De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:18

karuna schreef:
Nou ja thuisblijven is thuisblijven. :+ Moet dus even gaan kijken hoe ik dan zonder mensen tegen te komen. Wordt laat en heel vroeg denk ik.gelukkig een tuin en genoeg in huis, en dan duimen dat mijn restklachten snel over zijn

Ja thuisblijven van het werk, en niet naar drukkere plekken (zoals de supermarkt). Een stukje met je honden wandelen in de buitenlucht kan echt wel hoor. Niet zo’n drama maken meteen. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:19

Faculteit dicht -O- wat een dag, werk namelijk ook bij Onderwijsadministratie...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:20

Zullen we het geharrewar op elkaar laten? Iedereen mag zeggeen en vinden wat hij voelt. Wil je dat niet lezen dan bestaat er een mogelijkheid om diegene op de foeiknop te zetten.

Ik vind sws het een lastige situatie nu. Voor mij zijn de regels te vaag. Het is ook lastig om er ineens allemaal rekening ermee te houden. Blijf thuis als je verkouden of hoesten, maar ik ben er zo goed als af. maar ja, met kou heb ik wel een loopneus ja.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:20

Het kan toch haast niet anders dan dat ze terugkomen op de scholen beslissing:

Citaat:
Crisisoverleg onderwijs over niet-sluiten scholen
Op dit moment zit een groot aantal onderwijsorganisaties op het ministerie van Onderwijs in Den Haag bij elkaar voor een crisisoverleg. Ze praten daar over het kabinetsvoorstel om de basis- en middelbare scholen niet te sluiten. Universiteiten en hbo-opleidingen worden geadviseerd om hoorcolleges zo veel mogelijk online aan te bieden.

Aan tafel zitten momenteel: de Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS), PO-raad, VO-raad, MBO-raad, de Vereniging van Universiteiten (Vsnu) en de Hoge Scholen (VHS).

En anders valt het buitenland wel over NL heen denk ik.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:21

Even hele domme vraag

Ik heb zondag suprise party georganiseerd voor mijn vriend.

Maar nu de vraag moet ik dit door laten gaan komen 2 personen uit noord Holland rest uit Drenthe en Groningen.

Ook vooral op het oog voor mijn vader die hart patiënt is...

Of zou ik bericht sturen van heb je last van verkoudheid of iets anders kom dan niet?

Komen zo ongeveer 23 mensen
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 12-03-20 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:21

Ik lees echt steeds meer reacties van ouders die vinden dat scholen dicht moesten. En veel ouders houden hun kinderen nu zelf thuis.
Er waren natuurlijk al minder aanwezige, gezien snotneuzen al niet welkom waren, dus ik denk dat het leren sowieso niet meer op peil is met zoveel afwezige, zieke leerkrachten vervanging etc etc..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:22

Arabesk schreef:

Citaat:
Op dit moment zit een groot aantal onderwijsorganisaties op het ministerie van Onderwijs in Den Haag bij elkaar voor een crisisoverleg. Ze praten daar over het kabinetsvoorstel om de basis- en middelbare scholen niet te sluiten. Universiteiten en hbo-opleidingen worden geadviseerd om hoorcolleges zo veel mogelijk online aan te bieden.

Aan tafel zitten momenteel: de Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS), PO-raad, VO-raad, MBO-raad, de Vereniging van Universiteiten (Vsnu) en de Hoge Scholen (VHS).

Oehhhh ik ben benieuwd!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:23

Arabesk schreef:

Citaat:

Wij zijn voor in ieder geval twee weken dicht

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:26

Nu op rtl 4 een lange nieuwsuitzending

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:28

Als de scholen dicht gaan heb je vvolgens mij best een probleem met ouders die beiden in de zorg werken
Hoe zou dat opgelost moeten worden

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:29

Pandameisje schreef:
Even hele domme vraag

Maar nu de vraag moet ik dit door laten gaan komen 2 personen uit noord Holland rest uit Drenthe en Groningen.

Of zou ik bericht sturen van heb je last van verkoudheid of iets anders kom dan niet?

Bij twijfel niet doen is denk ik het beste advies wat je nu kan doen. Organiseer je het in de zomer nog een keer

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:29

Pandameisje schreef:
Even hele domme vraag

Niet doen. Gewoon helemaal niemand laten komen.
Waar ze vandaan komen maakt geen fluit uit, maar het beste wat wij Nederlanders kunnen doen is met mate het belangrijke leven (vervoer, werk, school, zorg) zoveel mogelijk door laten gaan en alle andere (oa sociale) activiteiten op nul te zetten. Dit soort feestjes kunnen prima ff gestopt worden, zeker met zo’n vader.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:30

Echwel schreef:
Als de scholen dicht gaan heb je vvolgens mij best een probleem met ouders die beiden in de zorg werken

Misschien hetzelfde als wat van de week werd gevraagd, namelijk vrijwilligers die kinderen kunnen opvangen. Eerst werd gevraagd op school, maar dat zou wellicht ook thuis kunnen.
Persoonlijk denk ik dat dat wel te realiseren is, als ouders dan ook echt mee denken en ervoor open staan. Ik zou het doen, voor maatschappelijke belangen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:31

