Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:03

Ik snap het SV

Wij zijn zo’n gezin
Man en ik werken beide vangen de kids op
Ik lees huiswerk door maar mijn 4-jarige snapt er niks van
L U Y moet ze leren schrijven en rekenen

Ik probeer beetje mee te werken knutsel bloemen oefen letter U L en reken wat maar heb geen zin in hangouts of squala we zijn te moe en ons werk moet ook door

Ik heb gelopen heerlijk genoten van de natuur wel zwaar ademen.
Klein rondje deze keer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:43

Ik snap het ook tita dat ouders druk zijn met hun eigen sores, maar ik heb van twee gezinnen de afgelopen twee weken helemaal niks gehoord. Geen telefonisch contact kunnen krijgen, geen e-mail gehad, kinderen hebben niks online gedaan.
Ik maak me zorgen om deze kinderen, want hun thuissituatie is niet best.
Het is maar een kleine moeite om even wat van je te laten horen, al is het maar om te laten weten dat het goed gaat.

Vanmorgen een halve marathon getraild voor de coronaRUN.
Ik had het zwaar, maar heb genoten van het heerlijke weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:19

Ik heb 19km gerend. Gelijk mijn verste en snelste run op een afstand van 13-25km :D en wat een cadeautje met dit weer!

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:20

Goed gedaan!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:28

Dank je. Jij ook weer :) ik loop via de website KeepMoving virtueel de grote loopwedstrijden mee. Ook leuk :) deze week de halve van Gent gesplitst over twee trainingen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:29

Lekker aan het lopen allemaal!

SV, toffe foto's vooral die 2e

Poes,lekker rondje! Goed bezig

Ik had vandaag een 17 km op de planning staan echter raakte ik de weg kwijt en werden het er 26 :Y) nog nooit zo ver gelopen (15,8 was het verst tot nu toe). En eerlijk, het ging eigenlijk heel makkelijk. Mijn moeder was mee op de fiets met grote bidon limonade. En die zon heeeeerlijk
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:17

Flink tempo ventje voor de eerste x zo ver

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:20

Ik word jaloers als ik jullie foto's zie! Heerlijke loopjes allemaal :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:59

Wauw Venthe! Wat heb je ver en hard gelopen zeg!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:32

Waaauw Venthe, Poes en SV, mooie afstanden!
Ben jaloers. M'n schema laat me nog steeds max 13km lopen.

De rest is ook goed bezig uiteraard, er is weer veel gelopen vandaag en gisteren!

Aan iedereen die iemand kent die ziek is door Corona, veel sterkte!! Ik ken voorlopig nog niemand en hoop dat dat zo blijft.

En ook sterkte aan iedereen die het zo zwaar heeft deze periode. Ik werk ook, maar veel minder, enkel dringende dingen. Mijn man is thuis, dus er kan hier veel gebeuren in en rond het huis. Geen kinderen, dus we kunnen heel wat week verzetten.

En bedankt voor jullie prachtige foto's! Zo kan iedereen meegenieten en zo'n foto's geven toch extra veel zin om te gaan lopen he!

Nog wat foto's van mijn loopje van vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:02

Helaas heb ik ook steeds meer last angst voor het virus sinds onze voerleverancier (zie ook bokt-nieuws) overleden is, maar gelukkig heeft het geen invloed op het hardlopen. Sterker, ik voel me prettiger wanneer ik naar buiten kan.
Heb duidelijke afspraken gemaakt met mijn gezin. Geen social gedoe met vriendengroepjes, niet samen in één auto, geen bier-avonden etc etc. Eén vriend of vriendin om buiten mee af te spreken. Maar merk dat ik er zelf ook "smet-vrezend" op begin te reageren. Elke haar op mijn lijf staat overeind en voel paniek opkomen als het ergens te druk wordt. Kom dus ook nauwelijks meer op stal, angst om het virus door te geven aan bijvoorbeeld mijn man, die bijna letterlijk 24 / 7 in quarantaine doorbrengt op ons binnenvaartschip.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:26

Jeetje wat zijn jullie allemaal fanatiek, zo super goed!! :D

Mag ik hier mee komen praten? Ik heb nog niet alles gelezen, zit pas op pagina 106 maar ik dacht miss mag ik wel al mee komen praten terwijl ik ondertussen bijlees :)

