Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:39

Kimmie25501 schreef:
Ik weet waar de oorzaak ligt, helaas is mijn paard wat ik gekocht heb, toch niet helemaal het paard wat ik hoopte. Ik moet nu na gaan denken over verkopen enzo, terwijl dat best wel pijn doet. En dan heb ik daar ook nog ruzie over met mijn vader enzo. Ik vind het dan eigenlijk wel fijn als ik even met iets anders bezig kan zijn, ipv alleen maar met dat. Bedankt voor je lieve berichtje!

Jeetje dat is altijd lastig inderdaad! Moeilijke keuzes.. alles afwegen en rustig over nadenken :( Sterkte! Ja snap ik dan is je focus verleggen wel eventjes fijn!

ItsMe2

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:20

Iedereen die met moeilijke keuzes zit, heel veel sterkte met alles!

Hier vandaag een ontzettende baaldag. Alles wat tegen kan zitten, zit ook tegen.. :|
Gelukkig heb ik nog wel een redelijk nette dag gehad wat eten en drinken betreft :)
Merk wel dat ik ontzettend veel vocht vasthoud op moment, voel me daardoor erg opgeblazen.
Ook behoorlijk wat stress/onzekerheid op moment, het zal allemaal wel met elkaar te maken hebben. Nu eerst proberen lekker te slapen :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:40

elenaMM77 schreef:
Vandaag is/wordt:
O: twee vezelrijke crackers, een kaas een pindakaas
T: appel
L: twee volkoren boterhammen met runderrookvlees en wat huttekase
T: twee mandarijntjes en een cup a soep.
A: stukje vis met een brocolisausje (vd aldi), brocoli en opgebakken aardappels.
T: paar blokjes kaas met een lading komkommer.

b: box mesten, stal vegen, paard longeren

lunch is vervangen door een zak uiensoep van unox (verbazingwekkend hoe weinig kcal daar in zaten.. kleine 150 voor een zak van een halve liter) en een wit bolletje met kaas.

en ik had geen trek in de aardappeltjes dus avondeten is bij een moot vis met brocolisaus en brocoli gebleven..

Itsme, vervelend zeg... Soms helpt extra water drinken en een extra rondje wandelen wel iets tegen vocht vasthouden.. En, zolang het vocht is maakt het op de lange duur immers niets uit voor je afvallen.. vocht is vocht, dat komt er op een gegeven moment vanzelf weer uit.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:22

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 175 gram Skyr met 30 gram cruesli en 56 gram banaan
T: snelle Jelle zero sugar
L: 4 volkoren boterhammen met ossenworst en kaas
T: m&m cookie (102) en een clean protein bar (198)
T: 3 cracottes met 75 gram avocado en een scrambled egg (+3 gram olijfolie)
A: boerenkool (+/- 300 gram) met 15 gram spekjes en mosterd
T: 175 gram Skyr

1845 kcal

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:02

Zou het verschil tussen wel en niet afvallen, tussen 1700 en 1800 kcal kunnen liggen? En dan bedoel ik bij 1700kcal niet afvallen en bij 1800 kcal wel afvallen?

Elena: vocht vasthouden is inderdaad vervelend. Ik heb een idee dat ik dat bij wat minder kcal eten op een dag extra heb. En dan niet met 1 dag hoor ;) Maar wel met een week bijvoorbeeld ;)
Vandaar ook mijn bovenstaande vraag :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 11:05

Als je verbruik zou liggen op 1750 wel. Maar dan zou het aankomen en afvallen ook zo geleidelijk gaan dat je dat niet met grote aantallen op de weegschaal gaat zien in een week.

Als je dat wel in grote aantallen ziet, dan zal toch de ingenomen of verbruikte kcal anders zijn dan je dacht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:06

En soms is het ook gewoon dat je lichaam even tijd nodig heeft. Focus je niet op dagen en meestal ook niet op een week, maar kijk verder. Zeker als het maar om een paar kilo gaat kan het echt wel lonen om gewoon eens 2-3mnd te blijven zitten op die kcal en even rustig af te wachten.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:15

ik wil me toch hier ook weer melden!

ik ben gestopt met trainen bij mijn personal trainer, voelde niet meer fijn.

het daarna een beetje laten gaan, maar schade valt reuze mee, was toen 7 kilo afgevallen in 3 maanden tijd en zit nu 2 kilo aan, dus valt alles mee :+

toen hield ik me aan 1400 calorieën per dag (zit van half 9 tot half 5 op mijn kont te werken helaas) en verder doe ik nu niet zoveel aan beweging. dus prima te doen.

