[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:15

Mag ik heel even gauw iets tussendoor vragen, zit op mijn telefoon dus bijlezen is niet zo handig.

Ik heb vandaag voor het laatst om half vier een beschuit met een hard gekookt eitje op, en ben met pas klaar met de paarden, over een half uurtje thuis: wat zou ik het beste dan nog kunnen eten? Want ik heb nu best een goed gevoel, lekker gereden , en niet onwijs honger.. Maar ben bang als mijn vriend om elf uit thuis komt, dat ik dan ineens ga snacken als ik zo niks eet.....

Roosch

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:16

Wat heb je verder gegeten, rockey?
Heb je geen avondeten op?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:20

Mij helpt het om te kijken naar vriendinnen van ongeveer dezelfde lengte en te zien hoeveel zij wegen.
Goede vriendin van mij is even lang en weegt ongeveer rond de 58/60 kilo. Nou is zij heel erg smal, dus ik wil iets meer wegen. Ik wil eerst naar de 65 kilo en dan kijken hoe ik er uit zie.
Ik gok zelf dat ik 62/63 kilo het mooist zal vinden.

Oh ja ik ben 1.70

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:41

Zo ik heb mij ook weer door de pagina's geworsteld :D jullie gaan hard!

Hannahaapje, wat zie je er goed uit! En die tosti ziet er echt heerlijk uit, ook maar eens proberen!
Arienette, hmmm die courgettesoep klinkt wel heel erg lekker, ik ga hem oplslaan, zodat ik hem eens kan maken!
Regallie, wat bij mij altijd helpt als ik misselijk ben is fruit eten, heel raar maar daarna voel ik mij een stuk beter.
Monique, Super dat je bijna bij je laatste kilo’s bent, dat moet een heerlijk gevoel zijn, geef de moed niet op!
Cassandra, welkom, brood kun je zoals anderen al zeiden inderdaad eens vervangen door yoghurt met of zonder muesli en/of fruit, gebakken aardappelen zijn funest, ik zou die maar 1 keer in de week maken en de rest van de week gekookte aardappelen of rijst/pasta (wel volkoren).
Bertine, haha leuk kinderen die appeltaart gaan bakken als je probeert af te vallen :P
Negerzoen, succes met shredden! En met je vraag kan ik je helaas niet helpen..
Roos, haha conditie opbouwen komt vast goed die komende weken!
Captain, goed bezig dus, super!

Ik wil persoonlijk eerst 7 a 8 kilo eraf en dan zie ik wel hoe ik er dan uitzie of er nog wat kilo’s af mogen of juist niet. Ik heb een streef broek waar ik weer in wil passen :P
Binnenkort wil ik het hardlopen ook weer op gaan pakken voor wat extra beweging, hond mee en gaan met die banaan!
Ik volg nu trouwens trouw Sonja Bakker en moet zeggen dat dat veel beter gaat dan dat ik zelf maar wat doe, hier volg ik het lijstje precies of vul het zelf aan met nog een extra bakje yoghurt maar eet niet de extra onnodige dingen, werkt voor mij in ieder geval erg prettig! :)

Oooh en ik heb vandaag van de baas een MEGA chocolade paashaas gekregen -O- (1 kilo chocolade!! :roll: )

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:44

Die paashaas klinkt wel mega zeg! Zonde om op te eten!
Ik heb vandaag overigens 1412 kcal op. :+

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:47

ik heb vanmiddag een boek van sonja bakker besteld..puur alleen voor de avondmaaltijden om ideeen op te doen! want denk dat dat bij mij nog weleens fout zou kunnen gaan, ik kook elke avond netjes zelf dus geen pizza of patat(soms wel in het weekend natuurlijk maar weinig) maar ik denk niet dat ik altijd even gezond kook dus maar even een hulp erbij gehaald ;)
en misschien dat ik het ook wel helemaal ga volgen, heb het al eens gedaan met me moeder toen iedereen het deed en beviel me eigenlijk wel. vriendlief wil er ook gewoon van mee eten dus dat komt vast wel goed! :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:48

Maar da's zonde Niki, een hele kilo chocolaaaaaa... :9

Ik heb m'n buik net betrapt op de eerste striae. :\

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:53

hannahaapje en Roos, de oren zijn al op :') (M'n ma heeft wel meegeholpen!)

