[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:43

Ik heb het hiervoor pas 1 keer gedaan, maar ik ging er wel van zweten en mn hartslag ging aardig omhoog :j had de dag erna ook spierpijn in mijn buik!
Schijnt wel dat je er een strakkere buik van krijgt en een mooie taille, maar die effecten zijn natuurlijk nog niet zichtbaar haha. Ik gebruik wel een verzwaarde fitnesshoepel met bobbels! Vandaar de blauwe plek haha

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:44

jaa die heb ik ook!
ligt al maanden in de schuur niets te doen :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:46

Ojajoh schreef:
jaa die heb ik ook!

Zonde! Het is leuk om te doen, vind ik dan :P Alleen de blauwe plekken in het begin zijn even naar

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:46

waar kan je die kopen? :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:49

sportbay.nl bijvoorbeeld :) zou wel beginnen met een level 1

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:49

Ik heb net voor het eerst deze courgettesoep gemaakt http://www.okokorecepten.nl/recept/soep/courgettesoep/courgettesoep Alleen in mijn geval in plaats van kippenbouillon gewoon groentebouillon gedaan want ik ben vegetarier en als melk natuurlijk magere melk. Het enige wat 'fout' is is de groene pesto, maar ik heb wat meer courgette en ui toegevoegd en er kwamen vijf royale porties uit. Twee eetlepels pesto gedeeld door vijf mag best. Vind soep altijd super fijn tijdens het afvallen. Boordevol groenten, vult prima als lunch bijvoorbeeld en in calorieën toch beperkt. Ik woon alleen dus gewoon in de vriezer en af en toe een bakje pakken lekker!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:50

Ik meld me ook weer. Vanaf vrijdag niet echt goed gegeten (lees: slecht). Heb het gevoel dat ik wel 5 kilo zwaarder ben..

Vandaag weer vol goede moed begonnen, krijg ik zo even een doos Belgische Pralines onder mijn neus geschoven. Hmm, die heb ik toch maar even op de afdeling uitgedeelt.

Ben vandaag niet fit. Maag is van streek. Ik weet niet zo goed of ik nu juist wel of juist niet moet eten in verband met de misselijkheid. Niet eten is niet goed word ik misselijk van, wel eten wordt ik ook misselijk van.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:54

Arienette schreef:
Ik heb net voor het eerst deze courgettesoep gemaakt http://www.okokorecepten.nl/recept/soep/courgettesoep/courgettesoep Alleen in mijn geval in plaats van kippenbouillon gewoon groentebouillon gedaan want ik ben vegetarier en als melk natuurlijk magere melk. Het enige wat 'fout' is is de groene pesto, maar ik heb wat meer courgette en ui toegevoegd en er kwamen vijf royale porties uit. Twee eetlepels pesto gedeeld door vijf mag best. Vind soep altijd super fijn tijdens het afvallen. Boordevol groenten, vult prima als lunch bijvoorbeeld en in calorieën toch beperkt. Ik woon alleen dus gewoon in de vriezer en af en toe een bakje pakken lekker!

En issie ook lekker? :)) Ga deze ook een keer maken denk ik :) Ik woon nog thuis, en niet zulke soepliefhebbers hier.. maar ik kan het natuurlijk wel maken en invriezen voor eens tijdens de lunch :)

@Regallie Vervelend! Misschien kun je iets lichts eten of wat groenten in de blender gooien? Dan krijg je een groene smoothie en krijg je ook vitamientjes binnen :) Beterschap!

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:00

Mandy517 schreef:
Arienette schreef:
En issie ook lekker? :)) Ga deze ook een keer maken denk ik :) Ik woon nog thuis, en niet zulke soepliefhebbers hier.. maar ik kan het natuurlijk wel maken en invriezen voor eens tijdens de lunch :)

nou ik bewaar hem voor zo na het hardlopen maar zo uit de pan proevend vind ik hem lekker! maar ja smaak is natuurlijk persoonlijk. Ik wil altijd zo veel mogelijk verschillende groeten eten en courgette is toevallig iets wat ik in een gerecht nogal saai vind en dit bevalt me beter ook door de pesto. ik eet niet dagelijks soep, maar heb altijd wel twee of drie verschillende zelfgemaakte soepjes in de vriezer om af te wisselen haha.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:01

Mandy517 schreef:
Ojajoh schreef:
jaa die heb ik ook!

