[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:52

Ik ben van mijn neuspiercing last blijven hebben tot ik (iom piercer) een ringetje kreeg. 2 weken later was hij super genezen. Waarschijnlijk een drukplekje/bultje door het knopje?
Ook gebruikt samen met een zeezout spray mey teatree. Echt geweldig geholpen!

Donderdag ga ik een smiley laten zetten. Ben heel beniewd hiernaar :D

Tepel staat ook op het lijstje maar lijkt me beetje gek… dan moet je tepel toch ‘hard’ zijn met zetten? Vind het een gek idee :+

Lieffiefi

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 23:06

Nee dat hoeft niet. Hij wordt geklemd.. dus je tepel wordt 'vastgehouden' door de klem.

Niets om je zorgen over te maken dus ;)

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 00:30

Ik heb hem zonder klem laten zetten "free piercen" is wat veiliger omdat je het weefsel zo min mogelijk manipuleert tijdens het zetten. Maar ja ze moeten hard zijn. Niks geks of ongemakkelijks aan die piercers doen het dagelijks

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:46

Peelie schreef:
Ik ben met zoenen wel eens met mn neuspoercing achter de ander zijn neus blijven hangen. Pijnlijk en zeer vernederend :')

Oh! Dit heb ik ook eens gehad. Neuspiercing bleef haken, floepte er uit. En we stonden onder de douche dus ik had echt paniek, straks verdween die in het doucheputje. Is gelukkig goed gekomen :').

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:57

meisje_ schreef:
Ik ben van mijn neuspiercing last blijven hebben tot ik (iom piercer) een ringetje kreeg. 2 weken later was hij super genezen. Waarschijnlijk een drukplekje/bultje door het knopje?
Ook gebruikt samen met een zeezout spray mey teatree. Echt geweldig geholpen!

Donderdag ga ik een smiley laten zetten. Ben heel beniewd hiernaar :D

Tepel staat ook op het lijstje maar lijkt me beetje gek… dan moet je tepel toch ‘hard’ zijn met zetten? Vind het een gek idee :+

Goed om te horen, ik moet die van mij ook echt even laten omzetten. Want ik heb nog steeds het eerste staafje erin, die nu natuurlijk veel te lang is. Maar er blijft een ontsteking zitten, want om de dag haal ik troep van mn piercing af.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:54

Hoi hoi, kom hier even binnenvallen! Ik ga vandaag 3 low helixen laten zetten, maar ben totaal niet bekend met oorpiercings (buiten mijn oorlellen om). Nu heb ik een goede shop, die ook nazorg advies geeft en ben geen onbekende met piercings (tong en neus), maar vroeg me af of hier nog wat mensen zaten met ervaring met dit soort piercing. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:44

Jup, dat helixen zeer langzaam genezen en dit meestal een moeizaam proces is. Dus 3 tegelijk laten zetten zou ik zelf nooit voor kiezen.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:02

Mars schreef:
Jup, dat helixen zeer langzaam genezen en dit meestal een moeizaam proces is. Dus 3 tegelijk laten zetten zou ik zelf nooit voor kiezen.

Bedankt voor je antwoord! Dat ze langzaam genezen ben ik me van bewust, daarom heb ik er juist voor gekozen om ze tegelijk te zetten, dan heb ik het getrut een keer in plaats van 3x achter elkaar.
Piercer heeft ook gezegd dat ze gaat kijken hoe ver we komen ivm zwelling en pijn.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:46

Ik heb mijn conch laten zetten in november. Had hier toen ook geplaatst dat het sierraad te krap was en dat hij daardoor aan het knellen was. Dus een slechte start.
Nu gaat het nogsteeds met vlagen. Dan denk ik dat het weer goed gaat, en dan toch begint die weer te etteren (viezigheid, gevoelig, korstjes en heb toch nog last van een vochtbultje voor en achter).
Nu heb ik nogsteeds het lange staafje erin, zou dit misschien hierdoor komen? Omdat die hierdoor veel kan bewegen?
Ik lig er helemaal niet op, alleen met een zo'n reiskussen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:00