Ik ben 18 maart voor de allereerste keer begonnen met hardlopen. 5.36 km, 6.2 km/h in 51:31 min. Nog helemaal niks dus vergeleken jullie allemaal :') Maar ik vond het al een hele prestatie :=
Sinds dien elke dag hardgelopen (ene dag 6 km, andere dag 4 km en dan weer een dag 5 km) en heb nu een rondje gevonden dat ik fijn vind om te lopen (ongeveer 4,5 km). Zojuist heb ik heb gelopen in 30:51 min met een snelheid van 8.8 km/h. Ik merk echt dat ik steeds langer volhou en als ik eenmaal op de helft ben dan geniet ik er ook echt van!

Ik hou het hardlopen bij door mijn Polar horloge en die connect de gegevens aan Endomondo.

Mijn doel is om uiteindelijk dit rondje te kunnen hardlopen zonder wandelen en de km’s uit te breiden. Ik doe dit vooral omdat ik meer conditie wil opbouwen en mezelf fitter wil voelen :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:31

Welkom!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:05

Welkom!

Je hebt het al mooi opgebouwd hoor, maar pak ook je rustdagen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:19

Kruipt onder de steen vandaan.
Ik lees wel telkens mee, mooie prestaties komen er voorbij.

Ik was dus ‘braaf’ naar de sportschool aan het gaan, toen ging ik op vakantie en kwam Corona. Ik heb net goed en wel 1 keer de loopband uitgeprobeerd naast de andere cardio en kracht. Ik merkte dat ik wel wat wiebelig werd door de loopband, even wennen. Prima te doen, maar niet voor een uur.

Sinds vorige week weer hardgelopen, buiten. Wat een ellende :') , ik kon nog geen 5 km achter elkaar lopen. Eerst had ik mijn adem niet goed en later wilde mijn benen niet meer -O-
Woensdag gelopen, ging al veel beter,
Vanmiddag gelopen, ondanks de wind ging het goed,
Het begin is er weer, dat is fijn.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:20

Oh en wat laten jullie mooie foto’s zien :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:57

Welkom MJWB! Praat gerust mee Morris, gezellig!

@Gem, ik voel het precies zo..
Normaliter loop ik in het park, maar dat durf ik niet meer. Vandaag ben ik de andere kant op gegaan, ri een andere stad/dorp. Ik moet dan wel via een autoweg, waar je normaliter ook fietsers zijn en auto's 60 mogen, maar na dat stuk kom ik op een weg met aan weerszijden boerderijtjes, kwekers etc. Via een andere brede weg weer terug en de laatste 2 km dan wel via het park. Maar wat een verademing. 2 mensen met een hond, 2 wielrenners, 2 skaters en 3 hardlopers tegengekomen, maar breed genoeg om zonder moeite zelfs 2 mtr afstand te houden. Althans tot aan het park, maar ook nu was het rustiger en alleen hardlopers en wandelaars en konden we ruim passeren. Wat een verademing.

Gisteren een lesje HIT en B&B van de sportschool gedaan, dus ik had de nodige spierpijn, maar heerlijk gelopen. 10 km in 55 min, zonder paniek en ogen in mijn achterhoofd. Deze route houd ik erin.

@ MJWB, ik vind dat je wel veel loopt, ik zou met het oog op blessures eerder om de dag aanhouden. Misschien ook een intervaltraining inbouwen. Ik ben in okt gestart met hardlopen via een hardloopschema van runnersworld. Ik vond dat heel fijn, dat hielp mij iig om te leren lopen zonder wandelpauze. Maar als jij je goed voelt bij dagelijks en dat goed gaat, ook prima.

