Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 20:55

Nou je lijkt heel fris nog haha.

Sergio kijkt niet zo blij maar Justin op de tweede foto ook niet haha.
O 13 euro per foto is wel veel ja. Ik zag wel paar leuke dus misschien koop ik ze ook wel.

Dit is mijn foto bij 41 km van Rob:

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:00

Samantha_ schreef:
Nou je lijkt heel fris nog haha.

Sergio kijkt niet zo blij maar Justin op de tweede foto ook niet haha.
O 13 euro per foto is wel veel ja. Ik zag wel paar leuke dus misschien koop ik ze ook wel.

Dit is mijn foto bij 41 km van Rob:

[ Afbeelding ]

Justin denkt "jeeemig wat een drukte"

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:08

Hahaha en Thijs denkt, jemig nog maar 5 km gelopen. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:56

Samantha_ schreef:
Hahaha en Thijs denkt, jemig nog maar 5 km gelopen. :')

:')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 22:17

En ik maar denken: wie zijn Sergio en Justin??? :o? 8)7
Duurde even voordat het kwartje viel.. haha

Ik zag Veel mooie loopjes in het bos en een schattig veulen! <3

Veel plezier in Frankrijk en fijne vakantie SV en Goof!

Wij gaan dit weekend naar het Mulerthal in Luxemburg. Helaas zijn de voorspellingen qua weer niet heel best, maar we gaan er wat leuks van maken. Hopelijk ook nog ergens een run inplannen ipv alleen wandelen.

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 06:40

Het Mullerthal is fantastisch, ik wil er eigenlijk in de herfst weer heen.
Als het lukt moet je er zeker een stukje gaan rennen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:01

Mullerthal eens in december gedaan, met regen en natte sneeuw. Is helemaal niet erg. Het is er erg mooi. Neem ook de Teufelsschlucht mee, die ligt er net buiten.
En je kunt er ook mooi een touwtje uithangen om te gaan klimmen en abseilen. Dat hebben we ook gewoon ergens daar gedaan. Als je het met begeleiding wilt doen, er is daar ook ergens een klimmuur volgens mij. Maar wij hadden gewoon onze eigen spullen mee en hebben dat in een rugzak gestopt en een leuke plek uitgezocht.
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:30

Namiro, :') mysterieuze mannen, die Sergio en Justin :))

Hier vanochtend een halve piramide interval gedaan.
Viel wat zwaar. Gisteravond ineens een hele heftig aanval van buikpijn gekregen. Dusdanig dat rechtop staan of zitten niet meer ging en ik dubbel zag zoveel zeer deed het. :(

Gelukkig een eind weg gezakt, maar nog niet optimaal.
Nog best aardig kunnen lopen uiteindelijk. :)

Afbeelding
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:42

Supervixen wat een heerlijke foto's ook weer <3 Ik krijg spontaan zin in asperges van de spargel foto :') Veel plezier bij je evenement van het weekend!

Goof ookal zo'n mooie omgeving <3 En wat snel gelopen, je gaat echt lekker he? Zo leuk om te zien!

Puera ook weer rustig aan gelopen.

Leonie groot gelijk dat je nog op je grote roze wolk zit. Wat een enorm leuke foto's, je straalt op elke foto! Heel tof ook dat je in het magazine staat. Veel plezier in Frankrijk, fijne vakantie!

Ik moest heel hard lachen om jullie opmerkingen over de andere lopers _O- Dat is niet handig als je bij de auto garage zit te werken, iedereen kijkt mij aan :')

Samantha wat een leuke foto ook! En alweer aan het sporten, wat goed!

Namiro veel plezier in het Mullerthal!

Ieris wat een leuke foto ook van vorig jaar :)

Sherivey wat vervelend van je buikpijn zeg :\ Ik hoop dat het snel helemaal wegtrekt :(:) Dan vind ik het helemaal knap dat je zo snel hebt gelopen!

Danseresje jij hebt de Kennedymars dit weekend toch? Veel plezier!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:47

Muppetmayo, ik moet vooral de oorzaak gaan uitzoeken. Heb het helaas vaker. Meestal niet dusdanig heftig, maar wel regelmatig dat ik niet rechtop kan staan.

Maar dat uitzoeken moet ik wel los van de huisarts/ ziekenhuis gaan doen, want daar zeggen ze "tja, eh, hoort er wel een beetje bij. Kunnen we weinig mee."

