3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:10

Kan ook prima op kantoor hoor :+

Yonker, ik zou wel zoveel mogelijk je eigen eetschema aanhouden bij je vriend. Zou je ook doen als je samenwoonde. Lekker je eigen ding blijven doen, wordt het veel makkelijker van!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:20

Ik heb weer zulke vreetdrang he. _O-
Ben dat zo zat. :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 14:42

@Carlijn: haha ja ik gok dat ik rond de 87 zit (dat zou betekenen dat ik een paar kilo weer ben aangekomen in mijn motivatieloze-tijd). Volgens mij heb ik niet dusdanig slecht gegeten dat het hoger zou zijn, maar we gaan het zien..

Bah, dat getal ziet er ook zo stom uit, 87.. hopelijk snel naar 79,9, dat is visueel al veel minder zwaar _O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:49

Imandra, ga je eigenlijk nog naar de sportschool?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:58

Mijn doel is op het moment vooral om niet aan te komen, en zelfs dat wil niet lukken :+ Eigen schuld dikke bult, ik eet he er echt allemaal zelf aan...
Mn uiteindelijke doel (als ik me nog eens een beetje normaal ga voelen) is 75 kg. Ben ik qua bmi eigenlijk nog ietsje te zwaar, maar zou het lichtste zijn dat ik ooit op volwassen leeftijd gewogen heb, en denk dat dat gewicht bij me past (bij 78 kg was ik al best heel tevreden). Maar goed, op dit moment ontbreekt het me gewoon echt aan energie om het serieus aan te pakken.
Ga op dit moment ook gewoon weer achteruit in energie, geen idee waarom nou weer :roll: Misschien toch een staartje van de griep van mn dochter meegepikt ofzo, wil echt alleen nog maar slapen :z

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 15:15

linoleum schreef:
Imandra, ga je eigenlijk nog naar de sportschool?

Nee, omdat we financieel niet zo breed zitten (en als m'n stage eind december eindigt al helemaal niet) hebben we dat voor nu even gepauzeerd (is toch samen zo'n 110 euro per maand...).
Zodra ik nieuw werk heb gaan we dat weer activeren. Moet nu dus wel alles van m'n eten hebben en van het beetje wat ik met de hond/naar m'n werk wandel (±5km per dag).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:20

Yonker schreef:
Maanlicht schreef:
Ja, natuurlijk weet ik wat Keto is. Ik heb zelf de light variant voor mezelf in het leven geroepen voor speciale gelegenheden. Moet kunnen toch?

Er zijn trouwens heel veel mensen die Keto eten, maar met echt een speciale gelegenheid, ik heb het hier bijvoorbeeld over kerst, wel koolhydraten eten en dus “cheaten”. Dus niet dat ik elk weekend gewoon aan de pizza zit of zo.

Ik vind je houding een beetje aanvallend eigenlijk, ik heb me hier goed in verdiept afgelopen tijd.

Dan vind je het maar aanvallend maar uit je reactie blijkt wel degelijk dat je dus niet weet wat Keto in houdt.....
Met Keto moet je in een ketose raken.. dit raak je niet door Keto Light te gaan eten. Is helemaal niet erg maar dan is het dus geen Keto meer maar gewon koolhydraatarm eten.
Het was een oprechte vraag en helemaal niet aanvallend bedoeld ;) Je geeft het beestje gewoon een verkeerde naam.

Ik heb het dus over alleen 2/3 keer per jaar cheaten he, niet elk weekend. Maar goed, ik heb het gevoel dat ik mezelf de hele tijd moet verdedigen hier en daar heb ik eigenlijk geen zin in.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 19:05

Sorry maar vind je 2/3x per jaar cheaten niet een béétje onrealistisch? Meid, je ziet er al fantastisch uit, ga dan niet gekke diëten proberen. Gooi het gewoon op gezond en gevarieerd eten, zoals je ook zou moeten eten als je ‘klaar’ bent met afvallen, desgewenst nu dan wat minder kcal om tot je streefgewicht te komen. Keto/khd-arm heeft geen enkel voordeel tov ‘gewoon’ minder kcal eten (alleen bij mensen met suikerziekte kan dit een heel goed dieet zijn).

Als ik jou was zou ik juist meer gaan eten & lekker gaan sporten om strakker te worden, denk dat je daar veel meer aan hebt.

