3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:18

Aria_zz schreef:
Ik ga Maanlicht even een hart onder de riem steken.
Keto is geen dieet maar een levensstijl.
Ze geeft aan dat ze wel wil meegenieten van familiefeesten en speciale gelegenheden, of eens sushi.
Die ‘cheat’ momenten zijn dus niet zoals op een ‘normaal’ dieet.
Doe ik overigens ook, werkt perfect.

Je kunt prima carbcyclen ook eens je lichaam goed is aangepast aan ketosis. Dat is ook een optie. Het gaat er om dat je weet wat eten met je lijf doet en waarvoor je het wil gaan gebruiken. Je hoeft ook niet altijd in ketose te zijn en gaat er niet ziek van worden als het niet zo is.
Maar als je keto doet, moet je het idd goed doen. Heb wel het idee dat Maanlicht daar op gericht is.

Ik snap gewoon niet waarom het keto noemen als ze wss niet in een ketose gaat raken? Want met haar lijstje met ijs enzo raak je niet in een ketose. Niemand hier zegt dat, dat erg is. In tegendeel zelfs, ik vind dat je met zo’n lichaam als maanlicht moet genieten. Ze ziet er hartstikke goed en slank uit!!! In mijn ogen probeert ze gewoon kha te eten :) maar goed, ik zal er over op houden, vind het alleen zo zonde als je er zo uit ziet om dan zo obessesief ermee bezig te zijn. Ik wil maanlicht ook echt niet aanvallen en alleen maar helpen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:20

Yonker schreef:
Aria_zz schreef:
Ik ga Maanlicht even een hart onder de riem steken.
Keto is geen dieet maar een levensstijl.
Ze geeft aan dat ze wel wil meegenieten van familiefeesten en speciale gelegenheden, of eens sushi.
Die ‘cheat’ momenten zijn dus niet zoals op een ‘normaal’ dieet.
Doe ik overigens ook, werkt perfect.

Je kunt prima carbcyclen ook eens je lichaam goed is aangepast aan ketosis. Dat is ook een optie. Het gaat er om dat je weet wat eten met je lijf doet en waarvoor je het wil gaan gebruiken. Je hoeft ook niet altijd in ketose te zijn en gaat er niet ziek van worden als het niet zo is.
Maar als je keto doet, moet je het idd goed doen. Heb wel het idee dat Maanlicht daar op gericht is.

Ik snap gewoon niet waarom het keto noemen als ze wss niet in een ketose gaat raken? Want met haar lijstje met ijs enzo raak je niet in een ketose. Niemand hier zegt dat, dat erg is. In tegendeel zelfs, ik vind dat je met zo’n lichaam als maanlicht moet genieten. Ze ziet er hartstikke goed en slank uit!!! In mijn ogen probeert ze gewoon kha te eten :) maar goed, ik zal er over op houden, vind het alleen zo zonde als je er zo uit ziet om dan zo obessesief ermee bezig te zijn. Ik wil maanlicht ook echt niet aanvallen en alleen maar helpen :)

Kan mij hier alleen maar bij aansluiten! :j

Eulogy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:22

Aria, wat is in jouw mening het voordeel van carb cyclen dan?

Sluit me verder bij Gribaldi en yonker aan en reageer vanavond even op de rest :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:24

Kha en keto zijn inderdaad twee verschillende dingen.
Maar misschien is keto net iets dat er voor kan zorgen dat ze er minder obsessief mee bezig gaat zijn, als ze het goed aanpakt.
Het is inderdaad wel aanpassen. Soms erg moeilijk, ik kon het ook niet van de ene op de andere dag.
En dan zijn er nog verschillende berekeningen, sommige doen het zo, andere anders.

Maar ijs is iets wat in geen enkel ‘dieet’ past. Wel in leven, in leven past het zeker :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:28

Eulogy schreef:
Aria, wat is in jouw mening het voordeel van carb cyclen dan?

Sluit me verder bij Gribaldi en yonker aan en reageer vanavond even op de rest :o

Voor zover ik het begrepen heb: spieren.
Je doet aan carbcyclen om je lichaam in staat te stellen harder te werken op de momenten dat je gaat sporten. Krachtsport bijvoorbeeld, maar ook hardlopen. Je gaat je lijf niet oververzadigen met koolhydraten, maar er genoeg geven om die extra boost te hebben.

Ik zie het zo:
Ik wil kilo’s kwijt en niet meer obsessief een ongezond eten denken, dus ik doe keto om mijn lijf gezonder te maken.
Eens ik de kilo’s kwijt ben wil ik graag spieren bij (kan ook tegelijk, weet ik, maar dan zou ik de kilo’s niet gemakkelijk kwijt raken). Dus dan ga ik op bepaalde momenten koolhydraten (gezonde) invoegen voor mijn work outs.