Voor wie er bij een loopgroep/sportschool zit; hebben jullie iets gehoord over de contributie? Ik heb afgelopen week een mail gehad dat de sportschool de gemiste maanden achter ons abonnement gaat plakken en deze periode niet incasseerd. Ik vindt dat best heftig aangezien het een kleine sportschool is wat afgelopen en aankomend jaar heeft geïnvesteerd in een metamorfose. Van mij mogen ze dat maandbedrag gewoon afschrijven.
Van de vereniging van mijn dochter heb ik niks gehoord behalve dat alle wedstrijden zijn afgelast dit seizoen en we deze niet hoeven te betalen. Van mijn zoon zijn sport vragen ze of wij wel willen blijven betalen (+/- 400 pmnd). Dat is iets waar ik nog helemaal niet mee bezig ben geweest en ben wel benieuwd hoe andere sportverenigingen hiermee omgaan. Ik vindt het ook geen probleem om te blijven betalen, hun kosten lopen ook door, als ze hiermee hun trainers en huur kinnen betalen dikke prima. Ze hebben allemaal trainingsroosters, filmpjes gemaakt en zijn bereikbaar voor vragen hierover.

Maar terug naar het hardlopen; ik hoop dat di blijkt dat er geen totale lock komt zodat we kunnen blijven lopen.

@ SV als de kust weer veilig is mogen we dan langskomen voor een celebration loopparty om de natuur van dichtbij te bekijken.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:59

@ Morris, fijn dat er al snel weer vooruitgang merkbaar is. Ik hoop dat het zo blijft doorzetten! En anders kun je altijd nog een ander plan maken en het in stappen weer opbouwen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:04

Mama3, wauw mooie loop, 10km in 55 minuten.

Ik wil nu in ieder geval twee keer in week hardlopen, zeker gezien nu de sportschool dicht zit. Ik ben niet iemand die snel toewerkt naar de 10 bijv. Gewoon lekker lopen, en langzaam meer km doen, is mijn idee.

Mijn abbo , loopt nu door las ik. Maar we krijgen vouchers heb ik gelezen. Maar mijn abbo loopt via fiscfree, en die stoppen met het inhouden op mijn loon....dus hoe dat nu gaat? Ff afwachten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:35

Mama3 een celebration loopparty lijkt me een heel goed plan <3
Gezellig met de bokt hardloopgroep de natuur in!

Ik mis mijn loopmaatjes en het samen lopen in het bos :(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:07

Wtf 400€ pm wat is dat voor een sport?
Nee dat vind ik niet normaal om te blijven te betalen.

Ik heb alleen Abbo op de Efteling geloof dat we korting krijgen en mogen besteden in park.
Dikke prima we eten vaak bij Polls Potten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:10

Leuk een loop party! Ik mis ook het samen lopen, helemaal omdat mijn vriendin waar ik mee loop zwanger is en voorlopig nog niet aan het lopen is.

Ik ga woensdag weer een klein rondje proberen, dan zou ik toch genoeg rust gehad moeten hebben hoop ik. Ik zie hier ineens veel meer mensen lopen, volgens mij allemaal sportschool dicht en sport clubjes afgelast mensen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:26

tita schreef:
Wtf 400€ pm wat is dat voor een sport?
Nee dat vind ik niet normaal om te blijven te betalen.

Ik denk het, jij zegt het.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:34

Ik wil jullie eventjes bedanken :)

Er komen de laatste tijd de meest mooie foto's voorbij.
Ik zit er eventjes doorheen ivm Corona en dat alles weggevallen is en ik veel alleen thuis zit (ik sliep normaal enkel thuis, ik was altijd onderweg, studie, werken, lopen, club, vrienden, etc.) dus eigenlijk lukt me nu eventjes niks meer.
Nu word ik enorm opgevrolijkt door al jullie leuke foto's en heb ik zo langzamerhand stiekem zelfs weer een beetje zin om te gaan en ook mooie foto's te maken om aan jullie te laten zien :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:42

Supervixen en Mama - Ik ben wel heel enthousiast geweest om elke dag te hardlopen haha. Vandaag is mijn rustdag en morgen waarschijnlijk ook (ivm school).

Morris - Wat goed dat je weer begonnen bent! +:)+

Mama - Wauw 10 km in 55 min is echt super goed!! Ik heb zelf geen abonnement bij de sportschool, maar mijn broertje wel en die blijft gewoon door incasseren. Ze geven als optie om de abo op te zeggen en weer aan te melden als dit coronagebeuren voorbij is. 400 p/m is wel heel veel geld! :oo

Leuk een loop party! Ik ben alleen bang dat ik jullie nooit bij ga houden. Dan lig ik ergens halverwege op de grond _O-

Liespower - Ik snap je dip helemaal maar alles komt uiteindelijk weer goed! Dikke knuffel :(:)