Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:07

Ach ik vond de Dissedent wel weer even vermakelijke leesvoer in mijn pauze, wat mensen ook weer bedenken :') En we weten inmiddels toch ook dat loriene niet echt met een inhoudelijk verhaal komt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:08

loriene schreef:
Wie bepaalt hier wat betrouwbaar is?
Een link hier plaatsen kunnen jullie toch lezen?
Hoef ik toch niet allemaal uit te leggen?
Of moet ik er een dom verhaaltje bij vertellen? Jullie zijn toch geen kleine kinderen meer?

Kon je het maar uitleggen maar dat lukt al vanaf het begin niet. Jij vind dit betrouwbaar, dat mag maar wees dan niet zo verontwaardigd dat 95 % dit niet betrouwbaar vind.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:10

loriene schreef:
Of moet ik er een dom verhaaltje bij vertellen? Jullie zijn toch geen kleine kinderen meer?

Iedereen weet toch dat Facebook, Nieuwspaal, de zus van je buurvrouw enz. geen betrouwbare bron is?

Ik vind jouw manier van communiceren bijna agressief. Ik heb nl. jouw berichten gelezen in het reeds gesloten topic over de rellen bij de demonstraties. Ik vind jou het voorbeeld van een Forum-aanhanger.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:10

Relaxed schreef:
Ach ik vond de Dissedent wel weer even vermakelijke leesvoer in mijn pauze, wat mensen ook weer bedenken :') En we weten inmiddels toch ook dat loriene niet echt met een inhoudelijk verhaal komt?

Gelukkig is het wel uiterst charmant en vriendelijk gebracht, dus het brengt in ieder geval sfeer :')

*Sarcasme uit*

Echt jammer weer zo'n wending. Moet je nog eens 5 pagina's spenderen aan iemand opleiden in bronnen checken die het niet eens WIL leren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:11

Relaxed schreef:

Inderdaad, ik nam ook even pauze :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:12

Relaxed schreef:

Sites die artikelen publiceren met de titel “twee negers beroven 16-jarig meisje” zijn wat mij betreft überhaupt al gediskwalificeerd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:12

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:15

Volgens mij hebben we die link de vorige keer ook al gehad Femke. Heeft niet geholpen, langspeelplaat is toch nog steeds vastgelopen :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:18

Stevige kras op de plaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:23

loriene schreef:

https://www.rug.nl/sciencelinx/betasteu ... literatuur

Hier kun je leren hoe je een bron kan beoordelen op betrouwbaarheid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:37

secricible schreef:
Relaxed schreef:

Sites die artikelen publiceren met de titel “twee negers beroven 16-jarig meisje” zijn wat mij betreft überhaupt al gediskwalificeerd.

Ik vond dit ook wel een hele professionele kop: Duitsland: Corona-steun naar islamisten en terreurverenigingen, terwijl de middenklasse naar de klote gaat

:')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:38

bigone schreef:
Welke economie? Natuurlijk was mijn post sarcastisch bedoeld maar echt, zo veel mensen die demonstreren , mijn leven, mijn vrijheid, mijn zelfbeschikkingsrecht en wat er verder nog voorbij komt, erger me soms zo verschrikkelijk aan die egoïstische leeghoofden.

Hetzelfde hier.
Ook dat roepen dat als er niet getest wordt er ook geen pandemie zou zijn, echt hoe dan?
Als er geen blaastests meer afgenomen worden, zit er dan ook niemand meer achter het stuur met teveel alcohol op?

Ik vind Corona maatregelen en het recht op zelfbeschikking goed vergelijkbaar met alcoholgebruik.
Je mag net zoveel drinken als je wil, je mag alleen geen hinder of gevaar voor anderen zijn, daar houdt het recht op zelfbeschikking op.
Je mag dus niet met drank op achter het stuur, want dan ben je een gevaar voor anderen. Zo zie ik de Corona maatregelen ook, het is ter bescherming van jezelf en van anderen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:51

Goeie vergelijking die ga ik onthouden

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:54

Daphara schreef:
bigone schreef:
Welke economie? Natuurlijk was mijn post sarcastisch bedoeld maar echt, zo veel mensen die demonstreren , mijn leven, mijn vrijheid, mijn zelfbeschikkingsrecht en wat er verder nog voorbij komt, erger me soms zo verschrikkelijk aan die egoïstische leeghoofden.

