Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:En dan in frankrijk gewoon niet miepen en van 1800 tot 600 mogelijk. Geen discussie of wat ook gewoon doen, en hier moet onze premier bijna smeken aan andere partijen om het niet te verbieden omdat wachten tot het uit de hand loopt te laat is om er naar te kijken.
bigone schreef:Wanneer er dan toch een avondklok komt hoop ik wel dat het van 22.00 tot 06.00 komt en niet tot 04.00. Dan gaan de eerste feestgangers naar huis om vier uur.
Vanochtend stond er trouwens in de krant dat bij een avondklok het blokje om met de hond, reizen voor werk, medische hulp aan mens of dier, hulpverlening aan hulpbehoevenden, en calamiteiten er niet onder vallen . Dus de paarden moeten voeren, naar je ouder toe bij spoed enz kan gewoon. Denk trouwens dat verplicht thuiswerken en geen visite beter werkt.
karuna schreef:En een voordeel bij visites thuis. Ik vermoed dat dat ook meespeelt. Om 2000 uur is de kans op serieuze dronkenschap kleiner dan dat het 2200 of 000 is. En minder tot niet dronken is grotere kans op afstand houden ook
De meeste ploegen is 0600/1400 1400/2200 en 2200/0600. De vroege beginners en stoppers kunnen dan zonder briefje op straat. Alleen de 2200 dienst zou dan wat moeten hebben.
bigone schreef:Dus de paarden moeten voeren
karuna schreef:Maar je kunt misschien wel een groepje van 5 a 6 kwijt maar grotere groepen wordt toch lastiger, het zal allicht weer iets helpen. Je moet op gegeven moment toch iets extras doen om de boel onder controle te krijgen
Bloodymary schreef:Avondklok vind ik echt zo'n maatregel die niks doet. Mensen die echt willen feesten gaan dan wel zo lang door tot die voorbij is of blijven slapen. Mensen die normaal doen en opletten worden er onnodig door geraakt. Ik ben wel bang dat de regering dan vanwege de druk uit het buitenland weer overstag gaat, net als met de mondkapjes. Zo jammer is dat.
bigone schreef:Bloodymary schreef:Avondklok vind ik echt zo'n maatregel die niks doet. Mensen die echt willen feesten gaan dan wel zo lang door tot die voorbij is of blijven slapen. Mensen die normaal doen en opletten worden er onnodig door geraakt. Ik ben wel bang dat de regering dan vanwege de druk uit het buitenland weer overstag gaat, net als met de mondkapjes. Zo jammer is dat.
Is dat de hele coronacrisis al niet zo?? Maatregelen worden zwaarder omdat mensen er te losjes mee omgaan??
Bloodymary schreef:rien10 schreef:Avondklok is wel goed. Dan kan je gaan handhaven. Op een verzoek kan je niet handhaven, op een verplichting wel.
Handhaven waarop? Dat mensen 's avonds om 8 uur nog gaan paardrijden of hardlopen?
rien10 schreef:Avondklok is wel goed. Dan kan je gaan handhaven. Op een verzoek kan je niet handhaven, op een verplichting wel.