3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:10

Mijn lichaam kon het niet verbranden omdat het zichzelf blokkeerde.
Dat kan ook.
Ik ging niet op een 1400cal dieet gaan met 5x per week sporten.
Er was iets mis met mijn lijf, dan is het niet gewoon cal in en uit.
En voor sommigen is dat gewoon zo. Dat weet je niet altijd op voorhand.

Sommige mensen vinden keto heerlijk ook al waren ze gezond, door voordelen die ze er uithalen. Dat mag gewoon.
Dat het niet voor iedereen is, moge duidelijk zijn. Niemand moet. En het is niet de oplossing.

Als het gewoon gaat om afvallen vind ik sowieso dat je geen keto moet doen. Dan moet je nagaan wat je wil van je lijf en waar het fout gelopen is en wat je plan voor de toekomst is.
Nooit zomaar hals over kop aan iets beginnen, dat kan niet goed zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 12:14

Aria_zz schreef:
Mijn lichaam kon het niet verbranden omdat het zichzelf blokkeerde.
Dat kan ook.
Ik ging niet op een 1400cal dieet gaan met 5x per week sporten.
Er was iets mis met mijn lijf, dan is het niet gewoon cal in en uit.
En voor sommigen is dat gewoon zo. Dat weet je niet altijd op voorhand.

Sommige mensen vinden keto heerlijk ook al waren ze gezond, door voordelen die ze er uithalen. Dat mag gewoon.
Dat het niet voor iedereen is, moge duidelijk zijn. Niemand moet. En het is niet de oplossing.

Als het gewoon gaat om afvallen vind ik sowieso dat je geen keto moet doen. Dan moet je nagaan wat je wil van je lijf en waar het fout gelopen is en wat je plan voor de toekomst is.
Nooit zomaar hals over kop aan iets beginnen, dat kan niet goed zijn.

Hier ben ik het inderdaad helemaal mee eens, en ik denk dat dit ook een beetje ons punt was in de discussie ^^.
En snap dat je niet minder bent gaan eten hoor, ik zei het heel zwart-wit, maar om de problemen (=minder verbranding) op te lossen van je lichaam is natuurlijk erg ingewikkeld.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:14

Hoe bedoel je dat je lichaam het niet kon verbranden omdat het zichzelf blokkeerde?

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:18

Begin van insuline resistentie. I.p.v. voeding goed te gebruiken ging het als een gek opslaan.

Imandra, dan zijn we het daar helemaal eens :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:29

Maar als je insuline resistent bent is het wel een heel ander verhaal gelijk he :))

Carlijn schreef:
Ohh ja jij deed crossfit imandra, dat verandert de zaak. Dan valt het idd mee!

Yonker, ho oeps die borrelnootjes, wist niet eens dat dat zoveel kcal was :oo Gelukkig vind ik daar niks aan, dus dat scheelt. :') Rest van je lijstje ziet er best netjes uit hoor, succes vanaf morgen met het echte kcal telwerk!

Navatu, wow 63,5 kilo da's idd laag, je bent >1.80 toch? Afgevallen in Azië dus? Ik hoor altijd verschillende verhalen haha, sommigen verliezen kilo's en anderen komen er flink aan. Waarschijnlijk deels afhankelijk van de bierconsumptie en verhouding chillen vs. activiteit. :P 65 is wel zo'n mooi streefgetal, hoop dat het lukt voor de Filippijnen! Hoe lang ga je daarheen? Supervet altijd al je reisjes. :P Je dag vandaag is idd niet zo snugger, volgende keer beter plannen. :P

Ohjee Marlinde Doritos, toegegeven aan je vreetdrang dus. Morgen weer beter?

