Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mamamier

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:21

Dat lukt je wel hoor. Ik liep vorig jaar ongetraind 6 km mudmasters. Tussendoor moet je vaak even wachten bij de hindernissen dus kan je even op adem komen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:27

Ik meld me hier ook weer! Door ziekte 9 maanden uit de running geweest en ga nu langzaamaan de boel weer oppakken (in combinatie met krachttraining). Bij de Get Running in Eindhoven schoenen aan laten meten, het zijn de Saucony Ride 7 geworden. Heeft iemand hier tips voor een goed beginners schema? Ik loop liever niet met Evy/Renate, dat gepraat in m'n oren irriteert me dan zo... :o Ik ben me wel aan het inlezen op verschillende site's, maar zie zoveel verschillende schema's voorbij komen dat ik benieuwd ben naar de ervaringen hier. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:31

Je kunt het gepraat ook altijd uitzetten hè :)

Ik gebruik helemaal geen schema eigenlijk, ik kan nog niet zo ver lopen zonder te moeten wandelen.

Er is volgens mij niet echt een "goed" of "slecht" schema voor beginners, alleen iets wat wel of niet bij je past.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:41

Ik loop nu zonder Evi, gaat prima. 6 km in 40 min. Niet echt super snel, maar ik houd het vol en dat is waar het me om gaat.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:12

Dat gepraat van evy irriteert mij soms ook idd, maar scheelt dat ik samen met een vriendin loop, dan maken we dr lekker samen belachelijk haha

Mijn vriend heeft via de runtastic app een schema gekocht, daar wordt niet meer in gepraat dan wanneer je moeten lopen of rennen zegmaar volgens mij. en wat tussenstanden bij elke km oid maar dat kan je idd uitzetten!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:24

ruth91 schreef:
Dat gepraat van evy irriteert mij soms ook idd, maar scheelt dat ik samen met een vriendin loop, dan maken we dr lekker samen belachelijk haha

Mijn vriend heeft via de runtastic app een schema gekocht, daar wordt niet meer in gepraat dan wanneer je moeten lopen of rennen zegmaar volgens mij. en wat tussenstanden bij elke km oid maar dat kan je idd uitzetten!

^ Ook dat kan je uitzetten hoor... Ik heb echt werkelijk geen idee waar jullie het over hebben namelijk :P De enige reden dat ik Evy niet meer gebruik (haha klinkt wel stom zo zeg) is dat hij vaak moeite had met GPS te vinden. Runkeeper kan je verder ook gebruiken voor fietsen dus dat vind ik ook erg handig :) Denk dat je hem ook voor paardrijden zou kunnen gebruiken!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:29

Je hebt een app van evy maar ik heb vorig jaar gewoon de geluidsbestanden gedownload en dan kun je uiteraard het geluid niet uitzetten.
Op google vind je genoeg schema's, gewoon even kijken wat jou het fijnst lijkt om te doen.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:34

K vind het gepraat van Evy ook echt vervelend soms. Maar ze zegt wel vaak dat ze "fier" op je is. Dan moet ik altijd lachen en zeg dan tegen mezelf dat ik ook echt "fier" ben dat ik zo goed bezig ben haha!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:45

Ja dat is cute hè! :P Yay, ik ben goed bezig, Evy zegt 't!

#opdezakenvooruitlopen : volgend jaar ga ik hieraan meedoen! http://www.hetrondjeeilanden.nl/
Zie zoveel leuke dingen op Facebook en tegen die tijd kan ik dat vast :j

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:16

heeeheee mag ik meepraten?

marieke 18 jaar. 2 trainingen weer gedaan 3,5 km in 24 min. niet echt snel. maar na 2 trainingen toch best netjes. nog niet eerder hardgelopen.

een doel voor me zelf opgezet om weer topfit te zijn en de wereldkampioenschappen color guard mee te draaien. ong dit

https://www.youtube.com/watch?v=29rKkQyngPo

MJDRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:56

Hoihoi! Mag ik melden?

Ik ben myrna, ik wil ook gaan hardlopen omdat ik naast paardrijden geen sport doe en geen conditie heb! :o
Hebben jullie tips voor het hardlopen? Handige apps? En hoevaak in de week?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:58

ik loop hard om de dag. je kan evy altijd gebruiken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 00:03

Morgen naar de fysio, ik ben benieuwd! :)
MJDR, welkom! Lees het topic even door zou ik zeggen, op de laatste pagina's is toevallig nog het eea gezegd over apps :)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:29

Hallo nieuwelingen.

Ik heb al een tijdje niet meer gepost maar lees wel mee. Inderdaad de laatste pagina's terug lezen staat veel info over oa looptechniek.

Verder kan ik alleen maar aanraden om als beginner een schema erbij te pakken. Voordeel van Evy is dat het heel netjes opgebouwd wordt en je hebt er direct een muziekje bij.

