[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:29

Ik begin me stilaan toch wat ongerust te maken. Dinsdag maar eens bellen voor een afspraak met de gyn.

Ik zit al paar maand te kwakkelen met mijn menstruatie. Had die 3 maand niet gekregen. Moeder moest toen naar de gyn, dus eens nagevraagd en hij raadde aan om eens de pil te proberen om te zien of ze dan doorkomen. Zo gezegd zo gedaan maar nog steeds niks dus...

Zwanger kan ik niet zijn, ben nog maagd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:27

De gewone anticonceptie pil? Of juist die pil om je menstruatie te laten doorbreken?
De gewone anticonceptie pil legt juist je natuurlijke cyclus plat en heb je geen menstruatie meer maar alleen een ontrekkingsbloeding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:34

Halleluja ik heb ze eindelijk :D. Werd tijd zeg. Wel ineengekrompen van de pijn op de zetel weer, zucht... Pijn is eens zo erg met de pil.

De gewone anticonceptie trouwens. Moest een pil doorslikken om te zien of er dan een doorbraakbloeding kwam. Als die niet kwam, gingen ze verder onderzoeken omdat er dan mogelijk iets in de weg zou kunnen zitten. Maar ze zijn er nu gelukkig :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:47

Hoe oud ben je als ik vragen mag? En hoe lang menstrueer je al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:56

amoj schreef:
Ik heb even een vraagje op hormonaal gebied.

Heb een paar jaar de pil geslikt, nu bijna een jaar mee gestopt.
Veel vrouwen hebben, volgens mij, juist dat ze met de pil meer last hebben van hormonen.
Ik heb het juist andersom denk ik.
Ik ben dus gestopt en merk dat vanaf toen mijn buien erger zijn geworden. Was eerder alleen tijdens mn menstruatie een heks en had van die emo buien; nu heb ik dat veel vaker en eigenlijk de hele maand door.
Ook wordt ik vrij snel boos.
Omdat veel vrouwen het andersom ervaren kan ik er weinig over vinden. Ik vroeg me af of dit verklaarbaar is.
Zit er over te denken om toch weer met de pil te beginnen. Dit is niet echt gezellig zo.

Upje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:57

Meid, dat kunnen wij toch niet voor je bepalen? Bel je huisarts als je het wilt overleggen, en verder is het een keuze die je zelf zal moeten maken.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:10

Ik ben 23 en menstrueer sinds mijn 10 al (veel te vroeg blegh, sindsdien ook geen cm meer gegroeid).

Er zal toch iets vastgezeten hebben, vandaag een hele bal bloed gekregen :S

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:31

Dus gewoon weer met de pil starten en dan wordt je daardoorheen ongesteld?
En dan gelijk weer stoppen?

Ik ben ook sinds december niet meer ongesteld geweest nadat ik in september ben gestopt. Dus vind ik dit wel interessant.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:28

Jup idd. Dat kreeg ik aanbevolen van de gyn. Nu ga ik er de eerste 5 maanden wel niet mee stoppen voor mijn werk. Mogen maar 2x per dag naar toilet... Zonder pil bloed ik als een rund en moet ik elke 2u lopen. Niet echt een optie dus

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:52

xLes, wat een rare menstruatie! Maar allang fijn dat 'ie weer aan de gang is!

Amoj, ik durf er niks van te zeggen. Je hoort inderdaad normaal altijd andersom. Ik zou het eens met de huisarts overleggen. Waarom ben je met de pil gestopt? Is het geen optie om weer te beginnen?