Ik houd nu ook weer sinds maandag mijn eten bij via een voedsel app en kom er steeds net wat onder, terwijl ik toch lekker veel pak de gehele dag door.

gelukkig ben ik iemand die zowizo al erg houd van salades en kip en vis etc. maar in de weekenden kan het wel eens ''mis'' gaan bij mij (in het weekend gezellig op stap en altijd lekker uit eten) en ik ben een snoeper haha.

maar dat ga ik wel echt weer minderen :)

ik vind het niet erg om een dag de ''mist'' in te gaan, maar afgelopen weken had ik soms 4 dagen in de week en dat wil ik nu niet meer.

ik heb ook geen doel dat ik bijv nog 10 kilo er af wil, ik kijk naar mijn lichaam en waar ik me prettig bij voel.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:40

Lijstje voor vandaag:

O: actimel,yoghurt, croissant
T: Thee + appelsien
M: 3 boterhammen met woudham
T: Appel
A: geen idee

S: 1u crossfit

secricible heb jij een idee hoe je het beste crossfit logt in de mfp app?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:50

Ehm nee, haha. Mijn MFP is gekoppeld aan mijn horloge die hartslag meet en daarmee verbrandde kcal oppakt. Maar ik heb voor mezelf onderscheid gemaakt in mijn dagen (crossfitdagen, rustdagen en krachttrainingdagen) dus ik kijk er niet zo naar wat mijn horloge vind dat ik verbrand.

Rockey, klinkt alsof je nu een mooie balans aan het zoeken bent!

Ik was vanochtend wat gewicht kwijt, wat me eigenlijk verbaasde want ben niet heel erg bezig ermee. Mooi meegenomen, maar als het vocht blijkt en er morgen weer bij zit ook prima nu.

Plannetje voor vandaag weet ik ook nog niet zo. Heb tot nu toe alleen mijn buttered coffee op. Em zag nog een gerookte makreelfilet in de koelkast dus denk dat die sneuvelt bij de lunch, in een salade ofzo. Vanavond restjes wegwerken. Morgen is boodschappendag als ik er toe kom.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:01

secricible schreef:
Ehm nee, haha. Mijn MFP is gekoppeld aan mijn horloge die hartslag meet en daarmee verbrandde kcal oppakt. Maar ik heb voor mezelf onderscheid gemaakt in mijn dagen (crossfitdagen, rustdagen en krachttrainingdagen) dus ik kijk er niet zo naar wat mijn horloge vind dat ik verbrand.

Rockey, klinkt alsof je nu een mooie balans aan het zoeken bent!

Ik was vanochtend wat gewicht kwijt, wat me eigenlijk verbaasde want ben niet heel erg bezig ermee. Mooi meegenomen, maar als het vocht blijkt en er morgen weer bij zit ook prima nu.

Plannetje voor vandaag weet ik ook nog niet zo. Heb tot nu toe alleen mijn buttered coffee op. Em zag nog een gerookte makreelfilet in de koelkast dus denk dat die sneuvelt bij de lunch, in een salade ofzo. Vanavond restjes wegwerken. Morgen is boodschappendag als ik er toe kom.

thanks! dat is ook zo, nou ga ik morgen na mijn werk naar amsterdam naar mijn nicht en gaan we in de avond lekker uit eten en dan geniet ik ook gewoon hoor. en dat hoort ook zo, enkel let ik er dan overdag wat ''meer'' op.

ik werk bij mijn familie en die maken gelukkig erg gezonde soepen, dus iedere middag met de pauze staat er een grote pan soep klaar, maar we maken ook overheerlijke snacks :') en die moeten ook geregeld getest worden haha. en ik heb net een week beurs achter de rug in Amsterdam en dan eet je toch een stukje onregelmatiger.

mijn lijstje tot nu toe:

O: yakult en kop thee
rond 10:00 2 cracottes met kipfilet en tuinkruiden
rond 12:00: lekkere kop soep en ik heb nog een bak bij met groente en kip van gisteren avond die ik even op warm.
rond 14:00 2 cracottes met kipfilet
rond 16:00 250 gram almhof yoghurt.

verder drink ik overdag veel thee, water en cola light.

tot nu toe zit ik via de voedings app op 553 calorieën, dus stel ik heb toch nog wat trek waar ik niet van uit ga, pak ik extra crackers of rijstwafels met kipfilet en anders houd ik meer dan genoeg over voor een heerlijk avond gerecht :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:03

Gister nam mijn vriend me ineens als verrassing mee uit eten, dus ik kan mijn dag als verloren beschouwen haha! Ze hebben gewoon té goed eten om geen toetje te nemen en te prutsen met gezonde dingen. Heb wel wat minder saus genomen. Daar staat tegenover dat ik wel 4 verschillende wijnen heb geproefd.

