Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:39

Bij zwangerschapstesten zeggen ze ook "een streepje is een streepje!"

We hebben maar even de huisarts gevraagd of er iets is wat verlichting kan bieden. De pijn lijkt wat minder als ik afga op de ogen, maar komt toch nog steeds in "weeen". De misselijkheid en het gehol naar het toilet is onveranderd. Veel gekerm. oliebol dit, dan zijn ze weer echt even klein.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:53

Boras schreef:

We hebben maar even de huisarts gevraagd of er iets is wat verlichting kan bieden. De pijn lijkt wat minder als ik afga op de ogen, maar komt toch nog steeds in "weeen". De misselijkheid en het gehol naar het toilet is onveranderd. Veel gekerm. oliebol dit, dan zijn ze weer echt even klein.

O wat sneu zeg
Veel sterkte

Vayo

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:59

Mijn dochter moest toen ze corona had ook overgeven. Gelukkig maar een dag. Na een dag de koorts ook weg.

2 weken geleden ongeveer heeft ze flink buikgriep gehad. Toen was ze veel zieker. Enorme buikpijnen en alles kwam eruit. Meer, vaker en langduriger dan met corona. Buikgriep heerst ook en het kan ook goed dat er naast corona ook nog buikgriep meespeelt. Beterschap!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:06

Ach wat sneu Boras. Is een zetpil paracetamol niet een optie?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:07

tokedri schreef:
Boras schreef:

O wat sneu zeg
Veel sterkte

Het komt vast goed. Ze moet er even doorheen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:08

Daihyo schreef:
Ach wat sneu Boras. Is een zetpil paracetamol niet een optie?

Ja zeker, dat stelde de huisarts ook voor. Maar toch bedankt voor de tip :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:09

Vayo schreef:
Mijn dochter moest toen ze corona had ook overgeven. Gelukkig maar een dag. Na een dag de koorts ook weg.

2 weken geleden ongeveer heeft ze flink buikgriep gehad. Toen was ze veel zieker. Enorme buikpijnen en alles kwam eruit. Meer, vaker en langduriger dan met corona. Buikgriep heerst ook en het kan ook goed dat er naast corona ook nog buikgriep meespeelt. Beterschap!

Dat zei de huisarts ook :)

Hopelijk is het alleen corona en is ze net als jouw dochter snel van de ergste klachten af.

Ik heb daar wel vertrouwen in. Kinderen kunnen het ene dagdeel heel beroerd zijn en het volgende dagdeel helemaal opveren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:10

Sterkte ermee in ieder geval. Hopelijk knapt ze snel op.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:46

Hier is het dag 11 en er komt heel rustig aan wat verbetering in. Beterschap voor alle zieken!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:55

L_iek schreef:
Hier ook positief getest. Eerste keer dat ik corona heb, ben erg ziek.

Beterschap! Ik heb vandaag weer voor het eerst gewerkt, ben 14 dagen thuis geweest. Heb een halve dag gewerkt, ben kapot. Ben zo snel uitgeput.

Ach beterschap voor je dochter Boras!

Mijn vriend had ook de combo deal, hij had eerst buikgriep en 1,5 week later corona :(:) gelukkig heb ik de buikgriep overgeslagen…

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:17

Jullie zijn/waren er lang serieus ziek van. Supervervelend :(:)

Nu ik er zelf mee in aanraking kom, valt pas op dat corona gewoon nog altijd voor problemen zorgt.
Anders gaat dat soms gewoon langs je heen. Hoewel ik nu wel wat vaker hoor van besmettingen om me heen (bij mijn broer is het ook raak, voor de tweede keer) en van mensen die er echt ziek van zijn zoals jullie.

Bij mijn dochter gedraagt het zich - gelukkig - zoals dat bij kinderen kan gaan. Vanmiddag gaat het plots een heel stuk beter! Maar nog wel even de nacht afwachten. De buikpijn wordt wellicht getemperd door de paracetamol. De misselijkheid en het overgeven niet lijkt me.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:23

Mijn dochter (9) heeft een nacht erge buikpijn gehad, de volgende ochtend over mijn bed gespuugd (ook goeiemorgen) en had later die dag hele hoge koorts. Na 3 dagen was ze beter.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:29

Boras fijn dat je dochter wat opknapt, niks zo naar als je kind ziek.

