Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:46

Liespower het sporten houdt mij juist uit de dip, maar ik herken het. Gisteren zat ik er ook even doorheen.
Maar uiteindelijk gaat het goedkomen. Laten we hier gewoon leuke hardloopfoto's blijven posten, die vrolijken mij ook op hoor!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:42

Welkom Mjwb, wat ben je goed bezig! Maar hou inderdaad ook je herstel in het oog. Als je wat langer bezig bent, kan je ook wat beginnen spelen met tempo's en inderdaad intervallen erbij doen.

Morris, gezellig dat je ook komt meepraten. Veel succes met opbouwen!

Ik wil ook wel meedoen met de loop-party hoor! Maar dan moet ik er wsl een weekendje Nederland aan koppelen. Misschien kan k m'n paard dan meenemen.

Liespower, komt allemaal goed, even doorbijten! Inderdaad, zoals Supervixen zegt, sporten helpt tegen dipjes, zelfs een wandeling kan al deugd doen, het is zo'n mooi weer!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:47

Ik heb vanochtend een rustige 10km gedaan

Afbeelding
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:47

Oh ik had gister ook echt GEEN zin! Ik heb vorige week m'n laatste course op de uni afgesloten en nu dus echt helemaal niks te doen na een super drukke periode. Echt een beetje in een gat gevallen dus. Uiteindelijk wel blij dat ik toch nog even de deur uit ben geweest want heb echt heerlijk gelopen langs het meer en genoten van de mooie natuur.

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:54

Het was best fris vanochtend zeg, brrrr.. de maandagochtend is uitmest-ochtend en uiteraard paardrijden.

Planning is nu, woensdag en zondag hardlopen. Dat zijn dan de dagen dat ik niet hoef te rijden. De zondagen wordt hij meestal bezig gehouden (rijdt iemand anders). De woensdag, of hij krijgt vrij, of hij mag nog een rondje bos met de heer des huizes. Hij rijdt dan samen met zijn vrouw rondje bos.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:45

Ik hou je eraan SV, leuk!

Van lopen voel ik mij ook echt beter, even tijd voor jezelf, even eruit. Gedachten verzetten

En uhm.. mijn zoontje heeft een pony. Oh nee toch niet.. Hij speelt een spel met een racket en een bal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:29

Tennis 400€ pm mag je wel uitleggen
Mijn kind gaat niet op tennis dan

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:57

Ik heb vandaag gewacht met lopen tot het begin middag wat warmer werd hier in Stuttgart. Te warm aangekleed (bleek niet nodig) en ik ben ook niet zo'n beste middagloper, dus hoewel mijn tempo achteraf wel goed was vond ik het toch best een zware gang := . Wel een leuk loopje van 12,5 km langs de Neckar, van de haven tot sluis Bad Cannstatt en via de andere kant van de rivier weer terug.

En wat een verschil met zaterdag ... vanmorgen heel vroeg overgevaren naar de andere kant van de rivier waar we moeten laden. Aan deze zijde van Stuttgart zijn de mensen een stuk gedisciplineerder, meer Corona - bewust, dan afgelopen zaterdag aan de andere kant, waar niemand 'aan Corona' doet. Iets van What you don't see, is what you don't get. Ze 'doen mondkapje en latex handschoenen' want dat staat heel stoer, maar duwen je haast opzij om een zak druiven voor je langs te kunnen pakken.'

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:41

Wat fijn dat ze aan de kant waar je nu zit serieus met corona omgaan. Dat voelt gelijk een stuk veiliger en vrijer op straat.

SV, ik hou je eraan! Lijkt me leuk om elkaar dan eens te ontmoeten en samen te lopen. En we passen ons tempo gewoon aan hoor, het is niet de bedoeling dat er iemand halverwege met de tong op de schoen loopt, haha.

@ Titia; recreatief 1x pwk bij de vereniging is prima te doen hoor,ook een leuke sport. Maar wanneer het verder gaat dan recreatief is het snel prijzig, maar dat is met alle sporten zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:02

Ik vind het prima, ik ken wel wat leuke routes ondertussen.
Lijkt me heel gezellig en gewoon op oude wijven kletstempo gaan dan toch?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:56

Supervixen schreef:
Ik vind het prima, ik ken wel wat leuke routes ondertussen.
Lijkt me heel gezellig en gewoon op oude wijven kletstempo gaan dan toch?