Ik ben 1.80 ja haha. Ik was er flink afgevallen ja, ook al had ik het zelf echt totaal niet door want mn buikje was gewoon nogsteeds present. Maar sowieso mn moeder toen ze me weer voor het eerst zag (na 7 maanden weg te zijn geweest) zei echt als eerst van 'zo jeetje jij bent wel een hoop gewicht kwijt zeg' en ik dacht serieus dat ze een grapje maakte want ik zag het helemaal niet zo. En ik had een foto naar 2 vriendinnen met de honden gestuurd en op 1 of andere manier kwam dat laatst naar boven toen ik bij 1 van die vriendinnen was en die zei van ja wij schrokken echt over hoe dun je daar was. En als ik hem nu terug zie zie ik wel wat ze bedoelen. Maar dat is het probleem een beetje, mijn focus zit op mn buik. En dat valt echt als aller laatst af. Want mn hals was echt gewoon een beetje eng dun op dat moment, maar mn buikje zat er nogsteeds in volle glorie en daarom had ik zelf niet in de gaten dat ik afvallen was. :+

En ja haha inderdaad de leefstijl scheelt er een hele loop! Zijn ook genoeg mensen die er puur om te feesten naartoen gaan en zo ben ik totaal niet. Ik was elke dag wel wat aan het doen, heb talloze hikes gedaan en ook vaak hikes van een paar dagen de jungle in. Koekjes etc at ik er amper, en eigenlijk sowieso alleen ontbijt en avond eten een dan wel een hoop met fruit smoothies (en natuurlijk wel op zn tijd andere lekkere dingen maar als ik naar de 7 maanden kijk heb ik echt heel weinig lekkers gegeten in verhouding met thuis, puur omdat ik gewoon altijd wat aan het doen was en dan niet aan eten denk, vooral niet in die hitte. Koude mango smoothie erin en ik kon er weer een paar uur tegenaan haha). En ik ga een maandje naar de Filipijnen! :D

Goed bezig ben je!! *\o/*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:39

Ik kan me echt niks voorstellen bij 63,5 kilo voor iemand van 1.80. Ik ben 1.83 en 76 kilo is voor mij niks te zwaar. Onder de 70 blijft er niks van me over :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:55

Ja en toch ben ik echt niet dun oid hahaha. Ja oke op dat punt mn hals wel en mn benen waren ook best aan de dunne kant maar nog niet dat je zegt wooow :)) Zal eens kijken of ik een foto heb waar ik helemaal op sta (:

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:19

Thanks meiden! {:} Hoop dat ik de motivatie zo vol kan houden!

Ketoverhaal blijf ik skippen haha, ook ik weinig verstand ervan, ik dieet met mijn boerenverstand zoals mijn vader zou zeggen :'). Wel interessant om te lezen!

Las wat over lavacake, ook wel geïnteressseerd in dat recept. :9

@Kimmie: haha thanks, ik doe mijn best, totaal niet sportief aangelegd maar het schijnt goed voor je te zijn he. :') Je lijstje ziet er weer goed uit, truffelkruidnoten. <3 En lekker dat je een keertje zelf niet hoefde te rijden, ook niet verkeerd soms! En doe je je vriendin waarschijnlijk ook nog een plezier. :)

@Navatu: ik ben ook rond de 1.80, en toen ik 60 kilo woog (wel toen ik 16 was ofzo hoor) vond ik, achteraf, dat er weinig van me overbleef zoals kelpie ook zegt. Maar het verschilt ook gewoon heel erg of je een smalle bouw hebt of niet denk ik. Ikzelf ben een echte peer en mijn bovenlichaam is ook een beetje eng dun bij die kilo's, terwijl benen en heupen dan eindelijk een mediummetje zijn. :') Jij bent geloof ik wel vrij smal gebouwd, kan me voorstellen dat je dan vooral focust op dat pijnpunt van de buik. :P Specifieke oefeningen voor buik werken daar niet echt voor he? Jouw manier van reizen klinkt inderdaad als vrij sportief en gezond dus dat helpt zeker. :D Kan me ook voorstellen dat je in die hitte minder trek hebt. Degene die ik ken die 5 kilo was aangekomen had de eerste 3 maanden ook op "jouw" manier gereisd, maar daarna 1 maand op een eiland gechilld en gefeest dus daar zal het hem in gezeten hebben. :') Zat net ook even op je insta te spieken, supervet ziet het er allemaal uit zeg!

