Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:00

Net zoals vroeger de nakomertjes kwamen Cer.
De vrouw die dacht in de overgang te zijn omdat de ongesteldheid weg bleef en dan kwam er nog een kind.

Verschrikkelijk moet er echt niet aan denken.
Dat zou echt een regelrechte nachtmerrie zijn.

Zwarte handel levert misschien nog wat op :P :+

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:01

Ik heb ook wel veel verhalen gelezen van mensen die echt niet moeilijk deden over hun abortus. Dat zwanger zijn voor hen echt voelde alsof er een indringer in hun lichaam zat waar ze zo snel mogelijk vanaf wilden. Dat kan dus ook. Mensen willen je graag laten geloven dat zodra je zwanger bent, je moedergevoelens ontwikkeld en het embryo gelijk als je kindje ziet, omdat dat voor hen zo werkte. Maar als je overtuigd kindvrij bent, dan komen die gevoelens waarschijnlijk helemaal niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:02

YellowGray schreef:
Ik heb ook wel veel verhalen gelezen van mensen die echt niet moeilijk deden over hun abortus. Dat zwanger zijn voor hen echt voelde alsof er een indringer in hun lichaam zat waar ze zo snel mogelijk vanaf wilden. Dat kan dus ook. Mensen willen je graag laten geloven dat zodra je zwanger bent, je moedergevoelens ontwikkeld en het embryo gelijk als je kindje ziet, omdat dat voor hen zo werkte. Maar als je overtuigd kindvrij bent, dan komen die gevoelens waarschijnlijk helemaal niet.

Mij lijkt ook dat gevoelens van afkeer heel erg groot kunnen worden dan.
Net wat je schrijft, het gevoel dat er een indringer in je zit.

Maar goed stel je bent al zover dat een abortus niet meer kan en die parasiet zit daar. Verschrikkelijk toch.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:07

bruintje123 schreef:
Maar goed stel je bent al zover dat een abortus niet meer kan en die parasiet zit daar. Verschrikkelijk toch.

:')

Er zou een soort wormenkuur voor moeten zijn. Net als dat mijn kat wormen heeft, hup pilletje er in en probleem opgelost!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:12

Die zwangerschapsdroom heb ik ook ooit gehad, werd wakker in totale paniek, begon te janken en mijn man werd wakker met een :? Gezicht. Trek hysterisch de deken van me af, spring voor de spiegel en trek mn pyjama omhoog.
Man nog meer: :? :?
Bij het zien van mijn platte buik begon ik nog harder te janken maar nu van opluchting.

Man heel droog: 'ik weet niet wat er is schatje, maar ik ga nu even een bak koffie voor je zetten'.

Meest bizarre start van de ochtend ooit :=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:13

Joolien schreef:
Bloodymary schreef:
Als dat gebeuren zou ik echt de volgende dag de abortuskliniek bellen. Hoef ik geen seconde over na te denken.

Ja dat vraag ik me dus echt af he, of het echt zo makkelijk zou gaan. Laten we het niet testen, maar ik denk serieus dat zodra je zwanger bent, er ineens hele andere gevoelens bij komen kijken.

Bij mij niet. Weet ik echt zeker.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:14

Cer schreef:
ja als je te laat bent gaat dat niet meer he.. ;-)

Oh nee, dat wordt moeilijk natuurlijk...haha.

Echt niet?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:15

4EverHobbes schreef:
bruintje123 schreef:

:')

Er zou een soort wormenkuur voor moeten zijn. Net als dat mijn kat wormen heeft, hup pilletje er in en probleem opgelost!

_O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:29

Mars schreef:
Die zwangerschapsdroom heb ik ook ooit gehad, werd wakker in totale paniek, begon te janken en mijn man werd wakker met een :? Gezicht. Trek hysterisch de deken van me af, spring voor de spiegel en trek mn pyjama omhoog.
Man nog meer: :? :?
Bij het zien van mijn platte buik begon ik nog harder te janken maar nu van opluchting.

Man heel droog: 'ik weet niet wat er is schatje, maar ik ga nu even een bak koffie voor je zetten'.

Meest bizarre start van de ochtend ooit :=

Jouw man is wel echt een held.
Wat een nare droom :(:)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:36

Ik heb ook weleens gedroomd dat ik zwanger was maar in mijn droom vond ik dat dan ineens helemaal niet erg :') Zo van, oh wat gezellig en bijzonder, komt allemaal wel goed! Vooral ook om dat er in mijn dromen geen poep, kots, gejengel en slapeloze nachten bestaan.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:39

Dromen zijn bedrog he. Godzijdank :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:39

YellowGray schreef:

Maar het hóéft niet, hier op Bokt is er zelfs zo eentje geloof ik, die gelukkig kindvrij was met haar man. Per ongeluk zwanger, ja jeetje nu zit het er wel. Kindje is toch gekomen.

Nu weet je niet of die personen echt zo achter hun beslissing stonden als jij, maar het idee dat het beide kanten op kan, dat beangstigt mij.
Als iedereen automatisch moedergevoelens ontwikkelt vanaf het moment dat je ontdekt dat je zwanger bent/bent bevallen en dat ook blijft houden was er niks aan de hand :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:33

Als ik de goede bokker voor me heb is daar inmiddels een tweede op komst als ik het goed gelezen heb. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:36

YellowGray schreef:

Nja ik weet ook 2 dames die het hebben laten doen en er beide heel veel psychische problemen van hebben gehad. Vooraf denken dat het wel meevalt, maar achteraf toch een flinke klap krijgen. Dus ik denk er niet zo licht over.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:43

Nou klink ik misschien een beetje dom maarja ik heb dan ook niks met moeders (laat staan moedergevoelens) maar mijn zus bijvoorbeeld word een grote nostalgische bom als ze zwanger is. Nu is mijn jongere zusje ook zwanger en die begint het nu ook te krijgen maar zij is altijd al een oestrogeenbom geweest (incl. hartjesogen bij elke willekeurige vent die langsloopt) maar ik snap echt niet hoe die meiden dat zo erg krijgen.
Mijn oudere zus heb ik zelfs 10 maanden niet gesproken (in totaal) omdat ik haar gezeik van vroeger zo zat was!
Ik snap daar dus echt geen bal van haha misschien dat ik het wel gewoon bij veulentjes fokken moet houden.