Dikke prima voor mij in ieder geval!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:55

Mooie foto's komen er voorbij! Lekker weer nu ook om te lopen, is er in elk geval nog wat positiefs.

Hier ook weer aan het lopen! Ribben doen het inmiddels weer zoals zou moeten (alleen 's ochtends na de hele nacht in bed zijn ze nog wat gevoelig) en nu kan ik weer lekker lopen :)

Vind het hier nogal lastig hoe laks sommige mensen met de corona-maatregelen omgaan (2 breed lopen op een smal pad en niet achter elkaar gaan etc.). Daardoor loop ik nu maar wat minder leuke routes (daar is én meer ruimte én minder mensen), maar ik loop en dat brengt me een hoop rust in mijn hoofd :)

Lijkt mij ook leuk om een keer met z'n allen te lopen als het straks weer kan :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:21

Gisteren een rustdag gehad want ik was niet helemaal fit en vandaag weer een rondje van 4,5 km gelopen. Ik was best wel stijf maar na een km was dat ook weer weg. Ik voelde me gelijk weer fit na het lopen :D

Niet zulke mooie foto’s als die van jullie maar;
Afbeelding
Afbeelding

Oude wijven tempo klinkt goed! :D

Ik snap je helemaal s1993! Mensen houden echt geen rekening met elkaar waardoor je zowat in de bosjes moet gaan lopen. Maar toch fijn dat je ribben het weer doen en dat je hebt kunnen hardlopen!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:27

S1993; wat fijn dat het weer kan! Het is nu ook geen straf om te lopen. Zo'n, wind en even lekker buiten. Irritant hoor zulke mensen.

Ik heb vandaag weer 10 km gelopen in 56;03 Best grappig want ik liep met het gevoel dat ik heel sloom liep, maar dat viel dus best mee. Vandaag weer een andere route dan zondag. Heel leuk ri een andere stad net als zondag maar dan ben ik ipv de zijweg rechtdoor gegaan, allemaal natuur, boerderijen, 2 pensionstallen en fruittelers en dat allemaal in één rondje van 10 km. Zo suf eigenlijk dat ik vanaf okt alleen maar het vertrouwde park loop. Dit zijn zulke heerlijke routes, lekker rustig en veel natuur

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:03

Zoooooo ben ik ook weer *\o/*

Wat goed bezig allemaal!!

@SV: ik pik graag even in op het schoolse. Ik was in het verleden leerkracht in het buitengewoon onderwijs en kan me het helaas helemaal voorstellen. Net die gezinnen die je niet te pakken krijgt zijn de kids die jou het meeste nodig hebben. Ik ben echt bang dat dit de contrasten in de scholen (tussen de goed begeleide kindjes met een fijne thuissituatie en degene die het zelf maar moeten uitzoeken) nog groter gaat maken.

Ik geef trouwens nog altijd les hoor, maar ik ben nu zelfstandige. Ik geef taalonderwijs in bedrijven (NL-FRA-ENG-DUI-SPA) en daarnaast geef ik bijles op alle niveaus en werk ik als auticoach. Vooral dat laatste is nu een moeilijke... Oh en ik schrijf en vertaal ook nog.

Ik hoop in elk geval dat je "jouw" kids snel allemaal te pakken hebt...

Verder heb ik zondag een goeie 9K gelopen, maandag gewandeld en gisteren had ik er ECHT geen zin in dus heb ik een rondje gefietst. Moet wel andere banden, in 't mulle zand met mijn baanbandjes = geen succes.

Vandaag normaal klein rondje lopen.

Ik luister tegenwoordig trouwens de podcast van Susan Krumins onderweg, erg leuk!!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:16

Ik heb vandaag 13km getraild en dat ging in een lekker tempo van 5.42min/km, dat is wel wat sneller dan ik normaal loop. Ik merk dat mijn conditie langzaam verder vooruit gaat. Ik ben nu een week of acht bezig met drie keer per week krachttraining van het bovenlijf. Heb ook het fietsen weer opgepakt en wandel veel. Lijkt allemaal effect te hebben. Ben ook minder moe door het werk met dat thuiswerken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 01-04-20 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:20

Wat een prachtige locatie!! <3 En lekker bezig! :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:39

Wauw, gave foto's!