En je hoeft je natuurlijk niet te verdedigen, maar je zit wel in een topic waar vaker kritiek en tips gegeven worden. Vind de reacties overigens ook totaal niet aanvallend.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:53

Carlijn, als je een code wil voor een gratis HF pakket met 3 maaltijden dan heb ik die wel voor je.

Mijn doel is op gewicht blijven, en dat is 3 kilo minder dan dat ik nu weeg. Geen ramp dus, maar meer eraan wil ik ook echt niet. Dat is iets wat tussen je oren gaat zitten als je 50 kilo af bent gevallen, en ik hoop ook dat het daar blijft zitten anders ben ik bang dat er zo weer een heleboel aan zit :')

Het keto-verhaal kan ik ook niks mee, ik vind het niks :+

Mijn extraatje voor vandaag, die ook nog eens in mijn kcal past; mini Magnum Double framboos <3

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:04

IMANDRA schreef:
Sorry maar vind je 2/3x per jaar cheaten niet een béétje onrealistisch? Meid, je ziet er al fantastisch uit, ga dan niet gekke diëten proberen. Gooi het gewoon op gezond en gevarieerd eten, zoals je ook zou moeten eten als je ‘klaar’ bent met afvallen, desgewenst nu dan wat minder kcal om tot je streefgewicht te komen. Keto/khd-arm heeft geen enkel voordeel tov ‘gewoon’ minder kcal eten (alleen bij mensen met suikerziekte kan dit een heel goed dieet zijn).

Als ik jou was zou ik juist meer gaan eten & lekker gaan sporten om strakker te worden, denk dat je daar veel meer aan hebt.

Ik ben het hier wel mee eens :o Foto ziet er geweldig uit en fijn dat je het zo leuk hebt gehad!

Imandra en Navatu, welcome back! Zijn zo heel wat leden terug van 2? jaar geleden dat ik ook in de groepsapp zat, gezellig!

Laura82: vervelend zeg dat je een beetje in die negatieve cirkel blijft zitten qua energie :(:)

Yonker: goed dat je het weer oppakt en wat leuk dat je nu een vriend hebt die je ook nog steunt!

Hier hadden we ook geen kinderen aan de deur met Sint Maarten, vond ik ook niet erg :+
Mijn doel is in de 62 kilo blijven, zaterdag was ik 63,0 moet dus wel even opletten anders komt het er straks langzaam bij :+ En wil weer wat meer gaan sporten, maar dat ligt wat lastig qua belastbaarheid van mijn lijf tegenwoordig en andere activiteiten zoals huishouden en paardrijden dat ook al energie kost.

Lijstje vandaag:
O: focaccia (deel) met 1 plak kaas
L: afbak triangelmeergranen met kipfilet
T: 50 gram marsepein
A: gebakken aardappels met mayonaise, sla, komkommer en kipfilet
T: appel
B: mest geruimd uit de paddock, met kuil en hooi gesleept (kopen nu tot de verhuizing van stal zelf hooi in omdat ze zulke buikklachten heeft van de kuil, wel een gedoe). En voor de rest niks, was ook niet helemaal lekker (keelpijn, wat grieperig)

Morgenochtend heb ik dressuurles, van het weekend had Luna teveel last om te rijden, morgen maar even kijken of het wil. Natuurlijk nu nog maar 1 dag ander eten gehad. En donderdag ga ik voor het eerst naar een Tinkerstal waar ik 2 paarden ga doorrijden, zin in en ben erg benieuwd!

Heb ook eindelijk de stap gezet om mijn BE rijbewijs te gaan halen, maar tegenwoordig moet je een gezondheidsverklaring hebben en moest op een aantal vragen ja beantwoorden, dus vanochtend met een formulier van het CBR naar de huisarts, direct opgestuurd, en nu hopen dat ze geen verdere informatie nodig heb en ik snel de gezondheidsverklaring krijg zodat ik de 1 daagse cursus kan doen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:07

Kelpie, denk dat iedereen dat gevoel van op gewicht willen blijven na het afvallen wel kent. Ik in elk geval wel!

Urosa, zag net in ander topic dat je bij Chantal bent geweest? Jammer dat ik er dan niet net ook was! En tinkers doorrijden is natuurlijk altijd erg leuk :D

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:10

Oh graag kelpie! Lief! Ik pb je even. :) Heerlijk mini magnum! En 50 kilo. :oo Respect. En wat linoleum zegt inderdaad, op gewicht willen blijven is ook echt weer een heel apart iets.

