Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:07

bente12 schreef:
Ik ben geloof ik echt de enige die geen pindakaas lust :') Iedereen om me heen is er gek op maar ik vind het echt niet lekker haha!

Je avondeten klinkt trouwens heerlijk! Ga ik ook eens maken!

Ik lust het ook niet. Heb hier nog wel een potje staan omdat ik het weer wilde proberen, maar je krijgt er zo'n droge mond van :')

Bente_11

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:15

Yes eindelijk iemand! Ik krijg het ook niet weg het is te plakkerig :')

Nutella daar in tegen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:28

Ik ben er an sich ook niet dol op :n Heb het wel eens geprobeerd op een toastje of op brood maar vind het dan echt niet lekker. Idd door die droge textuur want ik vind de smaak wel lekker.

Tahini vind ik wel redelijk lekker op brood (moet er wel echt zin in hebben) en verder gebruik ik pindakaas vooral in dingen. Vind het bijvoorbeeld wel lekker door m'n overnight oats.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:09

bente12 schreef:
Yes eindelijk iemand! Ik krijg het ook niet weg het is te plakkerig :')

Nutella daar in tegen <3

Ik heb volgens mij mijn hele leven nog geen pindakaas op :+
Puur vanwege het feit dat ik het ontzettend vind stinken haha. Dus je bent niet de enige :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:15

Ohhhh me <3 pindakaas :')

Net lekker paardgereden, zal morgen wel weer spierpijn hebben :D

Mn lijstje vandaag:
O: 40 gr havermout met 200 ml halfvolle melk en halve appel
T: biscuitje
L: waldkornbol met salami en plakje kaas :o :9
T: huzarenslaatje
A: gehaktbal, 2 aardappelen en veel broccoli met klein schepje kaassaus
T: 200 ml optimel kwark

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:32

secricible schreef:
Kimmie25501 schreef:
Lekkere lijstjes! Maar Jolien, rauwe cacaopoeder :') Heb je ooit niet rauwe gezien?

Ja, normale cacaopoeder is van gebrande cacaonoten gemaakt ;)

maar dat is bij rauwe cacao toch ook het geval?
rauwe cacao veranderd in dutched cacao of andere cacao soorten door bewerkingen van het cacaopoeder.. alle cacaopoeders beginnen als rauwe cacao voor zover ik weet..

de dutched zoals hij hier in de supermarkten ligt, is bijvoorbeeld rauwe cacaopoeder die ontzuurd is..
bij andere worden er suikers of melkpoeders aan toegevoegd om het zuur weg te nemen..

ik krijg altijd de indruk dat rauw bij cacaopoeder vooral staat voor 'puur, (nog) onbewerkt'

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:21

Nee rauwe cacao is gewoon de boon zonder dat deze gebrand is. Cacaonibs zijn bijvoorbeeld gewoon stukjes onbewerkte cacaoboon.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:26

Laat ik het zo zeggen: het is de minst bewerkte cacao die ik vinden kon.

Mijn lijstje van vandaag:
O: 4 rijstwafels met pindakaas
L: shake met Griekse yoghurt, havermout, banaan, walnoten, cacao, kaneel en ahornsiroop.
T: 2 groene appels
A: ???

Secricible: succes vandaag bij de oncoloog. :(:) geef je hond maar een dikke knuffel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:20

Hier gaat het niet helemaal lekker. Ontbijt met zo'n smoothie, doe er de hele ochtend over. Maar 's avonds aan het snaaien. Dit had ik niet toen ik ging voor mijn overnight oats en een ontbijtkoek rond 10 uur.
Tussen de middag twee boterhammen met kipfilet.

Wat is het probleem? Volgende week toch maar weer terug naar m'n oude ontbijt en dan een nieuw tussendoortje proberen...

Sterkte met de beestjes Sec en Laura!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:39

Sterkte vandaag sec!
Voor ons ook spannende dag, wij krijgen vandaag nieuws of de nierwaarden verbeterd zijn en of de kat mee naar huis mag. Ik hoop het, hij is daar zo ongelukkig ;(

Mijn dag:
O: mug cake van ei, banaan en havermout
T: optimel yoghurt
L: salade van gemengde sla, tomaat, mozzarella en beetje pesto
T: 2 mandarijnen
A: tomatensoep met paar stokbroodjes kruidenboter

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:48

Janine1990 schreef:
Hier gaat het niet helemaal lekker. Ontbijt met zo'n smoothie, doe er de hele ochtend over. Maar 's avonds aan het snaaien. Dit had ik niet toen ik ging voor mijn overnight oats en een ontbijtkoek rond 10 uur.