Maar zo ver ben ik nog niet.
Maar spieren dus, daar is het goed voor.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:34

Linoleum, Wat maak je toch lekkere keuzes altijd :9 Net alsof je doordeweeks niet uitgebreid kan avondeten :') Ik had al gepland vantevoren dat ik lekker ietsje meer mocht eten, er was nml kans dat we misschien uit eten zouden gaan, maar vanwege slecht nieuws over ziekte familielid (niet dood, maar gaat wel gebeuren) ging dat helaas niet door. Vandaar dat ik wat lekkere dingetjes thuis uitgekozen had.
Carlijn, zo! Jij bent sportief zeg! Goed bezig!
Welkom terug xNavatu! Lekker lijstje!
Ook welkom terug Yonker! Moeten we je elke dag gaan PB'en als je niet post? :') Je kan het! Wat knap dat je al zoveel bent afgevallen zeg!
Goed bezig allemaal!
Maar Maanlicht, zoals velen al zeggen, ben jij van plan je hele leven keto te gaan eten? Ook ben ik het verder helemaal met de rest eens. Wat zie je vakantiefoto er geweldig uit, heerlijk!
Als we het toch over bros hebben, ik had een reep voor mezelf gekocht, maar volgens mij heeft mijn vader hem opgegeten -O-
Voor iedereen die het nodig heeft, *schop!*.
Ook welkom terug Imandra! Lekker lijstje! Spannend wat de weegschaal gaat zeggen, hopelijk valt het een beetje mee!
Ik zou keto ook zeker niet kunnen doen, ik hou van koolhydraten!
Laura, goed plan om al het snoep aan je collega's te geven! Ik zou dan trouwens wel de persoon zijn die alsnog het lekkerste voor zichzelf bewaard :')
Kelpie, wat jammer dat het pakket voor je vriend niet genoeg is!
Zo, even een soort van bijgelezen, morgen doe ik de volgende pagina want ik ben nu wel een beetje gaar :')

Gisteren wilde ik als avondeten eigenlijk zelf hutspot maken, maar ik was pas vrij laat thuis van stal, dus ik had geen tijd meer. Maar gelukkig hadden we nog wortelstamp in de koelkast liggen, dus was mijn probleem alsnog opgelost. Ipv de rookworst die ik bedacht had een stuk vis erbij, eigenlijk nog wel een betere keuze. 's avonds wilde ik (voor de verandering) weer mijn beweging vergroten, door even spinning te doen op de hometrainer, maar helaas kwam ik erachter dat ik een teamavond had op het werk bij de AH, dus geen tijd meer (ook voor de verandering :') ). Een vriendinnetje van mij had een keertje paargereden op mijn paard, dus hoefde ik zelf niet te rijden. En daar was ik ook wel een keer blij mee haha.
O: twee boterhammen met Maestrichter fruitstroop en suikerstroop. (252)
T: twee keelsnoepjes. (10)
L: drie boterhammen met boter, kaas, hagelslag en suikerstroop. (465)
T: een frambozen tartelette en een aantal truffel kruidnoten. (77 + over de hele dag verspreid (telkens een of twee gepakt als ik er langs liep :') 240)
A: wortelstamp met een stukje scholfilet. (246)
T: een bakje halfvolle vanille yoghurt. (84)
T: weer een aantal truffel kruidnoten, zie volledig kcal aantal bij T middag.
T: een bekertje cola zero en een bekertje Ice Tea.
B: 11.000 stappen en hele middag bezig zijn met de paarden.
Totaal kcal: 1454.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:36

Maar het is niet zo zwart wit gezien he, gezond of ongezond. Het gaat erom wat je in je mond stopt..

Minder kcal eten = afvallen.

Carbs heeft je lichaam ook gewoon nodig. Keto is niet echt iets wat ik een sporter zou aanraden..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:55

Ik kom weer even onder mijn steen vandaan.

