Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dimphyl schreef:Ik sluit me aan bij dinopino. Er wordt hier niks anders gedaan dan mensen met een andere mening (waar dit topic voor is) belachelijk maken. Ook de reden dat ik hier nauwelijks post.
Gelukkig laten de foto's en filmpjes van de afgelopen demonstratie-weekenden zien dat wij niet belachelijk zijn en ook niet alleen staan in onze ideeën/meningen.
Hoeveel je pikt, is je eigen keuze, maar de verdeeldheid en zelfs ruzie die ontstaat tussen de 'wakkere wappies' en de 'volgzame schapen' is bizar.
Citaat:Ik ben vooral benieuwd naar links naar onderzoeken, statistieken etc die gewoon helder aantonen wat er niet klopt. -of die juist aan tonen dat het wél klopt, dat mag uiteraard ook, maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen hier op bokt.
Dinopino schreef:Bigone jammer dat je niet inhoudelijk op mijn bericht ingaat, maar weer mij persoonlijk aanspreekt.Ik vraag empathie tegenoverelkaar en bij jezelf eens naar binnen kijken. Hoe voel je je wanneer je weer eens iemand jouw waarheid zegt.Geeft je dat een groot gevoel. Voel je je boven de ander staan? Heb je dat nodig.
Ik weet jullie gaan niet in op mijn opmerking. Waarom niet. Bigone het interesseert mij totaal niet wat je van me vind.Ik heb geen oordeel over jullie. Jullie mening is gebaseerd op jullie kennis. Het denegerend naar anderen doen zegt veel over jullie. Schoolplein met een groepje een persoon pesten. Ik zal de standaard namen wel weer tegekomen die mij persoonlijk gaan aanvallen en zo mooi het onderwerp weghalen. Wat kan er nou mis zijn om empathie te vragen.
Electra63 schreef:loriene schreef:Wie bepaalt hier wat betrouwbaar is?
Een link hier plaatsen kunnen jullie toch lezen?
Hoef ik toch niet allemaal uit te leggen?
Of moet ik er een dom verhaaltje bij vertellen? Jullie zijn toch geen kleine kinderen meer?
Iedereen weet toch dat Facebook, Nieuwspaal, de zus van je buurvrouw enz. geen betrouwbare bron is?
Ik vind jouw manier van communiceren bijna agressief. Ik heb nl. jouw berichten gelezen in het reeds gesloten topic over de rellen bij de demonstraties. Ik vind jou het voorbeeld van een Forum-aanhanger.
Dinopino schreef:Karl66 dan voer geen discussie met degene. Laat het overwaaien. De sfeer is altijd nog prettiger dan op elkaar hakken.
Femke_Tweety schreef:Dinopino schreef:Karl66 dan voer geen discussie met degene. Laat het overwaaien. De sfeer is altijd nog prettiger dan op elkaar hakken.
Empathie staat niet gelijk aan 'de ander gelijk geven'
Discussiëren op inhoud moet kunnen.
Een onderzoek dat een bepaalde stelling ontkracht plaatsen moet kunnen.
Stevig op INHOUD! erin gaan moet kunnen.
Dat heeft namelijk niets met het al dan niet hebben van empathie te maken.
loriene schreef:Electra63 schreef:
Iedereen weet toch dat Facebook, Nieuwspaal, de zus van je buurvrouw enz. geen betrouwbare bron is?
Ik vind jouw manier van communiceren bijna agressief. Ik heb nl. jouw berichten gelezen in het reeds gesloten topic over de rellen bij de demonstraties. Ik vind jou het voorbeeld van een Forum-aanhanger.
Wie zegt dat het geen betrouwbare bronnen zijn? Jullie?
Ja ik ben echt agressief aan het communiceren ,jeetje!
Wat jij van mij vindt intereseert me niet.
Nog even en we mogen hier niets meer posten want dat mag niet van jullie.
Misschien ben ik wel een forum aanhanger.
Wat dan nog?
Dimphyl schreef:Ik zou graag een eigen clubje beginnen, en met mij vele andere bokkers (genoeg pc's gehad) maar dat mag niet van bokt, een topic openen voor mensen 'tegen' de maatregelen of iniedergeval met een andere mening.
Dimphyl schreef:Ik sluit me aan bij dinopino. Er wordt hier niks anders gedaan dan mensen met een andere mening (waar dit topic voor is) belachelijk maken. Ook de reden dat ik hier nauwelijks post.
