Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:50

O jeetje Leonie wat ontzettend balen zeg!
Echt zuur zo in je vakantie.
Hopelijk herstel je snel, knuffel voor jou. Y;(

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 16:04

Jeetje Leonie, dat is wel echt enorm balen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 16:09

Jeetje leonie wat een domper zeg. Een spierscheur heeft wel even wat tijd nodig om te herstellen (ik denk zelfs een flink aantal weken, maar misschien valt het mee). Heel veel sterkte!

Wat irritant van je uitslag Tiggs, hopelijk kunnen ze het nog oplossen.

Samantha wat een goede foto!

Ik heb samen met mijn hardloopvriendin de Amerongse Koploop gelopen.
Superkleinschalig, goed georganiseerd evenement. Gewoon op nog geen 100m van de start kunnen parkeren, hoe fijn is dat. Op de 25km liepen maar 138 mensen mee.
Prachtige, afwisselende route met 268 hoogtemeters, echt genoten. En ik had een mooi startnummer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 16:15

Oeh, Dam tot damloop. De keer dat ik daar een ticket voor kon bemachtigen is 12 jaar geleden (toen ging de verkoop ook al zo rap) en toen brak ik mijn heup. Dus ik heb hem toen alsnog niet kunnen lopen.

Wat een drama Leonie. En wat enorm zonde van jullie vakantie. Ik snap dat je baalt. Ik hoop dat jullie op een iets minder actieve manier toch van jullie vakantie kunnen genieten.
En ik duim voor een spoedig herstel

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 18:13

Ik sla de Dam tot Dam sowieso over.
Mij te druk :o

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 18:24

Ja het grappige is dat ik dus ook niet zo van mensen houd... Maar omdat we met meerdere mensen gaan is het dan toch ok ofzo.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 08:03

Oh Leonie wat onwijs balen! -O-
Hopelijk kun je deze vakantie een klein beetje uit de voeten en thuis snel even fysio raadplegen?
Of wellicht echo maken om te kijken hoe ver de scheur is? Krijg je ook een idee qua herstel..

SV, ziet eruit als een heerlijke trail!

Wij hebben gisteren een prachtige dag gehad hier in Luxemburg.. lekker gewandeld.
Vandaag de trailschoenen maar eens aandoen. Helaas geen zon en ik hoor de eerste regendruppels al tikken op het dak van de caravan..

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:10

Goedemorgen lieve mensen, ik lees de afgelopen tijd wel bij, maar daar bleef het ook bij -O-

Heb genoten van de marathon verslagen en de mooie foto’s v Sv

Zelf loop ik ook nog steeds, vorige week nog de Cruyff run 14k gedaan, ging erg goed!
Kwartier sneller dan vorig jaar! Niet dat dat mijn doel was, maar kon hem nu in 1x uitlopen zonder ergens last van te hebben **\O/**

Samantha ik heb ervaring met Lotte v Leeuwen schema’s vind ze fijn, maar volg ze niet letterlijk

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 09:33

Wat goed Sall!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:51

Dank je! Dit had ik vorig jaar toch echt niet kunnen denken!

Leonie, wat balen! Ik hoop dat je snel hersteld!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:02

Wat goed SV, lijkt me een hele mooie loop! Inderdaad een leuk startnummer!

Wauw super Sall!

Ik heb net met m’n dochter een rondje gelopen. 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen, en dat 10 keer. Ze ging stuk haha. Weet niet of ze de wilskracht heeft om nog een keer te gaan.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:26

Samantha wat een leuke foto! En je dochter helemaal stuk gegaan, ik hoop dat je haar niet te hard hebt laten zwoegen en dat ze nog wel een keer mee gaat hihi.

Tiggs wat raar joh van de verdwenen uitslag. Ik hoop dat hij uiteindelijk weer verschijnt :)

Leonie wat een domper op je vakantie zo :(:) ik hoop dat je nog wel wat leuke dingen kunt doen. Heel erg veel beterschap! Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt met de scheur in je spier.