Vandaag weer normaal doen!
O: havermout met cacao en mango
T: klein boterham met chorizo en geroosterde paprika
L: twee volkoren boterhammen met runderrookvlees
T: appel, klein beetje volle yoghurt en twee knackebrod met kaas
A: Maaltijdsoep met tomaat, linzen, pangasius, cannelinibonen, prei, chorizo en geroosterde paprika

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:08

Maanlicht schreef:
Gister nam mijn vriend me ineens als verrassing mee uit eten, dus ik kan mijn dag als verloren beschouwen haha! Ze hebben gewoon té goed eten om geen toetje te nemen en te prutsen met gezonde dingen. Heb wel wat minder saus genomen. Daar staat tegenover dat ik wel 4 verschillende wijnen heb geproefd.

Vandaag weer normaal doen!
O: havermout met cacao en mango
T: klein boterham met chorizo en geroosterde paprika
L: twee volkoren boterhammen met runderrookvlees
T: appel, klein beetje volle yoghurt en twee knackebrod met kaas
A: Maaltijdsoep met tomaat, linzen, pangasius, cannelinibonen, prei, chorizo en geroosterde paprika

heerlijk! ik hou er van om lekker uit eten te gaan.

morgen gaan we eten bij cafe in the city in amsterdam, misschien dat iemand het hier kent, maar daar hebben ze TE lekker sushi en andere gerechten. plus veeeel te lekkere cocktails haha, verder drink ik altijd vodka cola light als ik uit ga, dus ach je moet je zelf ook niet alles verbieden. ik ben in ieder geval al heel lang geleden afgestapt van t idee dat ik persee shoarma pizza of iets anders vets moest eten na het stappen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:13

Wow ja dat heb ik ook! Eerder MOEST ik elke keer dag ik uit ging aan het einde van de avond een frietje met pindasaus halen, tegenwoordig word ik zelfs misselijk bij de gedachte :+ Grappig hoe dat soort dingen veranderen he :))

Drinken vind ik wel moeilijk. Ik drink het liefst chardonnay of sauvignon blanc als ik gewoon op een terrasje zit oid, maar met twee wijntjes is dan doorgaans mijn hele dag verpest. Doe het niet zo vaak gelukkig, maar het is wel lastig om rekening mee te houden. Wel een eye-opener wat betreft aankomen, ik dronk eerst gemakkelijk vier avonden in de week een fles leeg.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:17

_Caitlinnn schreef:
V_eraa schreef:
Caitlin zo jaloers dat je naar Curacao gaat, ik wil zo graag terug :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Smoothie met banaan, spinazie, blauwe bessen & 2 eetlepels magere kwark
T: 1 snoeptomaatje
L: 1 kop tomatensoep 2 boterhammen met philadelphia, rijstwafel met pindakaas
T: ?
A: Groenten met kippenpoten

B: Uur zumba vanavond & straks nog een rondje paardrijden. Voor de rest zit ik een hele dag te leren

wanneer ben je geweest :)
heb er ook echt zin in!
Ben zelf nog nooit geweest

Ik heb vorig jaar van februari tot juli mijn minor gevolgd daar! :) Dus als je nog vragen/ tips wilt PB me maar

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:20

Emmaa_ schreef:
Wow ja dat heb ik ook! Eerder MOEST ik elke keer dag ik uit ging aan het einde van de avond een frietje met pindasaus halen, tegenwoordig word ik zelfs misselijk bij de gedachte :+ Grappig hoe dat soort dingen veranderen he :))

Drinken vind ik wel moeilijk. Ik drink het liefst chardonnay of sauvignon blanc als ik gewoon op een terrasje zit oid, maar met twee wijntjes is dan doorgaans mijn hele dag verpest. Doe het niet zo vaak gelukkig, maar het is wel lastig om rekening mee te houden. Wel een eye-opener wat betreft aankomen, ik dronk eerst gemakkelijk vier avonden in de week een fles leeg.