TheNovelist schreef:
Ik heb mijn conch laten zetten in november. Had hier toen ook geplaatst dat het sierraad te krap was en dat hij daardoor aan het knellen was. Dus een slechte start.
Nu gaat het nogsteeds met vlagen. Dan denk ik dat het weer goed gaat, en dan toch begint die weer te etteren (viezigheid, gevoelig, korstjes en heb toch nog last van een vochtbultje voor en achter).
Nu heb ik nogsteeds het lange staafje erin, zou dit misschien hierdoor komen? Omdat die hierdoor veel kan bewegen?
Ik lig er helemaal niet op, alleen met een zo'n reiskussen.

Ik had hetzelfde met mijn conch, eerst knelde hij waardoor hij niet heelde, met een langer staafje ging het beter.
Maar toen werd ie geïrriteerd door de beweging van het te lange staafje. Toen heb ik een staafje er tussenin gekregen en nu is hij mooi geheeld.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:54

Ik heb een low helix eind oktober laten zetten en die genezing is eigenlijk heel vlot gegaan. Na 7 weken m'n controle gehad en toen was er nog een plekje. Eind maart terug geweest naar ee shop voor n nieuw sieraad en is helemaal genezen. Geloof dat er officieel wordt gezegd genezing tussen 3 en 9 maanden.

Ik heb netjes het advies gevolgd, 2x daags schoonmaken met zoutoplossing spray van de shop en steriel gaasje. Na douchen goed schoon en droog maken en er niet op slapen. Maar ook mocht ik b.v. mijn koptelefoon niet op i.v.m. druk en bacterien. Ook niet zwemmen of naar de sauna.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:21

deksel schreef:
Peelie schreef:
Ik ben met zoenen wel eens met mn neuspoercing achter de ander zijn neus blijven hangen. Pijnlijk en zeer vernederend :')

Oh! Dit heb ik ook eens gehad. Neuspiercing bleef haken, floepte er uit. En we stonden onder de douche dus ik had echt paniek, straks verdween die in het doucheputje. Is gelukkig goed gekomen :').

Ik heb dus een stud er in zitten. Die gaat er echt niet zo maar uit. Was echt zeer pijnlijk :')

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:54

Nou ze zitten!

Afbeelding

Eerste 2 waren wat oncomfortabel met zetten, maar de 3e (bovenste) was echt gemeen toen de naald erdoor ging.
Met slapen is het even wennen dat ik niet meer op links kan liggen, maar ik moet zeggen dat buiten wat zwelling op dit moment, ze best lief zijn.

Ik maak ze inderdaad op advies 2x per dag schoon met de zoutspray en als ik bij m'n paard ben geweest spray ik ze nog eens in.

Ik vind ze ook echt op een mooie plek zitten, zeker als er over een aantal maanden ringetjes in mogen :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:07

Super leuk!!! Maar auw auw auw wat een pijn :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:59

soeboenoe schreef:
Nou ze zitten!

[ [url=m/jeOq2W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerste 2 waren wat oncomfortabel met zetten, maar de 3e (bovenste) was echt gemeen toen de naald erdoor ging.
Met slapen is het even wennen dat ik niet meer op links kan liggen, maar ik moet zeggen dat buiten wat zwelling op dit moment, ze best lief zijn.

Ik maak ze inderdaad op advies 2x per dag schoon met de zoutspray en als ik bij m'n paard ben geweest spray ik ze nog eens in.

Ik vind ze ook echt op een mooie plek zitten, zeker als er over een aantal maanden ringetjes in mogen :D

Heel gaaf, maar dat de piercer dat deed is mij toch wel een raadsel, ben
ook bij meerdere geweest, en ik kwam toch echt steeds maar met één piercing terug :+

Hoop echt voor je dat ze rustig blijven, mijn helix was echt hel....