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:54

Dat is echt zo naar als je niet serieus genomen wordt :(:)
Dan zijn dat vaak ook nog heel lastige dingen om uit te zoeken, hier had ik altijd de pech dat er net niets aan de hand was tijdens de onderzoeken. Ik heb heel veel "geluk" gehad dat ik uiteindelijk net een inwendige echo had een paar uur na een buikpijn aanval, waardoor ze ineens eea konden verklaren. Ik hoop echt dat je iemand kunt vinden die het serieus neemt en je verder kan helpen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:19

Ik heb gelukkig een hele fijne tip gekregen via iemand die ik vanuit de paarden ken. :)
Daar ga ik na mn verhuis contact mee opnemen om te kijken wat er bij hen mogelijk is.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:25

Fijn! Ik hoop dat dat meer brengt dan via de huisarts onder andere, ik duim met je mee!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:40

Zo, heb weer een Garmin Coach ingesteld. Alleen de begindatum is per ongeluk vandaag en dan geen tijd. moet even zien of ik dan alles weer moet cancellen of kan schuiven. Heb gezegd dat ik binnen 68 minuten 10km wil kunnen lopen. Garmin vond dat eigenlijk wat te snel, maar ik wil immers toch sneller worden. Kan alleen niet zien hoe die trainingen er uit gaan zien helaas. Heb nu een andere coach gekozen dan voor de halve marathon. Nadeel is wel dat de coaches er van uit gaan als je de filmpjes mag geloven dat je van 5km nu naar de 10km wilt. En ik kom van de marathon en wil de halve marathon als gewoon zo eens een run hier of daar er bij kunnen doen. Dus zal wel zelf wat moeten aanpassen aan de trainingen dan.

Buikpijn is lastig. Kan je er geen tips voor geven. Ik had gisteren ineens rechtsonderin echt steken, al voor het lopen overigens. Gelukkig werd dat met lopen minder. Heb 5 keer 5 minuten op een voor mij eigenlijk wat te hoog tempo gelopen, maar was wel even goed om te doen. Was immers ook een drempeltraining.

Ik sta sinds de 2 weken niets doen na de marathon en nog maar 4 keer gelopen in 4 3.5 week tijd al die tijd op 'produktief'. Terwijl ik echt niet het gevoel heb dat ik ook maar iets doe wat in de buurt van de prestatie van die marathon komt.
Mijn prestatieconditie was gisteren ook gewoon -10. :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:30

Lekker gelopen Sherivey. Maar wat vervelend van de buikpijn, en dat niemand je ermee kan helpen.

Heeft iemand hier ervaring met de app en schema’s van Lotte van leeuwen?
Ik volg haar al een poosje, en twijfelde al over haar schema's. Nu heeft ze een app waarmee je dus ook kan switchen van schema, en je Garmin wordt eraan gekoppeld dus niet handmatig trainingen maken. Het lijkt mij wel wat, dus vroeg me af of iemand haar schema’s gebruikt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:38

Germie, je kan ook in Garmin zelf een doel instellen, dan krijg je vanuit Garmin trainingen die ook dagelijks (indien nodig) aangepast worden aan de hand van hoe je slaapt en je hersteltijd na een andere loop. Je zal dan starten met enkele basislopen om een soort 0-meting te doen en daarna zal je een x-periode gerichte interval- en tempotrainingen aangeboden krijgen.
Hoef je geen coach of methode meer te kiezen en je lopen zijn aangepast aan jou.
Ik loop nu een kleine 4 maanden zo en je hebt mijn progressie wel kunnen zien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:49

Goof schreef:
Germie, je kan ook in Garmin zelf een doel instellen, dan krijg je vanuit Garmin trainingen die ook dagelijks (indien nodig) aangepast worden aan de hand van hoe je slaapt en je hersteltijd na een andere loop. Je zal dan starten met enkele basislopen om een soort 0-meting te doen en daarna zal je een x-periode gerichte interval- en tempotrainingen aangeboden krijgen.
Hoef je geen coach of methode meer te kiezen en je lopen zijn aangepast aan jou.
Ik loop nu een kleine 4 maanden zo en je hebt mijn progressie wel kunnen zien.

Die functie ken ik niet. Stel je in in de app?
Ik wil bijvoorbeeld graag op donderdag de intervallen houden zodat ik gewoon met de loopgroep mee kan doen. Daar hebben we gisteren dus ook die 5 keer 5 minuten gedaan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:18

Ik heb net m’n eerste rondje gelopen, viel me nog niet tegen zo na 6 dagen.
Heb een rustige 6k gelopen, maar toch vrij snel gelopen, 6:10 gemiddeld.

