Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:11

Ik drink lang niet elke week meer maar als ik drink dan is het ook vaak wel goed veel. Dat beschouw ik dan maar als een cheatmaaltijd :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:12

Heb de afgelopen dagen even meegelezen, dames sterkte met jullie dieren!

Hier gaat t nog steeds goed, ik moest weer even een nieuwe lijn er in vinden om wat meer kcal binnen te krijgen maar nu gaat t goed. Wat betreft alcohol.. tja wijntje drink ik wel eens..

Kwam deze net tegen en moest gelijk denken aan dit topic :')
https://www.facebook.com/Break/videos/1 ... f=NEWSFEED

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:23

Vooral in bier zit echt belachelijk veel kcal. Ik ben sowieso geen bierdrinker, mijn vriend die drinkt soms 10 biertjes op een avond weg. Snap echt niet waar 'ie 't laat :')

Nou, ik ben al een tijdje weer consistent 2x per week aan het sporten. Qua voeding let ik op de intake, maar ik zit niet op calorieën tellen, daar heb ik momenteel de levensstijl niet voor :) Gister maar eens even wat nieuwe sportkleding gehaald bij de Nike outlet, schoot niet op met maar 1 legging :+

Vandaag:
Afbeelding

November:
Afbeelding

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat verschil zie met de vorige 'progression' foto. Qua gewicht zit er 1kg verschil tussen, dus dat valt ook wel mee. Ik merk dat als ik er wat minder obsessief mee bezig ben ik wel een stuk lekkerder ga sporten en niet meteen alle oefeningen in 3 uur erdoor knal ook best prima effect heeft :+ Het enigste waar ik nog wel steeds moeite mee heb is cardio, dat is altijd een drama. Mocht iemand nog leuke cardio work outs hebben die ook een beetje uitdagend zijn, let me know :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:45

Wat zie je er goud uit courses! Knap dat je zo regelmatig gaat sporten!!

Moet nu wel zeggen dat ik de foto's moeilijk vind om wat van te zeggen, omdat die houding ook sowieso slanker maakt en het in de 2 beelden waarschijnlijk ook niet identiek dezelfde houding is! Maar Ik vind dat je er sowieso echt heel gezond uitziet!!

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:43

Emmaa_ schreef:
Wow ja dat heb ik ook! Eerder MOEST ik elke keer dag ik uit ging aan het einde van de avond een frietje met pindasaus halen, tegenwoordig word ik zelfs misselijk bij de gedachte :+ Grappig hoe dat soort dingen veranderen he :))

Drinken vind ik wel moeilijk. Ik drink het liefst chardonnay of sauvignon blanc als ik gewoon op een terrasje zit oid, maar met twee wijntjes is dan doorgaans mijn hele dag verpest. Doe het niet zo vaak gelukkig, maar het is wel lastig om rekening mee te houden. Wel een eye-opener wat betreft aankomen, ik dronk eerst gemakkelijk vier avonden in de week een fles leeg.

Grappig, dit herken ik heel erg. Eerst had ik er zo veel moeite mee om zulke dingen te weerstaan en ik heb er nu zo'n afkeer voor. We kregen vanmorgen tijdens college nog taart. We werden getrakteerd door onze mentor, omdat we allemaal de eerste periode hebben behaald. Ik heb het met gemak laten staan.
Wijn vind ik wel lastig om te laten staan tijdens een gezellige avond, maar ik drink niet veel.

Maanlicht, lekker hoor zo spontaan uit eten!

Courses je ziet er goed uit hoor. :j

Mijn lijstje van vandaag is:
O: 2 cracottes met roomkaas & Optimel Kwark 0% vet.
T: 1 peer
L: 4 maiswafels met kaas en komkommer.
T: Kaasstengel
A: Gehaktschotel met tomaat, paprika, bacon & mozzarella.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:47

Alcohol drink ik de laatste tijd wel minder en op feestjes probeer ik er wel op te letten dat ik niet te veel drink. Aanstaande vrijdag een bruiloft, ben benieuwd hoe dat gaat met het aantal alcoholische drankjes :+

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 160 gram skyr met bosvruchten en havermout
L: Wrap met tonijn, appel, sla en de andere helft van mijn nog steeds niet rijpe avocado :')
T: Nootjes met klein stukje pure chocolade (85%)
A: Quinoa met sperziebonen en pittige tandoori haasjes van de appie uit de oven
T: Misschien nog een schaaltje popcorn

B: 2x de hond uitgelaten en de stad in gewandeld.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:48

Zou willen dat ik eens een afkeer kreeg tegen lekkere dingen O:) :')
Afslaan blijft moeilijk, hoe lang ik t ook doe. Ben gewoon een enorme snoepkont.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:56

Ja heb ik helaas ook niet Laura, haha!

