Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:02

En dan in frankrijk gewoon niet miepen en van 1800 tot 600 mogelijk. Geen discussie of wat ook gewoon doen, en hier moet onze premier bijna smeken aan andere partijen om het niet te verbieden omdat wachten tot het uit de hand loopt te laat is om er naar te kijken. 8)7

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:03

Ja, iets andere regeringsvorm misschien?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:04

Karuna ik weet niet of er wel of niet gemiept wordt in Frankrijk. Ik merk en hoor er in ieder geval niets van. Maar in de grote steden zal dit zeker wel wat anders liggen. In de Limousin zijn wij nog steeds aardig gespaard voor covid dat mede komt door al die strenge lock downs die we achter de rug hebben.
Ik hoorde wel van mijn vriendin G die in Parijs woont en hier een vakantie huis heeft, dat Parijs erg rustig is op straat, alles is gesloten (toeristische attracties, musea etc), en wandelen mag maar dan wel met een mondkapje op. Iedereen houdt zich daar keurig aan volgens haar. We weten natuurlijk ook wel waar we het voor doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:06

karuna schreef:
En dan in frankrijk gewoon niet miepen en van 1800 tot 600 mogelijk. Geen discussie of wat ook gewoon doen, en hier moet onze premier bijna smeken aan andere partijen om het niet te verbieden omdat wachten tot het uit de hand loopt te laat is om er naar te kijken. 8)7

Dat miepen hoor ik vooral online :) en dat gaat dan alle kanten op. Ik geloof niet dat, dat in welk land dan ook anders is.

Op Facebook volg ik Franse hondeneigenaren van hetzelfde jachtras en die hoor ik wel eens klagen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:08

Wanneer er dan toch een avondklok komt hoop ik wel dat het van 22.00 tot 06.00 komt en niet tot 04.00. Dan gaan de eerste feestgangers naar huis om vier uur.
Vanochtend stond er trouwens in de krant dat bij een avondklok het blokje om met de hond, reizen voor werk, medische hulp aan mens of dier, hulpverlening aan hulpbehoevenden, en calamiteiten er niet onder vallen . Dus de paarden moeten voeren, naar je ouder toe bij spoed enz kan gewoon. Denk trouwens dat verplicht thuiswerken en geen visite beter werkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:10

Ik bedoelde miepen binnen de regering. :+ Niet de mensen die het niet beslissen maar moeten ondergaan

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:11

karuna schreef:
Ik bedoelde miepen binnen de regering. :+ Niet de mensen die het niet beslissen maar moeten ondergaan

Ieder land heeft zijn eigen discussie punten. Je moet goed de taal beheersen wil je dat een beetje volgen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:18

bigone schreef:
Wanneer er dan toch een avondklok komt hoop ik wel dat het van 22.00 tot 06.00 komt en niet tot 04.00. Dan gaan de eerste feestgangers naar huis om vier uur.
Vanochtend stond er trouwens in de krant dat bij een avondklok het blokje om met de hond, reizen voor werk, medische hulp aan mens of dier, hulpverlening aan hulpbehoevenden, en calamiteiten er niet onder vallen . Dus de paarden moeten voeren, naar je ouder toe bij spoed enz kan gewoon. Denk trouwens dat verplicht thuiswerken en geen visite beter werkt.

Dat is hier ook en dat geldt ook voor de lock down.
Dus ik zou mijn dierbare niet mogen bezoeken, maar als ik mantelzorg verleen, dan wel en heb ik daarvoor een papier bij me. Zo ook met jouw andere voorbeelden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:23

Ik denk dat met 22:00 tot 6:00 minder effectief is. Feestgangers blijven misschien wel tot na 4 uur, maar die feestjes beginnen vaak niet zo vroeg. Hoe dan ook hebben die er toch last van. Met vanaf 20:00 heb je meer effect omdat er veel minder verplaatsingen zullen zijn. Mensen die bij elkaar in de avond op bezoek gaan (volgens de huidige 2 personen regel) zullen dat niet meer kunnen doen, en dat zijn toch de meeste verplaatsingen.
Vanaf 4 uur weer vrij is ook beter als vanaf 6 uur. Veel shiften beginnen om 6 uur, 6:30 of 7 uur, en die werknemers kunnen dan op straat zonder begeleidende brief.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:26