Aria: afvallen gaat júíst sneller als je meer spieren hebt. Lees deze artikelen maar eens:
http://fitbeauty.nl/hoe-val-je-af-als-je-spieren-opbouwt/
http://fitbeauty.nl/afvallen-door-eerst-opbouw-van-spieren/

Dit is niet als aanval bedoelt, maar ik word altijd een beetje kriebelig van mensen die geen spieren willen kweken omdat er anders een hoger cijfertje op een apparaat staat (weegschaal). Je gewicht zegt heel erg weinig over je fysieke verschijning! Ik ben van mening dat meten (omtrek of vetpercentage) veel efficiënter is en ook heel goed kan bijdragen aan een gezondere relatie met voeding, een beter zelfbeeld en minder obsessie met een apparaatje dat weergeeft hoe zwaartekracht werkt. :o

En voor te gespierd hoeft ook niemand bang te zijn. Een bodybuilder figuur krijg je niet van 7 dagen in de week aan gewichten sjorren. Daar gaat maanden van berekeningen aan voedingsstoffen, speciaal berekende trainingen etc. aan vooraf. :j Dat is pure topsport. Met een paar keer per week dingen optillen, kom je daar niet in de buurt.

En inderdaad wat gribaldi zegt: afvallen doe je door een kcal tekort te creëren. Of dat nou kroketten zijn de hele dag of wortels, zou in principe niet moeten uitmaken (even heel zwart-wit geschetst). Het is aan jezelf om het aantal kcal dat je kunt eten om in tekort te blijven zo gezond mogelijk in te vullen zodat je lichaam geen tekort aan voedingsstoffen krijgt.

Ik ga weer terug onder de steen :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 10:03

Frummels schreef:
En inderdaad wat gribaldi zegt: afvallen doe je door een kcal tekort te creëren. Of dat nou kroketten zijn de hele dag of wortels, zou in principe niet moeten uitmaken (even heel zwart-wit geschetst). Het is aan jezelf om het aantal kcal dat je kunt eten om in tekort te blijven zo gezond mogelijk in te vullen zodat je lichaam geen tekort aan voedingsstoffen krijgt.

Bovendien is 'gevarieerd en gezond' eten, danwel in een energietekort, veel beter en voorkom je obsessie. Als je jezelf dingen gaat verbieden (bijv khd), dan speel je een obsessie al sneller in de hand.

Maanlicht is al een prachtige meid, zoals ik al eerder zei heeft die echt geen gekke diëten nodig.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:12

Thanks Kymberley. Heel veel mensen zijn erg gefocust op die cijfers van de weegschaal. Logisch aan de ene kant (mensen die wat zwaarder zijn willen eerst kilo's verliezen en kijken nog niet zozeer naar spieren) maar zo niet nodig als je sport. Ik doel dan op fanatiek krachttraining of CF oid.

Door middel van krachttraining bouw je spiermassa op, spiermassa is zwaarder, gevolg weegschaal geeft aan dat je zwaarder bent.

Als je uiteindelijk in de spiegel kijkt zie je wel verschil. Dus ik ga inderdaad met je in het verhaal, meten is weten!

En ook wat Lisa zegt!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:19

Kimmie, ik zeg niet dat het niet kan op maandagavond, maar over algemeen zijn meesten denk ik meer van een wat snellere maaltijd na een werkdag.

Over keto ga ik me niet mengen, daar heb ik echt te weinig kennis van om wat nuttigs over te melden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:23

Gribaldi, ik denk dat wat ik zeg net niet zwart en wit is. Ik wil duidelijk maken dat verschillende soorten voeding verschillende soorten invloeden hebben en dat je daar rekening mee kunt houden.

Frummels, dat weet ik hoor, dankje. Ik doe zelf ook aan krachttraining. Kan mezelf niet echt duidelijk uitleggen, vraagt iets teveel typewerk. Het ging mij om de carbcycling en waarom je dat zou doen.

Ik zelf heb geen weegschaal en weet niet hoeveel ik weeg. Heb ik hier ook al aangegeven. Sport en voeding gaan hand in hand, maar daar ging het gewoon even niet over.

Imandra, het ding is dat veel mensen zichzelf vetten verbieden in een ‘normaal’ voedings patroon. Kijk maar naar alle light voeding. Het gezondste is alle verwerkte producten te laten liggen en dan kom je al snel bij kharm of keto uit. Niets obsessiefs en helemaal niet extreem. Sommige mensen wel, maar mensen zullen altijd op de een of andere manier obsessief kunnen zijn.

Uiteraard kun je even gezond zijn en evenveel afvallen met koolhydraten. Maar ik bv ben het laatste jaar met gezond eten en sporten alleen maar ongezond aangekomen omdat mijn lijf het zo niet kon. Iedereen moet zelf zoeken wat het beste is. Sommige manieren van leven sluiten beter aan, andere niet. Maar het kind niet met het badwater weggooien.
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 14-11-18 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:27

Heel veel mensen doen cheaten, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Want of je nou gezond/ongezond eet het gaat om het aantal kcal dat je naar binnen stopt.

Zoals al eerder werd benoemd al eet je een hele dag kroketten, zolang je een kcal te kort creëert val je af.