Ik heb vandaag geholpen bij een fotoshoot, dus de hele middag op de hei en in het bos met de kou. En honger dat ik had op de terugweg. En toen zag ik ineens de grote gele M opdoemen en kon ik me niet inhouden. Was ook al weer een hele tijd geleden dat ik daar was (2 maanden denk ik). Dus het mocht haha.

Gelukkig zit ik alsnog op 1850 kcal. Ik eet vanavond ook pas rond 9 uur, dus moest sowieso wat eten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 18:50

Alcohol heb ik weinig moeite mee. Drink weinig, kan ook nauwelijks wat hebben en stop als ik voel dat ik genoeg heb gehad. Daarnaast niet zo'n fan van frisdrank, stiekem wel handig :')

Vanavond verjaardag van mijn opa, die heeft altijd heerlijk gebak. Dus vandaag overdag rustig aan gedaan en straks nog hardlopen. Dan kan dat prima :D

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:56

Courses schreef:
Vooral in bier zit echt belachelijk veel kcal. Ik ben sowieso geen bierdrinker, mijn vriend die drinkt soms 10 biertjes op een avond weg. Snap echt niet waar 'ie 't laat :')

Nou, ik ben al een tijdje weer consistent 2x per week aan het sporten. Qua voeding let ik op de intake, maar ik zit niet op calorieën tellen, daar heb ik momenteel de levensstijl niet voor :) Gister maar eens even wat nieuwe sportkleding gehaald bij de Nike outlet, schoot niet op met maar 1 legging :+

Vandaag:
[ Afbeelding ]

November:
[ Afbeelding ]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat verschil zie met de vorige 'progression' foto. Qua gewicht zit er 1kg verschil tussen, dus dat valt ook wel mee. Ik merk dat als ik er wat minder obsessief mee bezig ben ik wel een stuk lekkerder ga sporten en niet meteen alle oefeningen in 3 uur erdoor knal ook best prima effect heeft :+ Het enigste waar ik nog wel steeds moeite mee heb is cardio, dat is altijd een drama. Mocht iemand nog leuke cardio work outs hebben die ook een beetje uitdagend zijn, let me know :)

Goed lichaam heb je zeg! <3
Qua cardio moet je denk ik echt opzoek naar wat je leuk vindt anders wordt het echt een straf haha. Ik vind zelf buiten hardlopen heel fijn dus dat doe ik aan cardio maar voor de rest vind ik ook alles vreselijk :')

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:58

Maanlicht schreef:
Ja heb ik helaas ook niet Laura, haha!

Ik heb vandaag geholpen bij een fotoshoot, dus de hele middag op de hei en in het bos met de kou. En honger dat ik had op de terugweg. En toen zag ik ineens de grote gele M opdoemen en kon ik me niet inhouden. Was ook al weer een hele tijd geleden dat ik daar was (2 maanden denk ik). Dus het mocht haha.

Gelukkig zit ik alsnog op 1850 kcal. Ik eet vanavond ook pas rond 9 uur, dus moest sowieso wat eten.

Ach soms moet het kunnen en zeker als het in je calorieen past! Ik ga morgen na mn tentamens ook met wat vriendinnen :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:14

Veel plezier Bente!

Mijn lijstje van vandaag is best goed. Wel 3 keer brood, maar dat is altijd zo op donderdag bij ons.
O: twee boterhammen met pasta en een beker melk.
T: sultana en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, appelstroop en abrikozenjam, water en een bekertje thee.
T: kop thee.
T: banaan.
A: twee boterhammen met gebakken ei, zalm en 100% pindakaas, een kleine boterham met een heel klein beetje gezouten boter en royale vlokken, een miniklein korstje met pasta en een beker melk.
T: kop thee.

B: uur gefietst, met paard aan de hand gewerkt en losgegooid.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:21

Zonet de Magioni bloemkool pizza geprobeerd, voor herhaling vatbaar :D

O: magere citroenkwark met chocolade cruesli en whey crispy
T: banaan
L: wrap met kipfilet, roomkaas en sla, 1 praline chocolaatje (zwaar trots op, rest zit nog in tas)
T: 2 mandarijnen, eierkoek
A: Magioni bloemkool pizza met tomatenpuree, pizzakaas, paprika en salami
T: stuk gebak en paar hapjes

Wilde nog hardlopen, maar had gerekend met dat ik 17u vrij zou zijn, was 18u :+ . Dus dat gaat morgen worden, kan ik ook overdag.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:34

Lief dankje Kimmie!