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:04

Tfh wordt vaak ook in 1 x geplaatst..
Kan in principe ook. Heb ze zelf meermaals in 1 x laten plaatsen.
Alleen als de ene bitcht zijn de andere 2 kalm, en daarna gaat de volgende krengen, en is de bitch weer rustig waardoor je vaak erg lang met lange staafjes moet lopen.
Toch is mijn voorkeur om alles in 1 x te doen. Zowel bij mezelf maar ook als ik ze bij een ander zet.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:30

In principe heeft de piercer ook gezegd dat ze maar maximaal 3 piercings in een keer in een lichaamsdeel zet en me ook meermaals gezegd dat het echt oncomfortabel kan zijn met de genezing omdat het meerdere wonden naast elkaar zijn die elkaar kunnen beïnvloeden.
Heeft ook voorgesteld er 2 te zetten en dan de volgende een paar maanden later, maar dat dat geen garantie zou zijn dat ze andere 2 dan rustig zouden blijven als de 3e gezet zou zijn.

Dus in goed overleg toch 3 tegelijk gezet, over een week of 8 de nacontrole en daarna samen bepalen of de langere staafjes blijven zitten of tot wanneer ongeveer.

Al met al hoop ik ook dat ze rustig blijven, vooralsnog mag ik zeker niet klagen! :o

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:53

Mijn nichtje hebben ze ook 3 ineens gezet. Gelukkig een heel rustig verloop!

Ik heb sinds vandaag mijn smiley, zo vet ben er echt heel blij mee :D
Deed ook nauwelijks pijn.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 23:20

Heel tof soeboenoe!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:09

Gekke vraag voor de neuspiercing dragers... ik merk dat er vuiligheid aan de binnenkant blijft hangen aan sierraad heb zo'n staafje met een "krul" eraan om het even uit te leggen.

Maar hoe kan ik dit het beste schoonmaken heb de piercing nu 6 dagen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:15

Ik maak vaak mijn piercings schoon met een wattenstaafje met water of (waarschijnlijk heel slecht) natuurlijke make-up remover :'). Ik zou als ik jou was gewoon met water en een wattenstaafje schoonmaken. Maar het liefst zo min mogelijk aanraken eigenlijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:03

Wattenstaafjes zijn geen goed plan, die laten van die hele fijne haartjes achter die rond je piercing kunnen gaan zitten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:46

Valerie93 schreef:
Gekke vraag voor de neuspiercing dragers... ik merk dat er vuiligheid aan de binnenkant blijft hangen aan sierraad heb zo'n staafje met een "krul" eraan om het even uit te leggen.

Alleen al daarom ben ik blij dat ik een stud in mn neus heb ipv zo'n "krul". Ik heb dat probleem dus niet.

Maar misschien kan een een beetje zoutoplossing in je neus spuiten en dan zachtjes snuiten?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:32

Valerie93 schreef:

Ik ging met mijn hele neus in een bakje met gekookt water en zout hangen voor ongeveer een kwartiertje. En dan het water een soort in je neus "zuigen", daar werd het bij mij netjes schoon door :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 00:12

Mars schreef:
Wattenstaafjes zijn geen goed plan, die laten van die hele fijne haartjes achter die rond je piercing kunnen gaan zitten.

Oei, zo doe ik het ook. :o Flink spuiten met een ontsmettende oplossing en dan met natte wattenstaafjes de korstjes weg.

Zeker bij mijn wenkbrauw zit echt een gat aan de bovenkant (eerst zakte mijn piercing er steeds in en is denk ik toen wat uitgescheurd/opgerek) waar steeds witte schilfers ophopen als ik het niet regelmatig schoonmaak. Zijn er nog mogelijkheden om dat gaatje strakker te krijgen trouwens?

Maar ook tussen mijn daith en de oorschelp wil steeds een korstje komen. Hoe doen jullie dat? Gewoon de douchekop doe ik elke dag, maar het korstje vuil plakt tegen mijn ringetje, dus ik moet wel 'krabben' /wrijven met een oorstokje na het weken om zacht te krijgen. De daith is nog steeds niet 100% rustig.