Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:58

Mooie fiets T2T...Past deze er nog bij in de schuur.. :D

Ik heb gewoon normale lampjes op mijn fiets kan ze verzetten van Racefiets naar MTB.
Ik heb ze bij de fietsen winkel gekocht geen idee hoeveel Lumen ga toch het bos niet in en voor op de weg zijn ze sterk genoeg.

Toen ik mijn lopers knie had is dat begonnen in mijn Enkel.
Loop analyse is wel aan te raden.
Maar vind de km die jij fietst best nog flink elke week als je knie niet op orde is.
Gaat dat wel pijnvrij?

Musli lekker aan de wandel ook fijn toch beetje bewegen nog.

Vandaag weer met de MTB op pad geweest nichtje op sleeptouw morgen als het beetje fatsoenlijk weer is nog x rondje doen.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 01:16

Vind je dat ver ja? Ik heb geen idee moet ik eerlijk zeggen... ik fiets die afstand omdat m'n trainster dat zei. Denk wel dat mijn tempo een stuk lager ligt dan dat van jullie, zo tussen de 18 en 20km per uur, met de MTB. Met dat tempo blijf ik wel zo ongeveer onder de pijngrens. Als ik echt tempo maak en dat volhoud, dan voel ik de knie wel. Maar vooral erna en niet zo zeer tijdens, dat maakt het soms ook wel lastig om te weten waar de grens ligt. Dat doe ik dus ook niet zo veel, ik fiets gewoon een beetje rustig rond en ook de singletracks door het bos doe ik op m'n gemak. Wordt soms wel door 20 andere mountainbikers ingehaald :o :D .

En leuk zeg, samen met je nichtje! Voor mij staat morgen ook weer een stukje mtb op het programma. Nog even kijken of dat het bos gaat worden, of gewoon saai over de weg :P .

Sakura789

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:51

Wat verlichting betreft; wij hebben beide deze set gekocht https://www.futurumshop.nl/lezyne-hecto ... wart.phtml

Wel een oudere variant. Lichtsterkte is goed aan te passen en ze zijn makkelijk met usb op te laden. De voorverlichting geeft ook aan hoe vol die nog is. Je kunt ze heel strak bevestigen.

Erg blij mee!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 10:37

scooby09 schreef:
Mooie fiets T2T...Past deze er nog bij in de schuur.. :D

Oh ja hoor :j ...plek zat :D
Ze zal een mooi plekje krijgen .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:19

Gave fiets T2T!!
Schijfremmen die piepen is inderdaad onderhoud.. Heb er zelden last van, tenzij je door plassen rijdt etc, maar 3x remmen en het is weg.

Wat betreft verlichting heb ik de Lezen 800XL, geeft een goede bak licht, maar op felste stand wel na 1,5 uur leeg. Lagere standen gaan wel direct veel langer mee.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:54

Gisteren nog een rustige 26km over de weg gedaan. Moest wel de motivatie van ver halen, want het was niet zo'n mooi weer hier :P . En ben vandaag even een lamp gaan halen, heb toch gekozen voor de Lezyne met 1800 lumen. Vanavond even uit testen, ben heel benieuwd :D .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:30

Ik heb vandaag nog een mooi ritje op de elektrische fiets kunnen doen. Zo blij dat ik er nog best wel heel fit in zit met ruim 36 weken zwangerschap!

Afbeelding
Afbeelding

Genieten zolang het nog kan <3

Hopelijk kan ik gauw na de bevalling weer langzaam starten met Zwiften op de racer. En in het voorjaar weer lekker buiten wat kilometers maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:34

Juist omdat je fietst ben je nog lekker fit, denk ik dan :j Lekker toch? Veel succes met de laatste loodjes!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:48

Renee1991 schreef:
Juist omdat je fietst ben je nog lekker fit, denk ik dan :j Lekker toch? Veel succes met de laatste loodjes!

