GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 14:22

Ik heb inmiddels 20% korting gekregen en een groteren spuit. Ik gebruik het met klikjes zit nu op 4 mg. Ze willen hun klanten niet kwijt denk ik.
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 14:33

raket schreef:
Ik viel eigenlijk niets meer af en was zelfs 3 kg aangekomen de laatste 2 maanden durende stootkuur prednison.

Maar nu mijn onderhoudsdosis prednison bijna gehalveerd is en het astma erg rustig met mijn nieuwe medicatie val ik opeens weer wel af.

En ik heb bijna een afspraak met de internist. Ik was echt overtuigd over te willen stappen naar mounjaro.
Maar nu twijfel ik toch weer.

Ik denk dat/ hoop dat commerciële aanbieders het wel steeds moeilijker gaan krijgen. Wat meer huisartsen zijn bereid voor te schrijven. Prijzen zakken met verlopen patent en er komt steeds meer concurrentie.

Ik hoop dat straks iedereen gewoon via de huisarts voorgeschreven kan krijgen en deze commerciële diensten niet meer nodig zijn.

Nouja, als het maar niet voor iedereen vergoed wordt haha. Dan word de zorg wel onbetaalbaar. Maar iedereen via hun eigen apotheek zou een hoop schelen ja!

manic

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 14:52

Ik zit naar Aevita te kijken omdat ik er aan denk over te stappen naar Mounjaro. Ik zie daar alleen een vaste prijs per maand genoemd staan, maar die is lager dan bvb Wellis. Maar bij Mounjaro zitten er toch hele grote kosten verschillen tussen de hogere dosis pennen en lagere dosis? Hoe zit dat dan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 15:19

manic schreef:
Ik zit naar Aevita te kijken omdat ik er aan denk over te stappen naar Mounjaro. Ik zie daar alleen een vaste prijs per maand genoemd staan, maar die is lager dan bvb Wellis. Maar bij Mounjaro zitten er toch hele grote kosten verschillen tussen de hogere dosis pennen en lagere dosis? Hoe zit dat dan?

Er zit meer werkzame stof in een 15 mg dan in een 2,5 mg, dus lijkt mij logisch. De lagere dosis is in verhouding juist duur per mg.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 16:18

Ik bedoel meer dat er op die site maar 1 prijs genoemd wordt voor Mounjaro 299 per 4 weken, maar dat lijkt me toch afhankelijk van de dosis waar je op zit?

Of misschien begrijp ik jouw antwoord niet helemaal.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 17:15

Nou na 8 maanden ozempic is de stand -5 kilo. Dat is wel heel magertjes helemaal op mijn startgewicht van 100 kilo.

Ik ga nu dus over op mounjaro. Wel geef ik het 2 maanden en als het dan niet werkt, dan is het maar zoals het is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 18:07

Sanne1977 schreef:
Nou na 8 maanden ozempic is de stand -5 kilo. Dat is wel heel magertjes helemaal op mijn startgewicht van 100 kilo.

Ik ga nu dus over op mounjaro. Wel geef ik het 2 maanden en als het dan niet werkt, dan is het maar zoals het is.

Of Reta gaan proberen. Maar ik zou eerst Mounjaro doen inderdaad. Hoop dat dat beter aanslaat voor je.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 18:21

Dank je wel! Ik hoop het ook

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 18:28

Suzanne F. schreef:
Sanne1977 schreef:

Of Reta gaan proberen. Maar ik zou eerst Mounjaro doen inderdaad. Hoop dat dat beter aanslaat voor je.

Retatrutide is toch nog niet verkrijgbaar in Nederland?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 18:42

Retatrutide is nog nergens ter wereld goedgekeurd door de autoriteiten en dus ook niet legaal verkrijgbaar. Daar zou ik me persoonlijk nu niet aan wagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 18:51

Nee maar je kan er wel aan komen zag ik op TikTok. Meerdere aanbieders. Veel video’s over peptiden en Reta is er een van. En best veel verschillende ervaringen. Zowel in Nederland als andere landen. Zolang ik legaal aan mijn Ozempic kan komen vind ik het prima maar als ze me dwingen te stoppen dan ga ik ook het illegale circuit in. Ik voel me er te goed bij om te stoppen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 18:53

Je kunt overal aankomen, maar het is totaal onzeker wat je daadwerkelijk ontvangt. Dat is op de illegale markt altijd de vraag, maar nog veel sterker als een middel nog niet op de markt is.

Dat kan echt heel gevaarlijk zijn...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 18:55

gomir schreef:
Je kunt overal aankomen, maar het is totaal onzeker wat je daadwerkelijk ontvangt. Dat is op de illegale markt altijd de vraag, maar nog veel sterker als een middel nog niet op de markt is.

Zeker, eens. Maar velen wagen zich er blijkbaar aan. Met veelal goede ervaringen voor zover ik kan zien. Het rare is dat je over Ozempic en Mounjaro meer negatieve video’s vindt dan over Reta.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 19:59

Suzanne F. schreef:
gomir schreef:

Zeker, eens. Maar velen wagen zich er blijkbaar aan. Met veelal goede ervaringen voor zover ik kan zien. Het rare is dat je over Ozempic en Mounjaro meer negatieve video’s vindt dan over Reta.