Ik mag trouwens ook zeggen dat ik weer terug ben. Ben ruim 1 1/2 jaar bezig geweest met shin splints. Uiteindelijk ben ik bij de podoloog uitgekomen en nu loop ik dus met zooltjes. Loop ondertussen weer een kleine 6 km.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:46

Gezellig dat er nieuwe mensen zijn komen meekletsen!

Wat fijn dat het nu eindelijk de goede kant op gaat egnie!

@MJDR: ik gebruik de start to run app voor het bijhouden van de snelheid of start to run en ik heb de muziek/schema van evy gedownload die ik dan tegelijk aan zet.

Vast wel magrathea, leuk!! Hoe was het bij de fysio?

Dat is zeker netjes Marieke, leuk doel!!

Ik zou vanmorgen weer gaan maar had gisteravond een feest op het strand, dus een aantal uur in het mulle zand staan dansen en dat voel ik me toch een partij in m'n schenen!! Dus even een dagje niet..

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:00

Hallo nieuwe mensjes :)

@Magrathea, succes bij de fysio ik hoop op vooruitgang :)

Vrijdag heb ik weer gelopen en heb het weer netjes vol weten te houden, vanavond weer rennen en dan weer 2 om 2 en de laatst 2x 3 om 2. Zal vast wel weer gaan lukken.
Ik ben van plan me in gaan schrijven in de sportschool, ben alleen bang dat ik te veel wil en er dus geen tijd voor heb :')

Wie kan mij trouwens vertellen wat het verschil is wat betreft lopen op de loopband en op de weg? Wat is beter uit te houden bedoel ik dan vooral. Ik wil dan namelijk graag op de hardloopband in de sportschool maar wil ook als ik buiten ga rennen hetzelfde aantal minuten vol kunnen houden zeg maar.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:11

Op de loopband is het makkelijker lopen dan buiten. Je kunt de loopband het beste op een hellingspercentage instellen om de inspanning ongeveer gelijk te krijgen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:50

MAGRATHEA Succes bij de fysio!

WALRUS Op de loopband heb je geen last van weerstand. Ik heb de luxe dat ik er 1 thuis heb en als ik daar een duurloop op doe dan zet ik hem op 1 a 2 % stijging (helling) Echter ik loop meestal een soort van interval programma's en dan gebruik ik de stijging niet altijd. Het is wel anders lopen, maar ik doe nu beiden en ik ben er aan gewend. Door het interval werk ben ik buiten wel sneller geworden. Ik vind het op de loopband ook minder, geen uitzicht. (ik kijk tegen een witte muur) Daardoor zorg ik vaak dat ik dus interval werk doe.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:18

Ik ga het toch hier even vragen. Ik krijg wat last van mn schenen.... Nu is mijn vraag, is het dat shinsplits wat je zo vaak hoort of is het iets anders? Het voelt een beetje als spierpijn maar blijft veel langer zitten (een dag of 4 heb ik er echt last van met gewoon wandelen al). Als ik ga hardlopen terwijl het nog niet helemaal weg is komt het alweer terug na 5 minuten. Nu las ik dat je er bij fietsen geen last van zou hebben dus ben ik net een rondje gaan fietsen. Helaas kwam het ook daar heel lichtjes opzetten. Het is allemaal nog maar heel zwak maar ik wil het eigenlijk voor zijn. Veel beginnen over compressiekousen maar ik vind 50 euro voor gewoon iets proberen zonder te weten wat er aan de hand is veel. Weet iemand waar deze klachten bijhoren of is het echt gewoon spierpijn (ik heb het sinds ik mn afstanden van 7km aan het uitbreiden ben richting 10km).
Suler bedankt als iemand me kan helpen!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:35

Ik zou eventjes naar de fysio gaan. Die kan dit beter beoordelen dan wij van achter een computer en je ook meteen advies geven wat je ermee aan 'moet'.

MJDRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:58

Dankjullie wel!
Als ik terug ben van vakantie metteen beginnen!
Wat dragen jullie voor schoenen eigelijk? Soms ging ik wel hardlopen en deed me allstars aan.
Maar wat zijn nou echt goede schoenen? Of maakt het niet uit waar je op loopt? :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:59

Hardloopschoenen die je hebt laten aanmeten bij een goede hardloopwinkel waar ze de tijd voor je nemen. Géén Allstars dat is wel zo ongeveer het slechtste waar je op kan gaan hardlopen.

MJDRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:05

Okee! Ik had toen niks anders oeps! :+
Morgen shoppen dus dan nieuwe schoenen kopen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:29

Welshfan het zou heel goed kunnen. Ik had echt last met boven mijn enkel en dan langs het scheenbeen. Goed en duidelijk oordeel kan alleen de fysio geven. Gezien het ontzettend lange herstel zou ik zo snel mogelijk bij de fysio langs gaan en tot die tijd niet hardlopen en veel koelen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:41

Wf, stoppen met lopen en naar de arts!