Wat is het probleem? Volgende week toch maar weer terug naar m'n oude ontbijt en dan een nieuw tussendoortje proberen...

wat was de reden dat je bent gaan veranderen wbt je ontbijt? als dat goed beviel zou ik het lekker daar bij houden!

@laura82! succes en sterkte vandaag met je kat! hopelijk krijg je positief nieuws. nooit leuk als er wat mis is met je huisdier.

Ik heb net een bak ellende van mijn paard achter de rug en nu mag mijn grote honden vriend over 10 dagen onder het mes :(:)

meer mensen met huisdieren hier?

dit zijn mijn 2 grote vrienden <3

Afbeelding

ik vind pinda kaas ook echt heel lekker maar eet het eigenlijk zelden, als ik het neem is dat met die stukjes pinda er doorheen.

Mijn lijstje wordt een beetje saai vandaag denk ik ;

vanmorgen voor het werk een eiwitshake op met halfvolle melk aangemaakt.
als ik straks honger krijg heb ik hier op het werk nog cracottes liggen me kipfilet of rookvlees en er staat nog yoghurt in de koelkast en rond 5 uur rijd ik naar amsterdam waar we gezellig gaan eten en drankje gaan doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:54

Rockey, ik heb mijn ontbijt aangepast omdat ik dacht dat de pukkels in mijn gezicht misschien kwamen door zuivelproducten. Ik nam overnight oats, gewoon in melk met cacao. Nu neem ik smoothies waar ook havermout in zit. Ik zie nog geen verandering in mijn gezicht. Qua eten vind ik dit wel erg lekker, ontbijt dus een stuk later en heb er de hele ochtend plezier van.
Maar de onbijtkoek á 200 kcal vind ik niet nodig, zo lekker is die nu ook weer niet... Gisteren van die snack a jack caramel gehad, ook erg lekker... :~ En per stuk 52 kcal. Daar dus liever 2 van dan 1 ontbijtkoek.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 10:05

bente12 schreef:
Ik ben geloof ik echt de enige die geen pindakaas lust :') Iedereen om me heen is er gek op maar ik vind het echt niet lekker haha!

Je avondeten klinkt trouwens heerlijk! Ga ik ook eens maken!

Haha je bent niet de enige! Vind het niet lekker, maar dat komt voornamelijk door het mondgevoel. De smaak vind ik niet geweldig, maar kan ik prima hebben. Maar in combinatie met de structuur en hoe stroef je mond erna voelt, nee bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:35

Janine1990 schreef:

Het lijkt mij dat het probleem is dat er in je smoothie niet genoeg kcal zitten en dat je daardoor 's avonds gaat snaaien..

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:40

Ik ben echt verslaafd aan pindakaas!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Overgebleven smoothie van de dag ervoor
T: Rijstwafel met pindakaas & 1 met appelstroop
L: 2 volkorenboterhammen met een gebakken ei & roggebrood met pindakaas
A: Lasagna & sla met olijven
T: Halve grapefruit & stukje pure chocolade

Lijstje voor vandaag heb ik nog geen idee. Mijn ontbijt is een smoothie van 1 banaan, een halve mango, 2 eetlepels magere kwark & spinazie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:50

Emmaa_ schreef:
Janine1990 schreef:

Het lijkt mij dat het probleem is dat er in je smoothie niet genoeg kcal zitten en dat je daardoor 's avonds gaat snaaien..

Ik zou het eens kunnen afmeten, maar ik denk dat het wel aardig overeen komt met mijn gebruikelijke ontbijt (ruim 300). Vandaag annanas, aardbei, kiwi en havermout (zo'n 40 gram) ohja en jus d'orange (+/- 300ml). Ik zie hier wel eens smoothies waar naar mijn idee minder in zit. Ik kom op ongeveer 600ml uit.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:54

Sterkte jullie vandaag, hopen op goed nieuws..

Rockey wat een heerlijke beesten <3
Ik heb zelf een wat kleinere :+ al is die voor z'n soort ook uit de kluiten gewassen haha. Een zwarte 'Jack Russel' van 10 kilo. Natuurlijk een hartstikke nepperd omdat die zwart is :+

Lijstje van gisteren

Afbeelding

Kwam op 1700 kcal. En nog qua beweging een uur gefitnesst.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:56

Laura jij ook veel succes! Lees straks even bij

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:03

secricible schreef:
Nee rauwe cacao is gewoon de boon zonder dat deze gebrand is. Cacaonibs zijn bijvoorbeeld gewoon stukjes onbewerkte cacaoboon.

ok..
ik dacht altijd dat cacoanibs overbleven nadat de cacoaboter (dmv licht branden en verhitten) verwijderd was.. als deze nog eens vermalen worden heb je cacaopoeder.. dat laatste wordt weer gebruikt om verder te verwerken of bewerken richting chocolade.

