[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:42

Colien schreef:
Resistance schreef:

Dat klinkt goed! :D Ongesteldheid zitik niet overeen, ik ben allang blij als ik pijnvrij ben enzo.

En hoe was het om hem te laten zetten? :o

Het was even slikken, maar het was het 100% waard. Naderhand wat buikpijn maar niet zo erg dat ik plat moest liggen.
Maar dat verschilt heel erg per persoon.

Heeft het denk je zin om jezelf van tevoren te drogeren met feminax of ibuprofen? :+ :')

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:04

Resistance schreef:
Colien schreef:

Het was even slikken, maar het was het 100% waard. Naderhand wat buikpijn maar niet zo erg dat ik plat moest liggen.
Maar dat verschilt heel erg per persoon.

Heeft het denk je zin om jezelf van tevoren te drogeren met feminax of ibuprofen? :+ :')

Ik had van te voren 2 ibu gepakt. Weet niet of dat het verzacht heeft, maar het heeft het sowieso niet erger gemaakt.

Bambolina

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:18

Hallo iedereen!

heb toevallig ook zojuist een afspraak gemaakt voor een mirena, volgende week. Ben nu een beetje ervaringen aan het lezen, en oei, 2 maanden lang ongesteld?? help haha. Komt dat vaak voor? of zal dat je bv eerder overkomen als je van jezelf altijd al hevige menstruaties hebt? En hoe doen jullie dat met seks? :+
Ik zie mijn fwb pas in juni weer, maar ik zit me nu al een beetje zorgen te maken dat ik straks de boel onder bloed :=

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:27

Ik heb me er ook enorm in verdiept :+ , en het 2 maanden ongesteld kan ook zijn bijv, 2 dagen ongesteld, 1 dag nog wat na druppen, en later weer verder ongesteld zijn, maar dan ook met andere hoeveelheid dagen.
Ik heb mijn spiraaltje nog maar net, maar mij is verteld dat de prikpil ongeveer hetzelfde werkt, en ik was altijd enorm ongesteld, tot braken aan toe, maar na 6 maanden de prikpil helemaal niet meer ongesteld, als ze hetzelfde werken zou dat met de mirena ook afnemen. Heb meerdere malen gelezen dat het minder word met de mirena, weet alleen niet hoe snel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:37

Bambolina schreef:
Hallo iedereen!

heb toevallig ook zojuist een afspraak gemaakt voor een mirena, volgende week. Ben nu een beetje ervaringen aan het lezen, en oei, 2 maanden lang ongesteld?? help haha. Komt dat vaak voor? of zal dat je bv eerder overkomen als je van jezelf altijd al hevige menstruaties hebt? En hoe doen jullie dat met seks? :+
Ik zie mijn fwb pas in juni weer, maar ik zit me nu al een beetje zorgen te maken dat ik straks de boel onder bloed :=

Ik heb m tijdens mn menstruatie laten zetten, heb alleen mn normale boeding gehad (dus een dag of 3 lichtjes) en verder niks. Elke maand werd mn menstruatie minder en nu ben ik al 4 jaar niet ongesteld geweest :D Rond september moet ik een nieuwe, ben er heel erg tevreden over dus voor mij niks anders meer dan Mirena :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:43

Dat klinkt al iets beter, haha! Heb van mezelf gelukkig ook redelijk lichte menstruaties, en er zit bij mij altijd eerder 5 weken tussen dan 4, dus hopelijk helpt dat een beetje mee.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:02

prutsmuts is de mirena ook tijdens de menstruatie gezet. Nog een dag of wat na gedrupt en nu al 4,5jaar menstruatieloos.

In vergelijking met de pil die ik hiervoor had: veel minder moodswings, geen menstruatiepijn, want geen menstruatie, libido omhoog, borsten een cupmaat minder en mijn huid ietsje onrustiger, maar goed te doen.
Vooral de moodswings was een eye opener. Ik dacht dat dat gewoon bij mij als persoon hoorde. Tot ik dus over ging. Toen voelde ik me ineens heel stabiel :+
Ik ben in ieder geval heel tevreden over de mirena.
Het enige twijfelpuntje is of ik over een half jaar deze weer ga laten vervangen voor 2-3jaar. Of toch weer op zoek ga naar iets anders.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:22

Weet iemand hoelang het duurt voor je huid weer is hersteld na het eruit halen van de mirena?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:48

Ik weet niet waar jouw Mirena zit... :+ je bedoeld de slijmvliezen van de baarmoeder? Of welke huid bedoel je precies?

Volgens mij beschadigd de Mirena niks. Tenzij je vleesbomen hebt en die rond je Mirena zijn gegroeid.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:35

Resistance schreef:
Colien schreef:
Ik had dezelfde klachten als jij had, 2 maanden terug de Mirena laten plaatsen en nergens meer last van :) Enige "nadeel" vind ik dat ik niet kan reguleren wanneer ik ongesteld ben. Maar ben zo minimaal ongesteld dat het niet eens een echt nadeel is. Libido is stuk omhoog gegaan en huilbuien heb ik niet meer, even als de depressieve buien.

Dat klinkt goed! :D Ongesteldheid zitik niet overeen, ik ben allang blij als ik pijnvrij ben enzo.