@Linoleum, te wijde kleren, enige nadeel aan afvallen. :') Shoppen is natuurlijk leuk, maar de kleren die je had vind je over het algemeen ook mooi natuurlijk haha. Misschien even laten innemen? :P Ik heb nu dat broeken die wat strak zaten weer lekker zitten, dat is juist top. Maar nog 5 kilo en ik ga ook slobberproblemen krijgen denk ik, haha.

@Josien, nette lijstjes! Lasagne is een van mijn favo's. <3

Mijn planning voor vandaag:
O: 3 beschuitjes met muisjes (guilty pleasure :'))
M: bruin broodje kip
T: 3 mandarijnen en mogelijk wat cherrytomaatjes
A: nog niet zeker: of maaltijdsalade van AH kip paprika of zelfgemaakte pastasalade kip BBQ. Hangt even van mijn vriend af
T: waarschijnlijk 2 glaasjes cola light

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:30

xNavatu schreef:
Ja en toch ben ik echt niet dun oid hahaha. Ja oke op dat punt mn hals wel en mn benen waren ook best aan de dunne kant maar nog niet dat je zegt wooow :)) Zal eens kijken of ik een foto heb waar ik helemaal op sta (:

Ben benieuwd :D

Dit ben in met 78 kilo...

Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:33

Oh wauw, je ziet er goed uit zeg! Bizar om dat verschil zo te zien zeg, petje af :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 13:35

Oh wauw Kelpie, ziet er goed uit zeg!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:39

Dank julie :):) Foto is alweer even geleden, daarna dus nog 2 kilo eraf gesmolten voordat het stabiliseerde. Maar kun je nagaan wat dat wordt met nog 10 kilo minder _O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:42

Dan blijft er niks van je over _O-

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:53

Jaaa ziet er goed uit kelpie! Zo zie ik er denk ik ook ong. uit met 78 kilo! Idd dan nog -10 zou te weinig zijn lijkt het zo. Mooi hoor! +:)+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:59

Aria: Ik las het inderdaad niet goed, dus dan heb ik niks gezegd :D

Ik blijf maar gewoon weer plakken meiden, als dat mag. :)
Nog steeds een hele hectische tijd met verbouwen, overal logeren etc. Maar het komt wel goed, nog heel even volhouden!
Klein pluspuntje: door alle stress wel afgevallen. Zit nu op 79,8 kg (en ben ongesteld, dus denk dat het nog iets minder is uiteindelijk). Er hoeft van mij niet zozeer veel af, een kg of 3 zou leuk zijn maar niets drastisch. :)

kelpie: je ziet er echt geweldig uit!
Ik ben ook 1.80m en eigenlijk ben ik nooit echt heel veel te zwaar geweest. Met 83 kg zat ik ook al heel strak in mn vel, maar voor het voelde toch niet helemaal lekker. Denk dat dat met 76/77 wel weer prima is. :j
15 kg minder zou bij mij ook wel gek staan denk ik, dan is er ook niet zoveel meer van me over. Grappig hoe dat verschilt he per persoon!

Morgenavond voor het eerst sinds de bruiloft weer naar crossfit! Heb er echt zoveel zin in! Ik ga vanavond even in onze opslag op zoek naar mijn crossfit schoenen. Die zitten ergens in een doos :=

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:03

black_kelpie schreef:
xNavatu schreef:

Ben benieuwd :D

Dit ben in met 78 kilo...

[ [url=m/7g6ria.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat zie je er goed uit!
Ik zie er met mn nu 69,4 zwaarder uit als jij met je 78 dat weet ik wel hahaha :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:15

gribaldi schreef:
linoleum schreef:
Carlijn, lekker bezig :D

Ik heb een rok aan vandaag die ik tijdje geleden gekocht heb. Zat toen al niet heel strak, maar nu eigenlijk gewoon echt te wijd. Niet erg handig :')

Ik ben een beelddenker en zie je nu met je rok op je enkels lopen _O-
Heb je niet iets om hem vast te zetten?

Aria, thanks!