Ja, probeer zo veel mogelijk te blijven doen om lekker fit te blijven. Voel me er goed bij, dus heel fijn... Dankjewel. Komt goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:58

Goed van je, MuSLi! Ik vind je schaduwfoto leuk :D

Ik vind hem ook gaaf, T2T! Die wil ik ook! Nog even sparen :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 07:32

Thanks Laura en culaccino , ben erg blij met mijn keuze die bij mijn
portemonnee past :j

Mooi dat je met je E bike nog lekker onderweg kunt zijn MuSLi. +:)+
En alvast succes met de laatste loodjes :(:)

Zo , hoop een halve dag te moeten werken en dan lekker van
de feestdagen genieten .
Vandaag maar een sport rustdag denk ik , want het word spierpijn van
krachttraining gisteren :=

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:56

Julie nog fanatiek geweest met deze dagen? Ik ben woensdag en vandaag weer wezen mtb'en. Er is een leuke singletrack hier in de buurt, van ongeveer 9km. Woensdag 2 rondjes gedaan en vandaag 1. Morgenavond is hier in de buurt een 'uilentocht' en het lijkt me wel gaaf om daar aan mee te doen. Het enige is dat ik alleen ben, en ook nog beginner. Dus vind het wel spannend.
Ik denk dat jullie de fietswereld wel wat beter kennen, zijn mensen vriendelijk? Ga ik morgen een groepje vinden waar ik bij kan aansluiten, of is het meer (zoals de paardenwereld :+ ) ieder voor zich?

De organisatie geeft aan dat de route geschikt is voor beginners en dat er uiteraard groepjes zijn waarbij je kan aansluiten. Maar ja, die willen natuurlijk ook gewoon dat er zoveel mogelijk mensen mee doen :D .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:50

Eerste kerstdag heb ik een training op de Tacx gedaan.
En gisteren was ik een rondje hardlopen .
Vandaag eventueel nog naar de sportschool voor wat core training .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:15

Ik vind de mensen wel aardig in zo`n tocht Aagje.
lekker mee fietsen je komt vanzelf wel iemand tegen onderweg.
Gewoon gaan ervaar je het zelf.

Wij gaan morgen hier in de buurt een tocht fietsen ik verwacht er niet veel van.
Maar nichtje moet opbouwen en daar lijkt hij wel erg geschikt voor.
Ik ben de 2 de kerstdag nog blokje geweest afslag gemist in bos dus extra rondje gedaan. :o

Goed zeg Musli dat het nog zo goed gaat.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 09:55

Veel plezier vandaag Scooby ...het is mooi fris weer .
Tenminste hier ..het heeft ietsje gevroren :brr:

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:37

Het was inderdaad frisjes. Maar wel heel erg mooi <3

Afbeelding

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:42

Wauw, dat is een hele mooie foto zeg! Die lucht ook, prachtig!

Wat doen jullie eigenlijk aan als het zo koud is?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:12

Zo weer terug idd niet heel spannend qua route maar toch weer op pad geweest...
40 km gedaan.....10 km heen daar 20 km en toen weer 10 terug.
Ach ja goed voor conditie zal ik maar zeggen.

Ik had aan Aagje een thermo shirt met daarover heen een fiets shirt en dan een jasje.
Zeker omdat het open terrein was iets warmer aangekleed.
Overschoenen en een bandana om mijn hoofd en dikke handschoenen.
Als ik zo hoogte meters moet gaan doen zou het jasje te dik geweest zijn maar goed ik heb het liever iets warmer dan dat ik het zo Koud krijg.
Maar dat zal per persoon verschillen.

Mooie foto...Is echt mooi buitens als het iets vriest.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:01

Mooie foto MuSLi *\o/* , ik zag hem ook al op Strava voorbijkomen .

Toch mooi weer wat om gemaakt Scooby , en mooi weer erbij .

Ik was een rondje hardlopen vanuit de sportschool.
Nog wat core / kracht gedaan . Gedoucht en 20 minuten sauna , heerlijk .
Morgen een ritje op Zwift .

@ Aagje , kleding is denk ik uitproberen wat je prettig vind . Ik ben met hardlopen bv niet graag te warm aangekleed. Al helemaal niet als ik interval training doe .
Met fietsen een goed ademend shirt met lange mouwen en een jasje . Lange broek , overschoenen, buff . Handen zijn altijd koud , zelfs met ski handschoenen. -O-

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:36

Nou, ik heb de Uilentocht overleefd, heel tof, zo in het donker!