Vandaag wordt een druk dagje..
stal uitdoen, huishouden en vervolgens nog overnachtende visite vermaken :')

O: krentenbol met kaas
T: eierkoek
L: verse kippensoep (zonder vermicelli) en een vezelrijke cracker met een plakje kaas
T: ? zal wel een los snoepje worden op stal
A: macaroni
T: ? blokje kaas of komkommerschijfjes met selderiesalade

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:17

Nee cacaonibs zijn pure stukjes boon met alles er in.
Cacaopoeder wordt wel gemaakt door de boter te scheiden van de rest. De koek die dan overblijft wordt gemalen tot poeder.
Bij rauwe cacaopoeder gebeurt dit zonder te verhitten, bij normale cacaopoeder gebeurt dit wel met verhitten.
Zonder verhitten kost meer geld, wat ook verklaart waarom het duurder is ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:35

ik had het graag geprobeerd, maar zolang ik in mijn gedwongen overgang zit is rauwe cacoa en niet ondtzuurde (dus bijvoorbeeld amerikaanse) cacoa afgeraden door mijn gyno.

het oxaalzuur bind zich aan calcium waardoor kalk moeilijker wordt opgenomen en er al een risico is op botontkalking door de overgang. en de tannine bind zich aan ijzer en eiwitten, wat een probleem kan opleveren voor goede bacteriën en een risico kan vormen voor de darmflora, iets dat mede omvalt tijdens mijn cyclus waardoor ik in een gedwongen overgang zit.

Ik heb wel eens een beetje geproefd van die nibs een tijdje terug en wilde het graag gaan toevoegen om te zien of het een lekkere toevoeging kon zijn en waar ik het allemaal voor kon gebruiken.. Maar helaas, staat die dus nu als een van de weinigen op mijn nono lijstje :(

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:39

Sterkte rockey en secricible! Ik duim voor jullie :(:)

Ik heb net mn laatste tentamen gehad en vandaag even een cheat dagje! Twijfelde of ik een lijstje ga plaatsen, maar ach waarom ook niet! Heb niets ingevoerd dus even een indicatie

O: smoothie van kiwi, banaan, havermout, jus
T: Smartbar Crunch
L: yoghurt barn yoghurtje met magere yoghurt en toppings
T: clean protein bar en 1 plak komijn kaas, 2 plakjes kipfilet en 2 eieren :+
A: McDonalds

Hoop rond de 2000/2100 kcal

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:45

Nutella vind ik ook niet zo, haha! Vroeger heel veel gegeten, maar ik vind de smaak wat saai.
@Janine: misschien mis je het kauwen een beetje? Ik zou het niet zo goed weten eigenlijk. Het is wel bewezen dat je lichaam anders omgaat met smoothies dan met vaste stoffen. Daar zou het mee te maken kunnen hebben.

Mijn lijstje:
O: havermout met cacao en een beetje honing, klein mandarijntje
L: Klein beetje overgebleven soep, twee boterhammen met twee gekookte eieren
T: 2 kleine mandarijnen, 2 knäckebröd met half plakje kaas
A: Chili con carne met een beetje tortillachips, glas rode wijn

Totaal: 1490 kcal

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:47

Hier helaas slecht nieuws over de kat ;( Dierenarts belde net, de bloedwaarden zijn iets verbeterd maar niet genoeg, en hij heeft geen eetlust en is slap. Dat was zo'n beetje onze enige hoop, dat er toch ergens een infectie dwarszat waar de nieren het zo zwaar mee hadden. Hij mag vanavond met ons mee naar huis, en dan wordt hij morgen ingeslapen ;( ;(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:52

Laura82 schreef:
Hier helaas slecht nieuws over de kat ;( Dierenarts belde net, de bloedwaarden zijn iets verbeterd maar niet genoeg, en hij heeft geen eetlust en is slap. Dat was zo'n beetje onze enige hoop, dat er toch ergens een infectie dwarszat waar de nieren het zo zwaar mee hadden. Hij mag vanavond met ons mee naar huis, en dan wordt hij morgen ingeslapen ;( ;(

Ach wat verdrietig zeg :(:) Veel sterkte...