Ik dacht even een spelletje hoopers te doen met mijn hond, door haar overenthousiaste gespring stond ik te tollen op mijn benen. Duizelig! Arme hond heeft al een week een saai leven en mist ook haar kleine vriend om mee te spelen.
Gelukkig heb ik de meest makkelijke border collie, past zich zo goed aan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:49

Himyar schreef:
Ik had al twee/drie dagen voor andere symptomen last van rugpijn. Afgelopen nacht wist ik nauwelijks hoe ik liggen moest vanwege mijn rug.
Ik voel me steeds overprikkeld, heb meer honger dan anders en moet nóg vaker plassen. Smaak en reuk zijn ook nog niet al te best.

Niet pril zwanger ?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:58

_O- _O- heb de menopauze juist gehad.

Matheno schreef:
Himyar schreef:
Ik had al twee/drie dagen voor andere symptomen last van rugpijn. Afgelopen nacht wist ik nauwelijks hoe ik liggen moest vanwege mijn rug.
Ik voel me steeds overprikkeld, heb meer honger dan anders en moet nóg vaker plassen. Smaak en reuk zijn ook nog niet al te best.

Niet pril zwanger ?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:18

Himyar schreef:
_O- _O- heb de menopauze juist gehad.

Haha tja het had zo gekund natuurlijk _O-

Hongerig, snel overprikkeld, moe en veel plassen zijn vaak van die typische verschijnselen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:43

Dan ben ik zowat constant pril zwanger want ik ben altijd snel overprikkeld, heb altijd honger en moet altijd vaak plassen _O-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:42

idem :D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:34

Mijn geur en smaak zijn echt helemaal verdwenen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:04

Ik heb mijn geur wel terug en smaak niet volledig. Zo proef ik sommige zaken beter dan andere, zoals de bitterheid in mijn koffie. Terwijl ik 'm niet anders zet dan gewoonlijk. De groenten van gisteravond vond ik dan weer flauwer, ondanks fikse mep peper die ik er overheen heb gedraaid.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 08:28

Voor de eerste keer Corona :(

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:15

Dag 16 hier en de vooruitgang gaat heel traag. Smaak en geur nog steeds verdwenen en blijf akelig lang hoesten. Begin maandag weer met werken, 2 uur per dag. Hoop dat ik snel weer alles opgebouwd heb.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:17

Ik heb al weer twee volle dagen thuis gewerkt. Een wandeling van een half uurtje ging me goed af.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:24

Hier dag 5 en voor het eerst geen koorts *\o/* (tot nu toe)
Ik heb al iets meer energie, ik heb al de beneden verdieping kunnen stofzuigen

Boras, hoe gaat het met de dochter?

Tiwi, dat duizelig herken ik. Ik ben ook snel duizelig, dat had mijn vader ook (die is zelfs een keer flauwgevallen ook)

Geur is niet helemaal aanwezig maar met een kop vol snot is dat niet abnormaal. Smaak is wat veranderd maar niet afwezig.

L_iek balen dat je genezing zo traag gaat. Doe het maar rustig aan :(:)

Mijn eerste werkdag zal woensdag worden, ik ben benieuwd of het tegen dan lukt. Want mijn directe collega is ook positief nu.. Mijn vriend daarentegen nog altijd niet, terwijl we gewoon leven zoals anders. Maar hij kan wel gewoon thuiswerken de komende periode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:13

De mijne is ook nog steeds negatief Farjen, en hier ook niets anders dan anders. Ipv naar Nederland te gaan voorbije week heeft hij zich elke ochtend getest en op kantoor gewerkt, omdat hij op kantoor veel minder mensen zou besmetten als hij positief zou blijken. De impact op het project zou immens zijn als hij in NL positief zou blijken ook. Indien nodig kon hij overstappen op thuiswerk.

Koorts heb ik niet gehad, of niet bewust. Ben wel een aantal nachten zeiknat van het zweet wakker geworden.
Qua energie lukt het als ik het rustig aan doe. Benieuwd hoe ik het maandag ga trekken en vooral dinsdag en woensdag... 2 hele pittige dagen qua schema, dinsdag sta ik er alleen voor op een dag van 8u tot 18u en woensdag alleen opstart voor 3 artsen. Vrees als dat full trottle is dat ik tegen woensdagavond KO ga zijn -O-

Duizelig en misselijk duikt bij tijd en wijlen op, dan weet ik dat ik me even koest moet houden en teveel heb gedaan.