Lekker zijn de bodems he? Ik ga zaterdag ook weer een pizza maken met de bloemkool bodem <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:35

Ik had laatst normale verse pizza bodems. Die waren niet te vreten. Dus zeer positief verrast! Vond het echt lekker.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:59

Ik heb ook de pizzabodem gehaald, ik denk dat ik hem morgen eet! Iemand nog suggesties voor topings?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:07

Pizza is zo lekker!!!

Jullie lijstjes zien er goed uit!

Mijne is niks meer aan veranderd , net heb ik een salade gemaakt met spekjes , komkommer, ei, zeewiersalade en linzen. Zit vandaag pas op 700 calorieën maar zit echt bom vol. Ach ja morgen haal ik t weer dubbel en dwars in

Misschien pak ik straks nog lekker wat yoghurt.

Ik ben gelukkig geen gebak eter, maar ik kan een moord doen voor chips en snoep!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:23

Mijn lijstje vandaag is om te janken :') Hoort erbij dus vond dat ik hem moest plaatsen :+ Zal later even bijlezen!

O: /
T: appel en pakje Belvita koekjes
L: sandwich van soort tomatenbrood met tomaat, kip, basilicum, tapenade, spinazie en kappertjes, met klein zakje naturel chips en flesje Innocent mango & passievrucht smoothie
T: 2 kleine rijstwafels met chocolade en een stuk Toblerone haha
T2: 2 G&Ts
A: courgettesoep met 2 broodjes met boter

Vandaag niet ingevoerd maar zit denk ik maximaal aan de 1955 calorieën dus dat is te overzien :P

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:30

Oh ik zou ook even mijn lijstje van vandaag posten:

O: 3 wasa sesam crunch met appelstroop, hagelslag en pindakaas
T: Appel
L: 2 vkb appelstroop
T: handje nootjes
A: 2 taco's met mexicaanse groente, creme fraiche light, cheddar en taco saus en een salade van een halve avocado, komkommer, cherrytomaatjes en olijfolie
T: 100 gram Skyr en een eiwitshake

Totaal: 1600 kcal 137khd, 72 vet, 72 eiwit

Ik ben erg verslaafd aan pindakaas, dus ik vind het altijd moeilijk om onder mijn vet te blijven. Misschien maar even geen pindakaas meer kopen :')

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:34

Ik ben geloof ik echt de enige die geen pindakaas lust :') Iedereen om me heen is er gek op maar ik vind het echt niet lekker haha!

Je avondeten klinkt trouwens heerlijk! Ga ik ook eens maken!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:35

Ik had het zwaar tussen de middag dus het tweede tussendoortje was ongepland maar ik ben blij dat ik niet naar snoep of chips heb gegrepen.

O: 4 rijstwafels met smeerkaas
L: Verse shake met Griekse yoghurt, havermout, banaan, walnoten, kaneel, ahornsiroop en rauwe cacaopoeder.
T: Kippenbouillon met knoflook, bleekselderij en lenteui.
T: 3 rijstwafels met pindakaas
A: Kip cordonbleu, spinazie en krieltjes.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:37

Lekkere lijstjes! Maar Jolien, rauwe cacaopoeder :') Heb je ooit niet rauwe gezien?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:38

Goed bezig Jolien dan! Die shake, is dat lekker? Het klinkt iets als wat ik zo zou kunnen eten, maar als alles geblenderd is...?

En Bente: Dat avondeten is ook echt heel makkelijk! Gewoon een zak mexicaanse groente van de AH, ff roerbakken, creme fraiche en fajita kruiden erbij en klaar:D. Letterlijk nog geen 10 minuten werk

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:44

Kimmie25501 schreef:
Lekkere lijstjes! Maar Jolien, rauwe cacaopoeder :') Heb je ooit niet rauwe gezien?

Ja, zo wordt dat genoemd. Het is gewoon pure cacaopoeder zonder toevoegingen, van Blooker.

Amyy, ik vind het heerlijk! De yoghurt maakt het lekker fris en ik zit er heerlijk vol van. 4 el Griekse yoghurt, 5 el havermout, 1 banaan, 1 el cacaopoeder, klein handje walnoten, 1 tl kaneel, scheutje ahornsiroop en wat water om het wat drinkbaarder te maken. Het is goed voor ruim 0,5 liter.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:48

Kimmie25501 schreef:

Ja, normale cacaopoeder is van gebrande cacaonoten gemaakt ;)