En hoe was het om hem te laten zetten? :o

En Ik was altijd erg ongesteld en dankzij Mirena nooit meer

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:49

Bedoel gezichtshuid (acne)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:49

Voor de spiraalstressers in dit topic.. ik heb van de week mn spiraal voor de 3e keer laten zetten, en deze keer moest het met een lokale verdoving (blijkbaar). Ik wist dat niet van tevoren (of ik was de mededeling van 5 jaar geleden vergeten :') ) dus toen de gyneacoloog mij dat vertelde kreeg ik grote paniek :oo
Even een paar prikken zetten daar binnenin.. gatverdarrie!! Dus na een beetje heen en weer gedebatteer en de mededeling dat zonder echt VEEL meer pijn zou doen, toch maar doodzenuwachtig in de beugels gaan hangen.. %)

En ik moet zeggen, wat een fluitje van een cent was dat *\o/* en WAT een martelgang waren die vorige keren.. -O-

De prikken zetten voel je inderdaad amper en het plaatsen zelf was compleet pijnloos..
dus wellicht een tip voor dames die het pijnlijk vinden of die nog moeten.. overleg met de gynea of een plaatselijke verdoving kan/mag.. :j

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:15

Oh goede tip! Bij mij 2 jaar geleden ook onverdoofd gedaan! Bepaald geen pretje..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:26

Ik vond het plaatsen van mijn spiraal zeker niet aangenaam, maar een verdoving lijkt mij echt overbodig. Het duurt maar even (enkele uitzonderingen daargelaten) dus gewoon even op de tandjes bijten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:35

jou wel, mij niet ;-)
Het was ook maar een tip :j En je moet het toch eerst overleggen, dan hoor je vanzelf wel wat je gyneacoloog ervan vindt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:21

Ik heb het met een roesje gedaan zo veel pijn deed het :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:20

Ik had me bij mn spiraal ook op t ergste voorbereid. Maar het viel me echt mee, ja leuk is anders... Maar een verdoving vragen vind ik ook onnodig voor zoiets.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:54

Dat ligt er dus helemaal aan hoeveel pijn t doet en of t makkelijk past (lekker plastisch :') ) bij mij hadden ze zelf de aantekening gemaakt omdat ik opgerekt moest worden (echt ?? Ja echt -O- ) Maar inderdaad, voor de meesten is het zo gebeurd gelukkig :j De huisarts zelf kreeg t niet voor elkaar, had me redelijk gehavend, kon ze ook niks aan doen als ze de notitie van de gynea had gehad... maar voor dames bij wie t wel erg veel pijn doet, kan het een optie zijn, dat is alles wat ik wilde aangeven :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:05

Oprekken? :oo Maar wat dan? Je baarmoedermond?
Krijg er meteen kippenvel van! In Nederland zijn we nog behoorlijk middeleeuws qua pijnbestrijding. In landen als Amerika is een lokale verdoving voor dit soort ingrepen bijna standaard... Zelf slik ik al zoveel medicatie dat ik als het even kan probeer te mijden dat er nog meer in mn lijf komt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:12

Ja mars :j oprekken van de baarmoedermond en ingang. Als je nooit kinderen hebt gehad en t is wat stug dan wordt dat iets erger bij de 2e spiraal en verder (geloof me, ik had die wijsheid ook liever niet gehad :') ) maar t verklaart wel waarom t best wel pijnlijk was (jaja ik heb hardop gegild :o ). En dan is het dus blijkbaar wel gangbaar om plaatselijk te verdoven. Alleen toen ze het over prikken in de baarmoedermond had, werd ik helemaal niet goed natuurlijk %) Ik wilde met mijn post alleen aangeven dat dat dus oprecht niet pijnlijk is en ik de hele ingreep fluitend doorstond (in tegenstelling tot de vorige keren en helemaal de laatste keer bij de huisarts die het dus heel niet voor elkaar kreeg). En ik vind de spiraal te veel voordelen hebben om m dan maar niet te plaatsen... Voor mij een eye opener dus (nou ja..."eye" :') )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:18

Getver, wat een ellende :\ Maar ik ben het ook met je eens hoor, dat t plaatsen dan ff vervelend is kan niet op tegen de voordelen. Mijne wordt rond september vervangen voor een nieuwe.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:24

Nou ja er zijn ergere dingen natuurlijk :D
En ik heb best wel een aantal keren gezegd "ja dat verdoven / prikken, moet dat nou echt?? :oo " maar als de dokter dan zelf zegt dat ze het echt aanraad en dat t zonder eigenlijk niet te doen is, ben ik, onder enorme stress, akkoord gegaan. T is niet dat ik gelijk zei "ja hup, prikken die handel"

Maar ik hoop ook een beetje op reacties van dames in dit topic die dit herkennen of ook hebben. Een soort van gedeelde smart zeg maar :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:58

Mars schreef:
Oprekken? :oo Maar wat dan? Je baarmoedermond?
Krijg er meteen kippenvel van! In Nederland zijn we nog behoorlijk middeleeuws qua pijnbestrijding. In landen als Amerika is een lokale verdoving voor dit soort ingrepen bijna standaard... Zelf slik ik al zoveel medicatie dat ik als het even kan probeer te mijden dat er nog meer in mn lijf komt.

Dat oprekken doen ze volgens mij bij iedereen die nog geen kids heeft gehad. Ja doet eventjes goed pijn maar meer ook niet. Iedereen ervaart pijn natuurlijk anders maar ik vond ook een verdoving niet nodig. Ik was ook niet ongesteld en geen kinderen gehad. En mijn gyn heb ik niet gehoord over een verdoving. Hij zei dat een kind krijgen meer pijn deed :D En dat wil ik eeeeeecht niet dus ach het was met een halfuurtje gedaan. De huisarts heeft ook een poging gedaan en dat lukte niet dus zou wel echt naar een gynaecoloog gaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:05

Hoe vaak heb je m al laten wisselen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:11

Niet want hij mag 10 jaar zitten. _/-\o_