Urosa, klinkt als haalbare doelen! Energie vinden voor extra sporten is altijd lastig, zeker als lichaam ook niet altijd meewerkt. Heb je een bepaalde blessure? Inderdaad veel mensen terug van tijdje geleden. :)

Imandra, haha, erg he, dat je onder een bepaald getal wil zitten puur omdat het er beter uitziet. _O- 100% herkenbaar. Gaat je lukken! Best dure sportschool zeg, of is dat normaal? Ben mijn studententarief van 150 euro per jaar gewend (inclusief gebruik zwembad/tennisbanen ook wat voor mij relevant is :P). Al is dat ook niet ideaal hoor, vooral heel erg druk.

Jammer dat je je voelt alsof je je alleen maar moet verdedigen Maanlicht, ik lees het vooral als mensen die proberen te helpen en mee te denken. Je kunt zelf kiezen wat ermee te doen natuurlijk, misschien neem je wat mee en misschien ook niet. :) Iedereen is toch bezig op hun eigen manier.

Laura, balen zeg van dat energietekort. Niks irritanter dan zo futloos zijn. Hopelijk voel je je snel weer wat fitter en lukt het om het weer wat meer op te pakken :(:)

Mijn röstirondjes van vandaag zijn vervangen door super crunchy ovenfriet want dat vond ik ook nog in de vriezer en had ik erg zin in. :') Wel nog spontaan hardgelopen vanmiddag, deels ook uitstelgedrag (relatief productief :P) en omdat het zulk lekker weer was hier! Lekker van de herfstkleuren genieten. Lijstje van vandaag is dus geworden:

O: pittenbroodje caprese
T: handje pistachenootjes
M: 1 cracker ossenworst, 2 crackers kaas/parmezaan
T: trosje druiven
A: rundervink, ovenfriet met een beetje fritessaus en doperwtjes
B: 5km hardlopen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:32

linoleum schreef:
Kelpie, denk dat iedereen dat gevoel van op gewicht willen blijven na het afvallen wel kent. Ik in elk geval wel!

Dat denk ik ook wel, ik weet ook niet of dat anders is als je tegen morbide obesitas aan hebt gezeten, maar het zit er goed in gebakken zullen we maar zeggen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 21:46

Carlijn schreef:
Imandra, haha, erg he, dat je onder een bepaald getal wil zitten puur omdat het er beter uitziet. _O- 100% herkenbaar. Gaat je lukken! Best dure sportschool zeg, of is dat normaal? Ben mijn studententarief van 150 euro per jaar gewend (inclusief gebruik zwembad/tennisbanen ook wat voor mij relevant is :P). Al is dat ook niet ideaal hoor, vooral heel erg druk.

Haha ja psychologisch dingetje idd. 55€ Pm is vrij normaal voor een sportschool met crossfit, aan de goedkope kant zelfs!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:52

Ga toch maar even een lijstje delen... geen kcal geteld vandaag maar opzich ovor mij doen redelijk gegeten op mijn "ontbijt" na.... iets met eetbui en dat in huis.

O: halve zak borrelnootjes OEPS
L: 2vk boterhammen, 1 met kaas en mosterd, 1 met kipfilet en beide met boter. 3 crackers, 2 met philadephia en 1 met sandwichspread
T: 2 mandarijnen
A: boerenkool met hamblokjes erdoorheen, klein stukje rookworst
T: 2 maiswafels met vega filet american
B: ik fiets elke dag minimaal 20-30 minuten en vandaag ook nog kickfun (boksen) gedaan.
Toch rond een 3.000 kcal verbrand vandaag en denk rond de 2500 gegeten ofzo ? Ik weet niet denk dat ik vanaf morgen weer kcal ga tellen :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:57

Die borrelnootjes tikken aan kwam ik gisteren achter :') :') :')

@Urosa; Haha ja we komen spontaan met zn alleen weer terug :)) Hoe is het met jou?

@Carlijn; Niet echt een duidelijk doel voor ogen, maar er moet gewoon weer even een rem op.. Toen ik terug kwam uit Azie eind mei woog ik 63,5 kilo (all time low voor me, dat wel) en inmiddels weeg ik er weer ruim 69 :+ Wil in ieder geval gewoon rond de 65 zijn en eigenlijk mn buikje ook een beetje weg werken voor mn tripje naar de Filipijnen eind januari :D

@black_kelpie; Ah jammer dat je vriend er niet genoeg aan heeft! Ik vind HelloFresh echt wel lekker meestal.. alleen jammer dat het zo duur is.