Het was voor mij wel pittig moet ik eerlijk zeggen. Ik had bij de inschrijving aangegeven dat ik alleen en beginner was en dat ik graag bij een langzaam groepje zou aansluiten. Nou, dat was nog wel wat lastig maar na links en rechts wat gevraagd te hebben was er toch een groepje van 2 mannen die mij wel mee wilde nemen :D . Je kon kiezen uit 25 of 40km en ik ging er eigenlijk vanuit dat ze de 25 gingen doen (want ja, ik had specifiek aangegeven dat ik beginner was). Maar je raad het misschien al; na 7km kwam de splitsing en gingen we voor de 40km :Y) . De eerste 20km waren voor mij eeeeeechhtt afzien want die mannen hadden een tempo erop := ! Gemiddeld 23,5kmh. Na 10km was ik eigenlijk al moe, dus na 20km was ik helemaal aan het eind van mijn latijn (45min gepiekt met een HR van tussen de 160/170bpm :Y) ). En ik durfde natuurlijk niet te vragen of het even wat langzamer kon :o . Ik stond op het punt om te zeggen dat ik zou afhaken en zou wachten op een langzamer groepje, toen die man zei dat we bijna bij de pauzeplek waren (ik wist niet dat er een pauze plek was :o ). Er was zo'n mevrouw bij de pauzeplek die tegen me zei "hier liefje, zit dextro in. Drink dat maar". Ik weet niet hoe ik er uit zag, maar blijkbaar niet zo goed :+ . Terwijl ik me toen wel weer prima voelde en hartslag gelukkig weer helemaal gezakt was. De laatste 20km na de pauze gingen een tandje rustiger, en dat was beter te doen!

Al met al dus zeer geslaagd! En owja, ik viel wel erg op met m'n spijkerbroek en sneakers :P . Daar kwam wel veel 'commentaar' op, haha. Ik was trouwens wel echt klets en kletsnat! Ik had een thermoshirt aan, een dunne fleece longsleeve en daarover een shoftshell jasje. Maar boh, zelfs de jas was aan de buitenkant nat O:) .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:55

@ Aagje ; Goed te horen dat het je beviel !
Ga je dit nu vaker doen ?

Ik zit er over na te denken mijn MTB te verkopen .
Gebruik hem veel te weinig, vind het gewoon niet leuk.
Zwift daarentegen vind ik voor de wintermaanden echt gaaf . Fiets 2 a 3 keer Indoor per week .
Net ook een uurtje cruise intervallen gedaan .
Was echt gaaf .
Zo heeft ieder z,n voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:59

Lekker gebikkeld, Aagje! Ik vind het stoer dat je gegaan bent en bent doorgegaan met die mannen, haha. Kan me voorstellen dat het afzien was!

Ach T2T, als het je niet zo ligt dan is dat zo! Lekker gesport deze week dus; wat goed!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:05

Te weinig sporten komt zelden voor .
Heb natuurlijk buiten het fietsen nog core , hardloop en zwemtraining.

Mijn wond op de rug is eindelijk dicht dus kan ik deze of iig volgende week weer met zwemmen beginnen.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:33

Het is idd wel het plan om dit vaker te gaan doen! Maar misschien eerst toch wat meer conditie opbouwen en ik merk dat dit voor m'n knie wel tegen het limiet aan zat.

En hierbij eindelijk wat foto's van m'n bike. Ben er echt onwijs blij mee <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem voor de 1e keer echt schoongemaakt en nu piepen de schijfremmen een beetje. Heb er bewust op gelet dat er geen cleaner oid op de schrijven kwamen. Zou er toch een beetje op zijn gekomen?

Time, wat voor wond heb/had je?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:58

Knap dat je het vol hebt weten te houden Aagje! Tijd voor een goede fietsbroek haha. Mooie fiets heb je ook!!

@Musli, heerlijk dat je nog zo uit de voeten kan. Succes met de laatste beetjes :D

@T2T, als je hem niet gebruikt, staat hij ook maar te verstoffen.. dan kan je hem beter weg doen. Of meer gaan MTBen haha.