Hetzelfde hier.
Ook dat roepen dat als er niet getest wordt er ook geen pandemie zou zijn, echt hoe dan?
Als er geen blaastests meer afgenomen worden, zit er dan ook niemand meer achter het stuur met teveel alcohol op?

Ik vind Corona maatregelen en het recht op zelfbeschikking goed vergelijkbaar met alcoholgebruik.
Je mag net zoveel drinken als je wil, je mag alleen geen hinder of gevaar voor anderen zijn, daar houdt het recht op zelfbeschikking op.
Je mag dus niet met drank op achter het stuur, want dan ben je een gevaar voor anderen. Zo zie ik de Corona maatregelen ook, het is ter bescherming van jezelf en van anderen.

Idd een goede vergelijking, die ga ik ook onthouden :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:33

loriene schreef:

Yep.. en wat wil je daar mee zeggen?
Nu worden er veel meer mensen getest zonder symptomen (en ook jongeren) omdat ze zich na 5 dagen mogen testen.
Vorig jaar (waarmee vergeleken wordt) mocht je nog niet zonder symptomen laten testen, dus waren er minder totaal geteste mensen met een hoger % corona (omdat alleen zieke mensen zich lieten testen).
Omdat ik corona had heeft mijn gezin (4 stuks) 2x een test gehad om niet ziek zijn aan te tonen.
Dus 8 testen die vorig jaar niet gedaan zouden zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:40

Waar ik me mateloos aan stoor in dit soort topics is dat er aan de lopende band fake news of ongeloofwaardige verhalen/opmerkingen worden geplaatst met linkdumps. En dat er vervolgens door die personen totaal niet meer (inhoudelijk) wordt gereageerd. Reageer dan gewoon niet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:52

loriene schreef:

Kunstig gegoochel met cijfers en percentages, maar wat ik veel belangrijker vind: de Ziekenhuis-opname en IC cijfers. Dat is de harde realiteit waar we mee moeten dealen, niet die statistische kunstwerken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:58

loriene schreef:

Heel simpel, wij, lezers van jouw posts. Wanneer 1 persoon iets dropt via link en anderen checken dat en markeren het als onbetrouwbaar dan ben ik sterk geneigd de factcheckers te geloven.
Domme verhaaltjes komen al binnen via de links die je deelt en worden weerlegd. Het kan zo simpel zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:59

Mag ik jullie complementeren met jullie menselijkheid. Wat voor boodschap gaf zij jullie? Dat ze bezorgd is, heel erg. Of die terecht is of niet, die voelt ze. En dat jullie haar angst niet bemerken. Haar geruststellen en komen met jullie "betrouwbare bronnen Dat zou ik een stuk menselijker vinden, dan haar belachelijk te maken. Jullie empathie voor de medemens is super groot. Dapper van jullie. En ja ga nu maar over mij heen vallen. Maar bij jezelf eens naar binnen kijken zou echt niet misstaan. Makkelijk he met een clubje een persoon aanvallen. Volgens mij is bokt jullie schoolplein en ieder die anders denkt wijzen jullie wel even een hoekje. Trappen het liefst nog na.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:03

Dinopino schreef:
Mag ik jullie complementeren met jullie menselijkheid. Wat voor boodschap gaf zij jullie? Dat ze bezorgd is, heel erg. Of die terecht is of niet, die voelt ze. En dat jullie haar angst niet bemerken. Haar geruststellen en komen met jullie "betrouwbare bronnen Dat zou ik een stuk menselijker vinden, dan haar belachelijk te maken. Jullie empathie voor de medemens is super groot. Dapper van jullie. En ja ga nu maar over mij heen vallen. Maar bij jezelf eens naar binnen kijken zou echt niet misstaan. Makkelijk he met een clubje een persoon aanvallen. Volgens mij is bokt jullie schoolplein en ieder die anders denkt wijzen jullie wel even een hoekje. Trappen het liefst nog na.

