, vakantie gaan, genieten.
Wat denk jij dan eigenlijk dat ze gaan doen?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:07

Ik snap Echwel hierin wel, mensen die geloven in the great reset en andere zaken hebben het idee dat de wereld er totaal anders uit gaat zien. Als straks alles weer is zoals het was voor Corona blijkt dus dat ze geen gelijk hadden. Ik ben ook wel benieuwd hoe er dan op gereageerd wordt en wat hun verklaring dan is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:10

Ja gek is dat. Een aantal voorspellingen zijn al niet uitgekomen. Vorig jaar werd bijvoorbeeld gezegd dat we, onder het mom van de pandemie, dit jaar niet zouden mogen stemmen.