Hahahaha zo wijd nog niet gelukkig _/-\o_ maar wel te wijd om m’n billen er fantastisch uit te laten zien, en dat is mijn criteria voor hoe kleding moet zitten :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:18

Wauwwwww kelpie wat knap <3 Je bent echt een voorbeeld voor mij!! Vind het zo knap van je!! Echt tof die foto zo :D

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:21

Die broek er ook naast maakt het echt af, wat een lekker gevoel moet dat zijn. :D Wat heb je met al je oude kleding gedaan? Zal wel heel wat kledingmaten schelen. :oo

Linoleum, goed criterium. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:24

Kelpie, wat een prestatie! Knap hoor!

En over het idee hebben dat je een lat bent met 10/15 kg minder. Dat wacht ik ook van mezelf toen ik 85kg was en naar 70kg wilde. Had verwacht dat eronder niks van me over zou zijn. Maar dat is totaal niet het geval. Gewoon een slank figuur met rondingen en her en der nog een laagje vet. Dus naast dat je natuurlijk niet door moet slaan, je bent echt niet meer zo een vel met botten als je afvalt.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:50

Ik dacht ook wel echt toen ik 83 woog dat 65 echt een heel onwerkelijk doel was en dat dat niet eens zou 'kunnen' om wat van me over te houden maar viel idd best mee :))

Anyways, kan geen full body foto vinden van toen ik 63 woog.. Of tenminste geen goede.. heb een duikfoto maar daar kun je niet heel veel aan afzien denk ik;

Afbeelding

(voor de mensen die denken wat wijst die mongool naar dr been, ik had daar eigenlijk niet kunnen gaan duiken omdat ik een geinfecteerde brandwond op mn onderbeen had, maar was de laatste dagen toch gegaan en het ging goed dus dat wilde ik even naar mn ouders sturen hahaha)

Dit was dus de foto waar die vriendinnen van schrokken;

Afbeelding

Snap ik wel want mn keel ziet er echt eng uit daar hahaha (sowieso oncharmante foto :+ )
Maar in mn hals zag je mn bot wel.. zie je op deze foto ook wel redelijk goed

Afbeelding

Maar dat is het 'm dus, mijn lijf is echt totaal niet goed verdeeld en daarom lijk ik al snel zwaarder als dat ik ben.. zo zijn mn onderbenen en onder armen echt onwijs dun (ik heb ook echt van die kinderpolsjes) en mn hals ook, maar mn boven armen, boven benen, heupen, buik en boobs zijn wel altijd in volle glorie aanwezig :+
Dit is de eerste foto van thuis die ik kan vinden (woog trouwens 63 toen ik terug kwam zie ik net (foto van weegschaal hahaha) dus denk dat ik op deze foto tussen de 63 en 64 zat)

Afbeelding

en dit was 2 weken later toen ik denk ik weer tegen de 65 aan zat;

Afbeelding

Maar mn heupen blijven as you can see sowieso wel snel vet aanhouden, en heb ook echt zo'n vetrand op mn buik die ook altijd present is.. en mn boobs zijn helaas ook nooit kleiner dan een volle E-cup :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:18

Navatu: holy sh.. wat een figuur heb jij :oo Ik zie echt geen vetjes etc hoor. Maar ik weet uit ervaring dat je jezelf altijd anders ziet dan anderen.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:23

Ahhh ja ik zie wel wat ze bedoelen idd hoor dat ze daarvan kunnen schrikken! Zeker als je het niet gewend bent bij je. Maar zeker die nek is wel een vrij overstrekte pose natuurlijk haha. Ik herken die sleutelbenen heel erg, zo zagen die van mij er ook uit toen ik zo zwaar (of licht dus eigenlijk :')) was. Dat zag er op bepaalde foto's ook een beetje eng uit. Op andere momenten juist weer mooi. Verder: je bent natuurlijk altijd wat kritischer op jezelf, maar naar mijn idee ben je op alle foto's superslank! En ik ben jaloers juist op die volle E-cup, bij mij vliegen de cm's er nu ook al weer flink af. Was net blij met mijn cupmaat haha

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:05

Navatu, op basis van deze foto’s zeg ik je bent slank. Maar ik weet ook dat je in echt wel wat meer een buikje hebt, net over gehad. Van opzij ziet het er anders uit dan van voor.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:25

Ja en er zit ook wel weer 5 kilo bij tussen die foto's haha :))