En een voordeel bij visites thuis. Ik vermoed dat dat ook meespeelt. Om 2000 uur is de kans op serieuze dronkenschap kleiner dan dat het 2200 of 000 is. En minder tot niet dronken is grotere kans op afstand houden ook

De meeste ploegen is 0600/1400 1400/2200 en 2200/0600. De vroege beginners en stoppers kunnen dan zonder briefje op straat. Alleen de 2200 dienst zou dan wat moeten hebben.

Zo libanon is dicht, niemand naar buiten tenzij voor noodgeval. Zelfs de supermarkten zijn dicht. Was net op nos nieuws, het vrijlaten iets met de feestdagen is funest geweest voor de besmettingen
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-01-21 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:34

karuna schreef:
En een voordeel bij visites thuis. Ik vermoed dat dat ook meespeelt. Om 2000 uur is de kans op serieuze dronkenschap kleiner dan dat het 2200 of 000 is. En minder tot niet dronken is grotere kans op afstand houden ook

De meeste ploegen is 0600/1400 1400/2200 en 2200/0600. De vroege beginners en stoppers kunnen dan zonder briefje op straat. Alleen de 2200 dienst zou dan wat moeten hebben.

Bij kleine feestjes gaat een avondklok niet helpen. Dan spreken ze gewoon af van blijf hier maar slapen dan hoef je ook niet voor 20:00 weer thuis te zijn... Dus wat dat betreft zie ik het nut van een avondklok niet zo heel erg en meer somber in dan dat het ook echt gaat werken.

En ik zit er ook niet zo op te wachten om elke keer als ik van stage kom gecontroleerd te worden. Na zo'n dag wil ik al graag lekker naar huis en niet elke keer voordat ik mijn stad inrij nog een controle waar je misschien lang moet wachten omdat er rotte appels tussen zitten die zich er niks van aantrekken.

Ik denk niet echt dat een avondklok mensen tegen gaat houden om voor 20:00 weer thuis te zijn. Ze maken wel slaapplekken bij elkaar thuis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:35

Maar je kunt misschien wel een groepje van 5 a 6 kwijt maar grotere groepen wordt toch lastiger, het zal allicht weer iets helpen. Je moet op gegeven moment toch iets extras doen om de boel onder controle te krijgen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:36

bigone schreef:
Dus de paarden moeten voeren

Dat is niet medisch, dus dat lijkt me niet...

En ik denk dat er zomaar meer huisdieren aan een lijntje op straat lopen...
Goudvissekom op wieltjes :')

Ik ben tussen 20.00 en 06.30 niet op straat, dus mij raakt het niet. Maar ik weet van kennissen met eigen bedrijven, die nu bijv bezorgen enzo, pas laat klaar zijn en pas rond 19.30 / 20.00 naar t paard kunnen.. dat is dan wel weer een soort jammer...

En of Frankrijk miept binnen de regering weet ik niet, ik weet ook niet hoeveel partijen daar zijn en wie precies beslissingsbevoegd is..
Geen idee hoe Frankrijk werkt, maar voor 54 van de 99 departementen geld de avondklok en ze hebben een noodtoestand hiervoor afgekondigd..
Er staan wel een paar uitzonderingen in het document, nl transit gerelateerde reizen tbv lange afstandreizen (reizen met het ov of per vliegtuig) maar ik weet niet hoe dat werkt verder

Ik denk dat je met de avondklok de hangjeugd tegenhoudt.. die geen feestje bij hun ouders thuis mogen vieren en dan lekker buiten ergens gaan hangen... Dat zal wel schelen :j
Logeerpartijen kunnen ook alleen maar als iedereen akkoord is..
Maar goed, daarom ben ik nog steeds heel benieuwd hoe dat 'besmettingen thuis' werkt. Ik heb het al een aantal keren gevraagd en gezocht, maar heel eenduidig vind ik het niet...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:39

karuna schreef:
Maar je kunt misschien wel een groepje van 5 a 6 kwijt maar grotere groepen wordt toch lastiger, het zal allicht weer iets helpen. Je moet op gegeven moment toch iets extras doen om de boel onder controle te krijgen