Zonde! Het is leuk om te doen, vind ik dan :P Alleen de blauwe plekken in het begin zijn even naar

nou ik vind van niet :+

A doet het walgelijk pijn, B ben ik bont en blauw alsof ik mishandeld wordt
C heb ik geen ruimte hier (te klein behuisd) en D mijn dochter vind het doodeng als ik het doe

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:01

rockey schreef:
waar kan je die kopen? :)

bij mij :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:05

@Ojajoh had je hier blijvend last van? Ik heb het namelijk eerder gedaan en na een tijdje werd het steeds minder! Het helpt ook om een dik vest of eventueel watten met verband om je buik heen te doen :=

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:06

Mandy bedankt voor de tip. Ben helaas niet thuis, maar op mijn werk. Zal kijken hoe de worteltjes vallen die ik heb meegenomen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:13

Mandy517 schreef:
@Ojajoh had je hier blijvend last van? Ik heb het namelijk eerder gedaan en na een tijdje werd het steeds minder! Het helpt ook om een dik vest of eventueel watten met verband om je buik heen te doen :=

nee want daarom ging ik dus niet door.....
en ik zie het mijzelf ook niet buiten op straat doen zeg ik eerlijk :=

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:15

die tosti ziet er lekker uit zeg
en valt denk ook wel mee kwa calorie

ik vind het invullen van eten moeilijk kwa calorie om je hoeveelheid te bepalen wat je tot je neemt

hoepel is leuk ik heb de 1 ook besteld bij sportbay alleen ben ik nu uit gekeken op de 1 al weer na paar maanden wil met de tijd en zwaardere eigelijk

ik ben bijna op me doel de laaste kilo volgens de weegschaal van de sportschool dan thuis is het 5 ons
dan nog hopelijk 1 x 5 kilo dan zit ik op 65 vind ik en mooi gewicht kom van 91 kilo

hier prive nog altijd niet heel lekker heb dan ook en hulp vraag er uit gestuurd hopelijk gaat dat werken
maar we blijven door gaan in de strijd met de kilo's

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:28

Hoi allemaal! mag ik me ook melden? Ik ben Cassandra, 21 jaar!
het loopt hier een beetje uit de hand haha! was altijd tussen de 75-78 kilo(dat was al te zwaar) maar nu woon ik sinds 13 maanden samen met mijn vriend en dat gaat super goed altijd lekker eten enzo maar nou ben ik het weekend bij me moeder geweest en stond de weegschaal op 86 kilo!!
Nou heb ik net zelf ook maar een weegschaal gekocht(afvallen zonder te weten dat je afvalt is niet handig) en die gaf 88.8 aan!! (wel in de middag, normaal weeg ik sochtends en ben ongesteld dat scheelt vaak ook nog iets)
Ik zal morgen nog een keer wegen en doorgeven hier, dan is dat me startgewicht! en hoop uiteindelijk weer onder de 75 te kunnen komen!

Ik beweeg denk ik wel genoeg..2 keer in de week zumba en ik moet 6 km fietsen naar mijn werk en dat vaak 4 of 5 dagen in de week! als het straks langer licht word wil ik ook het hardlopen weer oppakken!(kijken hoe dat loopt, heb snel last van me knieen)

Ik ben een echt broodmens en dat zal ik toch echt moeten minderen! ik wil hooguit 1 maaltijd brood eten verder crackers, beschuit of yoghurt!
tussendoor lekker fruit, ontbijtkoek ofzo! met avond eten zijn we wel van de gebakken aardappels enzo, vlees eten we wel vaak mager! Wil het liefst ook niet alles helemaal omgooien kwa eetgewoontes maar vooral minder eten! wel meer groente dan aardappels dat is nu nog wel eens omgekeerd :o

Nou een heel verhaal! ben niet een actieve poster maar probeer ze veel mogelijk mee te lezen, en posten! :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:50

Hier geen hoepel, wel een springtouw, ook erg leuk, en een yogabal.
Maar ik moet zeggen dat 3 keer rennen en de rest van de dagen Jillian workouts ook goed bevallen. Dadelijk als het langer licht blijft zal het springtouw wel weer vaker uit de kast komen denk ik!

Arienette: ik maak ook vaak soep van courgettes of brocolli, jammie jammie! of vissoep ook heerlijk en lekker gezond!

Regallie beterschap! en ojajoh ook met de blauwe plekken! Mandy een hoepels met bobbels? hihi klinkt fout!

Welkom Cass1991! de samenwoonkilootjes zijn bij mij ook flink hard gegaan!
Ik ben zelf ook wel een broodmens (Dacht eigenlijk altijd van niet, maar nu mag het van de dietiste en vind ik het heerlijk!) beschuit vind ik ook heerlijk, pak wel de volkoren versie.
Magere yochurt met wat muesli is ook een prima vervanger, ik doe er dan nog een vers stuk fruit in stukjes erdoorheen. en ontbijtkoek is best wel suikerrijk, dus dat zou ik niet te vaak doen, maar volkoren crackers kunnen weer prima.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:51

Dat samenwonen is ook echt killing!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:51

Ben ik vandaag super goed bezig ! Gaan mijn kinderen appeltaart bakken, voor de gezelligheid :+
Fijn dan! Hoe ga ik dat weer doen, ik heb hartstikke honger! Kan die appeltaart in mn eentje wel op ha...ha..
Cassadra jij ook succes!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:52

springtouw heb ik hier ook maar binnen geen ruimte voor en ga hier niet buiten staan want hebben geen tuin

maar spring touwen is wel intensief :) wel eens geprobeerd op de sportschool na helemaal verot

blauwe plekken is normaal met hoepel in het begin ik had in begin ook leek wel zwaar mishandeld zo blauw was me middel

