HopeMyDay schreef:Nou ben ik niet ervaren op kinderen maar euhh.. flesvoeding? Ik heb volgens mijn ouders ook nooit borstvoeding gehad, alleen flesvoeding en huppakee.
Dan is dat hele "tiet eruit halen in het openbaar" ook niet nodig, zo'n flesje is toch handiger?
Nouja zal wel weer niet "natuurlijk" zijn ofzo![]()
Ik had laatst les van een docent die haar zoontje van 1.5 mee moest nemen naar het werk en ineens begint ze spontaan borstvoeding te geven tijdens een college... uhhh wat? moeten wij hier met zn 200 en kijken naar hoe jij borstvoeding geeft?Nouja geen fijn gezicht.
Langer niet elke baby wil een speen aannemen. Daarnaast is borstvoeding beter en natuurlijk ook goedkoper. Snap dat mensen daarvoor kiezen. Vanwege werktijd kolft men dan melk, om het in de fles te doen zodat ze dus de fles en borstmelk kunnen krijgen als mama niet thuis is. Maar daarvoor moet je wel kolven en moet je kind de speen aannemen.
Bij twee vriendinnen was er een baby die de speen niet aanneemt. Ja, dan houd het op. Van alles geprobeerd, allerlei verschillende spenen. Nee, wilde absoluut niet. Eén was ook een heel moeilijk kind en bleek ook op latere leeftijd beperkt. Mama heeft toen heel wat uren naar huis moeten gaan om baby te voeden. Niet leuk, maar gelukkig had ze wel een begripvolle baas en collega's.
De andere was gewoon eigenwijs

Allegra schreef:bruintje123 schreef:Dan is een lekkende tiet niet erg fijn.
Sowieso lijkt me alles wat die arme voorgevel moet doormaken rondom zwangerschap en borstvoeding echt een hel
Ik heb vorige week nog een straal melk in mijn gezicht gekregen. Moest zo lachen. Baby huilde, tieten reageren er op en gaan lekken of zelfs spuiten. Natuur hé. Snel baby op schoot, tiet eruit, maar de melk was al op gang, dus voordat die tepel in de mond zat, flats, straal melk eruit richting mij

Mijn zus heeft me ook weleens gepest door expres een straal mijn kant uit te sturen toen ik vervelend was

Daar ben ik dan niet vies van. Niet dat ik denk jammie, maar melk is melk.
Hoewel ik ook wel snap dat niet iedereen zoiets kan waarderen, maar mijn zus kent me en weet dat ik dat niet erg vind, en vriendin, tja, ongelukje. Kan ik wel boos worden, maar kon zij ook weinig aan doen