Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
raket schreef:Ik viel eigenlijk niets meer af en was zelfs 3 kg aangekomen de laatste 2 maanden durende stootkuur prednison.
Maar nu mijn onderhoudsdosis prednison bijna gehalveerd is en het astma erg rustig met mijn nieuwe medicatie val ik opeens weer wel af.
En ik heb bijna een afspraak met de internist. Ik was echt overtuigd over te willen stappen naar mounjaro.
Maar nu twijfel ik toch weer.
Ik denk dat/ hoop dat commerciële aanbieders het wel steeds moeilijker gaan krijgen. Wat meer huisartsen zijn bereid voor te schrijven. Prijzen zakken met verlopen patent en er komt steeds meer concurrentie.
Ik hoop dat straks iedereen gewoon via de huisarts voorgeschreven kan krijgen en deze commerciële diensten niet meer nodig zijn.
manic schreef:Ik zit naar Aevita te kijken omdat ik er aan denk over te stappen naar Mounjaro. Ik zie daar alleen een vaste prijs per maand genoemd staan, maar die is lager dan bvb Wellis. Maar bij Mounjaro zitten er toch hele grote kosten verschillen tussen de hogere dosis pennen en lagere dosis? Hoe zit dat dan?
Sanne1977 schreef:Nou na 8 maanden ozempic is de stand -5 kilo. Dat is wel heel magertjes helemaal op mijn startgewicht van 100 kilo.
Ik ga nu dus over op mounjaro. Wel geef ik het 2 maanden en als het dan niet werkt, dan is het maar zoals het is.
Suzanne F. schreef:Sanne1977 schreef:Nou na 8 maanden ozempic is de stand -5 kilo. Dat is wel heel magertjes helemaal op mijn startgewicht van 100 kilo.
Ik ga nu dus over op mounjaro. Wel geef ik het 2 maanden en als het dan niet werkt, dan is het maar zoals het is.
Of Reta gaan proberen. Maar ik zou eerst Mounjaro doen inderdaad. Hoop dat dat beter aanslaat voor je.
gomir schreef:Je kunt overal aankomen, maar het is totaal onzeker wat je daadwerkelijk ontvangt. Dat is op de illegale markt altijd de vraag, maar nog veel sterker als een middel nog niet op de markt is.
Dat kan echt heel gevaarlijk zijn...
Suzanne F. schreef:gomir schreef:Je kunt overal aankomen, maar het is totaal onzeker wat je daadwerkelijk ontvangt. Dat is op de illegale markt altijd de vraag, maar nog veel sterker als een middel nog niet op de markt is.
Dat kan echt heel gevaarlijk zijn...
Zeker, eens. Maar velen wagen zich er blijkbaar aan. Met veelal goede ervaringen voor zover ik kan zien. Het rare is dat je over Ozempic en Mounjaro meer negatieve video’s vindt dan over Reta.