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:52

Hoi Cassandra, welkom!
Met je sporten moet je een aardig eind komen :) Als je snel last hebt van je knieën zou ik wachten met hardlopen tot je BMI weer gezond is. Dan is de kans groter dat je de boel niet overbelast en dat je er ook mee door kan gaan!
Wat betreft je plannen qua eten, ik eet ook gewoon vrijwel altijd brood tussen de middag hoor! Niks mis mee. Zitten ook gewoon dingen die je nodig hebt. Let alleen op met de dingen waarmee je brood wil vervangen voor je andere maaltijd. Yoghurt is prima, zelf ben ik niet van de crackers als vervangers (maar daar zijn de meningen over verdeeld) en beschuit doet over het algemeen niet zoveel voor je. Die laatste zou ik persoonlijk dus laten staan :) Mocht je je ontbijt willen vervangen voor iets kan je bijvoorbeeld kijken naar Brinta, havermout of yoghurt/magere kwark met muesli ( kijk dan wel of je er eentje kan vinden met zo min mogelijk suikers!).

Voor tussendoor noem je ontbijtkoek, maar persoonlijk zou ik die laten staan. Ontbijtkoek is alleen maar suiker (en wat vezels) waardoor het niet zoveel voor je doet. Kan uiteraard wel voor af en toe maar ik hou zelf meer van eten waar je lichaam ook echt wat mee kan! Zoals inderdaad fruit (evt. met yoghurt of kwark), volkoren crackers met mager beleg etc.

En wat je aardappels betreft is 'meer groente dan aardappels' in ieder geval al een goede stap :D

Veel succes!

Ik zelf ga vandaag beginnen met shredden. Gewichtjes gehaald bij de Decathlon en me aangemeld bij het Jillian Michaels topic. Ik ben benieuwd! :)

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:01

cass1991 schreef:
Hoi allemaal! mag ik me ook melden? Ik ben Cassandra, 21 jaar!

Ik beweeg denk ik wel genoeg..2 keer in de week zumba en ik moet 6 km fietsen naar mijn werk en dat vaak 4 of 5 dagen in de week! als het straks langer licht word wil ik ook het hardlopen weer oppakken!(kijken hoe dat loopt, heb snel last van me knieen)

Bewegen is hartstikke goed! Maar gezond en met mate eten is echt het belangrijkst, als ik zie dat ik met 45min hardlopen volgens mijn app 250-300 calorieen verbrand dan merk je toch dat dat maar een klein onderdeel is van het afvallen. Als je een zakje chips zou nemen heb je het al weer voor niks gedaan haha.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:07

super bedankt al voor de tips!! ik dacht dus altijd dat ontbijtkoek 'gezond' was, en gelukkig vind ik dat ook minder lekker haha! dus laat ik dat lekker staan! heb sowieso altijd volkoren brood(dat is het beste toch? :o )
Ik ga zeker proberen wat meet magere yoghurt of kwark te eten want met bijv. een appeltje of kiwi erdoor is dat best lekker! brinta en havermout hou ik niet zo van!

gelukkig kan ik niet veel stilzitten dus thuis ben ik vaak ook wel lekker bezig! (hou van een opgeruimd huis ;) ) dan laat ik het sporten even voor wat het is, ik zal wel lekker kunnen wandelen natuurlijk naast me zumba en fietsen! :) ben ik er ook ff lekker uit!

Edit: heb trouwens altijd al snel last van me knieen gehad! ook toen ik nog lichter was, toen kon ik 5 km hardlopen(deed ik met me zussen was 2 jaar terug) maar had altijd wel last van me knieen!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:25

Ik heb wel even hulp nodig vrees ik.
Als ik ga beginnen met shredden betekent dat dat ik 7 dagen per week ga sporten, waarvan 2 dagen een half uur en 5 dagen 1.5 uur. (1.5 uur = hardlopen + shred of fitness +shred).
Ik richt me op een halve kilo afvallen per week. Hoe kom ik er achter hoeveel meer ik nu mag eten? Ik eet nu 1500 calorieën op een dag maar ik denk dat dat te weinig gaat zijn. Het is wel de bedoeling dat ik spieren opbouw in plaats van dat mijn lichaam ze gaat opvreten..
Ik ga me in ieder geval toch maar elke week wegen zodat ik de boel in de gaten kan houden. Wil niet te hard gaan want (veel) veloverschot is echt mijn nachtmerrie :=

Edit: Volgens zo'n caloriebehoefte meter zou ik dan nu ineens 2500 calorieën mogen eten om af te vallen. Dat is toch veel te veel :')
Ik vecht al zo lang met mijn gewicht dat ik er niet aan gewend ben om veel te mogen eten :=
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 25-03-13 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:25

Pffff, wie raapt me op? :')
Net drie kwartier op de fiets gezeten met de Better Belly, ik heb officieel de conditie van een leeggelopen fietsband.
Ik heb me ook laten meten, wat zijn ook alweer de perfecte maten? 90-60-90? Ik had een omtrek van 81 cm. :')
Ik was met een vriendinnetje en ik zie mezelf nog steeds als dikker dan zij, maar zij had 5 cm meer omtrek dan ik.
Nu dit traject 4 weken in en dan hoop ik resultaat te zien.