Nu ook weer een koter in de bus die loopt te schreeuwen, echt hoor volgende keer neem ik ducktape mee.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:48

Cer schreef:
Ik ben nog steeds benauwd dat ik er te laat achterkom, er niks meer aan kan doen en er dan mee zit...
-O-
Ik doe dus zeker 2x per jaar een test, als ik weer eens vind dat ik te lang misselijk-achtig ben, pijn in mn tieten heb of iets anders waarvan ik in de paniekstand schiet :')

Ook mijn grootste nachtmerrie :j
Ik vind helemaal niks leuks aan kinderen, voor mij zijn ze niet schattig lief of leuk, ook niet als ze slapen. Ik voel er niks voor, maar ben zo bang dat als het misgaat ik ga twijfelen :brr: Ik doe ook een paar keer per jaar een testje voor de zekerheid... Ik kan me wel voorstellen dat mensen blij zijn met hun zwangerschap en ben dan ook oprecht blij voor ze. Ik moet er zelf gewoon echt niet aan denken.

Ik heb zelf volgens mij nooit gedroomd dat ik zwanger was, maar een vriendin en een collega wel. Die vriendin droomde dat ze de baby van mij kreeg omdat ik m niet wou. Zou ook nog wel een zo kunnen zijn ook :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:00

Ook die van mij. Lijkt me vreselijk. Voor mij is er ook echt geen enkele andere keuze dan abortus. Maar ja, moet je er wel op tijd achter komen.. als mijn stopweek 'leeg' blijft en de kans is er, dan test ik ook of het toch niet stiekem mis is. Ben wel aan de pil maar ja... Je kunt zelfs dwars door het spiraal heen zwanger worden. Oh. De. Horror.

Natuurlijk is een abortus enorm heftig, maar een ongewenst kind geboren laten horen vind ik nog veel heftiger..

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:25

Ik ben een keer voor een interview bij een abortuskliniek geweest. De verpleegkundige daar vertelde dat de mensen die achteraf het meeste moeite hadden, in haar ervaring niet 100% achter hun keuze stonden maar voor abortus hebben gekozen omdat het van iemand anders 'moest'. Partner, familie, vrienden of gewoon de maatschappij. Zij zei dat de mensen zonder spijt, de keuze volledig zelf hebben gemaakt. Vond dat wel iets om bij stil te staan en heb toen voor mezelf besloten dat als ik ooit in zo'n situatie beland, ik absoluut zou doen wat mijn gevoel zegt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:26

YellowGray schreef:

Geloof me, ik heb het gehaat en was nog in staat eigenhandig mijn buik open te snijden. Ik heb me nooit zo ongelukkig gevoeld als tijdens mijn zes weken zwangerschap.
Niets hoor, moedergevoelens, grote opluchting toen het eruit was.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:42

Ik sta op het punt weer ff een testje te halen voor de zekerheid. ben wat aangekomen (maar dat kan ook komen omdat ik gestopt ben met roken) mijn borsten zijn wat gevoelig en ik ben de laatste tijd wat hangerig enzo, wel vorige week net ongesteld geweest, dus eigenlijk zou het niet moeten kunnen, maarja je hoort van die verhalen....
En anders krijg ik weer zwangerschapsnachtmerries enzo %)

Dat ik opeens van zo'n parasiet ga houden mocht ik ooit per ongeluk zwanger raken ben ik ook doodsbang voor ja, dat ik het dan hou omdat ik niet helder na kan denken met al die hormonen die door mijn lijf gieren en dan later toch spijt krijg. Of idd er te laat achter komen en dat het dan niet meer weggehaald kan worden, griebels, ik krijg er gewoon kippenvel van.... Bah.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:42

Je geeft mij weer hoop Palmera :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:48

Anders mij wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:51

Jullie maken mij bang met die verhalen.

Ik krijg denk ik paniekaanval als ik er achter kom en dan zo snel mogelijk naar abortus kliniek :oo

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:58

love_western schreef:
Jullie maken mij bang met die verhalen.

Ik krijg denk ik paniekaanval als ik er achter kom en dan zo snel mogelijk naar abortus kliniek :oo

Ja en dan ga je naar je huisarts of abortuskliniek en moeten ze officieel nog 5 (of 3) dagen wachten omdat je dan bedenktijd hebt. Afhankelijk van je arts gaan ze 100 keer vragen of je het zeker weet (uitzonderingen daargelaten uiteraard). En dan pas (als er al een week over heen is vaak) krijg je een abortus. Dus loop je alsnog een week rond met iets in je buik... Vond dat zo iets geks. Snap de bedenktijd wel maar als je zo stellig bent dat het er uit moet, waarom dan nog wachten?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:16

Ik vind het vooral gek vind is dat je voor abortus 5 dagen bedenktijd krijgt en dat ie dan gewoon uitgevoerd wordt, terwijl een sterilisatie je gewoon geweigerd wordt als je pech hebt. Over het verwijderen van een leven mag je blijkbaar wel beslissen met je gezonde verstand maar het voorkomen van een leven ligt natuurlijk heel anders...