Cassandra, ik heb dat nieuwere boek van haar, met die groene voorkant, welke heb jij besteld?
Ik heb net de couscous met pittige groenten van haar op nou dat was lekker zeg!!
Ik volg nu ook echt trouw elke avond haar avond eten, alleen op vrijdag de lekkere frietjes :D
Sonja heeft echt super lekkere recepten erin staan! Echt om de hele dag naar uit te kijken :D

Ik heb zaterdag zelfs met een bord soep naast mn vriend gezeten die een pizza was 'nt eten, en lekker dat die soep was! :D :P

Roos, dat is balen zeg!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:57

Knap hoor, dat is lastig, naast zo'n vent met een heerlijke pizza. :9

Kom je me een stukje chocola brengen? :')

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:57

volgens mij is dat het eerste boek, met oranje voorkant! die had ik toen die tijd ook en stonden idd ook hele lekkere gerechten in! dat couscous klinkt lekker! wat is het recept? :o mijn vriend houd erg van pittig eten en couscous haha!
Ja ik vond het ook best een feest met al die nieuwe recepten eten! denk toen te streng geweest voor mezelf en was jaar of 16 dus helaas na 6 weken gestopt(terwijl ik 6 kilo kwijt was)
Als ik eenmaal die knop heb omgezet kan ik ook alles weerstaan dus dat scheelt, dan kan ik echt genieten van me 'eigen' eten! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:02

Roos, ik wil je de haas wel helemaal komen brengen hoor, geen probleem, ik denk dat je dan de hele week niet meer hoeft te eten :')

Cassandra, ja Sonja heeft er superlekkere recepten, ehm, geen zin om over te typen, ik zal eens even googlen of ik hem kan vinden ..
Edit: gevonden: http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld- ... rid=179625

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:04

Morgen gebakken aardappeltjes!!! *\o/* :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:06

Thanksss ik ga het morgen maken! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:07

Graag gedaan, ik ben normaal niet van de pasta's en rijst maar dit vond ik heerlijk :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:09

Ik ook niet maar ben vooral van veel groente dan erin en dat zit hier wel in hahah! :9

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:12

Roosch schreef:
Wat heb je verder gegeten, rockey?
Heb je geen avondeten op?

Nee helaas ik ben gelijk vanuit mijn werk naar de paarden gereden en die aan 1 stuk door gedaan...

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:53

Wat gaan jullie hard! Ik probeer zoveel mogelijk bij te lezen, maar zie door de vele leden het bos niet meer. O:) Hihi.

Ik ben eindelijk weer eens iets beter, griep is echt niet cool. %)
Vanaf morgen er meer weer even vol tegen aan! Heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar is vast niet positief.
Als ik ziek ben eet ik zeer onregelmatig en dat komt vaak niet mijn gewicht ten goede.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:12

hannahaapje schreef:

Ik 2300 :') Het ging zo goed, tot ik stond te koken en ineens zo trek kreeg in vanalles en nog wat -O- En dan sta je te koken hè...

Je tosti ziet er wel erg lekker uit zeg! En de kcal vallen me enorm mee! Ik eet tussen de middag 2 bruine boterhammen met ham, kaas en komkommer en kom dan wel hoger uit. De ham is zo vet helaas.. Maar zonder vind ik 'm zo saai :P

Rockey, ik zou toch nog iets gezonds eten en lekker optijd gaan slapen :)

Tarzan, oehh 1 kg chocolade. Jeetje wat moet je ermee... Ja, opeten zou ik normaal gezien denken, maar nu.... := Hoelang moet je dan wel niet hardlopen om dat te compenseren :P

Roosch, striae krijg je toch bij aankomen, niet bij afvallen?

Kailonne, sterkte morgen met de spierpijn :P

Vanmiddag 8.5km gewandeld en verder vooral schoon gemaakt in huis. Morgen werken en 's avonds ga ik weer eens een poging tot hardlopen doen.