Ik heb toch ook maar de marathon Photos gekocht.
Maar wat laden die langzaam op telefoon zeg.
Heb er tot nu toe 1 kunnen opslaan.

Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:59

Wat leuk! Die is echt mooi Samantha!
Fijn dat het lopen weer goed ging.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 13:50

De Dam tot Damloop is gewoon iets meer dan drie uur uitverkocht!

Mijn verdwenen uitslag is nog niet opgelost... Via die fotosite kan ik een finisherscertificaat downloaden en ook in de app is mijn uitslag gewoon te zien. Maar in de totalen niet. Heb een mail gestuurd dus wacht nog maar even af.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:19

O wat gek zeg? Je zou verwachten dat dat snel opgelost is.

Ja bizar hè, ik heb gelukkig 2 tickets kunnen bemachtigen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:59

Argh ik zit op mijn tel een bijleespost te maken, verkeerde knopje, alles weg...

Wat ik nog weet:

Toffe fotos ieries en Samantha.

veel plezier Namiro.

Sherivey, hopelijk kun je wat verlichting vinden met de tip die je gehad hebt. Gewoon super vervelend als je lijf niet wil maar jij wel.

Ik heb een schema van Lotte van leeuwen doorgestuurd gekregen van een vriendin van me. Vond het niet bijster bijzonder persoonlijk.

Bizar wel Tigss, ik hoorde het overigens wel van meer mensen!

Dam tot dam loop ik via kika dus ik was niet op jacht. Wel bizar dat het zo snel is uitverkocht met ozveel starts!

Ik heb echt heeel heel heeeeel erg de balen erin.
Wij zijn donderdag vertrokken naar fontainebleau. Gister gaan wandelen op een prachtige route van 18km en 1000hm+. Ik had/heb nog flink veel spierpijn in mijn bovenbenen. Geen ramp maar hier op de rotsen omhoog omlaag, niet super chill. Ik gleed uit op een rots en mijn spier kon de klap niet opvangen dus ik zak er compleet doorheen . Nog stukje verder gestrompeld maar het deed echt heel veel zeer en ik wist meteen, foute boel.
Met heel veel moeite toch die rots afgekomen dankzij mijn man en daar op een prachtige open plek gaan zitten.
Kwam daar dus net de brandweer iemand halen die echt met een ambulance afgevoerd moest worden. Dus die keek zo eens naar mijn been. Flinke scheur in de spier denkt hij (zo ver was ik ook). Dus kwamen ze terug om mij te halen. Super vriendelijk! Maar wel het advies om naar de EHBo te gaan ter controle.
Dus 6.5 uur later... Een spierscheur grade 2 in mijn quadriceps met een flinke onderhuids bloeduitstorting op het bot. Heb ontstekingsremmers en pijnstilling mee gekregen en het advies, RUST en koelen. Ik mag er wel op lopen maar absoluut geen trappen, impact of bergjes op en af. En daarmee vallen de komende 2 weken vakantie toch wel heel erg in het water. + waarschijnlijk de halve marathon van Utrecht (vind ik stuk minder erg dan de vakantie).
Alle mooie wandelroutes en trails die ik/we had(den) gepland |(

Vanmorgen bij het wakker worden was de pijn een stuk minder. De zwelling nog wel echt aanwezig. We hebben in 3 uur tijd 5 km gewandeld met 70m omhoog. Dat was echt het meest vlakke wat we konden vinden. Dat ging best oke maar zodra het omhoog of omlaag gaat, kan ik het niet. Mijn been kan die kracht niet geven, dan zak ik er gewoon doorheen. Zelfs de kleinste traptree moet ik met mijn andere been doen. Ik hoop heel erg dat het echt snel hersteld en ik weer kan lopen en rennen.
Over 1 week zitten we met zijn 2-en in Ardeche normaal gezien... We hebben daar 3 hikes van 20/25km uitgezet die we graag zouden willen lopen. Heel eerlijk denk ik dat ik de reisverzekering moet gaan bellen om te annuleren maar ik kijk het nog heel even aan. |(

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:09

Oh Leonie, wat ontzettend balen! -O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:20

Meer mensen die uit de uitslagen zijn, bedoel je Leonie?
En wat ontzettend balen van je val :( Maar echt beter nu even rustig aan en herstellen dan last houden!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:46

Wat balen zeg Leonie! Beterschap!