Ik ben van plan om morgen weer een rondje te gaan.
Kreeg een kaart doorgestuurd met routes in een ander bos waar ik vaak met de hond kom, van de week daar ook eens lopen. Het rondje in "mijn" bos begint ook wat saai te worden. :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:03

Gave foto’s SV!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:05

Mama3, ik dacht vandaag sneller te zijn dan zondag. Nou mooi niet, was langzamer. Zie je maar dat je er met je gevoel naast kan zitten.
Mooi loopje van je hoor, netjes.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 07:20

Lekker SV! Heb je nog last van je blessure of is dat over?

Ik ben blij dat ik na ruim 2.5 week niet lopen en vervolgens echt heel langzaam beginnen ik nu toch weer aardig kan lopen. Ga nu een rondje lopen van 5-10km, afhankelijk van hoe het voelt. Morgen wil ik vanaf de nieuwe stal van mn paard lopen om de omgeving te verkennen (Leersum veld schijnt op 3km te zitten en ook wat leuke kleine paadjes in de buurt).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:20

Lijkt me heerlijk als je zo lekker kunt buitenrijden. Ik mis het paardrijden niet, maar zo'n bosritje af en toe zou ik nog erg leuk vinden.

Het blijft nog uitkijken met mijn been, ik vind het moeilijk om mezelf te remmen af en toe, ik merk dat het beter gaat als ik onverhard loop. Na een loop op de weg is het nog wel gevoelig hier en daar.
Het zou waarschijnlijk beter zijn als ik een maand stop ofzo, maar voor mijn geestelijke gesteldheid is dat nu even geen optie.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:35

Vanmiddag een korter rondje gedaan dan gepland, de parkeerplaats van waar ik normaal begin was afgesloten dus ik moest naar een heel eind verderop.
Had op een gegeven moment geen idee meer waar ik was (wel steeds op de GPS gekeken), dus toen ik de kruising met het beginpad tegenkwam maar terug gegaan. :=

Al met al wel fijn gelopen/gejogd, even de spierpijn eruit na 2 dagen cardio. :)

Afbeelding
Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:13

Fijn dat je been weer iets beter is, je vindt onverhard lopen ook sowieso leuker toch? ;) Mijn geestelijke gezondheid is ook aanzienlijk verbeterd sinds ik weer kan lopen, was even geen pretje met werkloos, corona, binnen 2 weken nieuwe stal vinden voor paard én niet kunnen hardlopen (oh en mijn laptop en de auto deden het ook niet). Gelukkig zijn de meeste dingen inmiddels weer opgelost en kan ik alles ook beter handelen nu ik weer kan hardlopen :D

Mandarijn ik denk dat je (relatief) dicht bij mij woont, dat stukje van den treek komt me bekend voor :D Welke parkeerplaats ga je normaal heen?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:34

Hi :wave:

Ik lees nu al een tijdje mee en geniet enorm van jullie fotos en verhalen. Alleen bij het zien van de bosloop fotos denk ik echt hoe dan, ik ben na een rondje naast mn paard in de bak wandelen al kapot :')

Maar ik ben begin vorig jaar langzaamaan begonnen net hardlopen alleen speelde mijn bil blessure weer op dus laten herstellen en eigenlijk durfde ik daarna niet zo goed meer. Nu toch de draad weer opgepakt en Evy weer geïnstalleerd.

Kwa loopschema heb ik nu 10 trainingen afgerond en zit in mijn 4de week maar heb in het begon wat trainingen herhaalt omdat ik toch bang was te snel te gaan.

Het gaat nu ontzettend goed en ik merk dat ik langzaam vooruit ga kwa conditie.
Alleen blijf het apart vinden dat ik de ene dag fluitend door de training ga en de andere dag echt moet ploeteren terwijl het precies dezelfde trainingen zijn :o?

Vooralsnog (even afkloppen) geen last gehad van mijn blessure en enige wat ik soms wat voel zijn mijn schenen.