Supervixen klinkt als een heerlijke loop! Wat een leuke foto's ook! Leuk startnummer idd :D

Namiro klinkt alsof je heerlijke dagen hebt daar in Luxemburg. Ik duim hier heel hard dat je het een beetje droog houdt vandaag.

Sall wat enorm goed! Een kwartier verschil gewoon :oo

Hier even een heel blij berichtje:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb schoenen *\o/*
Uiteindelijk geslaagd in Utrecht. Ik had 4 paar laten afsturen, geen van die paren is het geworden uiteraard :') gelukkig hadden ze nog een paar redelijk groot vallende andere schoenen, en deze passen precies! Net even gelopen en ze lopen echt heerlijk <3 ben helemaal blij hahaha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 12:47

Heel mooi, ik loop ook graag op new balance. Veel fijne kilometers gewenst!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:39

Mooi muppetmayo! Ik loop zelf ook op newbalance en ik vind ze ook heerlijk lopen!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 14:04

Wat is het toch mooi hier <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had een gpx van 17 via Garmin ingeladen maar ik weet niet waar deze meneer/mevrouw gelopen heeft.. maar dat was een drama!
Tot overmaat van ramp waren drie routes waar mijn gpx doorheen liep afgesloten.. dus uiteindelijk zelf een paar routes aan elkaar geknoopt en daardoor een kleine 10 gelopen.

Mijn vriend heeft net een route van 15 km getraild en die gpx was wel ok. Dus die ga ik morgen nog maar lopen.

Lang leven Garmin Explore waar alle paadjes en je eigen route in staan! Gebruiken jullie deze app weleens? Is uiteraard gekoppeld aan je Connect.
Werkt heel fijn!

Fijn dat je nieuwe schoenen hebt Muppetmayo!
Goed bezig Sall!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 15:09

Ohh dat ga ik eens uitproberen!

Geweldig mooi het Mullerthal. Geniet er nog van!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:29

Prachtig Namiro!! Geniet er nog maar lekker van!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 10:08

Goedemorgen allemaal! Laatste week wel mee gelezen, maar niets geplaatst.... Zat een beetje in een coconnetje boom twijfels etc.

Allereerst: no Leonie! Wat ontzettend k.u.t.! Hoop ook dat je snel herstelt, maar geef je lichaam alsjeblieft de tijd!

Verder prachtige foto's van de marathon, vakanties, loopjes en nieuwe schoenen!

Ik heb zaterdag de Kennedymars van Sittard gelopen. En voelde me gewoon niet zeker van mijn zaak. Voorbereiding qua voeten toch niet optimaal, die rug ook nog steeds niet helemaal over.... Als in.... Het trok naar andere spieren door wat ik er niet goed uit kon krijgen, verder zag ik op tegen de verdeling van de posten.

Maar ok, zaterdag om 5 uur van start gegaan en het was echt uitstekend weer! Had al snel spijt van mijn trui, maar wilde niet gelijk stoppen om deze uit te doen. Dus dat pas gedaan bij de eerste post op bijna 15km.
Daarna tot de volgende post met iemand samen gelopen die blij was met mijn constante tempo. Bij post twee weer afscheid genomen omdat hij al door wilde en ik nog water moest vullen en naar toilet moest.

En zo ging ik lekker door! Op weg naar Thorn (51km) wel kramp in mijn kuit door een knoop die ontstaan was, maar de rug/bil die ik in het begin voelde, voelde weer normaal aan!

In Maaseik (62km) stond een wandelvriendin en na het nuttigen van de vlaai heeft ze een klein stukje meegelopen.

Bij de laatste post op 67km werd het wat fris en besloot ik mijn merinoshirt weer aan te doen.... Daar had ik lopend dus weer spijt van.... En de opstart ging ook niet heel soepel meer. Heb de laatste 13km met 3 verschillende vriendinnen gebeld. Was er echt klaar mee. Liep ook echt alleen en continu van wandelaar naar wandelaar, de meeste hadden mijn tempo niet meer en ik was ook al iets ingezakt (van 5,7km/u naar rond de 5,5km/u). De laatste vriendin aan de telefoon heeft een soort fotografisch geheugen voor routes en die heeft me er echt doorheen gepraat. Ze wist zelfs al te zeggen dat het moment kwam dat het goed was om op te hangen! En daar liep ik de markt op! Nog een rondje over de markt en de blauwe loper op en dan in Sittard finishen op de muziek van 'geef mij maar Amsterdam' :D

In 16,5u uit en 'thuis', iets wat ik totaal niet verwacht had. En dan krijg je een banketstaaf klein speldje :') .
Nog even de masseur mijn kuit laten mishandelen, ik had gelijk, er zat een behoorlijke knoop in!