Gelukkig laten de foto's en filmpjes van de afgelopen demonstratie-weekenden zien dat wij niet belachelijk zijn en ook niet alleen staan in onze ideeën/meningen.
Hoeveel je pikt, is je eigen keuze, maar de verdeeldheid en zelfs ruzie die ontstaat tussen de 'wakkere wappies' en de 'volgzame schapen' is bizar.
Dinopino schreef:Bigone jammer dat je niet inhoudelijk op mijn bericht ingaat, maar weer mij persoonlijk aanspreekt.Ik vraag empathie tegenoverelkaar en bij jezelf eens naar binnen kijken. Hoe voel je je wanneer je weer eens iemand jouw waarheid zegt.Geeft je dat een groot gevoel. Voel je je boven de ander staan? Heb je dat nodig.
Ik weet jullie gaan niet in op mijn opmerking. Waarom niet. Bigone het interesseert mij totaal niet wat je van me vind.Ik heb geen oordeel over jullie. Jullie mening is gebaseerd op jullie kennis. Het denegerend naar anderen doen zegt veel over jullie. Schoolplein met een groepje een persoon pesten. Ik zal de standaard namen wel weer tegekomen die mij persoonlijk gaan aanvallen en zo mooi het onderwerp weghalen. Wat kan er nou mis zijn om empathie te vragen.
Shadow0 schreef:Dimphyl: tegen de maatregelen zijn is, als je geen interesse in een alternatief hebt, vooral ook voor het ziekworden en doodgaan van een heleboel mensen. En het uitsluiten van een heleboel anderen, die niet ziek willen worden en nog niet dood willen gaan, maar vervolgens geen toegang meer hebben tot de maatschappij omdat die erg ongezond is.
Overigens. Wat is jullie ideaalbeeld eigenlijk? Ik noem Nieuw Zeeland en Australie, maar hoe ziet jullie idee van een goede samenleving er eigenlijk uit? Manaus, met alle massagraven en na de eerste ravage gewoon de tweede?
Zebrastreep schreef:Dimphyl schreef:Ik zou graag een eigen clubje beginnen, en met mij vele andere bokkers (genoeg pc's gehad) maar dat mag niet van bokt, een topic openen voor mensen 'tegen' de maatregelen of iniedergeval met een andere mening.
Dan kun je beter uitvallen naar een App groepje , op bokt mag iedereen overal op reageren dat is de visie er ook achter. Als je hier privé groepen gaat maken kunnen nieuwe Bokkers nergens meer op reageren of aansluiting vinden.
Zebrastreep schreef:Dimphyl schreef:
Dan kun je beter uitvallen naar een App groepje , op bokt mag iedereen overal op reageren dat is de visie er ook achter. Als je hier privé groepen gaat maken kunnen nieuwe Bokkers nergens meer op reageren of aansluiting vinden.
Heeft niks met privé te maken, ik heb al genoeg fb/telegram/whatsapp groepen. Gaat er om dat je niks mag bespreken wat 'tegen de wet' is.
Dinopino schreef:En wat Bigone is nu je antwoord op het woord empathie met iemand hebben. Dat was mijn vraag en eerlijk gezegd fiets je er een beetje omheen. Ik voel zoveel negativiteit van jouw kant en elke keer weer die dooddoeners als goed onderbouwt en complot. Is empathie een complottheorie voor jou. En wat een mening ben je over alle mensen aan het spuien. Ben je een soort god dat je weet wat ze allemaal doen en denken.
Inhoudelijke reactie op het woord empathie bij mensen die anders denken. Dat was mijn vraag. Het gaat er niet om wie er gelijk heeft. Mij in ieder geval niet. Ik weet niet wat jullie denken en eerlijk gezegd wil ik dat niet en zal ik dat nooit kunnen.
verootjoo schreef:PCR bewezen niet goed? Hoe kom je daarbij?
De PCR doet precies wat hij moet doen, die toont aan of er virusmateriaal op het stokje zit nadat het door je keel of neus is geweest.
Hij toont NIET aan of je ook GEÏNFECTEERD bent met het virus, dat is een heel ander verhaal. Daarom moeten we ook niet puur naar het aantal positieve testen kijken, maar wachten we nu op wat het aantal positieve testen doet met de ziekenhuisopnames. Blijven die gelijk, of worden ze minder, dan kunnen we de boel weer wat open doen, maar zo ver is het nu helaas nog niet.
Dit staat overigens allemaal in de openbaarheid en is geen geheim ofzo.