Als je naar linoleum of Kimmie hun lijstjes kijk zie je gewoon dat ze wat lekkers eten, dat inplannen in hun dag en vallen af. Zo kan het dus ook. Zonder gekke "diëten".

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:28

Heb gister ook chocolade lava cake gemaakt :9 moet kunnen toch!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:32

Egopostje: vanmorgen weegmoment en de teller staat op -4,2kg (en 9 cm) kwijt in 4 weken. *\o/* Bijna onder mijn psychologische getalletje, nog 300 gram. Ik mik trouwens op een halve kilo per week, maar op het begin gaat het altijd sneller natuurlijk. Blij! :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 10:34

Aria_zz schreef:
Imandra, het ding is dat veel mensen zichzelf vetten verbieden in een ‘normaal’ voedings patroon. Kijk maar naar alle light voeding. Het gezondste is alle verwerkte producten te laten liggen en dan kom je al snel bij kharm of keto uit. Niets obsessiefs en helemaal niet extreem. Sommige mensen wel, maar mensen zullen altijd op de een of andere manier obsessief kunnen zijn.

Maar dan is het toch ook geen normaal voedingspatroon meer? Vetten zijn ook gezond en nodig voor een gezond lichaam. Je opmerking 'alle verwerkte producten laten liggen', daar ben ik een beetje allergisch voor, er zijn heel veel fabeltjes rondom verwerkte producten die nergens op slaan. Bij een gezond en gevarieerd voedingspatroon eet je vers maar ook af en toe wat verwerkte producten. Vers is natuurlijk altijd beter (meer vitamines en mineralen doordat er amper iets mee gedaan is) maar verwerkte producten zijn echt niet inherent 'slecht'. Die passen ook prima in een gezond en gevarieerd eetpatroon. En keto/khd is géén 'gezond en gevarieerd' eetpatroon, maar een dieet waarbij je jezelf dingen ontzegt die gezonde mensen zichzelf niet hoeven te ontzeggen. Dus werkt alleen maar obsessie in de hand.
Overigens zitten in verse, onbewerkte producten ook genoeg koolhydraten dus wat je zegt klopt niet.

En als je aan bent gekomen heb je gewoon meer gegeten dan wat je lichaam verbrand heeft. Zo simpel is het. Zoals gezegd kan je afvallen door alleen kroketten te eten, je kan ook aankomen door alleen sla te eten. Het is een simpel rekensommetje, de moeilijkheid zit hem in het uitvogelen hoeveel je verbrand en hoeveel je binnen krijgt.

------

Goedzo Carlijn! Ik had vanmorgen wat haast dus ben vergeten om op de weegschaal te gaan staan.. doe dat zaterdag ochtend anders wel, ben nooit zo'n held in vroeger opstaan _O-
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 14-11-18 10:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:35

Klinkt lekker die lava cake! En moet inderdaad kunnen :D Heb je toevallig een recept? :)

Goed bezig Carlijn! Gaat lekker bij je! *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:35

Lekker bezig Carlijn!! :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:42

Wat een drukte nu, gezellig :D !
Ik heb niet zo veel verstand van Keto dus daar ga ik me verder niet in mengen.
Mijn moeder is veel afgevallen met koolhydraatarm eten, maar begrijp dat het niet voor iedereen werkt.
Zelf probeer ik nu wat meer op mijn eten te letten en regelmatig te bewegen. Wil ook eigenlijk meer gaan sporten, maar blijft toch een lastig punt voor mij :Y) .

Mijn lijstje gisteren:
O: Vanille Skyr met granola en thee
T: worteltjes, ranja
L: boterham met grilworst, een met kipsalade en kop heldere soep, thee
T: nootjes
D: spruitjes stamp met een schnitzel en crystal clear
T: appel en thee
B: 30 minuten fietsen

Planning vandaag:
O: Vanille Skyr met granola en thee
T: Peer, ranja
L: boterham met grilworst, een met kipsalade, thee
T: nootjes
D: Lasagne en crystal clear
B: 30 minuten fietsen en 45 minuten paardrijden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:45

Maar keto is veel meer dan alleen bewerkte voeding laten staan. Je laat dan bijv ook gezonde dingen als fruit en peulvruchten staan.

Ik ben niet perse tegen kha of keto, en prima om ook een keer te chraten, maar als het eerste lijstje wat je plasttst dan niets met keto te maken heeft, vraag ik me toch af of je wel een idee hebt waar je mee bezig bent.
In het begin zal je toch redelijk streng moeten zijn om in ketose te raken, vaak kan je later wel iets meer hebben, maar feit blijft dat opnieuw in ketose gaan voor de meeste mensen geen pretje blijft (zgn ketoflu). Een paar keer per jaar cheaten begrijp ik dan best, een paar keer per week is gewoon niet effectief.