Ben nu vooral nog moe en mijn kuit moet nog even herstellen. Na de finish vond Garmin dat ik 96u moest herstellen en sta nu nog op 70u door slechte slaap gister. Trainingsstatus overbelast O:)

En dan is 10 mei de volgende! Nog even aan die kuit werken en hopen dat ik geen tweede blaar ga lopen tijdens een evenement.... Want ja, mijn eerste blaar op barefoots is een feit.

Wachten voor de start
Afbeelding

Een Nijmeegse vierdaagse gevoel
Afbeelding

Blij ei onderweg
Afbeelding

En in Thorn
Afbeelding

Samenvatting, is dus exclusief pauzes
Afbeelding

Een nieuw dagrecord qua aantal stappen
Afbeelding

Ik durfde het aan
Afbeelding

Mijn startkaart en beloning
Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 12:32

Goed gedaan Danseresje!
En dat speldje.. ja dat voelt een beetje banketstaaf he!! Als je de derde keer loopt is je speldje al groter ;) motiveert misschien! Haha

Als ik je foto’s zie ga ik wel meteen terug naar mijn eigen kennedymars vorig jaar.. pff Thorn vond ik echt drama met die kleine kinderkopjes.. bah bah
Ik liep met blaren vanaf kilometer 7 dus ieder hobbeltje was auw..

Vanmorgen nog een rondje van 15 km meegepakt hier en ik heb zooo genoten. Technische paadjes.. prachtige uitzichten en nauwelijks mensen tegen gekomen. Heerlijk!
Ook de zwarte specht liet zich zien. Die was ik nog nooit tegengekomen. Helaas niet op de foto gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 12:54

Heerlijke plaatjes weer! Wat een prestatie Danseresje!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 13:07

Wow Danseresje, knap gedaan. Echt een hele knappe prestatie.
Namiro, wat genieten zeg! Mooi daar.

Ik ben in Dld nu, naast mijn appartement loopt een wsndelpad direct het bos in. Het is een recht bospad van 1.1 km dat 150 meter hoger eindigt dan het startpunt.
Ik twijfel of ik die van de week nog wil hardlopen of niet :=

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 13:32

Samantha, wat een leuke foto's van jou!

Leonie, echt zó ontzettend klote! Goed rustig aan doen en dan is het hopelijk een blessure die je snel en voor altijd achter je kan laten.

SV, ziet eruit als een heerlijke loop!

Sall, dat is echt ontzettend knap, een kwartier sneller! En heel fijn, zonder last. Lekker van nagenieten. :D

Muppetmayo, wat fijn dat je schoenen hebt kunnen scoren! Was je bij all4running in Utrecht of ergens anders? Op naar heel veel fijne kilometers!

Namiro, wat een heerlijke plaatjes! Balen van je route, ik gebruik vaak de app Topo GPS als backup voor alle paadjes, maar ga me ook eens in de explore app verdiepen, die heb ik alleen een keer tijdens een fietsreis gebruikt in combinatie met de InReach van garmin, ik wist niet dat je daar ook al je routes en een kaart in kon vinden.
Fijn dat de route vandaag wel een succes was, ziet er fantastisch uit. <3

Danseresje, wat een prestatie weer, zolang wandelen!

Goof, heerlijk, geniet ervan! En ja, zeker weten dat jij die op wil rennen, krijg je sterke billen van :D

Ik heb een heerlijk weekend rennen achter de rug. Ninus was zo lief om mij haar HRM-Fit hartslagband te lenen om uit te proberen, die klik je aan je sportbh vast. Ik was daar eerst wat sceptisch over, omdat ik niet echt strakke sport-bh's draag en daar snel schuurplekken krijg. Maar heb er totaal geen last van gehad, ook niet met een langere run inclusief vol renvest. Echt heel fijn dat ik hem zo kon testen!