Ik snap wel wat je zegt en ook je struggle maar wil je echt op het hart drukken: denk om je lijf.
Het is mijn werk en ik zie vooral de pech gevallen voorbij komen en sommige dingen zijn echt vreselijk. Doordat ik ook alle rapporten lees zie ik ook veel over de productie en hoor ik wat mijn collega's mee krijgen, het is echt tenenkrommend hoe het er soms aan toe gaat.
Dat je meer negatief over de andere GLP-1 lees is niet gek, je moet om er ook maar iets zinnigs over te zeggen zoveel meer weten. Ik durf wel te zeggen dat de verkoop en het gebruik hoger is dus ook aantal ervaringen.
Ook alle klinische studies die gedaan worden het is zo enorm groot en indrukwekkend, waar de helft van de mensen echt 0 weet van heeft.
Zoals dat ze in bepaalde party middelen gootsteen ontstopper gebruiken moet je bedenken dat letterlijk elke verontreinigde stof je lichaam in kan komen. Ja bij iedere medicatie is er altijd risico maar stel het gaat fout bij illegaal spul kan je zelfs in een ziekenhuis niet geholpen worden omdat niemand weet wat je precies gebruikt heb.. en het is ook moeilijk tot niet te achterhalen.

Er is niks vervelender dan je niet goed te voelen, snap dat al te goed maar hoop echt dat je goed over dit soort dingen blijf nadenken..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 20:31

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Zolang het adres waar je iets koopt niet legaal is moet je er niet aan beginnen! En al helemaal niet als het middel dat dan verkocht wordt ook nog niet eens goedgekeurd is een dus niet via de officiële wegen gekocht kan zijn!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 20:59

Ik heb ook geen plannen hoor. Ik zit prima bij Wellis. Hoop alleen dat ze me niet gaan dwingen ooit te stoppen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 21:31

Ik ken mensen die op die sites die spullen kopen. Mij niet bellen. Maar ik merk wel dat je steeds “makkelijker” gaat denken als anderen er goed mee weg komen.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 07:57

Hoera, de eerste 5 kg zijn een feit! Ik heb deze week m’n zesde 0,25 mg prik Ozempic gehad. Nog 8 kg te gaan en dan ben ik op m’n streefgewicht. Ik ben zo blij dat ik hiermee gestart ben, het lukt nu zo goed om op m’n voeding te letten en ik ben zelfs weer gemotiveerd om twee keer per week naar de sportschool te gaan.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 09:40

Ook hier gaat het prima!

Ik heb 4x 0.25 mg gespoten nu, en daarna nog 2 maal 2x0.25mg om de spuit op te maken.
dus ook mijn 6e keer prikken.
Vandaag gaf de weegschaal -6.1 kg aan!

Ook ik ben blij gestart te zijn en benieuwd hoe het vervolg gaat lopen. Ik kijk even aan of ik dan nu een tijdje op de 0.5 blijf zitten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 10:39

Goed zo!
Ik blijf nog steeds keurig op gewicht op mijn onderhoudsdosis. Die had ik in de wintermaanden verhoogd omdat ik zoveel honger had. Nu weer terug op de startdosering en gaat prima.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 10:39

Fijn allemaal!

Ik heb gisteren 2klikjes opgehoogd (van 4 naar 4,5mg) omdat ik nog maar 3-5 kilo kwijt moet en het nu langzaam gaat, sta nu ongeveer 3 weken bijna stil. Dan liever iets meer en er hopelijk wat vlotter doorheen, wil nl wel graag binnenkort gaan afbouwen en vond het zonde als de dosis net te weinig doet. Hoop dat het net even de laatste boost geeft.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 10:43

Wat goed allemaal!

Hier gaat het ook goed. Ik moest even wennen aan de nieuwe dosering maar daar voel ik me nu ook goed op. Qua gewicht zit ik nu op -12 kg. In theorie zou ik er nog 30 kg af willen, dus nog even te gaan.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 11:29

ik ben inmiddels begonnen aan mijn laatste 5 kilo, maar nu sta ik al sinds 24 maart vrijwel stil.....
ik vind het erg lastig want ben al ruim 26 kilo afgevallen zonder echte plateau's maar ben nu bang dat verder zakken misschien gewoon niet meer gaat lukken.
en ja ik weet wel dat pasen er tussen is gekomen en ook heb ik mijn menstruatie gehad maar de angst/onrust kan ik niet helemaal loslaten.
ik heb echt niet veel gesnoept ofzo en toch zak ik dus niet.....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 11:30

Wat fijn allemaal!

Ik zat op 80,2 en wilde zoo graag uit de 80. Nu schommelt hij steeds weer omhoog ipv eraf verdorie haha. Het maakt eigenlijk geen snars uit ,als het 82 was geweest boeide het miet maar nu wil je zo graag die 8 weg. En dan werkt het niet mee :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 12:04

Haha ja herkenbaar Jester.

Ankep hopelijk gaat het straks toch weer mooi omlaag. Maar de laatste loodjes wegen het zwaarst, dat zal hierbij ook gelden. Mijn stilstand is net een weekje langer en dat duurde mij nu ook even te lang.

Lekker doorgaan Dieuwke, goed bezig!