Maar die met zoveel mensen bij elkaar waren, waren al in overtreding :+
Ook de hangjeugd was dat, ik hoop dat er bij hen ook actief jongerenwerkers zich er mee bezig gaan houden.
Niet alleen met avondklok trouwens, ook nu al.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:41

Klopt alleen als die naar huis gaan later is het makkelijker dan dat je de hele groep moet laten slapen. Of je doorgaat tot 4 waarmee je sneller kans hebt op klachten vanuit de omgeving. Het zal allicht weer iets tegenhouden

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:48

Avondklok vind ik echt zo'n maatregel die niks doet. Mensen die echt willen feesten gaan dan wel zo lang door tot die voorbij is of blijven slapen. Mensen die normaal doen en opletten worden er onnodig door geraakt. Ik ben wel bang dat de regering dan vanwege de druk uit het buitenland weer overstag gaat, net als met de mondkapjes. Zo jammer is dat.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:50

Ik zal voor verklaringen moeten gaan zorgen als de avondklok er komt. Wij zijn boer en dus essentieel en wij krijgen straks weer een periode dat we laat bij pad zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:51

Bloodymary schreef:
Avondklok vind ik echt zo'n maatregel die niks doet. Mensen die echt willen feesten gaan dan wel zo lang door tot die voorbij is of blijven slapen. Mensen die normaal doen en opletten worden er onnodig door geraakt. Ik ben wel bang dat de regering dan vanwege de druk uit het buitenland weer overstag gaat, net als met de mondkapjes. Zo jammer is dat.

Is dat de hele coronacrisis al niet zo?? Maatregelen worden zwaarder omdat er toch mensen zij die elke keer de randjes op zoeken of er overheen gaan? Deze situatie is typisch iets waarbij de goeden voor de kwaden moeten boeten.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 14-01-21 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:52

bigone schreef:
Bloodymary schreef:

Is dat de hele coronacrisis al niet zo?? Maatregelen worden zwaarder omdat mensen er te losjes mee omgaan??

Is dat een antwoord op mij of quote je de verkeerde? Want dat is dus absoluut niet wat ik zeg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:05

Avondklok is wel goed. Dan kan je gaan handhaven. Op een verzoek kan je niet handhaven, op een verplichting wel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:08

rien10 schreef:
Avondklok is wel goed. Dan kan je gaan handhaven. Op een verzoek kan je niet handhaven, op een verplichting wel.

Handhaven waarop? Dat mensen 's avonds om 8 uur nog gaan paardrijden of hardlopen, of boodschappen doen in een bijna lege winkel?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:09

Bloodymary schreef:
rien10 schreef:

Handhaven waarop? Dat mensen 's avonds om 8 uur nog gaan paardrijden of hardlopen?

Nou dat er wordt hier ook niet gehandhaafd op 3 volwassen die samen aan het hardlopen zijn of aan het wandelen zijn. Dat gebeurd geregeld

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:17

rien10 schreef:

Nee maar je kan nu al handhaven op dat je niet met meer dan 2 buiten mag zijn. Dat is geen verzoek. Straks mag je niet meer met 1 buiten zijn, waarom zou dat makkelijker te handhaven zijn dan 2?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:18

Ze handhaven alleen op excessen zei voorzitter politie gisteren
Mankracht ontbreekt en ze zijn overbelast

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:21

En gelijk hebben ze. Je moet wel blijven nadenken waar het om gaat namelijk om het bestrijden van een virus en niet om regeltjes blindelings en klakkeloos toepassen. Wij maken ook nog steeds een paar keer per week met drie personen een buitenrit. Dat geeft toch geen enkel besmettingsgevaar, je rijdt meters van elkaar af. Als we de boswachter tegen komen zegt hij er ook nooit wat van, hij groet ons vriendelijk.