Ik had voor zaterdag een route getekend vanaf station Maarn, 24 km met 244 hoogtemeters. Daarna moest ik enigszins gehaast doorsjezen naar de piercer, ik ging een septum laten zetten, heb onder de douche een proteïnereep naar binnen gewerkt, het leek me niet handig om zonder goed te eten een piercing te laten zetten. :') En gisterochtend heb ik met een loopmaatje 17 km op de veluwezoom gerend met 513 hoogtemeters, dat was ook weer gezellig en genieten van het mooie landschap! Moest alleen 100x tegen mezelf zeggen om niet mijn zweetsnor weg te vegen want auw, die septum is nog wel een beetje gevoelig. Vond een nieuwe piercing al niet zo handig met hoeveel ik nu sport, maar vond het zo kaal zonder mijn wenkbrauwpiercings die ik er laatst uit had gehaald (huid werd bij een erg dun en dat vertrouwde ik niet met krav maga), en ik ga toch niet minder sporten dus goed moment zou nooit komen. Daarna de rest van de dag in de tuin geklust bij mijn moeder, dus dat was een actieve dag. :D

Nu deze week rustig aan doen, zaterdag tijd voor Trail du Grand Ballon 38 km met 1800+ hoogtemeters! Begin nu echt te twijfelen of ik te weinig of juist te veel heb gedaan, heerlijk zo'n brein. _O-
Voor morgen last minute een massage gepland, dat hebben mijn benen wel verdiend na 7 weken meer dan 60 kilometer per week te rennen en een hoop hoogtemeters gepakt te hebben!

Zaterdag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 14:12

Danseresje gefeliciteerd met je prestatie! Heel knap! En megaveel stappen.
Als ik even mijn mening erin mag gooien: ik vind niet dat je foto's met logo's moet plaatsen die nog niet betaald zijn. Ik vind dat nooit zo netjes naar de fotograaf toe.

Namiro heerlijk!

Goof ook lekker aan het genieten in Duitsland.

Suliko je piercing vind ik tof, staat je echt goed.
En wat heb je veel gelopen, ik voel me lang niet zo goed voorbereid.

Wij waren ook in Duitsland, vlakbij Wuppertal. Daar hebben we 13km gewandeld met 453hm.

Spoorbrug van meer dan 100m hoog:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 14:15

Wauw mooie plaatjes weer SV en Namiro!

O jeetje wat een afstand danseresje, echt top gedaan!

Goof dat is een mooi paadje, ik zou m proberen te rennen!

Ik heb vanochtend 8 km gelopen, wilde 10 maar mn benen zijn nog wat moe. En misschien niet handig dat ik heuvels ging lopen haha. Voor zover je die hebt hier maar het was toch pittig.
Maar wel lekker gelopen, daarna nog 5 km op de spinning fiets en net paardgereden.

Iedereen die op vakantie is, fijne vakantie!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:08

Knap gedaan Danseresje! Je hebt het toch maar mooi volbracht!

Echt een prachtige omgeving daar Namiro!

Gewoon doen Goof! Je kunt altijd nog gaan wandelen als het echt niet meer gaat. Maar dit kun jij gewoon, je gaat zó lekker de laatste tijd!

Wat een lief prieeltje sv, zoveel moois te zien ook in Duitsland. Heb jij een speciale camera bij je of maak je foto's met je mobiel?

Jij had wel een heel actieve dag dan Samantha. Ik heb alleen maar paard gereden in het bos. Ik had de hele week geen tijd gehad dus ze hadden er heel veel zin in, werd een lekker snel rondje. Ben daarna mijn racefiets uit elkaar gaan halen en alles schoon gemaakt en gepoetst want die zet ik te koop omdat het frame te groot blijkt (heb al een andere gekocht) en daarna begonnen met het schrikdraad op de wei te vervangen. Paarden mochten toen lekker een eerste uurtje op het gras, die hebben ook lekker genoten. Afbeelding