Ik twijfel nog of ik morgen 3 of 4 boterhammen meeneem naar mijn werk, omdat ik zo'n honger heb op m'n werk :=

Leuk om jullie streefgewichten allemaal te lezen. Ik ben 1.80m lang en weeg nu 72.7kg. Ik wil eigenlijk naar 68kg, dat is mijn oorspronkelijke streefdoel... Maar eerst eens die 70 halen :D
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 25-03-13 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:17

Ja, straie of hoe je het ook schrijft verschijnt bij het groeien of aankomen. M'n buik zit er vol mee.
Geen wonder dat je honger hebt op je werk, daar verbrand je toch ook veel. ;)
SdaphneS, goed dat je de griep overwonnen heb (haha denk meteen aan het boek de beproeving zodra iemand over de griep begint)
Over de paashazen, ik heb toevallig er ook één gekregen vandaag van een heel lief meisje. Het heeft zelfs een strikje en een belletje. Voorlopig geen denken aan dat ik het op ga eten, zoveel waarde heeft het cadeautje voor mij. :P
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 25-03-13 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:19

Ik ben benieuwd wat de weegschaal morgen ochtend zegt, of ik mijn doel heb gehaald van 0,5kg :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:20

Ik heb even gegoogled en volgens mij is het inderdaad abnormaal, Dais. :') Ik heb nooit striae gehad tot laatst. Apart. Weet heel zeker dat ze voor het afvallen er nog niet waren.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:22

hannahaapje schreef:
Ja, straie of hoe je het ook schrijft verschijnt bij het groeien of aankomen. M'n buik zit er vol mee.
Geen wonder dat je honger hebt op je werk, daar verbrand je toch ook veel. ;)
SdaphneS, goed dat je de griep overwonnen heb (haha denk meteen aan het boek de beproeving zodra iemand over de griep begint)
Over de paashazen, ik heb toevallig er ook één gekregen vandaag van een heel lief meisje. Het heeft zelfs een strikje en een belletje. Voorlopig geen denken aan dat ik het op ga eten, zoveel waarde heeft het cadeautje voor mij. :P

Hier helaas ook aanwezig op mijn buik.
Gelukkig is het niet rood oid zoals je soms ook wel ziet.
Valt bij mij gelukkig niet heel erg op. Je ziet het wel maar is niet extreem gelukkig

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:24

Dais_ schreef:
hannahaapje schreef:

Ik 2300 :') Het ging zo goed, tot ik stond te koken en ineens zo trek kreeg in vanalles en nog wat -O- En dan sta je te koken hè...

Je tosti ziet er wel erg lekker uit zeg! En de kcal vallen me enorm mee! Ik eet tussen de middag 2 bruine boterhammen met ham, kaas en komkommer en kom dan wel hoger uit. De ham is zo vet helaas.. Maar zonder vind ik 'm zo saai :P

Schouderham is magere ham, die zou je eens kunnen proberen? :)

Hier weinig striae gelukkig. Hele oude aan de binnenkant van mijn bovenbenen, maar die is bijna niet meer te zien. Verder een beetje op mijn onderrug en een beetje op mijn heupen. Allemaal oud en allang wit :)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:32

Arienette schreef:
Simyo schreef:
Ik ga ook voor een gewicht tussen de 50 &55 kilo in, ben krap aan 1,62m.
Lager lijkt me niet gezond, ga eens even uitzoeken wat een goed gewicht zou zijn voor mij.

Wel echt heel erg veel respect voor iedereen hier die al zoveel kwijt is! Want pffff ik dacht dat het makkelijker was toen ik begon.

Ik vond het ook lastig om een streefgewicht te bepalen, wanneer ben je nou tevreden? je wilt natuurlijk ook niet doorslaan. Ik heb gekeken naar wat mijn ideale gewicht zou zijn aan de hand van het bmi http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/bmi_berekenen/. Mijn eerste doel was een gezond bmi dus onder de 25, dat heb ik inmiddels. Nou is mn doel het gemiddelde tussen groene zone dus een bmi van 22.[/quote

Dankjewel! Ik reken mijn bmi altijd uit op die van het voedingscentrum maar deze is veel fijner!
Ik heb nu een bmi van 23,4 maar wil nog wel graag wat kilo's kwijt. Denk dat ik voor een bmi van rond de 20 ga. Morgen weer wegen dus dan kan ik mijn 'echte' actuele bmi uitrekenen.

Tarzan , een kilo... Wauw! Zie daar maar eens vanaf te blijven. jammer dat de oren er al af zijn anders had je hem heel aardig af kunnen geven als paascadeautje! ;)
Laatst bijgewerkt door Simyo op 25-03-13 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:34