Tjongejonge wat wordt er hier weer op de man gespeeld... Erg flauw. Wanneer iemands berichten je niet aanstaan kun je ze te gewoon negeren? Vind het ook echt vals, met z'n allen tegen 1 iemand. Bah. Wat gij niet wilt wat u geschied doe dat ook een ander niet

k_m

Omg momenteel bij ons ( Brecht België ) in de supermarkten

Afbeelding
Afbeelding

shirleyp

Hier basisschoolleerkracht! Ik ga morgen graag werken hoor, maar erger me wel aan de berichtgeving vandaag. Blijkbaar zijn wij van maatschappelijk en economisch belang omdat wij alle kinderen van werkende ouders opvangen? Ik doe wel wat meer nuttige zaken dan alleen dat op een dag hoor... En hoop wel dat ze bij de volgende verkiezingen/miljoenennota/begroting onthouden dat zorg & onderwijs van groot belang zijn voor onze samenleving.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:34

shirleyp schreef:
Hier basisschoolleerkracht! Ik ga morgen graag werken hoor, maar erger me wel aan de berichtgeving vandaag. Blijkbaar zijn wij van maatschappelijk en economisch belang omdat wij alle kinderen van werkende ouders opvangen? Ik doe wel wat meer nuttige zaken dan alleen dat op een dag hoor... En hoop wel dat ze bij de volgende verkiezingen/miljoenennota/begroting onthouden dat zorg & onderwijs van groot belang zijn voor onze samenleving.

Ik ergerde me ook heel erg aan de berichtgeving vandaag. Ben er nog steeds een beetje pissig van haha.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:35

Hoe werkt het eigenlijk met boodschappen doen? Daar werd heel makkelijk over gedaan maar toen ik in de supermarkt stond (achter iemand die in elk geval flink verkouden was) had ik niet het idee dat je dan een veilige afstand hebt. Hoe gaat dat in de landen die de boel hebben afgesloten?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:35

die lege schappen, wat erg!
Hier ( in Luxemburg) ook spoedoverleg nu...over sluiten scholen.
Grenzen sluiten zou hier prima te doen zijn, maar t gros van de werknemers hier komt uit omliggende landen...elke morgen naar binnen...elka avond file het land uit...

werk in een hotel in het noorden en krijg ook annuleringen binnen ( waaronder de amerikanen die op 03.06 zouden komen)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:36

shirleyp schreef:

Ik denk dat ze dat ook niet ontkennen! Leraren doen idd wel meer dan alleen de kindjes bezig houden.

Het is alleen wel zo dat als scholen gesloten worden de kinderen én achter komen te liggen wbt het onderwijsprogramma, én ouders dan ineens opvang zullen moeten regelen (waardoor ouders ook minder of niet kunnen werken). En bij dat tweede krijgt de samenleving een flinke klap te verduren, waardoor bijv. het bestrijden van het virus waarschijnlijk ook in het geding komt.

Maar om het te benadrukken: alle respect voor alle leerkrachten in het land!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 12-03-20 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Myka

shirleyp schreef:

Vooral dat laatste inderdaad.

Ik zou een salarisverhoging als verpleegkundige ook niet erg vinden. Bij te weinig personeel word ik geacht diensten van 12 uur te maken, er komt straks een punt dat ik ook om moet leren gaan met bijv. beademingsapparatuur, om nog maar te zwijgen over het verhoogde risico dat ik loop.. Maar iets van een tegenprestatie ho maar. :')

moonfish13

Mijn moeder verteld net dat in Italië mensen met een overleden geliefde dagen moeten wachten tot hun geliefde opgehaald wordt.
En dat ze ze horen huilen en schreeuwen, en niemand die er heen mag om ook maar een arm om diegene heen te slaan.
Dan heb je toch een trauma voor het leven?
Ben je moederziel alleen met je overleden dierbare die dagen ongekoeld in huis ligt.
Wat een verschrikkelijke situatie. ;(
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 12-03-20 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Movement

shirleyp schreef:

Daar zit ik ook heel erg mee, kinderen zijn dan wel minder vatbaar, maar ze kunnen wel dragers zijn. Ik loop nu stage op een basisschool, maar ik heb wel een zieke vader thuis, maar ik kan moeilijk weg blijven van stage als dat nog niet 'verboden' is.

Ik heb liever studievertraging dan dat mijn vader besmet raakt met corona.

Aroha

Shadow0 schreef:
Hoe werkt het eigenlijk met boodschappen doen? Daar werd heel makkelijk over gedaan maar toen ik in de supermarkt stond (achter iemand die in elk geval flink verkouden was) had ik niet het idee dat je dan een veilige afstand hebt. Hoe gaat dat in de landen die de boel hebben afgesloten?

In Italië staan ze in de rij met gepaste afstand en mogen er maar een bepaald aantal mensen per keer de supermarkt in.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:37

Saskia9 schreef:
Echwel schreef:

Misschien hetzelfde als wat van de week werd gevraagd, namelijk vrijwilligers die kinderen kunnen opvangen. Eerst werd gevraagd op school, maar dat zou wellicht ook thuis kunnen.
Persoonlijk denk ik dat dat wel te realiseren is, als ouders dan ook echt mee denken en ervoor open staan. Ik zou het doen, voor maatschappelijke belangen.

Wij hebben bericht gehad van school dat als je in de zorg, kinderopvang, brandweer enz. Werkt je dat aan kunt geven op school. School zorgt dan voor opvang als er toch klassen naar huis gestuurd moeten worden (wat ze wel verwachten) (in Brabant dus al een week deze maatregel)