Ik wil best empathie tonen, maar ik krijg bij deze dame niet het gevoel dat ze op zoek is naar empathie, naar iemand die haar zorgen wegneemt. Maar dat ze haar mening wil laten horen in de trant van 'zie je wel, jullie hebben geen gelijk!!!!'. Zo komt het op mij over althans, niet als iemand waarvan ik angst weg moet nemen. Anders wil ik dat prima doen, maar dan mag diegene daar ook wel wat meer naar communiceren, want daar schort het ook iets aan in mijn beleving.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 19:12

Ik sluit me aan bij dinopino. Er wordt hier niks anders gedaan dan mensen met een andere mening (waar dit topic voor is) belachelijk maken. Ook de reden dat ik hier nauwelijks post.

Gelukkig laten de foto's en filmpjes van de afgelopen demonstratie-weekenden zien dat wij niet belachelijk zijn en ook niet alleen staan in onze ideeën/meningen.

Hoeveel je pikt, is je eigen keuze, maar de verdeeldheid en zelfs ruzie die ontstaat tussen de 'wakkere wappies' en de 'volgzame schapen' is bizar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:13

Dinopino schreef:

Precies wat Earth zegt. Ik kan ook moeilijk empathie tonen voor iemand die roept dat het allemaal onzin is en dat corona wel meevalt. Heel onrespectvol naar mensen die hun vrienden of familie zijn verloren aan dit verschrikkelijke virus. Nee sorry daar kan ik geen respect voor tonen...

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:20

Ja, die verdeeldheid is vreselijk. En beide 'kanten'zullen daaraan meewerken, maar er wordt hier vanaf het begin van het topic al gevraagd om betrouwbare wetenschappelijke bronnen. Als iemand niet weet hoe daar op gezocht kan worden, is er altijd iemand die het even uitlegt dus dat kan niet als excuus gebruikt worden. Daarnaast is het altijd hetzelfde verhaal en is het altijd een link met een oneliner waar niemand wat mee kan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:56

Och, Dinopino, dat jij nu net die grote verdediger moet zijn, echt, vergeten dat ook jij iemand bent die van alles deelde zonder bron , dat moesten we maar opzoeken, en op vragen van onze kant kwam er elke keer een ontwijkend antwoord.
Wij vallen niet aan, we vragen om betrouwbare bronnen. En ja dat zal als aanvallen voelen want dan kun je niet leveren en gaan ze allemaal in de verdediging. Waar heb ik dat het afgelopen jaar nu toch elke keer gezien?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:59

En toch is er best een leuke manier van praten met elkaar mogelijk. Het elkaar wappies of schapen noemen is zoiets van beoordelend en onprettig. Waarom niet gewoon accepteren dat iemand anders gewoon anders is. Wetenschap is niet iets vaststaand, daar is juist veel verandering in. Wanneer je jouw wetenschap en jouw bronnen als waarheid ziet, dan is dat meer iets als een geloof. Omdat die en die dat heeft gezegd is het waar is het betrouwbaar. Respect voor elkaar en ook de signalen herkennen. Hebben jullie weleens iemand in doodsangst meegemaakt. Denk je dat met zo iemand een normale discussie mogelijk is. Er gaan gezinnen kapot, en families kapot om dat de een zegt dat ie meer gelijk heeft dan de ander. Accepteer gewoon dat een anders denkt. Probeer die niet van jou gelijk te overtuigen, want dan zeg je dat jouw gelijk in principe een geloof is. Iemand minderwaardig vinden of dom,over wie zegt dat iets.