Overigens kan je ook echt prima zonder lightproducten etc als je met een gezond voedingspatroon afvalt, het is echt onzin om te denken dat dat de enige andere manier is dat mensen afvallen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:49

Carlijn, lekker bezig :D

Ik heb een rok aan vandaag die ik tijdje geleden gekocht heb. Zat toen al niet heel strak, maar nu eigenlijk gewoon echt te wijd. Niet erg handig :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:56

Imandra, daar heb je helemaal gelijk in hoor!
Maar vaak is het gemakkelijker gezond te eten op niet verwerkte producten.
Ze volledig laten staan lukt niet. En uiteraard is keto meer dan dat.

En nee, het was niet gewoon meer gegeten dan ik nodig had. Dat heb ik toen hier ook gezet. Ik at perfect genoeg. Probleem was dat ik insuline resistent aan het worden was. Erg lichtjes, maar genoeg om geen effect te hebben.
Natuurlijk zitten in verse onbewerkte producten koolhydraten, maar ook vezels en die zijn belangrijk.
Ik heb het idee dat je mij veel extremer inschat dan het is. Maar dat mag natuurlijk.

Gribaldi, ik stuur het je door zodra ik thuis ben! :D

Trouwens, ik ben niet tegen een andere manier, de haat tegen keto is misschien jammer voor mensen waarvoor het misschien wel een oplossing kan zijn in de strijd tegen gezondheidsproblemen.

Zoals gezegd, iedereen heeft een manier die het beste werkt. En uitzoeken is de boodschap.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 11:01

Aria_zz schreef:
Imandra, daar heb je helemaal gelijk in hoor!
Maar vaak is het gemakkelijker gezond te eten op niet verwerkte producten.
Ze volledig laten staan lukt niet. En uiteraard is keto meer dan dat.

En nee, het was niet gewoon meer gegeten dan ik nodig had. Dat heb ik toen hier ook gezet. Ik at perfect genoeg. Probleem was dat ik insuline resistent aan het worden was. Erg lichtjes, maar genoeg om geen effect te hebben.
Natuurlijk zitten in verse onbewerkte producten koolhydraten, maar ook vezels en die zijn belangrijk.
Ik heb het idee dat je mij veel extremer inschat dan het is. Maar dat mag natuurlijk.

Gribaldi, ik stuur het je door zodra ik thuis ben! :D

Trouwens, ik ben niet tegen een andere manier, de haat tegen keto is misschien jammer voor mensen waarvoor het misschien wel een oplossing kan zijn in de strijd tegen gezondheidsproblemen.

Zoals gezegd, iedereen heeft een manier die het beste werkt. En uitzoeken is de boodschap.

Ik heb geen haat tegen keto, ik vind keto en khd-arm alleen onzin voor mensen die verder gezond zijn afgezien hun overgewicht en gewoon af willen vallen. Het heeft geen voordelen tov normaal eten en je ontzegt jezelf alleen maar meer, wat geen goede basis is 'voor de rest van je leven' als je eenmaal afgevallen bent. Khd-arm kan bijv. wel heel goed werken bij iemand met diabetes die moet afvallen. Mijn schoonmoeder heeft diabetes en is dankzij een khd-arm dieet veel afgevallen en heeft nog amper medicijnen nodig.

Als je aankomt heb je meer gegeten dan je lichaam nodig had. Punt. Kan je lichaam veranderen door omstandigheden en daardoor minder verbranden dan je gewend bent? Tuurlijk! Maar als puntje bij paaltje komt heb je dus alsnog 'te veel' gegeten tov de verbranding van je lichaam en at je dus niet perfect ;).

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:07

linoleum schreef:
Carlijn, lekker bezig :D

Ik heb een rok aan vandaag die ik tijdje geleden gekocht heb. Zat toen al niet heel strak, maar nu eigenlijk gewoon echt te wijd. Niet erg handig :')

Ik ben een beelddenker en zie je nu met je rok op je enkels lopen _O-
Heb je niet iets om hem vast te zetten?

Aria, thanks!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:09

Aria, als ik je posts lees, vraag ik mij af of jr het wel over keto hebt, en niet over koolhydraatbeperkt. Bij keto mag je nl heel veel gezonde producten, zoals fruit, peulvruchten en bepaalde soorten groenten niet, vezels of niet. Dat is dus wel degelijk erg beperkt en vrij extreem.