Ik had een beetje een niet zo snuggere dag vandaag :)) Gisteren weer begonnen met intermittend fasting (ik hou daarbij 13:00 voor mn eerste maaltijd aan), wat gisteren prima ging, alleen vandaag had ik het niet zo slim uitgedacht hahaha. Ging naar een vriendin in Rotterdam om haar te helpen met dr stage en daarna nog een beetje te brainstormen in dat bedrijf, maar ik wilde eigenlijk vroeg gaan en toen was het opeens half 12 dus ik haasten.. alleen helemaal vergeten lunch mee te nemen :') En dus heb ik tot kwart over 6 vanavond geleefd op 1 banaan die gelukkig in mn tas zat :+ Had mn pinpas ook nog eens thuis laten liggen en op dat kantoor hadden ze ook niet echt veel duss even afzien haha. Beetje vreemd en karig lijstje dus, want toen ik thuis kwam wilde ik ook iets snels omdat ik hele erge honger had en ik dacht achh dan kan die pizza wel.

L: Banaan :+ (124)
A: Doner pizza (744)
T: Zo'n bakje griekse yoghurt met honing (219)
B: Gelukkig ook niet veel bijzonders, alleen 9000 stappen gezet
Totaal maar 1059 kcal :+ Heb ook echt geen trek en behoorlijke hoofdpijn dus ga zo lekker slapen ipv verder met troep eten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:59

Ja die borrelnootjes waren denk ik 500 kcal :+

Karig lijstje van jou ja := Jammer dat we geen kcal kunnen delen, anders mocht je er wel wat van mij!! :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:02

Ik had gisteren 60 gram (weinig ;( ) en dat was al 327 kcal |(
Maargoed ze zijn wel lekker :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:04

Ja ik heb de variant met 30% minder vet :j Goed he :D _O-
Hier stat 475kcal voor 100gr en het was denk ik rond de 100gram wat ik op heb, of misschien meer maar niet veel meer :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:07

Doe je al beter dan mij dan hahahaha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:11

Ik heb misschien net een zak doritos ge-at. :x

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:46

Ohh ja jij deed crossfit imandra, dat verandert de zaak. Dan valt het idd mee!

Yonker, ho oeps die borrelnootjes, wist niet eens dat dat zoveel kcal was :oo Gelukkig vind ik daar niks aan, dus dat scheelt. :') Rest van je lijstje ziet er best netjes uit hoor, succes vanaf morgen met het echte kcal telwerk!

Navatu, wow 63,5 kilo da's idd laag, je bent >1.80 toch? Afgevallen in Azië dus? Ik hoor altijd verschillende verhalen haha, sommigen verliezen kilo's en anderen komen er flink aan. Waarschijnlijk deels afhankelijk van de bierconsumptie en verhouding chillen vs. activiteit. :P 65 is wel zo'n mooi streefgetal, hoop dat het lukt voor de Filippijnen! Hoe lang ga je daarheen? Supervet altijd al je reisjes. :P Je dag vandaag is idd niet zo snugger, volgende keer beter plannen. :P

Ohjee Marlinde Doritos, toegegeven aan je vreetdrang dus. Morgen weer beter?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:01

Wel lekker Marlinde := _O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:11

Oehh Doritos <3

Ik heb gisteren mijn zak Bros opgegeten. Maar alsnog net onder de 1900 kcal gebleven. Wel voor vandaag bijna niks in huis, dus eens zien wat ik ga eten vandaag. Heb in elk geval mijn ontbijt mee en Bastogne koekjes.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:12

Ik ga Maanlicht even een hart onder de riem steken.
Keto is geen dieet maar een levensstijl.
Ze geeft aan dat ze wel wil meegenieten van familiefeesten en speciale gelegenheden, of eens sushi.
Die ‘cheat’ momenten zijn dus niet zoals op een ‘normaal’ dieet.
Doe ik overigens ook, werkt perfect.

Je kunt prima carbcyclen ook eens je lichaam goed is aangepast aan ketosis. Dat is ook een optie. Het gaat er om dat je weet wat eten met je lijf doet en waarvoor je het wil gaan gebruiken. Je hoeft ook niet altijd in ketose te zijn en gaat er niet ziek van worden als het niet zo is.
Maar als je keto doet, moet je het idd goed doen. Heb wel het idee dat Maanlicht daar op gericht is.