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:23

xLes schreef:
Jup idd. Dat kreeg ik aanbevolen van de gyn. Nu ga ik er de eerste 5 maanden wel niet mee stoppen voor mijn werk. Mogen maar 2x per dag naar toilet... Zonder pil bloed ik als een rund en moet ik elke 2u lopen. Niet echt een optie dus

En het is zeker dat je altijd een doorbraak bloeding krijgt?
Ik vind het echt interessant maar vreemd klinken :=

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:47

Morgen middag laat il het spriaaltje zetten onder sadatie in het ziekenhuis. Iemand die mij kan vertellen hoe dat ongeveer gaat en wat ik mee moet nemen? Ik heb nu in de tas zitten:
De spiraal zelf
Schone onderbroek + inlegkruisjes
Papier met waar ik moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:49

Als je verder iets speciaals mee had moeten nemen dan zouden ze dat wel gezegd hebben toch? :) Denk dat je zo wel goed zit!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:50

Heb je ook iemand die met je mee gaat?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:05

@ Emmaa_
Ze hebben inderdaad niet gezegd dat ik bijzondere dingen mee moet nemen, maar ik ben graag voorbereid. :D

@meisje_
Ik mag nieteens alleen ivm de sedatie. Moet gebracht en gehaald worden, en ook moet iemand mij thuis opvangen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:18

Daarom vroeg ik t hihi!
Succes iig! T is mij reuze mee gevallen :)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 02:14

Maandverband ipv inlegkruisjes? Ik liep als een eend, maar een inlegkruisje had het bij mij eerst niet gehouden...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:27

Hallo,
Ik heb even een vraag. Ik slik al bijna 2 jaar de pil, mijn stopweek begint altijd op zondag en ik was het tot de laatste keer stopweek altijd op woensdag vlak voor paardrijden. Alleen de laatste stopweek werd ik het al op zondag, komt dit nu door stress (had op de maandag autorijexamen ) of omdat ik ergens een pil was vergeten? Of moet ik me nu zorgen gaan maken dat er toch iets is ingenesteld?

Ik kan mijn volgende stopweek niet afwachten, ik ben van plan om 2/3 strips achter elkaar door te slikken ivm met een studiereis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:36

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de mirena? Ik ben nu aan de pil, verder zonder al teveel problemen. Echter merk ik toch dat ik last heb van de hoeveelheid hormonen, ik heb bijvoorbeeld periodes van ontzettende chagrijnigheid, huilbuien en ik heb een veel lager libido. Ik zit aan de mirena te denken omdat ik een hele zware menstruaties heb en dus niet aan een gewoon spiraaltje wil.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:38

Ik had dezelfde klachten als jij had, 2 maanden terug de Mirena laten plaatsen en nergens meer last van :) Enige "nadeel" vind ik dat ik niet kan reguleren wanneer ik ongesteld ben. Maar ben zo minimaal ongesteld dat het niet eens een echt nadeel is. Libido is stuk omhoog gegaan en huilbuien heb ik niet meer, even als de depressieve buien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:48

Colien schreef:
Ik had dezelfde klachten als jij had, 2 maanden terug de Mirena laten plaatsen en nergens meer last van :) Enige "nadeel" vind ik dat ik niet kan reguleren wanneer ik ongesteld ben. Maar ben zo minimaal ongesteld dat het niet eens een echt nadeel is. Libido is stuk omhoog gegaan en huilbuien heb ik niet meer, even als de depressieve buien.

Dat klinkt goed! :D Ongesteldheid zitik niet overeen, ik ben allang blij als ik pijnvrij ben enzo.

En hoe was het om hem te laten zetten? :o

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:08

_PassoaJus schreef:
Maandverband ipv inlegkruisjes? Ik liep als een eend, maar een inlegkruisje had het bij mij eerst niet gehouden...

Daar ben ik nu achter gekomen :')

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:32

:(:) wel gelukt met zetten?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:52

Dat is inderdaad gelukt, heb er niks van gemerkt. Heb nu wel last van me buik en ben best wel misselijk, maar dat word gewoon de rest van de dag in bed liggen. :j

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:34

Resistance schreef:
Colien schreef:

Dat klinkt goed! :D Ongesteldheid zitik niet overeen, ik ben allang blij als ik pijnvrij ben enzo.

En hoe was het om hem te laten zetten? :o

Het was even slikken, maar het was het 100% waard. Naderhand wat buikpijn maar niet zo erg dat ik plat moest liggen.
Maar dat verschilt heel erg per persoon.