ik lust geen wijn :(:) enkel mix dranken en champagne. ik heb toen ik met mijn trainer bezig was ook niet naar het drinken gekeken en toen viel ik toch iedere week netjes af. terwijl er in het weekend meerdere flessen champagne en vodka fles(sen) door heen gaan hoor. verder drink ik doordeweeks nooit het is enkel als we de stad in gaan of een feestje hebben.

curaçao is echt heerlijk! ben er paar jaar geleden geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:22

Ik drink ook wel eens gintonic of vodka met cola light idd, daar zit al een stuk minder in maar het is zooo duur en ik vind het niet lekker genoeg om er echt meerdere van te drinken. Is verder ook niet slecht voor me om een tijdje gewoon te stoppen met drinken hoor, maar ik schrok echt wel van het aantal kcal in een wijntje.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:29

Ik probeer zo min mogelijk alcohol te drinken, ik vind het zonde om met zo een drankje veel calorieen binnen te krijgen :o eet dan liever iets lekkers haha. Heb nu sinds oud & nieuw ook niet meer gedronken en ben dan vaak gewoon bob als we op stap gaan wat ik ook niet erg vind. Sinds ik in Curaçao ben geweest drink ik eigenlijk, als ik alcohol drink, Vodka spa rood met een schijfje limoen of citroen. Zitten niet zo veel calorieën in. Ben niet meer van al die zoete drankjes sinds ik geen frisdrank meer drink.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:06

Pfoe, alcohol drink ik eigenlijk nooit, alleen bij feestjes als m'n vriend rijdt. En dan meestal 1 a 2 biertjes of een wijntje en that's it.

Weet iemand hier trouwens een mooie manier om je macros te verdelen? Had ooit een verdeling maar sinds m'n mobiel is gereset weet ik de precieze aantallen niet meer. Sport 2x per week en is idd voor afvallen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:19

Ik drink gemiddeld 1 avond in de week 2 of 3 wijntjes. De ene week is dat eens 2 dagen, de andere helemaal niet. Ik hou er niet echt rekening mee in mijn dagplanning, omdat ik het meestal niet weet van te voren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:21

Dat is wel hee persoonlijk imandra. Normaal zou ik gaan zitten op

Vetten: minimaal 1gr/kg lichaamsgewicht
Eiwitten: 1.2gr/kg lichaamsgewicht, bij serieuze krachttraining ed wat meer
Koolhydraten: wat over is

Zelf zit ik op totaal andere waardes, veel hoger in vetten, eiwitten en khd relatief laag, behalve op sportdagen, maar dat is echt door te kijken wat werkt voor je.

En alcohol is hier ook heel miniem, in een restaurant soms 1-2wijntjes. Ik kan rustig een hele avond met 1wijntje zitten en daarnaast water.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:35

Ja een indicatie is ook genoeg secricible! Thanks!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:44

Afgelopen week is niet al te best gegaan tot nu. Maarja. Alcohol drink ik niet zo vaak, maar als ik het drink is het vrij veel. Voor die paar keer dat dat gebeurd maakt me dat niet zoveel uit. En soms een wijntje, eens in de 2 weken ongeveer.

gisteren dan maar even als confrontatie voor mijzelf:
O: fruit
L: hotdog
T: Chocolate cookie
A: Spaghetti met groente
T: brownies

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:36

O: 2 wasa vezelrijk, 1 met pindakaas, 1 droog bij een koffie met suiker en melk
T: peer
L: appel en een vezelrijke cracker met kaas
T: zal wel een spekje worden op stal straks
A: geen idee, we eten bij vrienden.. aangekondigd is 'soep > stampot> toetje... dus ik kijk wel hoe vet/gevuld de soep is en pas daarna het opscheppen van de stamppot aan zodat het toch nog een net geheel blijft..
T: waarschijnlijk niets met een 'driegangen' avondmaaltijd.

B: box, stalvegen.. thuis zuigen en dweilen (dweilen gaat hier ouderwets op de knieen met een dweil, waarbij ik dan meteen maar wat rek en strekwerk mee pak als ik toch al op de grond lig lol.. gaat om zo'n 130m2 :') )

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:05

Alcohol drink ik niet ivm medicijnen dus hoewel ik het soms wel zou willen heb ik geen keuze haha. Wel handig voor het besparen van kcal :Y)